Kadonneet naiset
Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".
Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.
Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.
Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?
Kommentit (366)
Parisuhteessa naisen vapaa-aika vähenee, miehen lisääntyy.
Joku ihme että naiset haluaa nykyisin olla mieluummin sinkkuina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde miehen kanssa ottaa enemmän kuin antaa. Mieluummin eläisin samanikäisten naisten kanssa kimppakämpässä.
Palstan vähä älyiset feministinaiset taas vauhdissa. Ei voi todeta muuta kuin että säälittävää....
Miksi sinua ärsyttää noin paljon tuon yksittäisen naisen mielipide ja kokemus?
"Seksin voi ostaa kaalimadosta."
Ei voi. Seksillä ja orgasmilla ei ole muuta yhteistä kuin se, että ensimmäinen saattaa joskus johtaa jälkimmäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.
T: henkilökohtaista kokemusta, N40
Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.
Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan
mies52v
En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40
Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.
mies52v
No niitä itsestäänselviä hyviä parinvalintoja tarjoaa ehkä 5 % miehistä ja kas vaan, että he ovat jo suhteessa eli eiköhän tässä juuri syy siihen, miksi naiset eivät viitsi haaskata aikaansa miestä etsien.
Olen ollut ilman jo 20 vuotta. Mielelläni olisin hyvässä suhteessa, mutta muuten todellakin mielummin ilman.
N48
Mutta eikös tuo toimi myös toisinpäin, eli itsestäänselviä hyviä parivalintoja tarjoaa ehkä 5% naisista ja kas vaan, että he ovat jo suhteessa...
Ei toimi toisinpäin. Naiset ovat keskimäärin PALJON korkeatasoisempia kuin miehet, sekä ulkoisesti että sisäisesti. Hyviä naisia on paljon, hyviä miehiä on vähän.
In your dreams! :D Kyllä tuo keski-ikäisten, traumatisoituneiden ja katkerien naisten määrä jaksaa aina vain yllättää. Aika harvassa on sellaiset naiset, joilla on pää kunnossa.
Eikä se ulkoinen "korkeatasoisuus" tarkoita sitä, että osaa meikillä piilottaa ikääntymisensä. Pestään meikit pois, niin yhtälailla se ikä näkyy, kuten miehissäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Vapaa-aika" = enempi aikaa pyöriä somessa ja katkeroitua entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Seksillä ja orgasmilla ei ole muuta yhteistä kuin se, että ensimmäinen saattaa joskus johtaa jälkimmäiseen.
Jos tärkeämpää onkin se orgasmi? Satisfyer voittaa miehen 10-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on niin epäselvää? Nimenomaan parisuhde katkeroittaa, sinkkuna olo ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satisfyerin antamaa ihanaa läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotain miestä voi yllättää se, että nainen ei ole innostunut siivoamisesta? Ei ole mitään naisgeeniä, joka aiheuttaisi siivouksesta tykkäämistä.
Moni nainen tykkää siististä kodista ja siivoaminen on välttämätön pakko. Minulla ja kolmella yksinasuvalla naisystävälläni käy kaikilla siivooja.
Ei olisi pienintäkään mielenkiintoa ryhtyä siivoojaksi miehelle, se kannattaa edelleen ulkoistaa ellei mis sitten itse rakasta siivoamista.
Kotityöt kannattaa jakaa sen mukaan kuka on hyvä missäkin ja etenkin mistä tykkää. Jos tykkäät laittaa ruokaa, miksi haluaisit antaa juuri sen homman naiselle?
Minulla oli sinun kaltaisesi patalaiska ex vaimo joka vähät välitti kodin siisteydestä Niinpä minä olin se joka siivosi mutta kun sekään ei hänelle kelvannut. Niinpä tuo typerys hankki meille siivoojan ja arvaappa kuka sen työn joutui maksamaan kun ex vaimo ei edes työssä viitsinyt käydä. Hyvää jatkoa feminismin täyttämälle elämällesi. Ehkä vanhana ja raihnaisena sinullekin tulee mieleen että olisi se mukavaa kun olisi joku jonka kanssa voisi kiikkustuolissa jakaa aikaa ja jutella maailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on niin epäselvää? Nimenomaan parisuhde katkeroittaa, sinkkuna olo ei.
Niin, katkeroituu siitä, ettei se oma elämä ole samanlaista kuin niillä toisilla, jotka feikkaa.
Naiset kuvittelee, että elämä on yhtä päivänpaistetta ja nautintoa.
Miksi itsenäiset naiset ja heidän onnellisuutensa on niin punainen vaate joillekin miehille?
Onko väärin että naiset ei enää halua uhrata elämäänsä miesten palvelemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitten se on niin. Jokainen toimikoon kuten haluaa.
T: Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, katkeroituu siitä, ettei se oma elämä ole samanlaista kuin niillä toisilla, jotka feikkaa.
Naiset kuvittelee, että elämä on yhtä päivänpaistetta ja nautintoa.
Mutta jos kokee että päivänpaistetta ja nautintoa saa ENEMMÄN sinkkuna niin miksi se olisi jotenkin väärin? Keneltä se on pois?
No ainanikin ne muutamat tuntemani keski-ikäiset naiset joilla ei ole parisuhdetta ovat kaikki katkeran ja kateellisen oloisia pikku sieluja joten en nyt heti usko tuota teoriaa että ovat onnellisia. Kuvittelevat varmaan että ovat jotain prinsessoja mutta ehkäpä totuus on että ovat niin hankalia luonteeltaan ettei kukaan kauan jaksa niitä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde miehen kanssa ottaa enemmän kuin antaa. Mieluummin eläisin samanikäisten naisten kanssa kimppakämpässä.
Palstan vähä älyiset feministinaiset taas vauhdissa. Ei voi todeta muuta kuin että säälittävää....
Miksi sinua ärsyttää noin paljon tuon yksittäisen naisen mielipide ja kokemus?[/
Kunpa kyse olisikin vain yhdestä mielipiteestä mutta kun tuntuu että tämä palsta on täynnä tuollaisia miesvihaajia. Minä ainakin teen tasa arvoisesti kaikkia kotitöitä ns. miesten töitä joihin vaimolla ei vaan esim. fyysiset voimat tai taidot riitä esim. kylpyhuoneremontti, takapihan terassin rakentaminen, auton korjaus jne, kuin naisten töitäkin ja tarkoitan naisten töillä ruoan laittoa, siivousta, pyykin pesua, silittämistä, tiskausta, sämpylöiden leipomista jne. Enkä varmasti ole ainut mies joka tekee kodin töitä laidasta laitaan mutta silti saa vain palstan feministi naisilta paskaa niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittaisikin niin tuo turha horoulu loppuisi. Tuo ei vain naisille riitä samalla tavalla kuin miehille. Vahvan miehen lämmin, karvainen vartalo ja vahvat kädet mamman ympärillä pyörii aina loppukädessä mammojen mielissä. Tästä ei pääse yli eikä ympäri.
Heikompi astia on tällaiseksi luotu ja hyvä niin
mies52v
Joo kyllä sen näkee miten naiset vaan juoksee seksin perässä ja miehet pihtaa, kun oma käsi on parempi. Naiset joutuvat turvautumaan jopa ostettuihin seksipalveluihin.
Eikun, hetkinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittaisikin niin tuo turha horoulu loppuisi. Tuo ei vain naisille riitä samalla tavalla kuin miehille. Vahvan miehen lämmin, karvainen vartalo ja vahvat kädet mamman ympärillä pyörii aina loppukädessä mammojen mielissä. Tästä ei pääse yli eikä ympäri.
Heikompi astia on tällaiseksi luotu ja hyvä niin
mies52v
Mamma52:lla on tänään vähän känkkäränkkä aamu 😂
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna miehet ovat parisuhteessa nalkuttavia ja vaativia ja vaatimuksilla ei ole mitään rajaa. En tuhlaisi kallista vapaa-aikaana toisen valittamisen kuunteluun, en suostu kotiorjaksi ja seksin pitäisi olla aidosti hyvää ja miehen vartaloltaan treenattu, jotta miestä haluaisi. Positiivisia tasapainoisia miehiä ei ole vapaana, joten yksinjäävä mies voi katsoa peiliin. Jos ei ole mitään kiinnostavaa tarjota parisuhteeseen niin ei synny matchiä. Jopa pyöreät miehet pariutuvat hyvin, jos luonne on kunnossa, mutta itse haluan timmin miehen, jotta ruokailutottumukset ja arvot niiden osalta kohtaavat ja itselleni tulisi oksennus, jos pitäisi katsoa miehen päivittäistä pizzan syöntiä ja kaljan kittausta.
Kröhöm, kukahan nyt onkaan se nalkuttava ja vaativa ;) Ja miehen tulisi olla treenattu ja ilmeisesti suostua kuuntelemaan sinun valitusta ja suostua sinulle kotiorjaksi, ainakin sellainen tunne tulee kun tätä lukee :D Muistakaa naiset että ei se vika ole pelkästään aina toisessa.
Minä kaipasin parisuhdetta ja vähän yli viisikymppisenä hyvä mies osui kohdalle. Nykyisin asumme yhdessä, vaikka alun alkaen se ei ollut mitenkään itsestäänselvyys. Olin itse asunut yksin avioerostani saakka (21 vuotta), joten ajatus arjen jakamisesta toisen kanssa ei ollut mikään itsestäänselvyys. Välillä tuntuu, että jos olisi varaa niin vuokraisin pienen kakkosasunnon, joka olisi ikioma pieni pesäni, jossa saisin olla täysin yksin ja jonka saisin sisustaa juuri haluamakseni. Mutta meillä on kuitenkin niin hyvä olla yhdessä, että en halua sellaiseen rahojani laittaa.
Omaankin tuttavapiiriini kuuluu useita 40-80 -vuotiaita naisia, jotka asuvat yksin ja vaikuttavat tyytyväisiltä elämäänsä. Yksi muutti äskettäin naisten "kommuuniin", ajatus joka itselleni olisi täysin käsittämätön, koska minulle nimenomaan kodin jakaminen toisen ihmisen kanssa on ollut se haastava ajatus. Mutta en tietenkään tiedä, moniko heistä haaveilee elämänkumppanista.
Tyhmää juputusta ja hyökkäilyä. Kuka on ruikuttanut? Ei nämä itsenäiset naiset ainakaan.