Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinun kävisi jos puolisosi kuolisi?

Vierailija
21.01.2014 |

Minä joutuisin pulaan. Miehellä talosta velkaa 140 000 ja työmatkakulut ihan kiitettävät tuloihini nähden. Sähkö- ja vesilaskut ok-talossa myös ihan buenot.

Ollaan puhuttu henkivakuutuksien ottamisesta mutta aina se vaan on jäänyt.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:52"]

Jaha. Vai raha-asiat ekana olisi mielessä jos puoliso kuolisi...

[/quote]

Liian harvat ihmiset/pariskunnat miettivät raha-asioita eron tai kuoleman varalle. Pitäisi. Mutta on niin helppo ajatella, ettei koske minua. 

Vierailija
62/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei ongelmaa meillä on testamentit ja henkivakuutus kummallakin, sydän kyllä särkyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteita tulisi koska emme saa henkivakuutusta tai lainaturvaa miehen synnynnäisen fyysisen vian vuoksi. Laina on tämän mukaan mitoitettu ja koska olen aina tiennyt että mies voi kuolla niin jotenkin olen elämää niin rakentanut että leskenä lasten kanssa selvittäisiin.. Mutta kyllä Se kaameaa olisi, menettää rakas mies jja lasten iskä

Vierailija
64/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteita tulisi koska emme saa henkivakuutusta tai lainaturvaa miehen synnynnäisen fyysisen vian vuoksi. Laina on tämän mukaan mitoitettu ja koska olen aina tiennyt että mies voi kuolla niin jotenkin olen elämää niin rakentanut että leskenä lasten kanssa selvittäisiin.. Mutta kyllä Se kaameaa olisi, menettää rakas mies jja lasten iskä

Vierailija
65/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on henkivakuutus, joten taloudellisesti ei heti jouduttaisi pulaan, mutta kyllä tässä talossa tulee kieltämättä isoja sähkölaskuja siihen nähden että minä olen pitkäaikaistyötön, varmaan pitäisi talo laittaa myyntiin jos töihin ei pääsisi tai saisi vanhemmilta taloudellista apua.

Vierailija
66/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:07"]

Olisin taloudellisesti kusessa. Mies omistaa firman, jossa työskentelen myös. Palkatta. Vähäinen muukin omaisuus on miehen nimissä (autot, vene). Elämme avoliitossa. Asioita olen yrittänyt puhumalla muuttaa, mutta se on vaikeaa, mies ei näe tilanteessa hankaluutta. Surukin varmaan tulisi 15 yhteisen vuoden jälkeen, mutta jotenkin myös helpotus. Olen toiminut eräänlaisena omaishoitajana ja tsempparina nämä vuodet (miehellä muutama pitkäaikaissairaus) ja voimani alkavat olla loppu.

[/quote]

Voi kauhea! Miten sinä voit elää 15 vuotta tuollaisessa tilanteessa! Mies kuolee varmasti ennen sinua, ja sinä olet tuhlannut elämäsi ja jäät tyhjän päälle odottelemaan omaa kuolemaasi.

Vierailija
67/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuloni ovat 500e/kk, joten ainakin asunto lähtisi alta ja opiskelupaikka sitä myötä. Ellen sitten saisi jostakin sossusta ruinattua itselleni rahaa elämiseen. Luultavasti lähtisin miehen mukana.

Vierailija
68/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin jäämään töistäni pois muutamaksi vuodeksi (kunnes kuopus kouluikäinen) ja keksimään toisen työn paremmin sopivilla työajoilla.

Talon myisin pois ja ostaisin rahoilla pienen maatilan.

Vierailija
69/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ihan hyvin. Toki arki vaikeutuisi, ja lasten suru olisi varmasti vaikeinta kestää.

Pystyisin maksamaan talolainan loppuun yksinkin, mutta mieluummin kyllä vaihtaisin vähän halvempaan asuntoon ja pois omakotitalosta. Okt-asuminen on mieheni juttu, ei minun.

Vierailija
70/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin taloudellisesti kusessa. Mies omistaa firman, jossa työskentelen myös. Palkatta. Vähäinen muukin omaisuus on miehen nimissä (autot, vene). Elämme avoliitossa. Asioita olen yrittänyt puhumalla muuttaa, mutta se on vaikeaa, mies ei näe tilanteessa hankaluutta. Surukin varmaan tulisi 15 yhteisen vuoden jälkeen, mutta jotenkin myös helpotus. Olen toiminut eräänlaisena omaishoitajana ja tsempparina nämä vuodet (miehellä muutama pitkäaikaissairaus) ja voimani alkavat olla loppu.

Vierailija
71/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, eipä olisi kannattanut tätäkään ketjua lukea . t: leski + 3 lasta

Vierailija
72/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kamalaahan se olisi. Taloudellista hätää ei kyllä, ei velkoja, oma talo ja autot+osakkeita. Olisin melko varakas leski mutta niin hyvä mies ollut että uutta en ottaisi. Samaan taloon jäisin asumaan en muuttaisi.

Vierailija
73/73 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Vai raha-asiat ekana olisi mielessä jos puoliso kuolisi...