Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämä synnytyksen jälkeen - raskaana oleva, älä lue.

Vierailija
20.01.2014 |

Seksi on ollut minulle aina hyvin tärkeää. Se on ollut minulle tärkeä tapa rentoutua.

Synnytykseni käynnistyi raskausviikolla 36 täysin yllättäen vesien menolla. Olin koko raskausajan miettinyt suunniteltua sektiota. Sain ajan pelkopolille vasta niin myöhään, että pääsin sinne vasta 2 vrk ennen synnytyksen käynnistymistä.

Synnytyssalissa pyysin tippa linssissä voisinko saada sektion. Ei kuulemma käynyt.

Synnytyksen jälkeen tajusin pian alapääni olevan täysin pilalla. Kaikki sanoi että kyllähän se nyt siitä korjaantuu. Tuntui, että tässä on nyt asiat niin huonosti, ettei ole korjaantumassa. Olin oikeassa. Nyt on yli puoli vuotta mennyt ja pahimmat ongelmat on edelleen olemassa:

Synnytyksessä klitoris piiloutui suurimmaksi osaksi niin, että sillä ei ole enää mitään tekoa. Kyllä siitä osa tuntuu, mutta sen koskettaminen lähinnä raivostuttaa, en todellakaan ole saamassa siitä orgasmia enää muutamassa minuutissa, jos lainkaan.

Emättimen(hyi mikä sana) suuaukko on revähtänyt niin, etten saa kiristettyä lihaksilla enää juurikaan. Ilmeisesti lihasten välinen ihoalue repesi eikä sitä ommeltu täysin takaisin. Sisäpuolen lihaksia saa kyllä liikutettua ja jännitettyä, mutta nekin ovat loitonneet toisistaan noin pari senttiä, mutta tuolla alueella se on aika paha juttu. Koen tämän nöyryyttävimpänä asiana mitä minulle on tapahtunut. En ole saanut yhtäkään orgasmia synnytyksen jälkeen. Ennen sain joka yhdynnästä. Siis pelkästään yhdynnästä ilman mitään muuta koskettelua. En tiedä mitä teen, olen todella ahdistunut.

Miksi helvetissä ihmisiä yritetään käännyttää synnyttämään alateitse? Varmasti monet olisivat valmiita maksamaan kunnolla suunnitellusta sektiosta, jos siihen annettaisiin mahdollisuus...

...Sitten täytyisi vielä yrittää pitää pirteää perhe-elämää yllä, kun itsellä ei ole enää mitään omaa iloa jäljellä.... Ukolle en enää kehtaa enää asiasta valittaa tai hän ei varmaan halua minua enää lainkaan. Nytkin on jo aivan mielettömän nihkeää. Itse haluaisin tutustua uudestaan seksiin, mutta mahdollisuuksia tähän tarjoutuu todella vähän. Yksinkään siitä ei tule mitään, kun itseä koskeminen on alkanut kuvottaa em asioiden vuoksi. Tunnen itseni kuohituksi.

En synnytä enää ikinä.

Itselleni on nyt täysin selvää: jos rakastaa hyvää seksiä ja seksi tuo arkeen korvaamattoman määrän iloa, kannattaa valita sektio, jos mahdollista. Raskaana ollessani yritin saada asiasta selvää lukuisilta tahoilta, mutta kukaan ei ilmeisesti kehdannut sanoa mitään, muutakuin, että kyllähän siitä synnytyksestä palautuu"

Onko kukaan ollut korjausleikkauksessa emättimen suuaukon vuoksi? Millaisia kokemuksia?

Kaikkihan on aina tapauskohtaista tietenkin...

Kommentit (265)

Vierailija
161/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:44"]

149: seksi ei tunnu miltään, ei naisesta eikä miehestä. Pissa, kakka ja pierut karkailee. Emättimen suulla "pallukka" laskeuman vuoksi. Ja et lähtisi leikkaukseen? Älä naurata!

[/quote]

Pissakakkapierujuttujen vuoksi menisin kyllä, mutta eiköhän tuollaiset vauriot ole kuitenkin aika harvinaisia? Mutta en kyllä sen takia lähtisi, että netissä joku nainen sanoi, että iso muna on ihq.

Vierailija
162/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta kuvitteellinen tilanne.. JOS MIEHET SYNNYTTÄISIVÄT (esim. peräaukkonsa kautta), ja synnytyksessä olisi puolenkin prosentin todennäköisyys tulla potenssiongelmia, virtsan- tai ulosteenpidätysongelmia, ongelmia saada siemensyöksy, negatiivisia muutoksia vehkeen ulkonäköön (vaikka ilman toiminnallisia muutoksia), tunnottomuutta genitaalialueelle tai pysyviä kipuja yhdynnän aikana tai muutenkin, luuletteko että monikaan mies suostuisi luonnolliseen alatiesynnytykseen!? Vaikka kyse olisi ohimenevästä vaivasta, joka EHKÄ ajan kanssa kovan treenauksen myötä saattaisi helpottua hieman, tai sitten ei.

Ehei, oli kyse sitten miesten e-pillereistä, vasektomiasta, tms, ne ovat AINA niin pirun huolissaan värkeistään, että pienintäkään riskiä ei kyllä oteta (vaikka sitä riskiä ei edes tutkimusten mukaan olisi). Naiset saavat kyllä popsia e-pillereitä ja revetä synnytyksissään tuhannen päreiksi - sehän kuuluu asiaan, vaikka vaihtoehtokin olisi (ja kuuluisi olla mahdollisuus jokaisen valita). Miehet voivat sitten kivasti vinoilla synnyttäneistä lerppapilluista saunailloissaan ja hakea tuoreita synnyttämättömiä pimuja tuomaan miellyttävää lisäkitkaa petipuuhiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vitussa se voi olla henkinen ongelma jos vittu on räjähtänyt synnytyksessä kuin rekan alle jäänyt myyrä? Kyllä se vika on jalkojen, ei korvien välissä, sanoopa kaikkitietävä, pillunsa synnyttämällä tiukaksi saanut av-mamma mitä tahansa. :D

Vierailija
164/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:40"]

No menepä avaamaan oma tyytyväisyydenhehkutusketjusi. Nyt olet ihan aiheettomassa ketjussa tyytyväisyyttäsi esittelemässä.

[/quote]

Milläs valtuuksilla sinä määräät, minkälaiset kokemukset ovat sallituja tässä ketjussa? Pitäisikö olla vain äitiysmyyttiä pönkittäviä rohkaisevia kertomuksia siitä, että eihän juuri kellekään nyt huonosti käy, ja jos käykin, niin ei se haittaa? Kyllä tämän ketjun lukijoita on syytä muistuttaa siitä, että kaikki nämä riskit ovat Suomessakin täysin todellisia mutta myös täysin vapaaehtoisia.

[/quote]

Joku täällä avautuu traumoistaan ja kasvukivuistaan sekä kyselee vertaistukea. Ja tämä kyseinen vela tulee hehkuttamaan että hyvä minä (juuri näillä sanoilla) kun en ole lapsia tehnyt. Että haloo. Hirveesti auttaa ap:ta ongelmissaan että ko vela ei lapsia ole tehnyt eikä halua tehdä, eikä hänelle ainakaan käy näin. 

Kun kyse ei ole mistään kokemuksesta vaan toteamuksesta että hyvä minä, kun Mulla On Tiukka Pillu. Että niillä valtuuksilla. Vähän jotain rajaa.

Vierailija
165/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta tässä on nyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Siis eihän ap missään kohtaa maininnut, että vauriot "todellisuudessa" olivat laajoja. Ei repeämien asteista, tikeistä, ei pidätysvaikeuksista tms. Vaan siitä, miltä seksi tuntuu nyt puoli vuotta synnytyksen jälkeen!

Turha sääliä ja piruja maalailla seinille vielä kun palautuminen on täysin kesken :) Että voi ihan hyvin olla että ap:n seksielämä palautuu ihan hyväksi! Vielä kun noihin orgasmiongelmiin löytynee ihan psyykkinen selitys (ap kertoi ettei halua koskea itseensä, mieheltä on nyt saanut pakkeja, synnytystoivetta ei kuunneltu ollenkaan...)

Siis pitää toki puhua näistä, mutta et ap vielä mun säälipisteitäni saa :)

Vierailija
166/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:40"]

No menepä avaamaan oma tyytyväisyydenhehkutusketjusi. Nyt olet ihan aiheettomassa ketjussa tyytyväisyyttäsi esittelemässä.

[/quote]

Milläs valtuuksilla sinä määräät, minkälaiset kokemukset ovat sallituja tässä ketjussa? Pitäisikö olla vain äitiysmyyttiä pönkittäviä rohkaisevia kertomuksia siitä, että eihän juuri kellekään nyt huonosti käy, ja jos käykin, niin ei se haittaa? Kyllä tämän ketjun lukijoita on syytä muistuttaa siitä, että kaikki nämä riskit ovat Suomessakin täysin todellisia mutta myös täysin vapaaehtoisia.

[/quote]

Joku täällä avautuu traumoistaan ja kasvukivuistaan sekä kyselee vertaistukea. Ja tämä kyseinen vela tulee hehkuttamaan että hyvä minä (juuri näillä sanoilla) kun en ole lapsia tehnyt. Että haloo. Hirveesti auttaa ap:ta ongelmissaan että ko vela ei lapsia ole tehnyt eikä halua tehdä, eikä hänelle ainakaan käy näin. 

Kun kyse ei ole mistään kokemuksesta vaan toteamuksesta että hyvä minä, kun Mulla On Tiukka Pillu. Että niillä valtuuksilla. Vähän jotain rajaa.

[/quote]

Mä en huomannut tuollaista vastausta. Voitko lainata sen?

Vierailija
167/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:07"]

Taas yksi syy lisää olla lapseton. Hyvä minä.

[/quote]

Vierailija
168/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta alakautta synnytetty, ja saan orgasmin herkemmin kuin koskaan. Ekan jälkeen oli just tommonen " jauhelihaolo", eikä seksikään huvittanut. Siitä päästiin yli niinkuin muistakin perhe-elämän ongelmista. Nyt on lapset tehty, ja vauva- ajat hoidettu pois, joten seksille on enemmän ja tasaisemmin aikaa. Tiukentumisessa menee aikaa, ja psyykekin sun täytyy hoitaa kuntoon, mutta selviät kyllä. Eikä se sun klitoris mihinkään ole uponnut...

Vierailija
169/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin tärähtänyt, että kävisin varmaan kätilöksi. Olen yksinkertaisesti vaan ajatellut, että ensimmäinen vauva teki minkä tarvitsi, ja raivasi tietä :)

Kolmekiloinen, oikeassa tarjonnassa ollut vauva aiheutti epparin lisäksi repeämää lihaksiin asti sekä n. 20 tikkiä. Harmillistahan se toki oli, ja kyllä seksuaalisuuden löytäminen vaati enemmän kuin hieman päänvaivaa, ja hirveän kipeää teki monta viikkoa!

Silti en olisi halunnut ennemmin sektiota, ja arvelen että seuraavat sitten syntyvät (jos syntyvät) vähemmin vaurioin. Olen aika sinut näiden muutosten kanssa.

Olen tyytyväinen, että jäin henkiin, vauva on terve ja alapää korjattiin niinkuin voitiin. Mulla on pidätyskykykin täysin tallessa, minkä menettäminen on aina huonompi juttu. Se ei ole muuten mikään itsestäänselvyys monessakaan maassa että selvitään elossa ja korjataan mahdollisimman hyvin!!! Päinvastoin , oloissa, jotka ovat huonommat kuin meillä, esiintyy todella pahoja korjaamattomia vaurioita :(

Nykyinen maailma on vaan niin seksualisoitunut, ja nuoruutta ihaileva. Koitan kantaa ihan neutraalina ne merkit, mitkä jää, vaikka omat kipuiluni olen niiden kanssa käynyt tietenkin.

Repeäminen on kuitenkin varsin yleistä, ajattelen että niin kai sen kuuluu luonnollisesti sitten ollakin, kun näin edelleen, hyvästä hoidosta huolimatta tapahtuu. Onneksi todella vaikeat vammat on harvinaisia, osanotot niille jotka ovat sellaisia joutuneet kokemaan :(

Ja sille vatipäälle, joka mainitsi että jotkut osaa ja toiset ei. Harmi, että sulla on ollut alunperinkin niin löysä v*ttu, ettei edes lastensaanti tunnu missään... Ikävä ettet ole miehesi kanssa päässyt ikinä kokemaan, miltä kunnon seksi tuntuu silloin, kun alapää ei ole ämpäri. Sori, mutta mun oli nyt aivan pakko...

Vierailija
170/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:07"]

Taas yksi syy lisää olla lapseton. Hyvä minä.

[/quote]

[/quote]

Mä en jotenkin ajatellut tuota ollenkaan niin, että kirjoittaja onnitteluni itseään tiukasta pillusta, vaan niin että kirjoittaja on tyytyväinen omaan lapsettomuuteensa.

Vierailija
171/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli juttua siitä, että niillä joilla on kunnon puudutukset tulee enemmän repeämiä kuin niillä joilla ei ole kivunlievitystä. Että repeämä tulisi siitä kun työntää väärään aikaan. Mitäs te synnyttäneet siihen otatte kantaa, onko totta?

Vierailija
172/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:51"]

Vähän off topic, mutta kuvitteellinen tilanne.. JOS MIEHET SYNNYTTÄISIVÄT (esim. peräaukkonsa kautta), ja synnytyksessä olisi puolenkin prosentin todennäköisyys tulla potenssiongelmia, virtsan- tai ulosteenpidätysongelmia, ongelmia saada siemensyöksy, negatiivisia muutoksia vehkeen ulkonäköön (vaikka ilman toiminnallisia muutoksia), tunnottomuutta genitaalialueelle tai pysyviä kipuja yhdynnän aikana tai muutenkin, luuletteko että monikaan mies suostuisi luonnolliseen alatiesynnytykseen!? Vaikka kyse olisi ohimenevästä vaivasta, joka EHKÄ ajan kanssa kovan treenauksen myötä saattaisi helpottua hieman, tai sitten ei.

Ehei, oli kyse sitten miesten e-pillereistä, vasektomiasta, tms, ne ovat AINA niin pirun huolissaan värkeistään, että pienintäkään riskiä ei kyllä oteta (vaikka sitä riskiä ei edes tutkimusten mukaan olisi). Naiset saavat kyllä popsia e-pillereitä ja revetä synnytyksissään tuhannen päreiksi - sehän kuuluu asiaan, vaikka vaihtoehtokin olisi (ja kuuluisi olla mahdollisuus jokaisen valita). Miehet voivat sitten kivasti vinoilla synnyttäneistä lerppapilluista saunailloissaan ja hakea tuoreita synnyttämättömiä pimuja tuomaan miellyttävää lisäkitkaa petipuuhiin.

[/quote]

No nyt on harhaista meininkiä. Pahempaa kuin perus lassukkameininki, ja se on paljon sanottu.

Toimivaa miesten e-pilleriä ei vielä ole, joten siksi sitä ei ole käytössä. Vasektomiaan taas laitetaan yleensä mies, koska se on yksinkertaisempi ja riskittömämpi toimenpide. Toisaalta toimenpide on myös melkoisen lopullinen sellainen, joten ymmärrettävästi kynnys mennä hoideltavaksi on aika iso. Ei siinä peniksen puolesta pelätä, vaan mielessä käy, että entä jos sittenkin haluaisin vielä lapsen.

Miesten erektiohäiriöille vinoillaan aivan järjettömän paljon, ja vasta viime vuosina ne on alettu ottaa jossain määrin tosissaan. Edelleen niihin kuitenkin liittyy voimakas sosiaalinen stigma, koska onhan sellainen nyt nössö luuseri, jolla ei ees seiso (tätä olen vääntänyt Vauvassakin monet kerrat). Eturauhasvaivoja ja jopa -syöpiäkin tulee äijälle kuin äijälle, mutta eipä vaan ole miehille tarkkailua tai seulontoja. Kaiken maailman papa-seulonnoissa ja ties missähän naiset sen sijaan ravaavat alvariinsa.

Harva mies myöskään valitsee naisensa synnytystapaa. Vai onko jollekin käynyt näin muka, aika vaikea uskoa? Edes nettilassukoiden en ole nähnyt viis veisaavan siitä, miten lapsi syntyy. Lääkärit käsittääkseni tekevät nämä päätökset lopulta, mutta tuskin sentään sadistisista tai misogyynisistä syistä. Etenkään kun lääkärikunta naisvaltaistuu vuosi vuodelta.

Lerppapilluista vinoilukin on lähinnä sitä samaa tyhjänpäiväistä lätinää, jota näillä foorumeilla kehitellään yhtä lailla naisista kuin miehistä. Ei siellä saunailloissa tai pukukopeissa kukaan oikeasti ala avautua oman vaimonsa pilluasioista. Harva myöskään alkaa etsiä nuorempaa naista tuollaisesta syystä. Jos näin tehdään, niin eiköhän siinä ole vähän isompiakin ambitioita taustalla kuin tiukka pipari.

Vierailija
173/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:05"]Joskus oli juttua siitä, että niillä joilla on kunnon puudutukset tulee enemmän repeämiä kuin niillä joilla ei ole kivunlievitystä. Että repeämä tulisi siitä kun työntää väärään aikaan. Mitäs te synnyttäneet siihen otatte kantaa, onko totta?

[/quote]

Sain kivunlievityksen, mutta tunsin milloin täytyy ponnistaa. Pari pintahaavaa sain.

Vierailija
174/265 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Ilmeisesti täällä ei ole ketään joka on korjausleikkauksen käynyt läpi.

Vauva painoi 3400g ja synnytyksestä on pian 8 kuukautta aikaa. Mietin miten ihmeessä yli neljäkiloista synnyttäneet enää jaksaa vaurioidensa kanssa?

AP

Vierailija
175/265 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:32"]

Kiitos kannustuksesta. Ilmeisesti täällä ei ole ketään joka on korjausleikkauksen käynyt läpi.

Vauva painoi 3400g ja synnytyksestä on pian 8 kuukautta aikaa. Mietin miten ihmeessä yli neljäkiloista synnyttäneet enää jaksaa vaurioidensa kanssa?

AP

[/quote]No ne paranivat. Synnytin 2 yli nelikiloista vauvaa ja kyllä mun alapääni parani. Seksi sujuu ihan yli ja alapään ulkonäkökin on ihan jees. Kaikki repeämät yms. parantuivat ajan myötä.

Vierailija
176/265 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt vain vauvan koosta ole kiinni, enemmän ne muut tekijät vaikuttaa, jos ei nyt yli 5 kilon mennä.

Eiköhän tuo 8-12 kuukautta ole juuri se hetki kun työläin vauvanhoito alkaa helpottaa ja nuo ajatukset ja tunteet tulee pintaan mietittäviksi. Toki niitä ajattelee juuri synnytyksenkin jälkeen mutta hei, sun naiseus alkaa nyt tulla taas sieltä äitiyden takaa, annapa itsellesi hetki armoa ja aikaa.

Vierailija
177/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:51"]

[/quote]

No nyt on harhaista meininkiä. Pahempaa kuin perus lassukkameininki, ja se on paljon sanottu.

Toimivaa miesten e-pilleriä ei vielä ole, joten siksi sitä ei ole käytössä. Vasektomiaan taas laitetaan yleensä mies, koska se on yksinkertaisempi ja riskittömämpi toimenpide. Toisaalta toimenpide on myös melkoisen lopullinen sellainen, joten ymmärrettävästi kynnys mennä hoideltavaksi on aika iso. Ei siinä peniksen puolesta pelätä, vaan mielessä käy, että entä jos sittenkin haluaisin vielä lapsen.

Miesten erektiohäiriöille vinoillaan aivan järjettömän paljon, ja vasta viime vuosina ne on alettu ottaa jossain määrin tosissaan. Edelleen niihin kuitenkin liittyy voimakas sosiaalinen stigma, koska onhan sellainen nyt nössö luuseri, jolla ei ees seiso (tätä olen vääntänyt Vauvassakin monet kerrat). Eturauhasvaivoja ja jopa -syöpiäkin tulee äijälle kuin äijälle, mutta eipä vaan ole miehille tarkkailua tai seulontoja. Kaiken maailman papa-seulonnoissa ja ties missähän naiset sen sijaan ravaavat alvariinsa.

Harva mies myöskään valitsee naisensa synnytystapaa. Vai onko jollekin käynyt näin muka, aika vaikea uskoa? Edes nettilassukoiden en ole nähnyt viis veisaavan siitä, miten lapsi syntyy. Lääkärit käsittääkseni tekevät nämä päätökset lopulta, mutta tuskin sentään sadistisista tai misogyynisistä syistä. Etenkään kun lääkärikunta naisvaltaistuu vuosi vuodelta.

Lerppapilluista vinoilukin on lähinnä sitä samaa tyhjänpäiväistä lätinää, jota näillä foorumeilla kehitellään yhtä lailla naisista kuin miehistä. Ei siellä saunailloissa tai pukukopeissa kukaan oikeasti ala avautua oman vaimonsa pilluasioista. Harva myöskään alkaa etsiä nuorempaa naista tuollaisesta syystä. Jos näin tehdään, niin eiköhän siinä ole vähän isompiakin ambitioita taustalla kuin tiukka pipari.

[/quote]

Naisten steriloinnit on yleisempiä kuin miesten.

Vierailija
178/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille ei tehdä eturauhastutkimuksia, esim psa määrityksiä, koska se ei ole spesifinen syövälle. On tavallista että eturauhanen suurenee, se suurenee kaikilla miehillä. Lisäksi eturauhassyöpä on hyvin mukava syöväksi, osalle riittää hoidoksi pelkkä odotus ja seuranta. Rintasyöpään sen sijaan kuolee hyvin todennäköisesti jos vain odottaa, samoin munasarja- ja kohdunkaulansyöpiin.

Vierailija
179/265 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:51"]

[/quote]

[/quote]

Naisten steriloinnit on yleisempiä kuin miesten.

[/quote]

Totta, muistin väärin. Vuonna 2012 toimenpiteistä 54,5% tehtiin naisille ja 45,5% miehille (THL). Tosin miesten sterilointien määrä nousi 9% edellisestä vuodesta ja naisten laski 1%, joten trendi on selvä.

Tämä ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että tuollainen jos tädillä olisi munat -jossittelu on arveluttavaa ja harhaista kuin pahimmat salaliittoteoriat.

Vierailija
180/265 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:59"]

Mä tulen olemaan ikuisesti kiitollinen kokemistani kolmesta sektiosta, tämä naisten kohtelu on kuin keskiajalla...

[/quote]

Oikeasti kauheinta tässä on se, että naiset itse ylläpitävät tarvetta pakottaa kaikki alatiesynnytyksiin. Niin kuin aiemmin mainittiin, alatiesynnytyksen kustannus kuntalaskutuksessa on 4000 euroa ja sektion 5500 euroa. Naiset itse toitottavat sitä, että sektio on liian kallis tehtäväksi jokaiselle sitä haluavalle. Kyllä minä arvostan sekää omaa että muiden naisten terveyttäni niin paljon, soisin sen sen ylimääräisen 1500 euroa maksettavan verorahoista jokaiselle sitä toivovalle. Ajatellaan kuitenkin, mihin kaikkeen turhaan verorahoja muuten käytetään.

Naisten arvostus itseään ja kanssasisariaan kohtaan on tosiaan kuin keskiajalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi