Meneekö opettajat teillä usein lapset sekaisin Wilmamerkintöjä antaessa?
Kommentit (14)
Ei. Muistan vieläkin vuosien takaa niitä tiettyjä lapsia ja joitakin niille antamiani merkintöjä. Myös sellaisia, joita opetin vain lyhyitä aikoja.
Väärä siinä mielessä, että "Perttu ei voinut saada hyvä käytös -merkintää tiistaina, koska oli tiistaina sairaana kotona", vai siinä mielessä, että "Perttu on täydellinen ja ei varmasti ole möykännyt tunnilla, opelle on varmasti käynyt virhe"?
Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.
Sellaisilla pätevyydettömillä sijaisilla saattaa ehkä näin käydä, mutta ei kyllä oikeilla opettajilla. Meillä ok kyllä systeemit tähänkin, miten saadaan merkinnät oikeille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.
Sellaisilla pätevyydettömillä sijaisilla saattaa ehkä näin käydä, mutta ei kyllä oikeilla opettajilla. Meillä ok kyllä systeemit tähänkin, miten saadaan merkinnät oikeille lapsille.
Jos pölähtää luokkaan josta ei tunne ketään ja joku valehtelee kuka on niin miten tiedät keitä ne on.
Menen karjumaan pää punasena opettajalle lapsen kouluun jos antaa pojalleni Wilma merkinnän
Tänään laitoin monelle nuorelle poissaolomerkintöjä. Illlalla yksi nuori valitti merkinnästään että oli ollut tunnilla ja tehnyt kaikki tehtävät.
olin laittanut seuraavalle nuorelle merkinnän ja vahingossa se tuli myös yläpuolella lukeneelle nuorelle (sormi osui samalla toisen nimen kohdalle vahingossa). Koska poissaolijoita oli noin 6 kpl (30 hengen ryhmä) niin väärä merkintä ei erottunut heti.
myös sellaisia vahinkoja on ollut että joku sanoo tunnilla että olen seuraavalla kerralla lääkärissä/ym ja kuittaan ok siinä tilanteessa mutta kerkeän unohtaa asian ennenkuin olen koneella. Nykyään sanon ok mutta laita myös viesti niin markkaan siitä poissaolon sallituksi wilmaan.
Minulla on päivässä jopa 70 nuorta oppilasta, viikossa 140 eri oppilasta. En edes yritä oppia kaikkien nimiä koska 6 viikon kuluttua porukka taas vaihtuu. Anteeksi mutta välillä menee poissaolo merkintä väärälle. Laita vaan asiallinen viesti ja korjaan asian.
Tänäänkin olen tehnyt koululla 6 tuntia töitä putkeen niin että kävin kerran vessassa ja söin eväät tehtäviä tarkastaen. Illalla olen tehnyt vielä kolme tuntia lisää töitä käyden kurssien oppilaiden tilanteita läpi, tarkastanut tehätäviä, tarkastanut rästikokeita, antanut arvosanoja ja suunnitellut huomisen tunteja. Lienee inhimillistä jos tulee yksi väärä merkintä tässä työmäärässä.
Minulle pölähti syksyllä 9 ryhmää eli 180 uppo-outoa nuorta. Edelleenkään en tunnista kaikkia niitä ysin oppilaita, jotka näen kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.
Sellaisilla pätevyydettömillä sijaisilla saattaa ehkä näin käydä, mutta ei kyllä oikeilla opettajilla. Meillä ok kyllä systeemit tähänkin, miten saadaan merkinnät oikeille lapsille.
Kyllä minullakin menee sekaisin, enkä ole mikään epäpätevä vaan vuosia töitä tehnyt. Mutta minulla on yläkoulun opettajana satoja oppilaita. Harvoin jaksan opetella heiltä muut kuin etunimet. Ja jos samalla luokalla on kaksi samannimistä, käy helposti moka merkinnässä. Oppilaat yleensä laittavat itse seuraavalla välkällä viestin, että "korjaatko?" Wilman rivit ovat myös niin pitkiä ja kapeita, että itsellä on niitä vaikea hahmottaa, ja voi lipsahtaa merkintä ihan vaan viereisen rivin oppilaalle. Mitkä ihmeen systeemit teillä siellä on saada merkintä oikealle oppilaalle?
On vähän eri asia puhua opettajasta luokanopettajana kuin aineenopettajana, jolla satoja oppilaita
No ei kyllä mene.