Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö opettajat teillä usein lapset sekaisin Wilmamerkintöjä antaessa?

Vierailija
14.10.2024 |

Kun ainakin omalle lapselle tulee aika usein vääriä merkintöjä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mene. 

Vierailija
2/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muistan vieläkin vuosien takaa niitä tiettyjä lapsia ja joitakin niille antamiani merkintöjä. Myös sellaisia, joita opetin vain lyhyitä aikoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä siinä mielessä, että "Perttu ei voinut saada hyvä käytös -merkintää tiistaina, koska oli tiistaina sairaana kotona", vai siinä mielessä, että "Perttu on täydellinen ja ei varmasti ole möykännyt tunnilla, opelle on varmasti käynyt virhe"?

Vierailija
4/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.

Vierailija
5/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee. Lapset niin samannimisiä ja -näköisiä, että välillä menee väkisin väärälle lapselle merkintä inhimillisistä syistä.

Sellaisilla pätevyydettömillä sijaisilla saattaa ehkä näin käydä, mutta ei kyllä oikeilla opettajilla. Meillä ok kyllä systeemit tähänkin, miten saadaan merkinnät oikeille lapsille. 

Vierailija
6/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisilla pätevyydettömillä sijaisilla saattaa ehkä näin käydä, mutta ei kyllä oikeilla opettajilla. Meillä ok kyllä systeemit tähänkin, miten saadaan merkinnät oikeille lapsille. 

Jos pölähtää luokkaan josta ei tunne ketään ja joku valehtelee kuka on niin miten tiedät keitä ne on.

Vierailija
7/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen karjumaan pää punasena opettajalle lapsen kouluun jos antaa pojalleni Wilma merkinnän

Vierailija
8/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Sinusta tehdään lasu.

Vierailija
9/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitoin monelle nuorelle poissaolomerkintöjä. Illlalla yksi nuori valitti merkinnästään että oli ollut tunnilla ja tehnyt kaikki tehtävät.

olin laittanut seuraavalle nuorelle merkinnän ja vahingossa se tuli myös yläpuolella lukeneelle nuorelle (sormi osui samalla toisen nimen kohdalle vahingossa). Koska poissaolijoita oli noin 6 kpl (30 hengen ryhmä) niin väärä merkintä ei erottunut heti.

myös sellaisia vahinkoja on ollut että joku sanoo tunnilla että olen seuraavalla kerralla lääkärissä/ym ja kuittaan ok siinä tilanteessa mutta kerkeän unohtaa asian ennenkuin olen koneella. Nykyään sanon ok mutta laita myös viesti niin markkaan siitä poissaolon sallituksi wilmaan.

Vierailija
10/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päivässä jopa 70 nuorta oppilasta, viikossa 140 eri oppilasta. En edes yritä oppia kaikkien nimiä koska 6 viikon kuluttua porukka taas vaihtuu. Anteeksi mutta välillä menee poissaolo merkintä väärälle. Laita vaan asiallinen viesti ja korjaan asian.

Tänäänkin olen tehnyt koululla 6 tuntia töitä putkeen niin että kävin kerran vessassa ja söin eväät tehtäviä tarkastaen. Illalla olen tehnyt vielä kolme tuntia lisää töitä käyden kurssien oppilaiden tilanteita läpi, tarkastanut tehätäviä, tarkastanut rästikokeita, antanut arvosanoja ja suunnitellut huomisen tunteja. Lienee inhimillistä jos tulee yksi väärä merkintä tässä työmäärässä.

Vierailija
11/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pölähti syksyllä 9 ryhmää eli 180 uppo-outoa nuorta. Edelleenkään en tunnista kaikkia niitä ysin oppilaita, jotka näen kerran viikossa.

Vierailija
12/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin menee sekaisin, enkä ole mikään epäpätevä vaan vuosia töitä tehnyt. Mutta minulla on yläkoulun opettajana satoja oppilaita. Harvoin jaksan opetella heiltä muut kuin etunimet. Ja jos samalla luokalla on kaksi samannimistä, käy helposti moka merkinnässä. Oppilaat yleensä laittavat itse seuraavalla välkällä viestin, että "korjaatko?" Wilman rivit ovat myös niin pitkiä ja kapeita, että itsellä on niitä vaikea hahmottaa, ja voi lipsahtaa merkintä ihan vaan viereisen rivin oppilaalle. Mitkä ihmeen systeemit teillä siellä on saada merkintä oikealle oppilaalle?

Vierailija
13/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee syksyn alussa 200 uutta oppilasta..

Vierailija
14/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia puhua opettajasta luokanopettajana kuin aineenopettajana, jolla satoja oppilaita