Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
21/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah... Ainakin itsestä yksinkertaisesti tuntuu, ettei parisuhteella enää voisi olla itselleni mitään uutta annettavaa, eikä kyllä itsellänikään olisi enää mitään annettavaa vakituiselle kumppanille. Jos joku kumppaniehdokas olisikin, niin nuorempaan se lopulta vaihtaisi kuitenkin (minut vaihdettiin ensimmäistä kertaa nuorempaan ollessani 24-vuotias ja sama kaava on toistunut kahdesti sen jälkeenkin, joten ei ole enää mitään syytä miksi en odottaisi näin tapahtuvan jatkossakin). Pitkän yksinelämisen jälkeen tuntuu, että parisuhde vaatisi niiin paljon työstämistä (omien epävarmuuksien ja pelkojen kohtaamista, kompromissien opettelua jne) ettei minua kiinnosta - maailmassa on paljon mielenkiintoisempiakin asioita kuin jatkuvasti olla kehittämässä itseään paremmaksi kumppaniksi. Sitäpaitsi tiedän olevani tarpeeksi hyvä ystävä tarpeeksi monelle, se riittää. <3

Vierailija
22/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat tuntemani keski-ikäiset naiset ovat todella vetäytyneet markkinoilta. Jotkut saattavat tapailla miehiä sillointällöin, mutta jos suhde alkaa muodostua liian tiiviiksi he vetäytyvät. Eivät halua enää miestä ainakaan samaan talouteen. Harrastukset ja omat sukulaiset ja ystävät ovat tärkeämpiä, ja oma vapaus ja seksittömyys. Ymmärrän heitä hyvin, jos itse eroaisin en enää haluaisi seuralaista vaan nauttisin omasta elämästä ja vapaudesta.

On kyllä huono parisuhde, jos ei siinä voi olla vapaa.

Taas tämä tuttu tarina: nainen nai lapsimiehen, mies ei huolehdi lapsista eikä mistään muustakaan. Kun ero tulee, nainen ei halua miestä, koska luulee että kaikki miehet ovat samanlaisia. 

Miksi yleensä pitäs asua yhdessä? Siinä ekassakaan suhteessa.

Parisuhde rajoittaa aina vapautta vaikka olisi hyvä puoliso ja toimiva suhde. On velvollisuuksia tavata puolison sukua, ottaa huomioon toiset ym. Itselläni on hyvä suhde ja hyvä mies, mutta ah sitä vapauden tunnetta kun joskus saan olla yksin kotona. Joskus tuntuu että haluaisin erota ihan vaan sen takia että voisin olla rauhassa yksin.

Tämä. Päivä yksin kotona on taivas. Ei ketään huollettavana, lasta tai aikuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

T: henkilökohtaista kokemusta, N40

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40

Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.

mies52v

Rationaalisia valintoja ei voi tehdä vaillinaisella informaatiolla. Tämä on siis ihan tunnustettua tieteellistä teoriaa. Ja miehet, jos ketkä, huijaavat itsensä suhteisiin esittämällä jotakin aivan muuta kuin ovat.

Vierailija
24/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eroamassa oleva nelikymppinen nainen ja tuntuu kyllä että kun tästä pääsen, niin en tiedä haluanko koskaan asua enää miehen kanssa. Ei ne ongelmat ole mitään suuria, mutta niitä on niin paljon niitä pieniä; kotityöt, missä asutaan, kuka maksaa mitäkin, kuorsaus, yllätyskännit, kaverit jotka menee kaiken edelle, anoppi... olen vain niin väsynyt. En jaksa hieroa näitä juttuja enää kenenkään kanssa.

(Nämä ei siis meidän eron syitä, mutta niitä syitä miksi yksin oleminen tuntuu helpommalta ajatuksena)

Vierailija
25/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihmissuhteet ovat mielestäni raskaita. On parisuhde ollut nyt 6 vuotta, ja kyllä täytyy sanoa, että usein väsyttää. Olihan se helpompaa sinkkuna, kun eli vain itselleen ja sai tehdä mitä itse halusi. Enkä puhu nyt irtoseksistä, sitä en kaipaa. Mutta se oli ihanaa, että sai yksin päättää asuinpaikan, sisustuksen, ruoat, koska teen tai olen tekemättä kotitöitä, minkä elokuvan katson, tapaanko ikäviä sukulaisia (en)... Sai rauhassa kuunnella musiikkia, lukea kirjoja jne. Ei tarvinnut kertoa kenellekään minne on menossa ja koska tulee takaisin. Joo, sitä vapautta ja omaa rauhaa kaipaan, vaikka rakastan miestäni. Ehkä erillään asuminen olisi sittenkin parempi vaihtoehto.

N28

Vierailija
26/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 37, erosin kaksi vuotta sitten enkä aio enää miestä elämääni ottaa. Nautin nykyisestä elämästäni ja vapaudesta.

Vierailija
27/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.

Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.

Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette. 

Vierailija
28/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.

Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.

Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette. 

Jotenkin sitä vaan yksin pitää langat paremmin käsissä. Mitään sotkua ei oikein edes tule. En sano että mieheni sotkisi, mutta jotenkin sitä odottaa että toinen tekisi jotain ja sitten kumpikaan ei tee ja se tehtävä vain odottaa. Yksinään tietää että ei se puurokattila siitä itsekseen peseydy joten sama putsata se vain.

Vierailija
29/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä syytä tästä on provosoitua jos tursasnainen haluaa olla yksin? Ei kai nyt mitään velvollisuutta ole mennä minnekkään markkinoille.

Vierailija
30/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

T: henkilökohtaista kokemusta, N40

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40

Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.

mies52v

Rationaalisia valintoja ei voi tehdä vaillinaisella informaatiolla. Tämä on siis ihan tunnustettua tieteellistä teoriaa. Ja miehet, jos ketkä, huijaavat itsensä suhteisiin esittämällä jotakin aivan muuta kuin ovat.

Niinpä. Ei pitäisi suimpäin hypätä tuntemattomaan. En ole mikään ihmisasiantuntija, mutta kyllä vähäkään kirkkain silmin tarkkaileva näkee ihmisessä, mikä hän on miehiään tai naisiaan. Ei kukaan jaksa loputtomasti teeskennellä olevansa joku muu. Tuo vain vaatii yhdessä oloa ja keskustelua.

mies52v

Vierailija
31/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalahtiko kalakka kun älähdit? Miksi sinua tursasnaisten sinkkuus edes kiinnostaa?

Vierailija
32/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt kiinnostus miehiä ja seksiä kohtaan sen jälkeen kun tajusin etten voi saada enää lapsia. Miehet tuntuvat olevan pelkästään seksin perässä. Aiemmin oli kiinnostusta löytää sellainen mies joka haluaisi perheen ja lapsia ja sitoutua kunnolla suhteeseen ilman epämääräistä säätöä ja hengailua. Sitten kun mukaan tulee vielä yksi seksuaalirikos, nykyään tunnen lähinnä vastenmielisyyttä sitä kohtaan, että olisi seksiä. Koska se on se, mitä edelleen pelkästään olisi tarjolla. Ja nyt ei edes voi saada perhettä.

Nuorena olin hyvin seksuaalinen. Mutta siihen liittyi toive perheen perustamisesta ym. Jos ei nyt niin ”sitten myöhemmin”.

Minulla ei ole ollut koskaan miestä, joka olisi aidosti välittänyt minusta. Enää en yritä. Ihan sama jos miehet valittaa, että naisia ei kiinnosta seksi. Syyttäkööt itseään.

Vierailija
33/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 47 v mies ja katselen ikäluokkaa 42 - 45 v. Ainakin siellä tuntuu tarjontaa olevan varsin paljon. Itselläni vaan vikana kun mikään ei kolahda. Mutta onko siis odotettavissa että viiden vuoden sisällä tarjonta määrällisesti romahtaa?

Vierailija
34/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kympPisenä vapaana naisena voin sanoa, kun on koko elämän tähän asti pitänyt huolta miehestä/miehistä,toivoo sitä aikaa vihdoin itselleen.Omiin harrastuksiin,kauneudenhoitoon ja lepoon.Treffeillä voin käydä kerran parissa viikossa,mutta eI edes viestitellä joka päivä tai joka toinenkaan.Kun vapauden on saanut siitä haluaa pitää kiinni.On myös vanhemmat iäkkäitä,joten heille on kiva antaa aikaa ruuhkavuosien jälkeen. 

Vierailija
35/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalahtiko kalakka kun älähdit? Miksi sinua tursasnaisten sinkkuus edes kiinnostaa?

Kotini on siistimpi kuin yhdelläkään sinkkunaisella. Miksi kuvittelet että olisin kiinnostunut näistä ruikuttajanaisista? Päinvastoin, kuten jo tekstistänikin ilmeni. Ei taida olla tuo sisälukutaito teillä vahvuutena? 

Vierailija
36/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana mielipiteenäni voin kertoa, että minulla on aika kyyninen asenne miehiä kohtaan sen vuoksi että erosin varhain ja olen ollut sinkku pitkään, niin saan yhä edelleen - mielestäni ihme kyllä - huomiota miehiltä, siis myös sellaisilta jotka ikänsä puolesta kiinnostaisivat eli 50 plus, mutta valitettavasti he ovat useimmiten naimisissa, joten ajattelen että lienee suuri osa samanlaisia.

Odotan että mies joka hakeutuu seuraani on vapaa, se on ihan ehdoton asia. Nämä lasten tai omaisuuden tms. syyn takia naimisissa olevat eivät sytytä. 

Odotan että voisin olla oma itseni suhteessa, nyt tässä iässä ei jaksa vaivata päätä muiden odotuksilla. Valitetavasti. 

Että jos olisi toinen samanlainen vastaava, niin voisiko toimia. Että molemmat voisivat vain olla yhdessä yksin kuten sanotaan, ilman stressiä että pitäisi tuottaa jotain tunnepalvelua tai hoivaa tms. jos kokee jotain yhdessä niin se olisi bonus, mutta ettei ainakaan koe suorittamispaineita.

Lähellä oloa voisi olla rajallisesti, sen mukaan miten kemiat toimii, hygieniataso, mieltymykset jne

En sulje ajatusta pois, mutta ajattelen että olen "kadonnut nainen", onneksi hormonit eivät enää hyrrää niin kovaa kuin ennen, kovasti helpottanut elämää.

Vierailija
37/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä eroa on vain omien sotkujen siivoamisella ja omien ja toisen aikuisen sotkujen siivoamisella?

Vierailija
38/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä toista pitää paasata. voihan  se mies siellä tallissa vaikka hieroa itseänsä. sitten kun tulee sisään ni laittaa pakaste pizzan uuniin ja itse voit olla naapurissa räkättämässä "riitan" kans kaikelle.

kun tuut kotiin niin siinä se kattoo yle1 luonto dokkarii silmät pyöreenä.

Vierailija
39/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä eroa on vain omien sotkujen siivoamisella ja omien ja toisen aikuisen sotkujen siivoamisella?

Kuka sinulle on ne miehesi aikaisemmin valinnut? Monenko miehen kokemuksella yleistät? 

Vierailija
40/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jonkinlaista turtumista ja kyllästymistä. Miehet kun tuppaa usein olemaan kovin itsekeskeisiä ja pinnallisia.

Ollaan itse kaljamahaisia keski-ikäisiä, mutta odotetaan naisen olevan parikymppinen missi. Sen puutteessa "tyydytään" omanikäiseen, muttei viitsitä panostaa suhteeseen yhtään. Ei kukaan jaksa olla se johon tyydytään. Fakta kun on, että miehet aika estoitta käyttää naisia saadakseen seksiä ja kotipalvelua. Kuinka moni oikeasti rakastaa, tai olisi edes tukena jos elämässä vaikeampi paikka, kuten sairaus? Ei kovin moni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi