Seksielämä synnytyksen jälkeen - raskaana oleva, älä lue.
Seksi on ollut minulle aina hyvin tärkeää. Se on ollut minulle tärkeä tapa rentoutua.
Synnytykseni käynnistyi raskausviikolla 36 täysin yllättäen vesien menolla. Olin koko raskausajan miettinyt suunniteltua sektiota. Sain ajan pelkopolille vasta niin myöhään, että pääsin sinne vasta 2 vrk ennen synnytyksen käynnistymistä.
Synnytyssalissa pyysin tippa linssissä voisinko saada sektion. Ei kuulemma käynyt.
Synnytyksen jälkeen tajusin pian alapääni olevan täysin pilalla. Kaikki sanoi että kyllähän se nyt siitä korjaantuu. Tuntui, että tässä on nyt asiat niin huonosti, ettei ole korjaantumassa. Olin oikeassa. Nyt on yli puoli vuotta mennyt ja pahimmat ongelmat on edelleen olemassa:
Synnytyksessä klitoris piiloutui suurimmaksi osaksi niin, että sillä ei ole enää mitään tekoa. Kyllä siitä osa tuntuu, mutta sen koskettaminen lähinnä raivostuttaa, en todellakaan ole saamassa siitä orgasmia enää muutamassa minuutissa, jos lainkaan.
Emättimen(hyi mikä sana) suuaukko on revähtänyt niin, etten saa kiristettyä lihaksilla enää juurikaan. Ilmeisesti lihasten välinen ihoalue repesi eikä sitä ommeltu täysin takaisin. Sisäpuolen lihaksia saa kyllä liikutettua ja jännitettyä, mutta nekin ovat loitonneet toisistaan noin pari senttiä, mutta tuolla alueella se on aika paha juttu. Koen tämän nöyryyttävimpänä asiana mitä minulle on tapahtunut. En ole saanut yhtäkään orgasmia synnytyksen jälkeen. Ennen sain joka yhdynnästä. Siis pelkästään yhdynnästä ilman mitään muuta koskettelua. En tiedä mitä teen, olen todella ahdistunut.
Miksi helvetissä ihmisiä yritetään käännyttää synnyttämään alateitse? Varmasti monet olisivat valmiita maksamaan kunnolla suunnitellusta sektiosta, jos siihen annettaisiin mahdollisuus...
...Sitten täytyisi vielä yrittää pitää pirteää perhe-elämää yllä, kun itsellä ei ole enää mitään omaa iloa jäljellä.... Ukolle en enää kehtaa enää asiasta valittaa tai hän ei varmaan halua minua enää lainkaan. Nytkin on jo aivan mielettömän nihkeää. Itse haluaisin tutustua uudestaan seksiin, mutta mahdollisuuksia tähän tarjoutuu todella vähän. Yksinkään siitä ei tule mitään, kun itseä koskeminen on alkanut kuvottaa em asioiden vuoksi. Tunnen itseni kuohituksi.
En synnytä enää ikinä.
Itselleni on nyt täysin selvää: jos rakastaa hyvää seksiä ja seksi tuo arkeen korvaamattoman määrän iloa, kannattaa valita sektio, jos mahdollista. Raskaana ollessani yritin saada asiasta selvää lukuisilta tahoilta, mutta kukaan ei ilmeisesti kehdannut sanoa mitään, muutakuin, että kyllähän siitä synnytyksestä palautuu"
Onko kukaan ollut korjausleikkauksessa emättimen suuaukon vuoksi? Millaisia kokemuksia?
Kaikkihan on aina tapauskohtaista tietenkin...
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Ahaa tästä syystä halutaan sektio.... justjust..
En tiedä, miksi muut haluavat sektion, itse halusin juurikin siksi, ettei alapää mene pilalle. Ja sain myös. Tosin se maksoi muutaman tonnin, mutta yksityisellä yleensä saa, mitä haluaa.
Ap, jos sulla on mahdollisuus, yksityisen sairaalan palveluihin, tilanteesi voidaan korjata. Julkista puolta ei kiinnosta sun orgasmisi.
Selvä, en aijo koskaan hankkia lapsia.
Mielestäni painostaminen alateitse synnyttämiseen on naisiin kohdistuvaa vallankäyttöä. Suositellaan pilaamaan oma kehonsa.
Voin kertoa, että yhdelläkään ystävälläni tai itselläni ei ole seksielämä huonontunut synnytysten jälkeen. Ihan hyvin on alapäät palautuneet useammankin synnytyksen jälkeen. Tuo on todella marginaalista, että alapää ei palautuisi synnytyksestä.
Niin on olemassa kahdenlaisia synnyttäjä naisia
Tässäpä kerron molemmista tapauksista, teille lukekaa ja muistakaa tämän jälkeen te ette puhu löysistä ettekä tiukista naisista.
Synnytys A Nainen 29 vuotias tekee testin ja on plussaa, 9kk eteenpäin menee synnyttämään hän ei pyydä erikseen mitään sektioita vain ainoastaan puudutus ainetta, synnytys sujuu erittäin hyvin ponnistus vaihe on 15min ohi, ei repeämiä ei mitään, kotiin kolmen päivän kuluttua. 6vk jälkitarkastukseen ja , seksi täysin normaalia ei tunne eroja, ei edes miehellä. AINIIN JA TÄRKEIN lääkäri ja kätilö kertovat naiselle että on ns JOUSTAVAA KUDOS TYYPPIÄ OMAAVA IHANNE SYNNYTTÄJÄ
Synnytys B nainen 36 vuotta Nainen tekee testin ja on plussaa ,9 kk jälkeen synnyttämään mennään, hänkään ei halua sektiota eikä muuta koska normaali synnytys kaikinpuolin kyseessä, ottaa pelkkää puudutusainetta, synnytys sujuu hyvin mutta ponnistusvaiheessa lapsi kääntyy, ja noh jokainen tietää mitä tapahtuu hän repeää pahastikkin 3 asteeen repeämiä yms, toipuminen pitkä, hän pääsee kotiin
menee aikaa hän alkaa jumpata kun haavat parantuneet hän menee jälkitarkastukseen ja haavat parantuneet arpi kiristelee emättimen edessä, AINIIN JA TÄRKEIN lääkäri kertoo naiselle että on ei JOUSTAVAA KUDOSTYYPPIÄ siksi repeää ja lapsikin kerkesi kääntyä.
HUOMAAATTEKO SIIS ERON tilanteet tosi elämästä AINUT ERO NAISESSA SE ETTÄ TOINEN ON JOUSTAVAA KUDOSTA TOINEN EI ,