Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko auton renkaiden vaihto vaikeaa?

Vierailija
17.10.2020 |

Pitäisi tunkkikin ostaa. Auton saanut teinin voisi yrittää, jos uskaltaa.
Juu ja tiedän että on liikkeitä jotka vaihtavat neljälläkympillä.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö autossa ole omaa tunkkia? Kyllä silläkin renkaan vaihto sujuu.

Vierailija
2/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Katso vaikka youtubesta. Auton renkaan vaihto vastaa vaativuudeltaan ruuanlaittoa. Eli pitää tietää tietyt jutut, ja kun ne tietää, loppu on helppoa.

En tajunnut miten se teini liitty asiaan. Renkaanvaihto on helpompaa kuin kirjoittaminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pultit vedetty aika kireälle. Ristikkoavain ja siihen joku putkenpätkä jatkovarreksi auttavat asiaa.

Vierailija
4/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hankalaa joskus vaatii voimaa

Vierailija
5/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tarkoitettu vain vararenkaan vaihtamiseen. Ei välttämättä kestä mikäli renkaita vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa neljä nostoa kerta.

Vierailija
6/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei saa enää itse vaihtaa.

Vierailija
7/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta. Moni sanoo, että ihan helppoa. No ei se hirveän vaikeeta ollut, katsoin utubesta ohjeet. Mutta se oli liian raskasta. Renkaat painoi ja pultit ruosteessa enkä meinannut saada auki niitä ja hermot meni ja sormet jäätyi.

Aikaa tuhrautui varmaan 2h kun piti pitää taukoja. Tein siis itse ja säästin. Never again. Nyt maksan mieluusti rengashotellista ja vaihdosta. Olen siis laiska naisihminen.

Vierailija
8/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton tunkki on usein kömpelö. Hommaa Biltemästa tai Motonetistä n.16 e halvin hallitunkki, jolloin on helppo pumpata auto ylös. Ei kannata tiukata muttereita renkaanvaihdossa äärikireälle. Ei tuo ole homma eikä mikään. Muista renkaan pyörimissuunta samaan suuntaan. Tarkista myös kulutuspinnat ja lopuksi painetta renkaisiin tarpeeksi. Netissä on myös asiallisia ohjevideoita.

Vierailija
9/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoo, kun vie auton merkkiliikkeeseen, missä komeat asentajakundit vaihtaa renkaat.

Terv. Söpö Audimies

Vierailija
10/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Vierailija
11/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoon renkaiden vaihtoa. Kaiken lisäksi vaihdan ne aina liian aikaisin tai liian myöhään. 

Vierailija
12/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole enää tunkkia uusissa autoissa kun ei ole ehkä vararengastakaan.

Vierailija
13/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin tänään autoni autoni polttimon. En osannut asiaa eilen mutta katsoin youtubesta videon ja tänään tein homman itsen säästäen muutamia kymppejä.

Youtubesta löytyy lukuisia videoita auton helppoihin korjaustöihin ja ostamalla tunkin saat helposti tunkin hinnan maksettua vuodessa.

Vierailija
14/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tarkoitettu vain vararenkaan vaihtamiseen. Ei välttämättä kestä mikäli renkaita vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa neljä nostoa kerta.

Pötyä. Ei se mikään kertakäyttötunkki ole ja ainakin pikkuautoissa se on nopeammin paikallaan kuin joku hallitunkki, usein myös kätevämpi koska auton omassa tunkissa on valmiina oikeanlaiset lovet mikä menee helmanpellin kohdalle nostokohtiin.

Vierailija
15/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin tänään autoni autoni polttimon. En osannut asiaa eilen mutta katsoin youtubesta videon ja tänään tein homman itsen säästäen muutamia kymppejä.

Youtubesta löytyy lukuisia videoita auton helppoihin korjaustöihin ja ostamalla tunkin saat helposti tunkin hinnan maksettua vuodessa.

Onnittelut autosta johon itse pystyi vaihtamaan polttimon.

Kaikissa uusissa se(kään) ei välttämättä onnistu enää.

Vierailija
16/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kunhan pystyt laittamaan riittävän tiukalle ” pultit” , ettei rengas irtoa.

Vierailija
17/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On raskasta. Moni sanoo, että ihan helppoa. No ei se hirveän vaikeeta ollut, katsoin utubesta ohjeet. Mutta se oli liian raskasta. Renkaat painoi ja pultit ruosteessa enkä meinannut saada auki niitä ja hermot meni ja sormet jäätyi.

Aikaa tuhrautui varmaan 2h kun piti pitää taukoja. Tein siis itse ja säästin. Never again. Nyt maksan mieluusti rengashotellista ja vaihdosta. Olen siis laiska naisihminen.

Alle puoleen tuntiin menee kevyesti sitten kun rutiini kehittynyt vuosien varrella.

Vierailija
18/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, että poliisi katsoo tien päällä, että nämähän on itse vaihdettu, ei muut kuin kuski rautoihin ja putkaan. Vai kiikaroiko poliisi pihoja ja jos näkee jonkun renkaanvaihtopuuhissa niin taas tulee sanktioita.

Jos ei saa itse vaihtaa niin saako naapuri vaihtaa sinun autosi renkaat ja sinä naapurin?

Vierailija
19/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kunhan pystyt laittamaan riittävän tiukalle ” pultit” , ettei rengas irtoa.

Väitän että puolet porukasta jotka vaihtaa renkaat itse kiristää pultit/mutterit aivan liian kireälle.

Vierailija
20/103 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. Ei se mikään kertakäyttötunkki ole ja ainakin pikkuautoissa se on nopeammin paikallaan kuin joku hallitunkki, usein myös kätevämpi koska auton omassa tunkissa on valmiina oikeanlaiset lovet mikä menee helmanpellin kohdalle nostokohtiin.

Ei sitä silti suositella kuin vararenkaan vaihtotyöhön.