Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia olettamuksia ihmisillä on teistä ammattinne takia?

Vierailija
19.01.2014 |

Eli otsikossahan tuo jo tuli...

Itseäni ottaa välillä kovastikkin pattiin Se, että koska olen kyllä lapsirakas ja työskentelen päiväkodissa niin jostain syystä ihmiset olettavat, että haluan vapaa aikanakin vain tyyliin viihdyttää ja hoitaa kaverettenkin lapsia. Joiskus sitä vain miettii kyläillessään yms. että ystäviänihän minä tulin tapaamaan enkä lapsia viihdyttämään...

Eräs perheellinen ystäväni kerran kummasteli kun oli lapsineen kylässä, että ihme kun mulla ei ole kotona mitään virikkeellistä tekemistä lapsille, kuten vesivärejä yms että olisi lapsille jotain tekemistä :D Itselläni ei siis vielä ole omia lapsia, niin oli aika huvittavaa olettaa että ammattini puolesta olisin vapaa aikanakin valppaana järjestämässä lapsille puuhaa :D

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokki. Vieraat odottavat aina jotain järisyttäviä tarjoiluja. Nuorempana panostinkin enkä olisi voinut kuvitella, että meillä olisi tarjottu kaupan pullaa. Nyt ei ole mitään väliä, vaikka lapset ovat lentäneet pesästä ja aikaa olisi. Kaupan leivonnaisia meillä saa, jos yleensä jotain kahvin kanssa tarjotaan. :)

Vierailija
42/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei uskois, että sää oot siivooja" -kommenttia olen kuullut vähän liian usein. Meillä käyvät vieraat olettavat automaattisesti, että meillä on pölytöntä ja tiptop puhdasta kaiken aikaa. No onhan meillä silloin, kun vieraita pyydetään käymään, mutta jos tuppaavat yllätyskäynnille, niin ei meillä silloin aina ole paikat järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovin meneväni jonkun luo kylään, minulle lähes aina sanotaan: "ottaisitko sakset mukaan?"

Arvaatte varmaan, mikä on päivätyö. :(

Vierailija
44/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettavat että halua korjailla heidän autojaan vapaa-ajalla miltei ilmaiseksi.

Vierailija
45/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja ihmiset olettavat minun syövän aina terveellisesti, liikkuvan paljon ja omaavan kaikki hyvät elämäntavat.

Vierailija
46/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin media-assistentiksi, ihmiset luulivat minun automaattisesti olevan ohjaaja tai toimittaja...

Vierailija
47/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi siistijä, jonka usein oletetaan siivoavan vapaa-aikana toisten huusholleja ja vielä ilmaiseksi. Ei kiitos, minäkin haluan joskus levätä.

Vierailija
48/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri olen ja minun oletetaan tuntevan kaikesta tekniikasta kaiken. 

Vierailija
49/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat että pyörittelen turhia papereita päivät pitkät ja kiusaan ihmisiä tahallaan niillä.

Vierailija
50/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä ihmisten suhtautuminen. Kun töissä päivät pitkät tekee jotakin hommaa, ei se tarkoita, että kotona enää jaksaisi tehdä samaa. Tai muille ilmaiseksi!

Vierailija
51/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettavat, että osaan lukea ajatuksia, tai että minua kiinnostaisi analysoida heidän sielunelämäänsä tai kuunnella huolia ja murheita vapaa-ajallakin.

Vierailija
52/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tarjoilija ja ihmiset luulevat minun tietävän ruoasta kaiken. Haloo?! Lisäksi he aina muistavat mainita ruoka- tai kahvipöydässä  "tämä ei nyt taida ihan etiketin mukaan mennä mutta.."

Vierailija
53/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

palomiehet mielletään huippukondiksessa oleviksi hieman yksinkertaisiksi, ehkä ollaan ehkä ei.............

Vierailija
54/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinteistösihteeri ja minulta aletaan kysellään remontteihin liittyvistä asioista. Minä en osaa opastaa remonteissa - teen tiedotteita, isännöitsijäntodistuksia, lainaosuuslaskelmia, lähetän laskuja, karhuan niitä jne. Remonteista tietää isännöitsijä.

Aiemmin olin ravintolassa töissä ja minulta kinuttiin booliohjeita. Ei ravintolassa mitään booleja tehdä.

Vierailija
55/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koulutettu kodinhoitaja. Olen nykyiselle työnantajalle yrittänyt 7v selvittää, että en ole siistijä. Työtehtäviksi sovittiin ruuanlaitto, pyykkihuolto ja tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, kun minut palkattiin. Kerroin myös, etten ole kokki, enkä leipuri, vaan hallitsen taviskotiruuan teon ja omistan hygieniapassin ym tärkeää ja oleellista. Minulle myös ilmoitettiin siivoamisesta kyseltyäni, että "meillä on siivoojat".

Mutta kun siistijätkään eivät kaikkia hommia tee, kuten kylppärin kaakelien kalkinpoistot, seinien ja kaapistojen siivous ym. on ollut suoranaista helvettiä, kun niitä tuputetaan koko ajan. Kun muistutan, että sovimme aivan muista töistä, vastaukseksi tulee "Kun sä olet niin hyvä ja nopea, kukaan ei osaa niinkuin sinä"...blaah mitä sontaa, pidetään vielä vajukkinakin kaiken lisäksi. Luulin, että akateemiset olisivat myös tässä asiassa fiksuja heh hehehee.

No ovelia ja kieroja kyllä osaavat olla, mulla yrittävät siivouttaa muutamalla eurolla tunti, kun siivooja vetäsee kolmenkympin paremmalta puolelta.

Siis: Kodinhoitaja ei ole siistijä! Saman arvoisia silti molemmat ammattiryhmät.

Vierailija
56/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:56"]

palomiehet mielletään huippukondiksessa oleviksi hieman yksinkertaisiksi, ehkä ollaan ehkä ei.............

[/quote]

Seksikkäinä teitä ainakin pidetään....olette tai ei....;D 

Vierailija
57/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana minun luullaan tietävän ihan kaikki kaikista sairauksista. Olen perehtynyt sisätauteihin, ei minulla ole kokemusta silmävaivoista yms. Ja en todellakaan osaa sanoa mikä sinua vaivaa jos valitat että vasen isovarpaasi on kipeä esim. yöllä. Minun tehtävä ei muutenkaan ole antaa diagnoosia.

Vierailija
58/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmeiesti tiedän kemiasta ja pipetoin työkseni.

Ei ja ei.

Olen laborantti ja kokemukseni mukaan tohtori kemistitkään eivät lonkalta osaa kaikkea, miten siis laborantti??

Vierailija
59/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullessaan ammattini ihmiset yleensä olettavat minun olevan älykäs, varakas ja äärimmäisen kiinnostunut kuuntelemaan toisten ihmisten pukama- ym. vaivoja vapaa-ajallanikin. Oikeasti en ole mitään noista kolmesta.

Vierailija
60/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuvitellaan olevan kiinnostunut elämän tarkoituksen selvittämisestä ja ihailevan Pekka Himasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi