Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin kaiken ylimääräisen ostamisen jo kesäkuussa kun hallitusohjelma julkaistiin

Vierailija
06.10.2023 |

On meitä varmaan muitakin jotka ei uskalla kuluttaa.
En osta vaatteita, en käy kampaajalla jne.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat kaatuu kun kukaan ei uskalla kuluttaa

Vierailija
2/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo toista vuotta sitten kun kaikki kallistui hädin tuskin selviää ihan pakollista minimimenoista. Ens vuosi täysi mysteeri miten selviää kun mistään ei voi enää nipistää. Pitää valita kuoleeko nälkään vai sairauteen. Onko sillä edes väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin korona-aikana. Muutin ruokavaliotanikin niin, että vaikka hinnat kallistuivat, niin ruokalaskuni ei.  Samalla aloin syödä terveellisemmin ja ympäristöystävällisemmin eli hyötyjä oli kolme.

Olen suhteellisen varakas, mutta en olisi, jos en suunnittelisi ja ajattelisi nenääni pidemmälle. On varaa sijoittaa ja ostaa edullisesti silloin kun sijoitustermein "veri virtaa kaduilla", kun  suuri osa pakkomyy. Inhoan myös turhaa kuluttamista ja olen ympäristötietoinen. Ihmisille keksitään aina uusia tapoja kuluttaa, mutta niitä ei olisi aina pakko ottaa käyttöön. En ole pihikään, mutta en myöskään siis tuhluri.

Vierailija
4/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan viimeiset pakolliset tämän vuoden aikana ja sitten liinat kiinni.

Vierailija
5/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuinflaatiosta huolimatta ilmeisesti Sannulin kaudella oli ok kuluttaa mitä päähän pälkähti?

Vierailija
6/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Niin tekisin minäkin jos pitäisi laskea rahoja.

Koti ennen kaikkea, itselle ja perheelle. Lapsia ja heidän kotiaan on pakko ajatella.

Se lähtee monelta velalliselta alta jos irtisanomis säännöt muuttuu niinkuin Satonen ja EK haluavat.

7/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu hillitä turhaa kuluttamista mutta kaikille ei ole valinta kysymys vaan pakko---

tätönen 23

Vierailija
8/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäänsä ostaa jotain ylimääräistä? Minä ainakin ostan vain asioita joita tarvitsen.

Vierailija
9/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäänsä ostaa jotain ylimääräistä? Minä ainakin ostan vain asioita joita tarvitsen.

Kaikki voi tinkiä jostakin. Samoilla vaatteilla pärjää monta vuotta ja kiinasta saa melkein ilmaiseksi uusia, hiukset voi leikata tuttavan tytär. Sapuskat LIDL:stä.

Vierailija
10/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kauhukabinetin takia kulutusta vähennetty huomattavasti ja sukanvarteen säästetään.

Vierailija
11/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planeetta alkaa olla siinä kunnossa, että nyt kannattaisi jokaisen vähän painaa jarrua kulutuksen kanssa.

Vierailija
12/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmuinflaatiosta huolimatta ilmeisesti Sannulin kaudella oli ok kuluttaa mitä päähän pälkähti?

No hei. Kun Sanna oli PM oli velkaraha ilmaista. Jos et usko niin tuuppa kattoon mun lainaotteita. Korkoa ehkä max viiskyssää kuussa. Nyt 250 ei riitä! Tottakai kulutin ihan eri tavalla kun velka oli käytännössä ilmaista rahaa! Hallitus vei suomalaisilta ostovoiman, että kiitti vaan ihan *tusti etten sanois.

Vierailija
13/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas aloitin kuluttamisen, uusin auton jo kesällä ja syyskuussa ostin omistusasunnon.

Uusi hallitus herättää luottamusta siihen ettei ilmastopolitiikalla köyhdytetä kansaa tai maahantunkeutumiseenMene kaikki verorahat.

Vierailija
14/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, kaikki säästöön rahastoihin ja sitten ulkomaille pidemmäksi aikaa jos ja kun työt loppuu.

Vierailija
15/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viisautta varautua pahoihin päiviin. Hyvä, jos uusi hallitus on lisännyt kansalaisten järkeä.

Vierailija
16/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas aloitin kuluttamisen, uusin auton jo kesällä ja syyskuussa ostin omistusasunnon.

Uusi hallitus herättää luottamusta siihen ettei ilmastopolitiikalla köyhdytetä kansaa tai maahantunkeutumiseenMene kaikki verorahat.

Minä avasin sijoitustilin kun uskon, että saan nyt pitää työpaikkani. Syysloma tuli varattua Kolille, sitä ennen kampaajalle ja joku uusi mekko olisi kiva vielä ehtiä löytää mukaan. Kunhan tässä ehdin, tilaan viimeinkin ne karvapohjasukset.

Vierailija
17/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuloihin ei vaikuta, suoraan. Mutta mitä ylimääräistä sit aiemmin piti ostaa? Ylimääräinen on turhaa.

Välillä uusia alusvaatteita ja lämpimiä villasukkia. Kaikkea muuta "ylimääräistä on jo tässä iässä kertynyt . Eroon niistä pitää päästä ettei jää lasten riesaksi.

Kiinasta ei nyt ainakaan mtään, jos voi välttää.

Vierailija
18/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua, koko vasemmistovetoisen hallituksen kauden ajan, joka tuutista tuli kuluttamisen vähentäminen on välttämätöntä että ilmasto pelastuu-ohjeita ja vaatimuksia. Nyt kun ihmiset vähentää kulutusta, se SAMA vasemmistosiipi kiljuu oikeusmurhaa, köyhien sortoa ja ties mitä.. Kyllä, kärjistän asiaa, mutta onhan tuo ristiriitaista.

Vierailija
19/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei. Kun Sanna oli PM oli velkaraha ilmaista. Jos et usko niin tuuppa kattoon mun lainaotteita. Korkoa ehkä max viiskyssää kuussa. Nyt 250 ei riitä! Tottakai kulutin ihan eri tavalla kun velka oli käytännössä ilmaista rahaa! Hallitus vei suomalaisilta ostovoiman, että kiitti vaan ihan *tusti etten sanois.

Orpo ottaa enemmän velkaa kuin Marin. Ostovoima menee näissä orpon veronkorouksissa keskiluokalta.

Isotuloisten veroalennukset tulee niin kalliiksi. Tavisten päälle kaatuu kiinteistöveron korotukset ynnämuut jotka on pakko tehdä sen vuoksi. 

Kokpers hallitus haluaa lihottaa syöttöpossuiksi suurpääoman omistajat ja se maksaa tavalliselle kansalle paljon.

Vierailija
20/45 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hallituksen toimenpiteistä tiedettiin jo silloin mihin ne talouden johtavat. Velkasuohon. Olisi osattava ajatella nenäänsä pidemmälle.

Maksajia tulevat olemaan kaikki köyhistä rikkaisiin. Nykyhallituksen päätöksillä ensiksi köyhät, mutta varakkaat tietävät jo, että se ei tule riittämään, joten viimeisinä maksajina on varakkaat. Kaikilla ei riitä maksuhaluja, joten he hylkäävät Suomen. Köyhät itkevät, kun varakkaat lähtevät ja elämä kurjistuu heillä vielä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi