Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SH-koulutusta muutettava

Vierailija
22.01.2014 |

Jotta ehkäistään oppilaiden kyllästyminen ja lopettaminen. Kuten moni muu ala, terveysala ei perustu mihinkään erityislahjakkuuteen vaan on sillisalaatti monia eri ominaisuuksia; laskeminen, viestintä, kielitaito, teoriatieto terveysalan kontekstissa, sosiaaliset taidot ja erilaiset käden taidot. Yliopisto lääkärikoulutuksineen on vähän eri juttu, koska valituksi tuleminen ja opintojen loppuun ähertäminen vaatii keskivertoa enemmän yleisälykkyyttä, vaikka itse työtä voisi tehdä tyhmempikin ihminen.

Pakolliset läsnäolot turhilla jaarittelutunneilla pitäisi saada pois ja jaarittelua voisi lyhentää tutkinnosta 50-100 opintopistettä. Pitäisi olla mahdollisuus lyhentää yleissivistävät opinnot suoraan lukiotutkinnon perusteella, koska esim.kielissä ei itse asiassa vaadita taitojen edistymistä lukiotason yläpuolelle vaan jäädään virallisestikin junnaamaan samalle lukiotasolle. Hoitotaidon harjoittelua pitäisi harjoitella paljon enemmän ja ilman opettajien syyllistävää ja kiireistä asennetta, joka johtaa oppilaiden hätiköimiseen ja hiljaiseen häpeämiseen ja häipymiseen.

-Koulutuksessa liian vähän oppinut-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kielitaidon varsinaisesti kuulukaan ammattikorkeassa karttua, mutta ammattisanastoa on hyvä opetella muullakin kuin äidinkielellään. Lukiossa ei kaikkien alojen ammattisanastoja kovinkaan laajasti luonnollisesti voida opettaa. AMK tutkinnosta ei myöskään voi noinvain vähentää opintopisteitä, koska korkeakoulututkintoon vaaditaan tietty määrä opiskelua. Se, mitä niiden pisteiden ansaitsemiseksi pitää tehdä on tietysti toinen juttu.

Vierailija
2/3 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi hoitsuja ei kouluteta lisää, vaan heitä pitää ulkomailta hakea. Hakijoita noihin koulutuksiin on kuitenkin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että käytännön opetusta pitäisi lisätä ja jättää jaarittelua vähemmäksi. Eiväthän nämä nykyisin valmistuvat amk hoitajat osaa tehdä hoitotyötä. Teoriassa on kyllä luettu vaikka mitä.

perushoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan