Sivut

Kommentit (134)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä vika. Kamalat kivut vasemman kyljen alla ja vatsassa ja ultra tehty ja pehvan tähystys ja verikokeet ok. Ja silti hirveet kivut?

Natriumlauryylisulfaattia niellyt jossain muodossa? Se tekee aftoja limakalvoille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vika. Kamalat kivut vasemman kyljen alla ja vatsassa ja ultra tehty ja pehvan tähystys ja verikokeet ok. Ja silti hirveet kivut?

Natriumlauryylisulfaattia niellyt jossain muodossa? Se tekee aftoja limakalvoille.

http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro...

Sodiumlaurylsulfat samaa ainetta. Sillä rikotaan soluja laboratoriossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vti oireita, mutta virtsa seulonta ja viljely puhdas. Mikä voi olla syynä?

Klamydia ja tippuri testattu? Mies vai nainen? Lääkityksiä? Millaisia oireet ovat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen mielipiteesi sairaanhoitajista. Millaisia he ovat? Tykkäätkö?

Riippuu tosi paljon. Osa on erittäin mukavia (vanhemmat yleensä) ja osa (yleensä nuoremmat) melko välinpitämättömiä. (Otse olen nuori, alle 30v), ehkä heitä häiritsee asemani. Osa sh:ista myös liikaa pätee ja pitää omaa mielipidettään faktana, vaikka olisin eri mieltä. Se on hankalaa, koska vastuu päätöksistä on aina lääkärillä. Osa on lisäksi sinänsä melko korkeasta koulutuksesta huolimatta tosi pihalla joistain asioista. Mutta ei voi yleistää, riippuu tosi paljon ihmisestä.

Minä olen terveyskeskuslääkäri ja tulen hyvin toimeen kaikkien meidän sairaanhoitajien kanssa, vedämmehän yhtä köyttä potilaan hyväksi. Meidän sairaanhoitajat ainakin on erittäin hyvin asioista perillä, osa heistä on lisäperehtynyt johonkin tiettyyn aiheeseen, kuten infektiohin, astmaan tai osteoporoosiin, ja voivat tietää oman perehtymisalueensa asioita minua paremminkin. Ei minun hoitopäätöstäni vastaan "hypellä" tai yritetä olla eri mieltä. Nuoret sairaanhoitajat eivät ole välinpitämättömiä, vaan oikein omistautuneita työlleen.

Vierailija

M57 Stadista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen mielipiteesi sairaanhoitajista. Millaisia he ovat? Tykkäätkö?

Riippuu tosi paljon. Osa on erittäin mukavia (vanhemmat yleensä) ja osa (yleensä nuoremmat) melko välinpitämättömiä. (Otse olen nuori, alle 30v), ehkä heitä häiritsee asemani. Osa sh:ista myös liikaa pätee ja pitää omaa mielipidettään faktana, vaikka olisin eri mieltä. Se on hankalaa, koska vastuu päätöksistä on aina lääkärillä. Osa on lisäksi sinänsä melko korkeasta koulutuksesta huolimatta tosi pihalla joistain asioista. Mutta ei voi yleistää, riippuu tosi paljon ihmisestä.

Et ole edes alalla; hoitsun koulutus ei ole kummoinen.
Vastaa ammattikoulutusta.

Milläs alalla sinä sitten olet, jos sopii kysyä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Korvaa vihlonut jo pari vuotta. Tuntuu välillä kuin joku työntäisi sukkapuikkoa korvaan. Tärykalvot arpeutunut. Kestän kivun, mutta pelkään, että tulee joku pahimmanluokan vaurio korvaan jos en mene. Onko pakko mennä lääkäriin (en jaksaisi) ja mitä sille voi tehdä?
Ei ole pakko lääkäriin mennä, etenkään jos sen kivun kanssa tykkää elää, niin kuin on elänyt jo pari vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi kilpirauhasen vajaatoimintaa ei hoideta kunnolla terveyskeskuksessa?
Siksi, koska, jos arvot ovat normaalit, ei potilaalla ole kilpirauhasen vajaatoimintaa. Normaalissa kilpirauhastoiminnassa potilaalle Thyroxinin syöttäminen altistaa mm. rytmihäiriöille ja osteoporoosille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vatsani toimii noin 2-3kertaa viikossa. Voinko ottaa jotakin reseptivapaata lääkettä ummetukseen.
Levolac, Pegorion, Laxoberon... onhan noita. On kuitenkin normaaliakin, että vatsa toimii joillakin ihmisillä 2-3 kertaa viikossa, ei sen ole välttämätöntä toimia joka päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Haitko lääkikseen itse lääkäriyden ja auttamisen vuoksi vai painoiko vaakakupissa enemmän palkka ja arvostus?
En ole alkuperäinen lääkäri, mutta vastaan silti: En hakeutunut lääkikseen auttamishalun, palkan tai ammatin arvostuksen vuoksi, vaan siksi, että halusin mielenkiintoisen työn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vti oireita, mutta virtsa seulonta ja viljely puhdas. Mikä voi olla syynä?

Klamydia ja tippuri testattu? Mies vai nainen? Lääkityksiä? Millaisia oireet ovat?

Nainen. Ei ole sp-taudin mahdollisuutta. Runsas lääkitys aitoimmuunisairauteen mm kortikosteroideja. Lääkitys alentaa immuunipuolustusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, terveyskeskuslääkäri : miksi julkisella ei joko hoideta tai osata hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Terveisin tsh 9,5

Jos oireita ei ole ja TSH on tuota luokkaa, se on siinä rajalla, että lääkitys aloitetaan. Kyseessä ns. subkliininen hypotyreoosi, jossa lääkityksen aloittamisen raja oireettomalla on TSH 10.

Jos olisit minun potilaani, jolla on oireita ja TSH tuota luokkaa, aloittaisin toki lääkityksen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat