Feminismi tuhosi naisilta mahdollisuuden kotiäitiyteen
Nykyään yhden hengen palkan täytyy olla reilusti keskimääräistä suurempi että sen ostovoimalla pystyisi pyörittämään lapsiperhettä.
Se on naisten syytä. Naiset halusivat astua työelämään. Tämän seurauksena esimerkiksi asuntojen hinnat mitoitetaankin nyt kahden palkansaajan tulojen mukaan, kun ennen hintataso oli yhden palkansaajan tuloihin sopiva. Eli naiset aiheuttivat hintatason pompsahtamisen ylös. Lopputuloksena töissäkäyvä pariskunta tienaa yhteensä saman verran kuin ennen pelkkä mies tienasi, mutta nyt meillä onkin kaksi työelämässä rasittunutta ihmistä, ja lapset jäävät heitteille.
Feministithän halusivat antaa naisille MAHDOLLISUUDEN mennä töihin, mutta mahdollisuudesta tulikin kuin vaivihkaa PAKKO! Eli enää ei edes ole mahdollista naisilla valita, ollako perinteinen kotiäiti vai uuden ajan uraäiti, kun enää ainoana vaihtoehtona on se uraäiti!
Kyse on tässä vain naisten ylpeydestä, joka ei salli myöntää, että feminismi oli suuri huijaus.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:27"]Sori vaan, mutta mulla ei ainakaan ole asian kanssa mitään tekemistä. Turhaan syyllistät naisia ryhmänä.
Toiseksi, mä en halua perhettä. Entinen systeemihän pakottaisi jokaisen naisen hankkimaan perheen, että edes voi tulla toimeen. Kiitos mutta ei kiitos, kyllä tää nykynen järjestely on parempi.
[/quote]
Millä elät, kun työpaikat katoavat ja sossumassi ehtyy?
[/quote]
Milläs se mies elättää itsensä ja naisen kun työpaikka menee alta?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:27"]Sori vaan, mutta mulla ei ainakaan ole asian kanssa mitään tekemistä. Turhaan syyllistät naisia ryhmänä.
Toiseksi, mä en halua perhettä. Entinen systeemihän pakottaisi jokaisen naisen hankkimaan perheen, että edes voi tulla toimeen. Kiitos mutta ei kiitos, kyllä tää nykynen järjestely on parempi.
[/quote]
[/quote]
No enpä kuule tiedä, en tässä mitään maailmanlopun skenaariota rupea kehittelemään vain siksi, etten halua perhettä.
Se on aika varmaa, etten rupea elämään itselleni epämieluisalla tavalla vain siksi, ettei muka ole muuta vaihtoehtoa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:12"]
Mieluummin näin kuin pakotettuna kotiäidiksi ja miehen armoille.
[/quote]
En ymmärrä, eihän kukaan aiemminkaan ollut pakotettu "kotiäidiksi ja miehen armoille"?
En myöskään ymmärrä "uranaiseuden" hehkuttelua. Ehkä yksi tuhannesta (sen enempää miehestä kuin naisesta) tekee jonkun oikeasti mielekkään "uran", kun loput lusivat parhaimmillaankin jonain perusmaisterina viiden tonnin kuukausipalkalla toimiston syövereissä. Onpa hienoa.
[/quote]
Niin, miksi nuoret naiset laittavat maisteriopintonsa perheen perustamisen edelle? Antaako tuo työelämä sitten elämälle paremman merkityksen kuin oma perhe. Epäilen vähän.
[/quote]
No kuule siksi, että kaikkia ei vain kiinnosta perhe, onko vaikea tajuta.
Eikä kaikkia sitten sen tilalla kiinnosta pelkkä työ, vaan ehkä elämästä nauttiminen noin niin kuin ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Yrittäjyydellä? Kaksin aina kaunihimpi. Kyllä perhe aina pärjää toinen toistaan auttaen. Yksinäinen nainen heikommin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Yrittäjyydellä? Kaksin aina kaunihimpi. Kyllä perhe aina pärjää toinen toistaan auttaen. Yksinäinen nainen heikommin.
[/quote]
Johan on kaunis ajatus, mutta ei kovin realistinen.
Kylläpäs olet harvinaisen tyhmä! Etkai tosissasi luule, että asuntojen hinnanousu johtuu vain siitä että naiset käyvät töissä :DDDD
Oletko kuullut sellaisesta kuin kysynnän ja tarjonnan laki? (ei siis oikea laki, sanonta vain) Meinaa sitä että kysyntä määrittää tarjonnan. Kun kysytää ylittää tarjonnan, hinnat nousevat. Tajuatko?
Hanki hyväpalkkainen mies, niin pääset sinäkin istumaan kotona perseelläsi kotiäitinä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse olen mieluummin perheenä vaikeuksissa kuin yksinäisenä. Ole sinä sitten yksin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nainen heikko ja mies vahva? Juu, niinpä niin. Missä pimeällä keskiajalla oikein elät?
Ja juu, mieluummin olen yksin kuin toisen kanssa. Voi sitten ihan rauhassa olla itsekäs.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse olen mieluummin perheenä vaikeuksissa kuin yksinäisenä. Ole sinä sitten yksin.
[/quote]
Siinähän olet, minä en. Vaikeat ajat on aika monelle perheelle melkoista riitelyä, erimielisyyksiä, väärinymmärryksiä jne.
Ap, olisi tuohon väitteeseesi keksinyt varmaan ihan uskottaviakin perusteluja, nyt sen sijaan teit itsestäsi naurunalaisen. Vai sovitetaan asuntojen hinnat nykyään kahden palkansaajan mukaan :D:D Kuka ne siis sovittaa? Kysyntä määrittelee asuntojen hinnat, joten korkeista asuntohinnoista voit syyttää ihan vaan niitä muita ostajia. Toisekseen ne olivat kyllä sosiaalidemokraatit, jotka ajoivat etunenässä naisten oikeutta opiskeluun, tyontekoon sekä tukia lapsiperheille.
Haluatteko te jotkut miehet tossuttaa naistanne vai mikä tässä nyt on taas ongelma?
Niin, oishan se kiva kun vaimo olis kotona kakaroiden kanssa päivät pitkät ja sulla työssäkävijänä on valta antaa tai olla antamatta rahaa. Nainen homehtukoon himassa, mies voi mennä ja tulla miten lystää, harrastaa ja muuta kivaa, kun on joku hoitamassa sen kodinkin. Jippii, keskiajallehan tässä haluttiinkin takaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:57"]
Ap, olisi tuohon väitteeseesi keksinyt varmaan ihan uskottaviakin perusteluja, nyt sen sijaan teit itsestäsi naurunalaisen. Vai sovitetaan asuntojen hinnat nykyään kahden palkansaajan mukaan :D:D Kuka ne siis sovittaa? Kysyntä määrittelee asuntojen hinnat, joten korkeista asuntohinnoista voit syyttää ihan vaan niitä muita ostajia. Toisekseen ne olivat kyllä sosiaalidemokraatit, jotka ajoivat etunenässä naisten oikeutta opiskeluun, tyontekoon sekä tukia lapsiperheille.
[/quote]
Ihmisten ostovoima. Kahdella työssäkäyvällä sitä on yleensä enemmän kun yhdellä. Näkyy sitten hinnoissakin, voidaan pyytää enemmän kun asiakaskunnalla on pätäkkää maksaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:09"]
Ihmisten ostovoima. Kahdella työssäkäyvällä sitä on yleensä enemmän kun yhdellä. Näkyy sitten hinnoissakin, voidaan pyytää enemmän kun asiakaskunnalla on pätäkkää maksaa.
[/quote]
Kysyntä sen määrittelee. Ei myyjä voi pyytää tuotteesta mitä vaan jos sitä ei kukaan halua ostaa (tai siis voi, mutta sitten saa varautua siihen, että tuote jää käteen). Halvalla alkaa halukkaita ostajia löytymään enemmän.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:59"]
Haluatteko te jotkut miehet tossuttaa naistanne vai mikä tässä nyt on taas ongelma?
Niin, oishan se kiva kun vaimo olis kotona kakaroiden kanssa päivät pitkät ja sulla työssäkävijänä on valta antaa tai olla antamatta rahaa. Nainen homehtukoon himassa, mies voi mennä ja tulla miten lystää, harrastaa ja muuta kivaa, kun on joku hoitamassa sen kodinkin. Jippii, keskiajallehan tässä haluttiinkin takaisin.
[/quote]
Tämä ehdottomuus on häiritsevää. Implikoit, että kotia hoitavat naiset ovat luusereita ja miehet sikoja, jotka eivät anna naisen harrastaa ja säännöstelevät rahoja.
Ummehtuneista asenteista ei päästä eroon sillä, että tilalle laitetaan toinen yhtä vahva asenne, vaikkakin vastakkaissuuntainen. Maailma ei näemmä ole vieläkään valmis siihen ajatukseen, että ihmiset ja perheet voisivat aivan itse valita oman elämäntapansa.
Kotiin jäävät äidit ovat vain yksinkertaisesti laiskoja!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:59"]
[/quote]
Tämä ehdottomuus on häiritsevää. Implikoit, että kotia hoitavat naiset ovat luusereita ja miehet sikoja, jotka eivät anna naisen harrastaa ja säännöstelevät rahoja.
Ummehtuneista asenteista ei päästä eroon sillä, että tilalle laitetaan toinen yhtä vahva asenne, vaikkakin vastakkaissuuntainen. Maailma ei näemmä ole vieläkään valmis siihen ajatukseen, että ihmiset ja perheet voisivat aivan itse valita oman elämäntapansa.
[/quote]
Mutta noinhan se menee. Kuinka monta aloitusta täälläkin on ollut siitä, kun vaimo on lasten kanssa kotona ja kituuttelee kh-tuen turvin kun mies mällää omia palkkojaan. Yhdessä taloudessa on siis kaksi eri elintasoa.
Teistä muista en tiedä, mutta mieluummin tienaan omat rahani kuin heittäydyn miehen varaan. Elämästä ei koskaan tiedä ja se mies voi lähteä toisen naisen matkaan. Siinäpä on sitten kiva tilanne kun ei ole rahaa eikä omaisuutta.
Asia voisi olla eri jos laadittaisiin laki, jossa naisella on oikeus esim. miehen palkkaan. Mies ei voisi vain antaa almuja naiselle. Puhumattakaan eläkkeistä, sen olisi myös kerryttävä kotona olon aikana.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:09"]
[/quote]
Kysyntä sen määrittelee. Ei myyjä voi pyytää tuotteesta mitä vaan jos sitä ei kukaan halua ostaa (tai siis voi, mutta sitten saa varautua siihen, että tuote jää käteen). Halvalla alkaa halukkaita ostajia löytymään enemmän.
[/quote]
Juuri näinhän minä kirjoitin. Ei voi syntyä kysyntää jos ostajakandidaateilla ei ole rahaa. Kahden tulonsaajan perheessä on enemmän rahaa maksaa asunnosta-> asuntojen hinnat kohoavat, jos asuntojen määrää eli tarjontaa ei lisätä.
(Jätetään korot ja yleinen inflaatio tästä tarkastelusta pois)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:23"]
[/quote]
Ja noilla elämäntapavaihtoehdoillako tarkoitat siis sitä että nainen on joko kotona tai töissä? Mites mies, käy töissä jokatapauksessa? Enemmänhän maailma on siihen suuntaan muuttunut, että perheet voivat valita kuka niitä lapsia hoitaa kotona (äiti, isä, hoitaja) vai viedäänkö päiväkotiin. Nykyään on paljon enemmän mahdollisuuksia tehdä lyhempiä päiviä tai vain osittaista työviikkoa, jolloin vanhemmat saavat ikään kuin molemmat: työnteon ja kotivanhemmuuden.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:35"]
Juuri näinhän minä kirjoitin. Ei voi syntyä kysyntää jos ostajakandidaateilla ei ole rahaa. Kahden tulonsaajan perheessä on enemmän rahaa maksaa asunnosta-> asuntojen hinnat kohoavat, jos asuntojen määrää eli tarjontaa ei lisätä.
(Jätetään korot ja yleinen inflaatio tästä tarkastelusta pois)
[/quote]
Asuntojen hinnat kohoavat kasvukeskuksissa eli suurissa kaupungeissa ja niiden liepeillä, koska sinne on halukkaita tulijoita enemmän kuin on asuntoja tarjolla. Katsohan mikä tuo asuntojen hintakehityksen trendi on maaseudulla ja muuttotappiokunnissa, vaikka jossain Kemijärvellä. Kyllähän sielläkin elää perheitä, joilla on kahden ihmisen tulot mutta siitä huolimatta siellä asuntojen hinnat eivät vastaa lähellekään esim. pääkaupunkiseudun tasoa. Miksi? Koska kovin moni ei halua muuttaa sinne.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:12"]
Mieluummin näin kuin pakotettuna kotiäidiksi ja miehen armoille.
[/quote]
En ymmärrä, eihän kukaan aiemminkaan ollut pakotettu "kotiäidiksi ja miehen armoille"?
En myöskään ymmärrä "uranaiseuden" hehkuttelua. Ehkä yksi tuhannesta (sen enempää miehestä kuin naisesta) tekee jonkun oikeasti mielekkään "uran", kun loput lusivat parhaimmillaankin jonain perusmaisterina viiden tonnin kuukausipalkalla toimiston syövereissä. Onpa hienoa.
[/quote]
Niin, miksi nuoret naiset laittavat maisteriopintonsa perheen perustamisen edelle? Antaako tuo työelämä sitten elämälle paremman merkityksen kuin oma perhe. Epäilen vähän.