Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Helsinkiä asuisit, jos olisi rahaa tarpeeksi?

Vierailija
22.01.2014 |

Onko teillä lapsia?

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä joku ajaisi jumboon, eikä kukaan tarvitse autoa kantakaupungissa. Ne saastuttaaki nii hirveesti!!"

Itse asun meilahdessa josta ajan juurikin jumboon tai yleisemmin Selloon. Autoon on näppärä nostaa ostoskassit, sekä tykkään isojen kauppakeskusten ilmapiiristä. siellä on lämmintä, kaikki liikkeet ovat lähellä toisiansa, ja liikkeitä on varmasti joka lähtöön. Lisäksi Lauantainen shoppailuretki esim. Jumboon käy hyvin koko perheen aktiviteetiksi, jos muuta ei keksi. Meilahdesta ajaa Selloon 10 minuuttia. Samassa ajassa en pääsisi julkisilla edes keskustaan. bensaaakaan tuohon matkaan ei kuudella eurolla kulu, kuten edestakaisiin ratikkalippuihin. lisäksi autossa on oma rauha, musiikki, lämpötila, eikä tarvitse pelätä spurguja.

Ja sitä autoa tarvitaan harrastamiseen, mökille ajamiseen, työhön menoon, mökillä liikkumiseen ja paljon muuhunkin. Kerran autoiluun tottuneena siitä ei luovu helpolla. vaikka kantakaupungissa asunkin.

Jos oma elämä pyörii keskustakampuksen ja punavuoren alepan väliä polkupyörällä taittaen, niin saattaa tosiaan herätä ajatus, että "mitä autolla muka tekee stadissa". Useimmilla on elämässään kuitenkin paljon muutakin liikkumistarvetta.

Vierailija
82/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krunikassa tai Töölössä niin että näkyy meri. Kaksi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaaressa, Katajanokalla, Krunikassa. Ei ole lapsia kuin suunnitelmissa.

Vierailija
84/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne Helsinkiä, mutta mä asuisin keskustassa, ehkä merinäköalalla. Jossain isossa, vanhassa talossa. Ylin kerros, isot ikkunalaudat, korkeat huoneet.

Mä olen aina haaveillut muuttavani Helsinkiin, mutta vaikka möisin ison taloni, niin sillä hinnalla tuskin saisin edes sitä yksiötä haluamaltani paikalta.

Vierailija
85/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltasaari, Kruununhaka tai Eira, mutta meri pitäisi näkyä ikkunasta. Muuten ihan sama asua täällä Keski-Suomen järvimaisemissa jos merinäköalaa ei ole :)

Vierailija
86/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullanlinna. Kolme lasta. 

Ei ole varaa kolmen lapsen neliötarpeisiin, joten tylsässä lähiössä asutaan Helsingissä. 

Vierailija
87/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko haluisitte asua noin lasten kanssa? Tiepölyn ja melun keskellä. Onko tuolla turvallista lasten itsekseen kulkea kavereille, puitoon, kouluun, luistelemaan?

Vierailija
88/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaren eteläpuolella rannan lähellä. Ei varaa ostaa sopivan kokoista asuntoa, joten asutaan muualla länsi-Helsingissä.

Vierailija
89/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi Espa tai ehkäpä Bulevardilla. Nyt asutaan Hakiksessa.

Vierailija
90/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa niin, että olisi merinäköala ja oma piha. Kaksi lasta on.

Vierailija
91/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari, Katajanokka, Eira ja miksei Munkkiniemikin voisi olla ihan kiva.

Nyt lasten ja harrastusten kanssa parempi tosin olisi pysyä nykyisellä asuinpaikalla tai sitten vähän huonommilla kulkuyhteyksillä esim. Pirkkolaan tai Maununnevalle.

Vierailija
92/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että ihan oikeasti viihtyisitte töölössä, krunikassa, ullanlinnassa?

Itse töölössä ja ullanlinnassa asuneena voisin sanoa ettei se ole sellaista mitä oli kuvitellut, kun joskus nuorena käveleskeli katsemalla upeita jugendtaloja, ja haaveili niissä asumisesta.

Ullanlinnassakin on monet taloyhtiöt huonossa kunnossa, töölössä on tosi huono ilmanlaatu, ja likaista jne.

Noilla on eliittialueiden maine, ja hinnat kovia, mutta heijastuuko se oikeasti sitten elämänlaatuun noilla alueilla.

En sitten tiedä, tuli vain mieleen. Itse olen ajatellut, että ehkä lauttasaari voisi olla kiva, nyt on isomman asunnon osto edessä, enkä tiedä haluanko ostaa ullanlinnasta enää asuntoa.

Välillä mietin, että olen turhasta valittaja, mutta toisaalta tuntemukset ovat nuo. Ehkä en vain pidä helsingistä.

Vierailija
93/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi asumaan Helsingissä vaikka siitä mulle maksettaisiin.

Vierailija
94/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄH?!? Mä taas en käsitä, mitä huonoa näet Ullanlinnassa? Ei siellä minusta taloyhtiöt ole mitenkään erityisen rempallaan. Kauniita jugend-taloja, joista unelmoin viimeksi sunnuntaikävelyltä Kaivarista tullessani. Siellä olisi niin ihanaa asua, kun on vain pieni kävelymatka keskustaan, puistoihin, merenrantaan. Rauhallista. Julkisetkin kulkee ja kivijalkakauppoja ja palveluita löytyy. Siellä tuntuu ilmassa se kuuluisa "porvariston hillitty charmi" eli deekuja ja outoja hyypiöitä saa hakea - toisin kuin Hakisesta, jossa nyt asun. Minun unelma-aluettani, ehdottomasti.

Minkä kokoista asuntoa olet muuten myymässä ;-) ?

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:58"]

Luuletteko, että ihan oikeasti viihtyisitte töölössä, krunikassa, ullanlinnassa?

Itse töölössä ja ullanlinnassa asuneena voisin sanoa ettei se ole sellaista mitä oli kuvitellut, kun joskus nuorena käveleskeli katsemalla upeita jugendtaloja, ja haaveili niissä asumisesta.

Ullanlinnassakin on monet taloyhtiöt huonossa kunnossa, töölössä on tosi huono ilmanlaatu, ja likaista jne.

Noilla on eliittialueiden maine, ja hinnat kovia, mutta heijastuuko se oikeasti sitten elämänlaatuun noilla alueilla.

En sitten tiedä, tuli vain mieleen. Itse olen ajatellut, että ehkä lauttasaari voisi olla kiva, nyt on isomman asunnon osto edessä, enkä tiedä haluanko ostaa ullanlinnasta enää asuntoa.

Välillä mietin, että olen turhasta valittaja, mutta toisaalta tuntemukset ovat nuo. Ehkä en vain pidä helsingistä.

[/quote]

Vierailija
95/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Helsinkiin, vaikka saisin monta miljoonaa euroa. Ystävät ja sukulaiset ovat minulle tärkeämpiä kuin "hieno" sijainti.

Vierailija
96/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö, Meilahti, Kamppi, Munkkiniemi... En välttämättä missään Kalliossa tai Punavuoressa, olisi kyllä ihana sijainti, mutta siellä on hirveästi esimerkiksi narkkareita.  Ei ole lapsia enkä asu Helsingissä tällä hetkellä, mutta se on kotikaupunkina aina sydämessä.

Vierailija
97/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin täällä missä nytkin (Krunassa), tai sitten Skattalla - mutta muuttaisin suurempaan asuntoon, jossa on ihana sisäpiha ja suora merinäköala ja jos mahdollista niin myös parveke. Asunnon tulisi olla myös jugend, en varmaan enää osaisi asua "steriilissä" uudessa talossa, kun olen yli 10v asunut yli 100 -vuotiaassa asunnossa.

Ja keskustassa tosiaankin voi asua lapsiperheet, esim. edellämainitsemani alueet oikein tulvivat lapsiperheitä, kun kukaan ei halua muuttaa pois! Ei ole lähiöiden ongelmia, koulut ovat hyviä ja joka paikkaan lyhyt matka - myös lapsilla kavereiden luokse. Julkinen liikenne toimii, puistoja ja meri vieressä, ei spugeja, nistejä tai muita hörhöjä liikenteessä.

Vierailija
98/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:30"]

TÄH?!? Mä taas en käsitä, mitä huonoa näet Ullanlinnassa? Ei siellä minusta taloyhtiöt ole mitenkään erityisen rempallaan. Kauniita jugend-taloja, joista unelmoin viimeksi sunnuntaikävelyltä Kaivarista tullessani. Siellä olisi niin ihanaa asua, kun on vain pieni kävelymatka keskustaan, puistoihin, merenrantaan. Rauhallista. Julkisetkin kulkee ja kivijalkakauppoja ja palveluita löytyy. Siellä tuntuu ilmassa se kuuluisa "porvariston hillitty charmi" eli deekuja ja outoja hyypiöitä saa hakea - toisin kuin Hakisesta, jossa nyt asun. Minun unelma-aluettani, ehdottomasti.

Minkä kokoista asuntoa olet muuten myymässä ;-) ?

[/quote]

Ullanlinnassakin on kaikenlaista menoa, ei tämä ole niin rauhallinen mitä luulisi (samanlaisia kännikuseskelijoita täältä löytyy, esim. kapteeninpuiston alue ei ole erityisen kiva), ne talot ovat kauniita, mutta monet taloyhtiöt köyhiä, ja sen takia niitä ei ole hoidettu hyvin. Ulospäin paremman näköisiä kuin sisältä, kannattaa käydä huvikseen vaikka asuntonäytöissä, jos kiinnostaa nähdä millaisia asuntoja täällä on, saatat yllättyä, etkä välttämättä positiivisella tavalla.

Tämä ehkä menee myös "hörhöilyn" puolelle, mutta ullanlinnassa on myös paljon sellaista inhottavaa kummitusenergiaa, en pidä sitä miellyttävänä. Olen ihastunut lauttasaaren, kun siellä on näyttäisi oikeasti asuvan ihmisiä niissä asunnoissa, iltaisin on valot ikkunoissa. Monet ullanlinnan asunnot ovat tyhjinä (rikkaat suvut eivät jaksa myydä, sijoitusasuntoja, joita ei haluta vuokrata jne.) ja sellainen luo inhaa tunnelmaa. Siellähän on kans kokonainen autiotalokin siinä neitsytpolulla, olispa hauskaa asua siinä seinänaapurina, not.

Ihmiset ovat kyllä mukavia ullanlinnassa, ja töölössä, ja krunassa ilmeisesti myös, että siitä ei voi valittaa. Ja se merenranta on ullanlinnassa aina yhtä ihana.

Vierailija
99/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto - sektorilla. Tarkemmin rajattuna unelma-alue olisi Huvilakadulla, tai Kaivopuiston alueen merinäköala-asunnot, ne vanhemmat, komeat ja karismaattiset rakennukset.

Vierailija
100/198 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemen puistotiellä isossa omakotitalossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme