Kadonneet naiset
Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".
Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.
Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.
Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Omana mielipiteenäni voin kertoa, että minulla on aika kyyninen asenne miehiä kohtaan sen vuoksi että erosin varhain ja olen ollut sinkku pitkään, niin saan yhä edelleen - mielestäni ihme kyllä - huomiota miehiltä, siis myös sellaisilta jotka ikänsä puolesta kiinnostaisivat eli 50 plus, mutta valitettavasti he ovat useimmiten naimisissa, joten ajattelen että lienee suuri osa samanlaisia.
Odotan että mies joka hakeutuu seuraani on vapaa, se on ihan ehdoton asia. Nämä lasten tai omaisuuden tms. syyn takia naimisissa olevat eivät sytytä.
Odotan että voisin olla oma itseni suhteessa, nyt tässä iässä ei jaksa vaivata päätä muiden odotuksilla. Valitetavasti.
Että jos olisi toinen samanlainen vastaava, niin voisiko toimia. Että molemmat voisivat vain olla yhdessä yksin kuten sanotaan, ilman stressiä että pitäisi tuottaa jotain tunnepalvelua tai hoivaa tms. jos kokee jotain yhdessä niin se olisi bonus, mutta ettei ainakaan koe suorittamispaineita.
Lähellä oloa voisi olla rajallisesti, sen mukaan miten kemiat toimii, hygieniataso, mieltymykset jne
En sulje ajatusta pois, mutta ajattelen että olen "kadonnut nainen", onneksi hormonit eivät enää hyrrää niin kovaa kuin ennen, kovasti helpottanut elämää.
Toi on kyllä paha toi kyynisyys, jos sinua ollenkaan lohduttaa niin et ole yksin koska suurin osa minun ikäisistä naisista on kyynistynyt. Se on kovin valitettavaa ja karkottaa minut sekä monen muunkin miehen.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omana mielipiteenäni voin kertoa, että minulla on aika kyyninen asenne miehiä kohtaan sen vuoksi että erosin varhain ja olen ollut sinkku pitkään, niin saan yhä edelleen - mielestäni ihme kyllä - huomiota miehiltä, siis myös sellaisilta jotka ikänsä puolesta kiinnostaisivat eli 50 plus, mutta valitettavasti he ovat useimmiten naimisissa, joten ajattelen että lienee suuri osa samanlaisia.
Odotan että mies joka hakeutuu seuraani on vapaa, se on ihan ehdoton asia. Nämä lasten tai omaisuuden tms. syyn takia naimisissa olevat eivät sytytä.
Odotan että voisin olla oma itseni suhteessa, nyt tässä iässä ei jaksa vaivata päätä muiden odotuksilla. Valitetavasti.
Että jos olisi toinen samanlainen vastaava, niin voisiko toimia. Että molemmat voisivat vain olla yhdessä yksin kuten sanotaan, ilman stressiä että pitäisi tuottaa jotain tunnepalvelua tai hoivaa tms. jos kokee jotain yhdessä niin se olisi bonus, mutta ettei ainakaan koe suorittamispaineita.
Lähellä oloa voisi olla rajallisesti, sen mukaan miten kemiat toimii, hygieniataso, mieltymykset jne
En sulje ajatusta pois, mutta ajattelen että olen "kadonnut nainen", onneksi hormonit eivät enää hyrrää niin kovaa kuin ennen, kovasti helpottanut elämää.
Toi on kyllä paha toi kyynisyys, jos sinua ollenkaan lohduttaa niin et ole yksin koska suurin osa minun ikäisistä naisista on kyynistynyt. Se on kovin valitettavaa ja karkottaa minut sekä monen muunkin miehen.
Tervemenoa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.
Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.
Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette.
Kalahtiko kalakka kun älähdit? Miksi sinua tursasnaisten sinkkuus edes kiinnostaa?
Kotini on siistimpi kuin yhdelläkään sinkkunaisella. Miksi kuvittelet että olisin kiinnostunut näistä ruikuttajanaisista? Päinvastoin, kuten jo tekstistänikin ilmeni. Ei taida olla tuo sisälukutaito teillä vahvuutena?
Taitaa olla oma lukutaito nyt hakusessa. Vastaa kysymyksiini äläkä rakentele olkiukkoja.
Miten se on sinulta pois jos tursasnaiset haluavat pysyä sinkkuina? Miksi vaivaudut kommentoimaan ketjua joka ei sinua mitenkään kosketa? Mene ja elä elämääsi ja anna meidän elää omaamme.
Vierailija kirjoitti:
On taas palstan ulinaiset yhdessä ketjussa tekemässä paskayleistyksiään. Niin katkeraa, niin katkeraa
Mitäpä jos vaan menisit runkkaamaan niille parikymppisille joita et tule koskaan panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa vaan.
Kiitokset kannustuksesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.
Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.
Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette.
Kalahtiko kalakka kun älähdit? Miksi sinua tursasnaisten sinkkuus edes kiinnostaa?
Kotini on siistimpi kuin yhdelläkään sinkkunaisella. Miksi kuvittelet että olisin kiinnostunut näistä ruikuttajanaisista? Päinvastoin, kuten jo tekstistänikin ilmeni. Ei taida olla tuo sisälukutaito teillä vahvuutena?
No mitä tänne tulet nalkuttamaan? Jos joku viihtyy sinkkuna eikä huoli sinua niin turha siitä on tänne av palstalle tulla räyhäämään.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa vaan.
Kiitokset kannustuksesta :D
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
On taas palstan ulinaiset yhdessä ketjussa tekemässä paskayleistyksiään. Niin katkeraa, niin katkeraa
Sinä olet ainut katkera tässä ketjussa. Me muut olemme ihan sinut ajatuksen kanssa että olemme yksin. Sinähän siinä hypit seinille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tänne tulet nalkuttamaan? Jos joku viihtyy sinkkuna eikä huoli sinua niin turha siitä on tänne av palstalle tulla räyhäämään.
Edelleenkään et osaa lukea?
Kaikki osaa lukea, sinun viesteissäsi ei vain ole mitään päätä ei häntää. Oletko kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 47 v mies ja katselen ikäluokkaa 42 - 45 v. Ainakin siellä tuntuu tarjontaa olevan varsin paljon. Itselläni vaan vikana kun mikään ei kolahda. Mutta onko siis odotettavissa että viiden vuoden sisällä tarjonta määrällisesti romahtaa?
Aika pieni ikä-haitari kiinnitti huomioni. Mutta jokaisella on omanlaiset toiveet. Mä oon 43v nainen ja katselen 30-60 vuotiaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ainut katkera tässä ketjussa. Me muut olemme ihan sinut ajatuksen kanssa että olemme yksin. Sinähän siinä hypit seinille.
Tehän tässä niistä kotitöistä itkette. Onko PMS? Itkettääkö? Taasko dokaat viinaa yksin ja syrjäytyneenä murjussasi?
Pitäisikö tämän houkutella meidät takaisin markkinoille vai mitä yrität viestittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään et osaa lukea?
Hän vastasi sivusta. Minä luen paremmin kuin sinä ja edelleen ihmettelen, miksi sinua tursasnaisten sinkkuketju näin paljon kaivelee.
Vastausta en taida saada. Et ehkä ymmärrä kysymystä?
Miehillä ei ole minulle mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.
T: henkilökohtaista kokemusta, N40
Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.
Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan
mies52v
En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40
Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.
mies52v
No niitä itsestäänselviä hyviä parinvalintoja tarjoaa ehkä 5 % miehistä ja kas vaan, että he ovat jo suhteessa eli eiköhän tässä juuri syy siihen, miksi naiset eivät viitsi haaskata aikaansa miestä etsien.
Olen ollut ilman jo 20 vuotta. Mielelläni olisin hyvässä suhteessa, mutta muuten todellakin mielummin ilman.
N48
Vierailija kirjoitti:
Elän sinkkuna kauniissa ja puhtaassa kodissa eikä yhtään itketä. Mutta se kyllä pisti lähtemään, kun eksä oletti, että tuon talouteen puolet rahoista ja vastaan yksin kodinhengettäriydestä, lisäksi teen lumitöitä ja leikkaan ruohoa ja hoidan itse oman autoni.
Vierailija kirjoitti:
Olen alle 40v nainen ja juuri kaltaistesi passivis agressiivisten keskustelukulttuurin omaavien miesten takia edes hae seuraa. Voi asioista suuttua ja olla erimieltä. Ymmärrän että turhaudut kun et koe että kaikki miehet on palstalla kommentoivien kertomusten kaltaisia. Mutta ymmärräthän että monet miehet ovat hyvin erilaisia oman naisensa kanssa kuin kaveri porukassa. Useat miehet ei ole tiimipelaajia perheessä. Se ei siltä tarkoita ettei olisi toivoa että heitä olisi. Ei olla vaan törmätty. On hienoa että hyviäkin miehiä on olemassa. Heidän takiaan tää maapallo ei tunnu niin paskalta paikalta elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.
T: henkilökohtaista kokemusta, N40
Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.
Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan
mies52v
En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40
Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.
mies52v
No niitä itsestäänselviä hyviä parinvalintoja tarjoaa ehkä 5 % miehistä ja kas vaan, että he ovat jo suhteessa eli eiköhän tässä juuri syy siihen, miksi naiset eivät viitsi haaskata aikaansa miestä etsien.
Olen ollut ilman jo 20 vuotta. Mielelläni olisin hyvässä suhteessa, mutta muuten todellakin mielummin ilman.
N48
Mutta eikös tuo toimi myös toisinpäin, eli itsestäänselviä hyviä parivalintoja tarjoaa ehkä 5% naisista ja kas vaan, että he ovat jo suhteessa...
Kun sain lapset "ulos", ajattelin etten halua enää huoltaa ketään. Olen osani tehnyt. 627Jos asuu miehen kanssa, pitäisi jatkaa sitä päivällinen-lounas -juttua yms. Sitä he kumminkin odottavat.
Mutta jos oikein todella vielä kolahtaisi ja rakastuisin, niin olisi se ainakin yrittämisen arvoista. Olen kumminkin tyytyväinen tähänkin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten? Jos ollaan vielä hirveitä tursaitakin, niin ei varmaan seksinkään takia?
Ihan aidosti ihmettelen, mihin kaltaisesi mies tarvitsee naista tai parisuhdetta.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kun minun mies rupesi käymään reissutöissä sain elämän hallinnan tunteen takaisin. Onkin mahdollista että asunto on suurin piirtein siisti. Että tavaroilla on paikka eikä niitä yritetä säilyttää siinä mihin ne sattuu kädestään laskemaan. Ja tämä ihmiseltä joka on kaukana nipottajasta tässä suhteessa.