Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Feminismi tuhosi naisilta mahdollisuuden kotiäitiyteen

Vierailija
21.01.2014 |

Nykyään yhden hengen palkan täytyy olla reilusti keskimääräistä suurempi että sen ostovoimalla pystyisi pyörittämään lapsiperhettä.

Se on naisten syytä. Naiset halusivat astua työelämään. Tämän seurauksena esimerkiksi asuntojen hinnat mitoitetaankin nyt kahden palkansaajan tulojen mukaan, kun ennen hintataso oli yhden palkansaajan tuloihin sopiva. Eli naiset aiheuttivat hintatason pompsahtamisen ylös. Lopputuloksena töissäkäyvä pariskunta tienaa yhteensä saman verran kuin ennen pelkkä mies tienasi, mutta nyt meillä onkin kaksi työelämässä rasittunutta ihmistä, ja lapset jäävät heitteille.

Feministithän halusivat antaa naisille MAHDOLLISUUDEN mennä töihin, mutta mahdollisuudesta tulikin kuin vaivihkaa PAKKO! Eli enää ei edes ole mahdollista naisilla valita, ollako perinteinen kotiäiti vai uuden ajan uraäiti, kun enää ainoana vaihtoehtona on se uraäiti!

Kyse on tässä vain naisten ylpeydestä, joka ei salli myöntää, että feminismi oli suuri huijaus.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:53"]

Tässähän sinä nyt tulit sanoneeksi suuressa viisaudessasi, että lasten takia kotiäitiyden valinneet voitaisiin korvata koneella. Onko vaimosikin vain kone? Miksi muuten hankkia lapsia tähän maailmaan, jos heidän kanssaan ei kestä olla?

Kotitöiden luonne on muuten aika kattava. Se on sitoutumista perheen arjen pyöritykseen 24/7. Se on läsnäoloa ja yhdessä puuhastelua lasten kanssa. Se on siivousta, pyykkäystä, silitystä, ruokaostoksia, lasten kanssa ulkoilua, lasten harrastustoiminnan organisointia ja kuskaamista eri harrastuksiin,avustamista läksyjen teossa,ruuanlaittoa, tiskausta. Se on valvomista sairaan lapsen kanssa mahdollistaen työssäkäyvän yöunet ja työssäkäynnin ilman sairaslomia. Se on luopumista omasta katkottomasta työurasta, palkasta ja eläkkeistä työssäkäyvän eduksi. Se on oman ajan sitouttamista lastenhoitoon niin, että työssäkäyvän on mahdollista harrastaa vapaasti.

Mutta kaipa tämä kaikki hoituu jollain robotti-imurilla. Kaiken lähtökohta on naisten ja naisten tekemän työn arvostus, jota sinulla  näemmä ei ole tippakaan.

[/quote]

Öö, ei vaimoni ole kone, koska olet itse nainen ja naimisissa miehen kanssa. Sinä sen sijaan vaikutat aika koneelta, jos olet "sitoutunut perheen arjen pyöritykseen 24/7". Ja ai teitä :) Jos ei lapsen kanssa ole ihan jatkuvasti ja käsikädessä niin sitten ei olisi koko lapsia kannattanut hankkiakaan :) Meillä perheen yhteisessä ajassa ja lasten kanssa olemisessa panostetaan laatuun, ei määrään.

[/quote]

Jos määrä on kovin vähäistä, pelkkää fyysistä ja henkistä poissaoloa, en usko että siitä mitään "laatuakaan" löytyy. Kovin on kulutushenkistä ja tuoteorientoitunutta vuorovaikutusta - kuten puheet "laatuajasta" yleensäkin.

Vierailija
102/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:08"]

Nykyään yhden hengen palkan täytyy olla reilusti keskimääräistä suurempi että sen ostovoimalla pystyisi pyörittämään lapsiperhettä.

Se on naisten syytä. Naiset halusivat astua työelämään. Tämän seurauksena esimerkiksi asuntojen hinnat mitoitetaankin nyt kahden palkansaajan tulojen mukaan, kun ennen hintataso oli yhden palkansaajan tuloihin sopiva. Eli naiset aiheuttivat hintatason pompsahtamisen ylös. Lopputuloksena töissäkäyvä pariskunta tienaa yhteensä saman verran kuin ennen pelkkä mies tienasi, mutta nyt meillä onkin kaksi työelämässä rasittunutta ihmistä, ja lapset jäävät heitteille.

Feministithän halusivat antaa naisille MAHDOLLISUUDEN mennä töihin, mutta mahdollisuudesta tulikin kuin vaivihkaa PAKKO! Eli enää ei edes ole mahdollista naisilla valita, ollako perinteinen kotiäiti vai uuden ajan uraäiti, kun enää ainoana vaihtoehtona on se uraäiti!

Kyse on tässä vain naisten ylpeydestä, joka ei salli myöntää, että feminismi oli suuri huijaus.

[/quote]

Täysin totta tämä viesti, olen samaa miettinyt monesti itsekin. Sivistysmaissa sentään on vielä vanha kunnon Hausfrau-kulttuuri käytössä, siis se ainoa toimiva vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu paskaa. Olen feministi, ja olen ollut kotiäiti monta vuotta. Nykyään olen palkkatyössä, akateemista koulutustani vastaavassa. Ilman feminismiä en olisi saanut opiskella. Ilman feminismiä mieheni ei olisi ymmärtänyt maksaa minulle eläkevakuutusta kotiäitivuosiltani. 

Vierailija
104/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:59"]

Jos määrä on kovin vähäistä, pelkkää fyysistä ja henkistä poissaoloa, en usko että siitä mitään "laatuakaan" löytyy. Kovin on kulutushenkistä ja tuoteorientoitunutta vuorovaikutusta - kuten puheet "laatuajasta" yleensäkin.

[/quote]

No en odottanutkaan tuon edellisen puheenvuorosi jäljiltä että osaisit kuvitellakaan asioita tehtävän millään muulla tapaa kuin sinun, ainoalla oikealla tavalla. Sainoinpahan nyt vain. 

Vierailija
105/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:59"]

Haluatteko te jotkut miehet tossuttaa naistanne vai mikä tässä nyt on taas ongelma?
Niin, oishan se kiva kun vaimo olis kotona kakaroiden kanssa päivät pitkät ja sulla työssäkävijänä on valta antaa tai olla antamatta rahaa. Nainen homehtukoon himassa, mies voi mennä ja tulla miten lystää, harrastaa ja muuta kivaa, kun on joku hoitamassa sen kodinkin. Jippii, keskiajallehan tässä haluttiinkin takaisin.

[/quote]

Tämä ehdottomuus on häiritsevää. Implikoit, että kotia hoitavat naiset ovat luusereita ja miehet sikoja, jotka eivät anna naisen harrastaa ja säännöstelevät rahoja.

Ummehtuneista asenteista ei päästä eroon sillä, että tilalle laitetaan toinen yhtä vahva asenne, vaikkakin vastakkaissuuntainen. Maailma ei näemmä ole vieläkään valmis siihen ajatukseen, että ihmiset ja perheet voisivat aivan itse valita oman elämäntapansa.

[/quote]

Mutta noinhan se menee. Kuinka monta aloitusta täälläkin on ollut siitä, kun vaimo on lasten kanssa kotona ja kituuttelee kh-tuen turvin kun mies mällää omia palkkojaan. Yhdessä taloudessa on siis kaksi eri elintasoa.

Teistä muista en tiedä, mutta mieluummin tienaan omat rahani kuin heittäydyn miehen varaan. Elämästä ei koskaan tiedä ja se mies voi lähteä toisen naisen matkaan. Siinäpä on sitten kiva tilanne kun ei ole rahaa eikä omaisuutta. 

Asia voisi olla eri jos laadittaisiin laki, jossa naisella on oikeus esim. miehen palkkaan. Mies ei voisi vain antaa almuja naiselle. Puhumattakaan eläkkeistä, sen olisi myös kerryttävä kotona olon aikana.

[/quote]

Eikö ole kurjaa miettiä että sun täytyy pystyä elättämään itse itsesi "jos nyt vaikka mies päättää lähteä toisen naisen matkaan"? Minkälainen liitto perustuu tällaiselle luottamukselle?? Minä ainakin koen että  kun olen "riippuvainen" miehestäni niin se lähentää meitä perheyksikkönä. Myös mieheni on riippuvainen minusta ja lapsistaan. Jos minä ja lapset emme olisi kotona kun hän palaa töistä olisi hänelle (omien sanojensa mukaan) hyvin tyhjä elämä. 

Meinaan kyllä itsekin palata takaisin työelämään kun nuorimmainenkin on 4-5 vuotias. Tähän mennessä olen ollut jokaisen lapsensaannin välissä osa-aikatyössä ja hetken aikaa myös täyspäiväisesti. Jaoimme tuolloin kaiken palkkatulon keskenämme mieheni kanssa, kummallakaan ei siis ollut ns. omaa rahaa vaan kaikki oli meidän yhteistä. Sama pätee tälläkin hetkellä vaikka minä en ole palkkatyössä. Mies ei törsää palkkaansa omiin menoihinsa vaan rahankäyttö suunnitellaan yhdessä, niin kuin kaikki muukin meidän elämässä.

Minusta se, että myöntää tarvitsevansa toista eikä väitä pärjäävänsä kaikessa yksin on parisuhteessa lähentävä tekijä. Meillä perheen pää on mies, lasten isä ja minun aviomieheni, ja olen mielelläni hänen rinnallaan häntä tukemassa työelämässään ja hän tukee minua kotiäidin roolissa. Kumpikaan ei ole toista mitättömämmässä roolissa ja kumpikaan ei ole toista tärkeämpi perheemme toimivuudelle. Se on yhteistyötä ja toisen roolin arvostamista. 

Ja minä en pelkää hetkeäkään että jossain vaiheessa mieheni saattaa jättää minut toisen naisen takia ja siksi minun pitäisi varautua pärjäämään yksin. Minä luotan että mieheni on ja pysyy minun rinnallani aivan kuten minäkin hänen.

[/quote]

Puhut iloisesti ristiin. Ensin sanot että mies on teidän perheen pää ja sitten, että sinä seisot rinnalla ja olette niin tasavertaisia, että. Ettehän te ole. Mies on teillä perheen pää ja sinä lasten kanssa olette laumaa.

Kiinnostaisi tietää, miten moni perheen perheen työssäkäyvä vanhempi maksaa perheen kotona olevalle puolisolleen edes eläkevakuutusta.

Vierailija
106/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen samaa mieltä tämän aloituksen kanssa, VAIKKA olen kaksi ylempää korkeakoulututkintoa suorittanut ja työelämässäkin hyvin menestynyt nainen. Minulla on silti pieniä lapsia ja voi miten haluaisinkaan olla heidän kanssaan kotona vielä pidempäänkin! Olen kuitenkin aika herkkä muiden mielipiteille ja ahdistun siitä, kun tuttavat kyselevät, miksen jo mene takaisin töihin (nuorin lapsi on 1,5 v.). Tuntuu, että tässä yhteiskunnassa nainen ei ole mitään, jos ei ole täysillä mukana työelämässä. Työssäoloaikoinani minua on silitetty myötäkarvaan joka taholta niin, että ihan melkein ällöttää. Sitten taas, kun olen ollut kotona lasten kanssa, työhönpaluuta on tivattu siitä lähtien, kun vauva on ollut parin kuukauden ikäinen.

Usein mietin, että voi kun vielä olisikin yleisenä käytäntönä kotiäitiys! Olisi helpompaa olla kotona, kun useimmat muutkin naiset olisivat. Sosiaalinen alemmuudentunto ja paine asian suhteen katoaisi.

Vierailija
107/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:12"]

Ap puhuu paskaa. Olen feministi, ja olen ollut kotiäiti monta vuotta. Nykyään olen palkkatyössä, akateemista koulutustani vastaavassa. Ilman feminismiä en olisi saanut opiskella. Ilman feminismiä mieheni ei olisi ymmärtänyt maksaa minulle eläkevakuutusta kotiäitivuosiltani. 

[/quote]

Vain pahimmissa kehitysmaissa ei naisien opiskelu ole oikein suosittua. Mm. Keski-Euroopan maissa, joissa Hausfrauna oleminen on vielä vahvakin vaihtoehto, naiset pystyvät opiskelemaan ihan niin pitkälle kuin huvittaa ja heitä löytyy huipputehtävissä.

Puuta heinää, kateellisuus-Suomessa mm. naisia on näköjään helppo vetää retkuun, kun lausutaan taikasana: tasa-arvoisuus.

Vierailija
108/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:43"]

[/quote]

Olen samaa mieltä tämän aloituksen kanssa, VAIKKA olen kaksi ylempää korkeakoulututkintoa suorittanut ja työelämässäkin hyvin menestynyt nainen. Minulla on silti pieniä lapsia ja voi miten haluaisinkaan olla heidän kanssaan kotona vielä pidempäänkin! Olen kuitenkin aika herkkä muiden mielipiteille ja ahdistun siitä, kun tuttavat kyselevät, miksen jo mene takaisin töihin (nuorin lapsi on 1,5 v.). Tuntuu, että tässä yhteiskunnassa nainen ei ole mitään, jos ei ole täysillä mukana työelämässä. Työssäoloaikoinani minua on silitetty myötäkarvaan joka taholta niin, että ihan melkein ällöttää. Sitten taas, kun olen ollut kotona lasten kanssa, työhönpaluuta on tivattu siitä lähtien, kun vauva on ollut parin kuukauden ikäinen.

Usein mietin, että voi kun vielä olisikin yleisenä käytäntönä kotiäitiys! Olisi helpompaa olla kotona, kun useimmat muutkin naiset olisivat. Sosiaalinen alemmuudentunto ja paine asian suhteen katoaisi.

[/quote]Sinuna antaisin piut paut muiden mielipiteille ja olisin kotona pidempään. 1,5 vuotias lapsi on vielä kovin pieni. Itse menin töihin kun nuorimmainen oli melkein 4v ja tunsin siltikin valtavaa syyllisyyttä ja minusta lapseni oli senkin ikäisenä vielä kovin pieni ja haavoittuvainen.

Vierailija
109/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

Kyseessä on sinun ainoa elämäsi. Pikkulapsiaika ei luultavasti toistu enää koskaan. Excelin ääressä saat istua vielä 30 vuotta, mistä saat lopulta palkinnoksi kultakellon siinä vaiheessa, kun olet jo liian vanha ja raihnainen muuta katselemaan. Silloin on varmaan mukava miettiä kiikkustuolissa, että tähän työn sankaruuteen vaihdoin ne vuodet, joina olisin halunnut seurata lasteni kasvua ja nauttia pikkuisten hymystä ja oppimiskokemuksista.

Työnteko on ja tulee aina olemaan suurimmalle osalle meistä pirun huono diili.

Vierailija
110/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain pahimmissa kehitysmaissa ei naisien opiskelu ole oikein suosittua. Mm. Keski-Euroopan maissa, joissa Hausfrauna oleminen on vielä vahvakin vaihtoehto, naiset pystyvät opiskelemaan ihan niin pitkälle kuin huvittaa ja heitä löytyy huipputehtävissä.

Puuta heinää, kateellisuus-Suomessa mm. naisia on näköjään helppo vetää retkuun, kun lausutaan taikasana: tasa-arvoisuus."

Tosi asia nyt kuitenkin on, että tilastojen valossa juuri Suomessa on eniten kotiäitejä kaikista EU-maista, johtuen pitkälti yhteiskunnan maksamista tuista.

Tilastot löydät netistä ja ne ovat kaikkien saatavilla, ettei tarvitse kommentoida mutu-tuntumalla, arvailujen valossa tai feministejä syyttämällä. Kun tosiasiat ovat tosiasioita.

Vierailija
111/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut neljän lapsen verran kotiäitinä. Mun päätökseen ei vaikuttanut mikään feministi tai muukaan. Osaan ajatella itsenäisesti. Mun mielestä turpa kannattaa pitää rullalla siitä mikä on oikein tai mikä väärin ainakin niin kauan kunnes näkee omien tekojensa ja päätöstensä hedelmät. 

Vierailija
112/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:12"]

[/quote]

Sinä ja miehesi olette siis idiootteja. Mun mies tajusi ilman feminismiäkin että hänen palkkansa on myös minun käytettävänäni ehdoitta kun olen kotiäitinä. Feminismillä ei ole MITÄÄN tekemistä siinä että naiset saavat opiskella, sen ovat miehet päättäneet aikanaan ja sota-aikojen jälkeinen työvoimapula piti huolen lopusta. Naiset jotka toivat feminismin maailmaan häpeäisivät silmät päästään nykyfemakkojen mielipiteitä. Kauas on aate puusta pudonnut....

Vierailija
113/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eräs minunkin tuttavarouvani ajatteli. Systeemi toimikin ihan kivasti ensimmäiset 35 v, kunnes mies samana vuonna jäi eläkkeelle ja löysi nuoremman...

Eipä ole nyt rouvan herkkua elellä pelkän kansaneläkkeen varassa.

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:23"]

Tämä ehdottomuus on häiritsevää. Implikoit, että kotia hoitavat naiset ovat luusereita ja miehet sikoja, jotka eivät anna naisen harrastaa ja säännöstelevät rahoja.

Ummehtuneista asenteista ei päästä eroon sillä, että tilalle laitetaan toinen yhtä vahva asenne, vaikkakin vastakkaissuuntainen. Maailma ei näemmä ole vieläkään valmis siihen ajatukseen, että ihmiset ja perheet voisivat aivan itse valita oman elämäntapansa.

[/quote]

Ja noilla elämäntapavaihtoehdoillako tarkoitat siis sitä että nainen on joko kotona tai töissä? Mites mies, käy töissä jokatapauksessa? Enemmänhän maailma on siihen suuntaan muuttunut, että perheet voivat valita kuka niitä lapsia hoitaa kotona (äiti, isä, hoitaja) vai viedäänkö päiväkotiin. Nykyään on paljon enemmän mahdollisuuksia tehdä lyhempiä päiviä tai vain osittaista työviikkoa, jolloin vanhemmat saavat ikään kuin molemmat: työnteon ja kotivanhemmuuden.  

[/quote]

Aiemmin naisen piti olla kotona, kun muuten paheksuttiin. Nyt nainen ei saa olla kotona, kun muuten paheksutaan. Yhteiskunta on tehnyt ehdottomasti oikeansuuntaisia järjestelyjä, mutta tämä outo miesvihainen ja toisia naisia halveksiva asenne elää voimakkaana näissä mielestään itse ajattelevissa feministinaluissa.

Luonnollisesti kenenkään ei pidä suostua sellaiseen, että toinen säätelee rahoja ja vie tuhkatkin pesästä eron sattuessa. Mutta on melkoisen loukkaavaa ajatella, että näin tehtäisiin säännönmukaisesti niissä perheissä, joissa isä on töissä ja äiti hoitaa lapsia. Jos itse olen siinä tilanteessa joskus, niin pidän itsestäänselvänä sitä, että rahat menevät yhteiseen pussiin ja perhe on yksi yhtenäinen yksikkö, myös taloudellisessa mielessä. Luonnollisesti vaadin samaa järjestelyä, jos itse jäänkin kotiin ja vaimo painaa töitä. Eikä minun oikeastaan tarvitse edes vaatia, koska en kuitenkaan eläisi sellaisen ihmisen kanssa, joka ei halua elämänkumppaninsa kanssa tasapuolisuutta.

[/quote]

Vierailija
114/115 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:08"]

"Vain pahimmissa kehitysmaissa ei naisien opiskelu ole oikein suosittua. Mm. Keski-Euroopan maissa, joissa Hausfrauna oleminen on vielä vahvakin vaihtoehto, naiset pystyvät opiskelemaan ihan niin pitkälle kuin huvittaa ja heitä löytyy huipputehtävissä.

Puuta heinää, kateellisuus-Suomessa mm. naisia on näköjään helppo vetää retkuun, kun lausutaan taikasana: tasa-arvoisuus."

Tosi asia nyt kuitenkin on, että tilastojen valossa juuri Suomessa on eniten kotiäitejä kaikista EU-maista, johtuen pitkälti yhteiskunnan maksamista tuista.

Tilastot löydät netistä ja ne ovat kaikkien saatavilla, ettei tarvitse kommentoida mutu-tuntumalla, arvailujen valossa tai feministejä syyttämällä. Kun tosiasiat ovat tosiasioita.

[/quote]

Suomessa eniten kotiäitejä?? No, näytäpä sellainen tilasto!

Vierailija
115/115 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys valintana eikä olosuhteiden pakosta on pahimmanlaatuista laiskuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi