Millaisia olettamuksia ihmisillä on teistä ammattinne takia?
Eli otsikossahan tuo jo tuli...
Itseäni ottaa välillä kovastikkin pattiin Se, että koska olen kyllä lapsirakas ja työskentelen päiväkodissa niin jostain syystä ihmiset olettavat, että haluan vapaa aikanakin vain tyyliin viihdyttää ja hoitaa kaverettenkin lapsia. Joiskus sitä vain miettii kyläillessään yms. että ystäviänihän minä tulin tapaamaan enkä lapsia viihdyttämään...
Eräs perheellinen ystäväni kerran kummasteli kun oli lapsineen kylässä, että ihme kun mulla ei ole kotona mitään virikkeellistä tekemistä lapsille, kuten vesivärejä yms että olisi lapsille jotain tekemistä :D Itselläni ei siis vielä ole omia lapsia, niin oli aika huvittavaa olettaa että ammattini puolesta olisin vapaa aikanakin valppaana järjestämässä lapsille puuhaa :D
Kommentit (90)
Kun sinä olet sitä lääketiedettä lukenut niin mikähän mua vaivaa? Herran tähden olen lähihoitaja, vielä dementiaosastolla, kymmenen vuoden sielä olon jälkeen en osaa muuta kun vastata 127 kertaa päivässä tänään on tiistai ja tilanteen mukaan aamu, päivä, ilta tai yö.
Olen pianonsoitonopettaja ja ihmisille tulee ammattini kuultuaan kertoa, onko hänen suvussaan musikaalisuutta tai jos ei ole. Uuh, mielenkiintoista...
Joku kerran kyseli, että varmaan osaan soittaa ja opetan siellä peruskoulussa (!) monia muitakin soittimia. Ei, en oikeastaan. Vaan sitä pianoa, ja vaan musiikkiopistossa. Kysyjä näytti sitten vähän pettyneeltä ja juttu kuivui siihen.
Olen lääkäri, ja monet vihjailevat, että olen valinnut alani pelkästään varman ja lihavan rahapussin takia. No, tottahan se on, mutta ärsyttää kuitenkin, että lääkärin odotetaan olevan jotenkin pyyteetön ja kutsumuksen takia painavan duunia kuin eläin. Ei kukaan juristeja tai lentäjiäkään hauku siitä, että raha on pääasiallinen syy alavalintaan.
Minä olen kulttuurialalla. Monet näyttävät olettavan, että olen vähän hiuthapeli ja vastuuton, että istun kahviloissa ja baareissa kaiket päivät parantamassa maailmaa; että kun minulla ei ole säännöllistä työaikaa niin "sinähän ehdit sitä ja tätä"...; ja että minulla ei ole joko yhtään rahaa tai että sitä on kuin roskaa. No... totta osittain, mutta teen minä välillä ihan töitäkin. :D
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:35"]
Minä vedän perjantai-iltaisin kossulla pään täyteen ja sitten rähinäkännissä ajan perheen hankeen. Koska olen kirvesmies.
[/quote]
Heh, olen itsekin kirvesmies mutta noita olettamuksia ei olekaan vielä tullut vastaan. Mutta sitäkin enemmän oletataan, että osallistun mielelläni (kahvipalkalla tietenkin) jokaisen kummin kaiman siskonpojan remppoihin. No en osallistu.
Koska olen leipuri, miksi olen hoikka?! :D Syön tietysti kaiket päivät niitä leivonnaisia ja leipiä...
Koska olen myös kondiittori, minulla ei ole muuta tekemistä kuin leipoa hienoja kakkuja ja tarjoan niitä JOKA kerta kun ihmiset tulee kylään. Haluan myös leipoa vapaa-ajallani teidän Nico-Petterin synttärikakut ja tarjottavat, ihan illmaiseksi tietysti! :)
Tässäpä näitä olettamuksia meikälöisen ammatista.
Ope täällä lisäisi vielä yhden jutun edellisen open kattavaan listaan:
Moni tuntuu ajattelevan, että istun välitunnit opettajainhuoneen sohvalla pullaa syöden. Todellisuudessa en ehdi edes joka päivä välituntisin opettajainhuoneeseen. Välitunnit menevät välituntivalvonnoissa, maileja lukien/lähetellen, vanhemmille soitellen ja seuraavaa oppituntia valmistellen. Jos joskus kupin kahvia kaadan opehuoneessa, jää sen juominen takuuvarmasti kesken.
Että minua kiinnostaa kuunnella (ikä)ihmisten sairauskertomuksia ja keskustella niistä vapaa-ajallani.
Mä olen toimittaja, ja ihmiset luulee, että tunnen kaikki nollaluokan julkkikset ja Seiskan toimintatavat. Aina saa selittää Seiskan ja iltapäivälehtien juttuja, joista en tiedä yhtään mitään. Mua vähän huolestuttaa, kun ihmiset ei tunnu muita lehtiä lukevankaan...
Mä olen ammattijärjestön lehdessä ja teen talous-, työelämä- ja politiikkajuttuja.
Olen enkunope ja mua pidetään kävelevänä sanakirjana. (Usein kyllä osaankin vastata.) Oletetaan myös, että mielelläni käännän kaikkien CV:t sun muut ilmaiseksi.
Olen arkkitehti
Kaikki tuttuni luulevat, että tuloni ovat huikeat. Todellisuudessa olen alaisena pikkutoimistossa, jossa hädin tuskin pomollakaan on varaa omakotitaloon.
Että tarkkailen toisten lastenkasvatusta ja nappaan lapset kainalossani mukaan kyläreissun päätteeksi, jos ei meno miellytä.
Yksi etäisempi kaveri lakkasi kutsumasta kylään, kun kuuli minun opiskelevan sossuksi. En ole lastensuojelussa, koska en pidä lasten kanssa työskentelystä, vaan työskentelen mielisairaalassa.
Minulta kysellään neuvoja alkaen parkkisakkojen maksamattomuudesta ja päättyen valituksen tekemiseen viranomaisten toiminnasta ja oletetaan minun joko muistavan ulkoa kaikki asiaan liittyvät lakipykälät tai ottavan niistä selvää välittömästi kysyjän tuijottaessa odottavasti. Parasta tässä on se, että kestää vielä pari vuotta ennenkuin olen edes valmistunut oikiksesta.:D Lähipiiri (ja vähän kaukaisempikin..) on toki ilmaissut innostuksensa siitä, että heidän käytettävissään on ilmainen asiantuntija jokaisessa halvatun ongelmassa.
Minun oletetaan tietävän kaikki kaikesta, mikä mitenkään liittyy rahaan jollain tavalla. Haluan myös mielelläni tehdä minäkin kaikkien kaikki kirjanpidot, veroilmoitukset ja muut paperit, joihin laitetaan jotain numeroita.
Olen eläinlääkäri. Kaikki olettavat, että kaikilla eläinlääkäreillä on omakin koti täynnä elukoita ja että he harrastavat kaiken vapaa-aikansa eläinjuttuja. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaisia kotiläimiä enkä suoraan sanottuna edes ole erityisen eläinrakas. Työni on vain työ. En mieti sitä vapaa-aikanani yhtään sen enempää kuin Siwan kassa miettii omaansa. Tottakai haluan tehdä työni mahdollisimman hyvin, mutta mitään kissanpennunsilittelykiksejä en siitä saa.
Ihmiset myös kuvittelevat, että tunnen kaikki maailman koira- ja kissarodut , tiedän kaiken koiran koulutuksesta jne. En tiedä noista yhtään sen enempää kuin muutkaan keskimäärin. Olen opiskellut eläinten sairauksista, en mitenkään yleisesti lemmikin omistamisesta! :D
Olen siivooja, jos joskus on tullut sellainen vaikutelma, että ihmiset saattavat pitää minua vähän tyhmänä ja luuserina. Tämä voi tosin olla vain osoitus omasta herkkänahkaisuudestani, tiedä häntä. Älykkyydestäni minulla ei ole mitään todisteita, mutten usko sen olevan merkittävästi keskiarvon alapuolella. Yritän ainakin lukea paljon, etteivät aivot vallan surkastuisi. Töissä kuuntelen äänikirjoja mahdollisuuksien mukaan. Luuseriksikaan en tunne itseäni, vaikka olisin ehkä toivonut saavani jotain ammattikoulutustani vastaavaa työtä. Kaikilla muilla elämän osa-aluieilla asiani ovat ihan hyvällä mallilla.
Hä? Eikö kellään vastaavanlaisia kokemuksia?!? O_O
Olen siivooja ja anoppi ainakin jotenkin luulee,että kylään mennessä haluan siivota lattiasta kattoon.
Minä vedän perjantai-iltaisin kossulla pään täyteen ja sitten rähinäkännissä ajan perheen hankeen. Koska olen kirvesmies.