HS: Mies ei suostunut kättelemään naista, Saksan kansalaisuus jäi saamatta
SAKSALAISEN tuomioistuimen mukaan maan kansalaisuuden epääminen naisten kättelystä kieltäytyvältä muslimimieheltä oli oikein. Asiasta kertoo muiden muassa uutiskanava Deutsche Welle. Mies sanoo kieltäytymisen syyn olevan uskonnollinen.
Baden-Württembergin hallinto-oikeus katsoo perjantaisessa päätöksessään, että Saksaan ei sovi ”fundamentalistinen käsitys kulttuurista ja arvoista”, jonka perusteella naisen kättelyä pidetään seksuaalisena houkutuksena.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006675316.html
Oikein
Kommentit (157)
No Suomi antaa kaverille kansalaisuuden. Maksaa liput tänne kun Saksa on noin julma
Suomi tuntuu vaan lisää tänne näitä haluavan
Suomessa noin ei saa päättää koska ra...
Suomelta lähti varmaan nootti Saksalle.
Niin muutenhan mitä tahansa syrjivää sääntöä voitaisiin perustella omalla uskonnolla. On aika kyseenalaista myös, että miksi ei voi edes ottaa osaa toisten joulujuhlaan, vaan pitää tuoda ilmi, että ei suvaitse toisen ja valtaväestön uskontoa. Miksi tällaista pitäisi hyväksyä, että ei pysty tulemaan toimeen muiden uskontokunnan edustajien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Suomelta lähti varmaan nootti Saksalle.
😂😅😰 Oikeezti, en ihmettelisi vaikka lähtisi. Täällähän ole skelulupia ja kansalaisuus myönnetään holtittomasti kelle tahansa. Edes kieltä ei tartte osata jne.
Minua on valmennettu siihen, että joidennin oppilaiden vanhemmat ei halua kätellä naista. Olen ihnetellyt tätä. Jos asuu Suomessa, pitänee hyväksyä se, että ihmisiin suhtautumista ja esim kättelyä ei voi erotella sukupuolen mukaan.
Eiköhän Euroopan ihmisoikeustuomioistuin viimeistään puutu asiaan ja kansalaisuus täytyy valitettavasti myöntää
Tanksassa oli vastaava tapaus hiljattain.
Ukon ilmi olisi ollut näkemisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua on valmennettu siihen, että joidennin oppilaiden vanhemmat ei halua kätellä naista. Olen ihnetellyt tätä. Jos asuu Suomessa, pitänee hyväksyä se, että ihmisiin suhtautumista ja esim kättelyä ei voi erotella sukupuolen mukaan.
Älä hyväksy. Protestoi.
Minä en kättele ketään. Jäisikö minultakin Saksan kansalaisuus saamatta?
Mistä ihmeestä käsitys, että juuri feministit tai vihervasurit hyväksyisi tuon kättelemättömyyden?
Päinvastoin. Tuollainen seksismi on vastenmielistä. Saksa toimi oikein.
Vihervasurifeministi
Niin, miksi hyväksytään ennemmin kulttuuri jossa ei miehet kättele naisia, kun nämä miehet ei hyväksy kulttuuria jossa kätellään naisia? Miksi vain toiselle kulttuurille pitäisi kumartaa? Maassa maan tavalla. Maat ja maiden rajat on syntyneet nimenomaan eri kulttuurien, tapojen ja kielen myötä. Asu siellä, minkä kulttuurin koet omaksesi.
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisikään kätellä?
Tätä minäkin ihmettelen. Ei länsimaiseenkaan kulttuuriin (esim. yhdysvaltalaiseen) kuulu naisten kättely. Kättelyllä tarkistetaan ettei vastapuolella ole asetta, eikä naisilla ole aseita, joten naiset eivät kättele.
Hyvä Saksa!