Miksi S-marketin -60% alennukset alkaa vasta klo 21 jälkeen? Pienten lasten vanhempien (jotka oikeasti on halvemman ruuan tarpeessa) on mahdoton enää siihen aikaan lähteä ostoksille
Kun on lasten iltapuuhien aika ja monet lapset nukkuu jo siihen aikaan.
Alennukset saisi aikaistua vaikka tunnilla, klo 20 alkaen, niin olis paremmat mahikset saada lapsiperheisiinkin halpaa ruokaa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan enää tuota 10% jää odottelemaan, itse käyn joskus 18-19 maissa ja usein saan lähes kaiken 50% alennuksella.
S-Ryhmässä alennus on 30 % ennen ilta-alea.
Voi jeesus, en ole koskaan s-marketissa nähnyt -30% lappuja vaikka käyn lähes joka päivä. Kaikki laput on -50% ja niitä on jo päivällä ei tarvitse odottaa iltaan asti!
Missä s-marketissa muka noin on?
Ihmettelen minäkin. K-kauppiaat ovat jossain määrin itsenäisiä, mutta S-kaupat ovat ketjuohjattuja.
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerää kommentointia. Miksi perheellinen ei voisi esittää toivettaan. Paljon isommalla summalla lapsiperhe ruokaa kaupasta ostaa kuin sinkku. Lapsiperheet ovat kauppiaiden maksavimpia asiakkaita. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän ruokaa kuluu. Esitä ap toiveesi suoraan kauppiaalle, ehkä hän kuuntelee toiveesi.
Johan kaupoissa on paljousalennuksia, joita on ihan koko ajan. Ison määrän tavaraa saa pieneen hintaan. Nimenomaan lapsiperheet ostavat niitä. Köyhillä yksinasuvilla ei ole varaa niihin eikä tarvetta niin suurelle määrälle.
Mutta ei kenenkään kauppiaan etu ole se, että "paremmille" asiakkaille annetaan halvemmalla. Sehän on ihan hölmö ajatus kauppiaan näkökulmasta: ostan enemmän kuin muut, joten haluan isomman osan tuotteista -60 % hintaan.
Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän lapsilisää, jolla on tarkoitus kattaa lasten elatusta. Kyllä köyhälläkin lapsiperheellä on enemmän rahaa kuin köyhällä sinkulla.
Ja toiveita saa esittää, mutta AP:n pointti, joka on toistunut monta kertaa, on se että nimenomaan juuri vain lapsiperheet tarvitsevat sitä halpaa ruokaa, se kuuluu heille, miksei sitä myydä heille sopivaan aikaan. Eli itsekkyys on ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi halpa ruoka kuuluisi sinulle enemmän kuin jollekin toiselle?
Ei vaan minulle vaan yleisesti lapsiperheille joissa on enemmän menoja ja enemmän suita ruokittavana. Ap
Lapsiperheille maksetaan lapsilisää. Yksin asuville köyhille ei.
Sulla ei ole nyt pienintäkään käsitystä siitä, miten suuria menoja lapsesta koituu. En valita, pärjään, olen onnellinen lapsesta jne. Mutta ei tässä kyllä lapsilisällä juhlita.
Olen kiitollinen siitäkin enkä ole ap. Sinä olet yksin ilman lapsen kuluja ja minä yksin lapsen kanssa niin kuule ihan varmasti jäät taloudellisesti voitolle, ei mitään syytä kadehtia.
Lapsi itsessään olisikin, mutta ei lapsilisä!
Lidlissä on aamuale,mene sinne. lapsethan herättää kuitenkin jo kuudelta viimeistään niin hyvin ehdit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuossa ajatellaan enemmän kaupan kuin asiakkaiden etua. Siis että mikä on helpointa ja kannattavinta kaupalle. Vaikka asiakaspalvelussa asiakkaan edun pitäisi tavallaan olla tärkeintä.
Kaupan tärkein tehtävä on tuottaa voittoa, tämähän on liiketoiminnan ydin, ei suinkaan mikään asiakkaan etu (sillä perusteellahan sitä voisi jakaa kaiken ilmaiseksi). Eli tietysti kaupan kaikessa toiminnassa ajatellaan ensisijaisesti kaupan etua. Ilta-alennuksella saadaan hiljasille tunneille enemmän myyntiä, mikä tekee myöhäisistä aukioloista kannattavampaa.
Mutta kukas se tuo rahat kauppaan jos ei asiakas? Kaupan etu on toimia niin, että asiakas on tyytyväinen.
Yrittäjä ei voi myydä tuotteitaan saamatta niistä voittoa. Voittoa on tehtävä, jotta katetaan palkat, vuokrat, sähköt, verot ja saadaan ostettua uutta kuormaa tilalle. Se on ihan yksinkertainen liiketoiminnan perusajatus.
Asiakas puolestaan pyritään pitämään tyytyväisenä esim. houkuttelevalla myymälällä, hyvällä valikoimalla, avuliaalla ja huomioonottavaisella henkilökunnalla, jne. Tätä on asiakaspalvelu. Ei ne -60%-tuotteet. Ne on yrittäjälle pakollinen paha kun tilausmäärien arviointi ei ole onnistunut nappiin.
Miten joku voi kuvitella, et ne punalaput ja illan extra-ale on joku yrittäjän tarjoama tarkoituksenmukainen palvelu asiakkaille ja valittaa siitä, kun se nyt sattuu olemaan juuri hänen elämänrytmiinsä sopimaton juttu ja kaupan nyt pitäis muuttaa sitä :D
Lapsiperheet ostavat ruokaa eniten ja he ovat kauppojen parhaimpia asiakkaita. Oletko kuullut sellaista sanaa kuin asiakaspalvelu? Minusta ap voi esittää toiveensa kauppiaalle ja kauppias sitten laskee olisiko se hänelle kannattavaa.
Kyllä, olemme kuulleet sanan asiakaspalvelu, eikä sillä ole mitään tekemistä hävikkituotteiden myynnin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan enää tuota 10% jää odottelemaan, itse käyn joskus 18-19 maissa ja usein saan lähes kaiken 50% alennuksella.
S-Ryhmässä alennus on 30 % ennen ilta-alea.
Voi jeesus, en ole koskaan s-marketissa nähnyt -30% lappuja vaikka käyn lähes joka päivä. Kaikki laput on -50% ja niitä on jo päivällä ei tarvitse odottaa iltaan asti!
Missä s-marketissa muka noin on?
Kauhavalla ainakin on näin.
Vierailija kirjoitti:
Oluet pitää ostaa 20:59.59 ja -60% alennetut 21:00 alkaen. Tarkkaa hommaa mulla. Me alkoholistit olemme väliinputojia.
Oluita ei missään määrätä ostamaan 20:59.59. Tuo on ainoastaan ajallinen takaraja.
Minä ostan kun tulee 30% sleen ja saan silloin kun olen kaupassa
Osta 30 prossan alesta. Halvimmaksi tulee olla ostamatta turhaa. Ja herkkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerää kommentointia. Miksi perheellinen ei voisi esittää toivettaan. Paljon isommalla summalla lapsiperhe ruokaa kaupasta ostaa kuin sinkku. Lapsiperheet ovat kauppiaiden maksavimpia asiakkaita. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän ruokaa kuluu. Esitä ap toiveesi suoraan kauppiaalle, ehkä hän kuuntelee toiveesi.
Johan kaupoissa on paljousalennuksia, joita on ihan koko ajan. Ison määrän tavaraa saa pieneen hintaan. Nimenomaan lapsiperheet ostavat niitä. Köyhillä yksinasuvilla ei ole varaa niihin eikä tarvetta niin suurelle määrälle.
Mutta ei kenenkään kauppiaan etu ole se, että "paremmille" asiakkaille annetaan halvemmalla. Sehän on ihan hölmö ajatus kauppiaan näkökulmasta: ostan enemmän kuin muut, joten haluan isomman osan tuotteista -60 % hintaan.
Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän lapsilisää, jolla on tarkoitus kattaa lasten elatusta. Kyllä köyhälläkin lapsiperheellä on enemmän rahaa kuin köyhällä sinkulla.
Ja toiveita saa esittää, mutta AP:n pointti, joka on toistunut monta kertaa, on se että nimenomaan juuri vain lapsiperheet tarvitsevat sitä halpaa ruokaa, se kuuluu heille, miksei sitä myydä heille sopivaan aikaan. Eli itsekkyys on ongelmana.
Paljousalennukset tavallisissa ruokakaupoissa liittyvät joko bonuksiin tai kauppiasvetoisen myymälän kauppiaan höveliyteen. K-kaupoissa ehkä molempia.
Ei v***u, tän täytyy olla vitsi
Miten joku vinkuu jostain ale-tuotteista tyyliin että me ois pakollisia. Kauppias tekee päätöksen myykö alennuksella vai ei. Mene ajoissa jonottamaan jos haluat tonkia siellä ale-laaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan minulle vaan yleisesti lapsiperheille joissa on enemmän menoja ja enemmän suita ruokittavana. Ap
Sulla ei ole nyt pienintäkään käsitystä siitä, miten suuria menoja lapsesta koituu. En valita, pärjään, olen onnellinen lapsesta jne. Mutta ei tässä kyllä lapsilisällä juhlita.
Olen kiitollinen siitäkin enkä ole ap. Sinä olet yksin ilman lapsen kuluja ja minä yksin lapsen kanssa niin kuule ihan varmasti jäät taloudellisesti voitolle, ei mitään syytä kadehtia.
Et tiedä yhtään miten vähän saan rahaa, joten tuo on naurettava väite. Myös esim. toimeentulotukea saa helpommin, jos on elätettäviä lapsia. Sinkun odotetaan pärjäävän vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä kannata sinkunkaan autolla lähteä joka ilta hakemaan bensakuluineen.
Myy auto niin on taas rahaa ruokaan.
S-market menee kiinni klo 22:00 ja jokapäivä ale -60% alkaa klo 18:00 ja kestää kaupan sulkemiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kannata sinkunkaan autolla lähteä joka ilta hakemaan bensakuluineen.
Myy auto niin on taas rahaa ruokaan.
Ei onnistu täälläpäin.
Pienten lasten perheet EIVÄT ole halvan ruuan tarpeessa. Suurin osa suomalaisista köyhistä on yksineläjiä. Kaikista EU-maista suomalaiset lapsiperheet ovat VÄHITEN köyhiä, mutta suomalaiset yksineläjät ovat toiseksi köyhimpiä bulgarialaisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Käy lidlissä niin ei tarvitse metsästää tarjouksia.
Niin no, onhan se Lidl melkein yhtä halpa kuin Prisma ilman tarjouksia. Pieni miinus siitä että luultavasti joutuu käymään lisäksi siellä Prismassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se siihen lapsilisään (sinun tapauksessasi YH-korotettuun) jää vaan lisäksi tulee esim elaria ja hövelimmin asumistukea.
En hanki lapsia, rahaa ja aikaa siis riittää. Lisäksi vien sun ale-tuotteetkin tiskistä. :D
Oluet pitää ostaa 20:59.59 ja -60% alennetut 21:00 alkaen. Tarkkaa hommaa mulla. Me alkoholistit olemme väliinputojia.