Suostuisitko parisuhteeseen, jossa toinen tekee selväksi, ettei halua koskaan muuttaa yhteen?
Mitä mieltä erillisuhteista? Toimiiko tällainen tilanteessa, jossa asunnot sijaitsevat kävelyetäisyydellä toisistaan?
Kommentit (189)
Olen sellaisessa suhteessa omasta tahdostani. Ei mikään ehdoton ei ikinä yhteenmuuttoa, mutta luultavasti ei ikinä koskaan.
Olen elänyt parisuhteessa asuen erillään parin miehen kanssa. Heidän kanssaan myös saman katon alla on asuttu. Ilman muuta valitsen oman asunnon, koska tarvitsen paljon omaa aikaa ja suhde säilyy tuoreena erillään asuen, välimatkaa ei ole kuin kilometri. Toimii erinomaisesti lapsettomalla parilla. Kun ikää on 50 v, on oppinut itsenäiseksi.
Suostuisin ilomielen tuollaiseen suhteeseen, jossa asuttaisiin omissa kodeissa. Itse en ole koskaan halunnut muuttaa yhteen kenenkään kanssa, vaikka toista olen rakastanutkin.
Tiedän avioparin joka päätti muuttaa erilleen pelastaakseen liittonsa. Muuttivat sitten jossain vaiheessa takaisin saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellaisessa suhteessa, mutta etsin koko ajan vakavampaa suhdetta. En halua elää pelkästään näin koko loppuikääni. Miestä ei siis kiinnosta perustaa perhettä uudestaan. Olen itse lapseton ja olisi tärkeä elää edes puolison kanssa.
Mikä ihme on "vakava" suhde? Minä olen ainakin pitkässä parisuhteessa nautinnon ja huvin vuoksi.
Sellainen, jossa perustetaan se perhe ja jaetaan arki myös arki. Ei noukita rusinoita pullasta. Toki arjesta on hyvä tehdä mahdollisimman mukavaa niin yksin kuin kaksin tai nelin.
Ai jos ei perusta puolison kanssa perhettä, kyseessä ei ole vakava suhde?
Ketkään lapsettomat ihmiset ei ole vakavissa parisuhteissa?
Nyt kyllä lensi kahvit näppikselle. Aivan naurattaa miten joku voi olla noin hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Liian vaikee kysymys. :D Jos ei haluu asuu yhdessä, nii tuski haluu naimisii, ja se olisi ongelma, ku ite haluisin naimisiin. :/ Tosin ku ei oo ikinä seurustellu, nii ei voi tietää mistään mitää Tuossa o hyvii ja huonoi puolii. :) Mie saisin pitää oman huushollin sellaisena ku haluun, olis omaa aikaa ja tilaa, en menettäs asumistukee (tästä en oo varma onko totta). Mutta sit tuo vaikuttais aika etäiseltä, yhteen muuttaminen o tavallaan yksi askel suhteessa, toista ei nää niin usein.
Kyl mie kai voisin suostuu tollasee. :) Ainaha voi kokeilla! Tuo vaikuttais helpommalta ja stressivapaalta ratkasulta. Nainen ei olis aina valittamassa, ku pelaan Pleikalla tai rustaan sudokuja nurkassa. :D M25
Tiedoksi sinulle, että on mahdollista mennä naimisiin ja haluta mennä naimisiin, VAIKKA asuisi omassa asunnossaan. On paljon ihmisiä, jotka elävät näin.
Minun mielestäni se on kaverisuhde ennemmin kuin parisuhde, jos ikinä ei haluta jakaa yhteistä elämää, yhteistä kotia, yhteistä arkea ja yhteistä vapaa aikaa.
On ihan ok asua eri asunnoissa, vaikka lähekkäin. Mutta jos toinen töksäyttää suoraan ettei voisi koskaan asua samassa, toinen miettii mitä vikaa hänessä on ja entä jos on hätätilanne että pitäisi asua samassa - jonkin aikaa. Tai talous. Mutta asia on mutkikas.
Ei se ole neuvottelua, että toinen pakotetaan johonkin mitä hän ei halua. Sehän on neuvottelun vastakohta.