Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko laittaneet Nordealle kasvokuvan ja kuvan passista?

Vierailija
18.10.2020 |

Itse laitoin tänään, mutta saa nähdä, olivatko ok, kun passin kuvasta tuli koko ajan ilmoitus, että ei välttämättä ole riittävän selvä. :(

Ja kasvokuvastakin tuli ruma, mutta sillä ei kai ole merkitystä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisin ihmetellä, miksi muut rahalaitokset eivät pyydä tuollaisia, mutta satun tietämään, että Nordea on tietosuoja-asioissa kaikin tavoin omaa luokkaansa, siis hyvässä mielessä.

T. Ex-pankkilainen

Vierailija
22/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei ole kysytty kasvo- eikä muuta kuvaa. Ei minulla ole passiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyväkin tällainen kana-aivo-provo. Ehkä herättää sinisilmäiset ajattelemaan asioita edes hieman kriittisemmin.

Jos näihin vielä 2020 lankeaa, niin antaa mennä vaan.

Googlaapa asiaa. Ja tosiaan, tietenkään mitään pankkikortin kuvia ei lähetellä, eikä sähköpostilla. Tämä tehdään ihan Nordean sivustolla.

Kiitos vaan, mun ei tarvitse googlata asiaa. Työskentelen itsekin pankissa ja pankki ei todellakaan halua mitään kuvia pankkikorteista tai passeista. Henkilöllisyys todistetaan vain konttorissa, asiakkaan kanssa kasvotusten.

Vierailija
24/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Nordean Lagosin konttorista ja sähköpostiosoite oli turvallisuussyistä muutettu näyttämään gmail-osoitteelta?

Vierailija
25/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vain kuvan Makuunin kirjastokortista

Şinkkiş

Vierailija
26/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa on niiiiiin paljon huonompi nettipankki verrattuna vaikka op:in.. en paljon näkis vaivaa että "saan" jatkaa nordean mobiilipankin käyttöä. Mulla on tilit molemmissa.. yö ja päivä.

Vierailija
27/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tää kysely niin otin yhteyttä Nordeaan. Ei kuulemma ole heidän lähettämä, vaan perushuijaus. Onhan näitä. Joku aina lankeaa.

No tuliko sinullekin tosiaan tuo perushuijaud ihan siihen mobiilipankkiin kirjautumisen jälkeen? Kerrottiinko Nordeassa, kuinka huijarit sen tekivät?

Vierailija
28/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Nordean Lagosin konttorista ja sähköpostiosoite oli turvallisuussyistä muutettu näyttämään gmail-osoitteelta?

Olipa hyvinkin ja lähetin myös pyydetyt pankkitunnukset varmistettavaksi ja salattavaksi niin ettei muut näe niitä kuin vain minä.

Vierailija
29/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin keväällä kun piti tehdä muutoksia lainoihin. Konttoriin ei päässyt tunnistautuman niin piti lähettää kuva passin tietosivusta ja oma kuva. En nähnyt asiassa mitään ongelmaa. En tietenkään laittaisi minkään sähköpostin perusteella vaan sain ohjeet puhelimitse lainaneuvottelun yhteydessä.

Vierailija
30/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lähettää myös luottokortin tiedot niin voivat laskuttaa varmennuspalvelusta ilman että verottaja pääsee käsiksi rahoihin.

Vierailija
31/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyväkin tällainen kana-aivo-provo. Ehkä herättää sinisilmäiset ajattelemaan asioita edes hieman kriittisemmin.

Jos näihin vielä 2020 lankeaa, niin antaa mennä vaan.

Googlaapa asiaa. Ja tosiaan, tietenkään mitään pankkikortin kuvia ei lähetellä, eikä sähköpostilla. Tämä tehdään ihan Nordean sivustolla.

Kiitos vaan, mun ei tarvitse googlata asiaa. Työskentelen itsekin pankissa ja pankki ei todellakaan halua mitään kuvia pankkikorteista tai passeista. Henkilöllisyys todistetaan vain konttorissa, asiakkaan kanssa kasvotusten.

Nuo pankkikorttiviestit ovat typeriä provoja. Mutta googlaapa sinäkin Nordea, kuva passista.

Vierailija
32/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tää kysely niin otin yhteyttä Nordeaan. Ei kuulemma ole heidän lähettämä, vaan perushuijaus. Onhan näitä. Joku aina lankeaa.

No tuliko sinullekin tosiaan tuo perushuijaud ihan siihen mobiilipankkiin kirjautumisen jälkeen? Kerrottiinko Nordeassa, kuinka huijarit sen tekivät?

Siis mitä kerrottiinko kuinka tekivät? En kysynyt että kuinka, tarkistin vaan haluaako ne oikeasti multa kuvia minusta ja mun passista. Niin ei halunneet, on kuulemma heidän nimissä oleva huijaus. Ei selittänyt tarkemmin ja asia selvä.

Vierailija
33/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne henkkarit on sitten oltava voimassa että verkkopankissa voi edelleen asioida...

Vierailija
34/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kerrottiinko kuinka tekivät? En kysynyt että kuinka, tarkistin vaan haluaako ne oikeasti multa kuvia minusta ja mun passista. Niin ei halunneet, on kuulemma heidän nimissä oleva huijaus. Ei selittänyt tarkemmin ja asia selvä.

Ja sait mobiilipankkiin tuon pyynnön?

Liittyykö huijaukseen myös nuo googlaamalla tulevat uutissivut asiasta?

Vierailija
35/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä aio laittaa kun tilit on toisessa pankissa kuin Nordeassa. Enkä edes usko että Nordeakaan kerää sellaisia tietoja vaan haluaa väärentää passisi.

Vierailija
36/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mibiilipankin pyyntö on tietenkin aito. Se riski tässä tietenkin on, että pankin pyytäessä tuollaista, joku hassumpi voisi uskoa myös pyyntöä, joka tulisikin vaikka sähköpostilla. Tällaisesta kannattaa varoittaa esim. vanhempia ihmisiä.

Vierailija
37/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nordea pyytänyt passikuvaa, kuvaa passista tms. Olin todella kauan ilman voimassaolevaa passia ja henkilökorttia minulla ei ole edes koskaan ollut. Ainoastaan ajokorttia olen käyttänyt konttorissa tunnistautumiseen ja tästä ei ole tullut mitään ongelmia. Ehkä sitten vaatisivat jos avaisi uuden tilin.

Vierailija
38/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa. En ole saanut myöskään verkkopankkiin sellaista pyyntöä.

Vierailija
39/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä faktaa epäilijöille! Minullekin kirje tuli. Tietenkään mistään pankkikorteista ei kuvia laitella, mutta lukekaan uutinen, niin ei tarvitse ihmetellä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006571256.html

Vierailija
40/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukaan tekisi meidän tavallisen tallukoiden passikuvalla ja ihmisen älykännykkä kuvalla??? Ei kai sillä ihmeitä tee kovinkaan ammattilainen? Vai tekeekö?