Lääkäri marisee iltasanomissa ku on niin pieni äitiysraha
Ei kuulemma 3500-5000€/kk riitä. Hohhoijaa mitenköhän muut tavalliset duunari pärjää ku äitiysraha saattaa olla alle 1000€/kk. En kehtais tuossa tilanteessa valittaa lehdessä.
Kommentit (710)
Lääkärit on ahneita ja pihejä! Eräskin lääkäriäiti valittaa kun joutuu maksamaan korkeimman päivähoitomaksun. Kuinka edes kehtaa! Ilmaiseksi pitäisi sekin palvelu saada.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyä elintasoa pidettävä yllä? Vai miten hän kertonut?
Jotain hämärää tässä on, jos ei lapsen ollessa imeväisikäinen malta pysyä kotona.
3500€/kk on iso raha ja tuohon tulee päälle vielä puolison tulot!
Tuolla rahalla selviää ja pärjää, elää vielä suhteellisen huoletonta elämää.Jotain on pielessä, jos kuukauden menot vaativat 10.000€ kuukausitulot.
Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään Jeesus jonka on pakko mennä töihin tai muuten ko kylä kaatuisi?
Tuosta 3500 e menee verot, reilusti alle 3000 e jää käteen.
Jenni ei missään sanonut, että pakko pitää olla 10 k tulot joka kuukausi. Se ei edes ole mikään peruspalkka, päivystystä ja ylitöitä niin paljon.
Ja siis jos hän saa yhdestäkin vuorosta hyvän liksan, MIKSI MUKA EI KANNATA TEHDÄ PARI VUOROA KUUSSA? Herran jumala, kaikkihan nyt rahaa haluuaa.
Lisäksi hänelle oli monta muuta syytä tehdä töitä.
Itsellä on loistava ratkaisu tähän ongelmaan:
Kiristetään hyvätuloisten, kuten 10k€/kk tienaavien verotusta niin paljon että on varaa maksaa myös 10k€ äitiysloma-rahaa!
Tekeeköhän podiinsa (Lääkäripodi) tästä palkka-asiasta jakson?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on ahneita ja pihejä! Eräskin lääkäriäiti valittaa kun joutuu maksamaan korkeimman päivähoitomaksun. Kuinka edes kehtaa! Ilmaiseksi pitäisi sekin palvelu saada.
Ai, mä kun luulin, että kaikkia ärsyttää maksaa laskuja ja päivähoitomaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin vaimo valmistui lääkäriksi keväällä, tarjottiin 10 000 euron kuukausipalkalla reppurihommia pohjois-suomessa. Itse asiassa mulle mainostettiin instassa sama kymppiä. Se on ilmeisesti nyt perustaso millä lääkäriä saa hommiin?
Harmi ettei tullut mentyä lääkikseen.
No ei ole. Tästä Instassa lääkärianni puhui, käy katsomassa.
Alotuspalkka nuorella lääkärillä 3500 euroa. 10 k palkka on todella harvinainen ja kuten Jenni sanoo, vaatii älyttömiä tunteja ja päivystysvuoroja.
Olet väärässä. Terveyskeskuksissa tai keikkafirmoissa vastavalmistunut tienaa huomattavasti enemmän. Mutta tässä keskustelussa lääkärit hokevat koko ajan erikoistuvan lääkärin palkkaa (joka sekin on säännöllisellä työajalla keskimäärin yli 4000 euroa ja lisät päälle).
Vierailija kirjoitti:
Joo katoin samaa. Aivan hirveät mauttomat tatuoinnit, koko käsivarren kokoa vielä. Todella halvan näköistä. Ei vaan kertakaikkiaan sovi lääkärin ammattiin. Kun ei niin ei. Lääkärin ammatti on kuitenkin hyvin konservatiivinen. Lävärit ja tatskat voi tosiaan jättää henkkamaukan vaatemyyjille mieluummin. Potilaina kumminkin paljon plus 60 vuotiasta, jotka tuskin fanaa tämmöistä modernismia.
Ois nyt edes kuvaan peittänyt nuo hirvitykset. M43
Ihana tuulahdus 1950-luvulta, oisko aika siirtyä nykyaikaan?
Vanha keski-ikänen ukko sanelee, miltä nuori nainen saa näyttää.
OmG TaTuOiNti VaNhAt SiLmäNi eIväT hYväKsy TäTä OLen KalKkiS
Vierailija kirjoitti:
Kiristetään hyvätuloisten, kuten 10k€/kk tienaavien verotusta niin paljon että on varaa maksaa myös 10k€ äitiysloma-rahaa!
Kannatan. SIlloin tämäkin lääkäri saisi mitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsyttänyt vaikka maksoin vuosikausia täyden maksun. Todellinen hinta on jotain muuta.
Äitiyslomasta vieläpä 3 kuukautta on todennäköisesti palkallista aikaa, mikäli on työsuhteessa/virassa silloin. Eipä kovin pitkää pätkää jää olla päivärahalla. Useimmat ihmiset pärjää yli puolta pienemmällä päivärahalla ja jää vielä joksikin aikaa kotihoidon tuelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin vaimo valmistui lääkäriksi keväällä, tarjottiin 10 000 euron kuukausipalkalla reppurihommia pohjois-suomessa. Itse asiassa mulle mainostettiin instassa sama kymppiä. Se on ilmeisesti nyt perustaso millä lääkäriä saa hommiin?
Ja googlaa vaikka.
Alotuspalkka nuorella lääkärillä 3500 euroa. 10 k palkka on todella harvinainen ja kuten Jenni sanoo, vaatii älyttömiä tunteja ja päivystysvuoroja.
Olet väärässä. Terveyskeskuksissa tai keikkafirmoissa vastavalmistunut tienaa huomattavasti enemmän. Mutta tässä keskustelussa lääkärit hokevat koko ajan erikoistuvan lääkärin palkkaa (joka sekin on säännöllisellä työajalla keskimäärin yli 4000 euroa ja lisät päälle).
Tämä kyseinen lääkäri on sairaalassa töissä.
Google sanoo samaa kuin minä:
Kuvahaun tulos haulle lääkäri aloituspalkka
Vastavalmistuneen taulukkopalkka on 3 340 euroa ilman lisiä. Monella paikkakunnalla lääkäri saa huomattavasti enemmän. Lääkärien keskipalkka oli pari vuotta sitten noin 6 500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Äitiyslomasta vieläpä 3 kuukautta on todennäköisesti palkallista aikaa, mikäli on työsuhteessa/virassa silloin. Eipä kovin pitkää pätkää jää olla päivärahalla. Useimmat ihmiset pärjää yli puolta pienemmällä päivärahalla ja jää vielä joksikin aikaa kotihoidon tuelle.
No tiäkkö jossain Intiassa jotkut pärjää 50 dollarin kuukausipalkalla, mutta vertailu ei ole mielekästä.
Mä pärjään miehen kanssa parilla tonnilla, mutta meillä ei ole isoeräistä opintolainaa ja asuntolainaa, kuten tällä lääkärillä voi olla. Eikä myöskään lasta tai autoa taikka kalliita harrastuksia.
Jos tienaisin hyvin, olisi elämäni sen mukaista. Miksi tehdä töitä pers ruvella ja sitten elää kuon peeaa ihminen samalla makuuttaen rahoja tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja googlaa vaikka.
Tämä kyseinen lääkäri on sairaalassa töissä.
Google sanoo samaa kuin minä:
Kuvahaun tulos haulle lääkäri aloituspalkka
Vastavalmistuneen taulukkopalkka on 3 340 euroa ilman lisiä. Monella paikkakunnalla lääkäri saa huomattavasti enemmän. Lääkärien keskipalkka oli pari vuotta sitten noin 6 500 euroa.
Minä katsoin lääkäriliiton palkkatilastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. SIlloin tämäkin lääkäri saisi mitä pyytää.
Siis mikä teitä vaivaa?
Ei hän ole sanonut, että se tuki pitäisi olla isompi.
Hän sanoi, että on pieni palkkaan verrattuna ja mielummin tekee vähän töitä, kuin nostelee tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsyttänyt vaikka maksoin vuosikausia täyden maksun. Todellinen hinta on jotain muuta.
Sä oot sä, meitä muita ärsyttää maksella ja katsoa, kun rahat valuu pois.
Erikoistuva lääkäri sairaalassa alle kolmen vuoden työkokemuksella, palkkamediaani säännölliseltä työajalta 3 845 euroa. Tämä on faktaa. Tämä on myös palkan suhteen huonoin tehtävä mitä löytyy, kaikissa muissa tehtävissä lääkärin palkka on parempi.
Tämäkin tieto on 4 vuotta vanha, joten indeksikorotuksia lienee tullut.
Jokainen kateellinen voi itse opiskella lääkäriksi ja maksaa veroa noista palkoista.
Kyllä tuo lääkäri enemmän tälle yhteiskunnalle tuo verotuloja kuin vähemmän ansaitseva. Ja usein ne vähemmän ansaitsevat pääsevät verojen avulla luoduista tukimuodoista kuitenkin nauttimaan ihan samalla tavalla tai usein enemmänkin kuin se, jonka palkkapussista niitä on määrällisesti enemmän otettu.
Itse voisin sanoa, että se ei ole oikein vai onko sittenkin...
HUS maksaa erikoistuville ilman tohtorintutkintoa tai ikälisää 21 euroa tunnissa. Edellä mainituilla ansioilla tuntipalkka nousee 24 euroon. Menee kvtes:in mukaan. Löytyy netistä, epäilijät voi tarkistaa. Hus ei maksa ylitöistä, jotka johtuvat liiallisesta työmäärästä. Hus ei maksa myöskään mitään automaattista toimenpidelisää eikä luennointipalkkioita, vaan ne kaikki sisältyy tuohon 21 euroon. Toimenpiteistä maksetaan lähinnä terkkarissa. Kaikilla aloilla ei päivystetä. Osalla jää siis kokonaispalkka 3400 euroon, verojen jälkeen käteen jää noin 2500e. Pääkaupunkiseudun hintataso huomioiden perheellisellä menee tuosta puolet asumiseen. Jos tekee tutkimusta, palkka on vielä pienempi. Kaikilla ei ole rikasta puolisoa, osalla saattaa puoliso olla hoitovapaalla. Osassa aloja vuorokausi on jaettu kahteen tai kolmeen pätkään. Harvempi jaksaa tai haluaa tehdä pidempää pätkää.
Tämän tarkoitus ei ole kerätä mitään sääliä, kyllä tällä palkalla pärjää ihan hyvin kun suhteuttaa palkan menoihin. Halusin vaan täsmentää, että kaikki lääkärit ei todellakaan ui rahassa.
Mitä sä lässytät?
Aikoo tehdä muutaman työvuoron voi kamalaa.
Miksi miehet tekevät lapsia, kun ovat arkinisen 8 h töissä? OmG sE oN tyÖnTeon TiElLä, mielummin työttömäksi miehet, kyllä tuilla pärjää.