Kysy lääkäriltä!
Inspiroiduin hammaslääkäriketjusta. Kysy yleislääkäriltä, vastaan parhaani mukaan!
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä työskentelet? Sairaala, tk vai yksityinen?
Terveyskeskuksessa pienehköllä paikkakunnalla tällä hetkellä
Onko tässä ketjussa nyt jo kolmas lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko lääkikseen itse lääkäriyden ja auttamisen vuoksi vai painoiko vaakakupissa enemmän palkka ja arvostus?
En ole alkuperäinen lääkäri, mutta vastaan silti: En hakeutunut lääkikseen auttamishalun, palkan tai ammatin arvostuksen vuoksi, vaan siksi, että halusin mielenkiintoisen työn.
Oletko nyt siis töissä? Onko se mielenkiintoista?
Olen töissä. Olen siis tuo eilisillan ketjuun vastaillut terveyskeskuslääkäri. Kyllä, työ on mielenkiintoista, olen viihtynyt samassa työpaikassa jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole erikoistunut?
Olen valmistunut vuosi sitten, en ole siis vielä ehtinyt :D en myöskään tiedä mihin haluan erikoistua.
https://www.hammernutrition.com/knowledge/faqs/polyethylene-glycol-ingr…
Aloita tuosta!
Onhan karmeaa, että maallikkokin ihan harrastuksen vuoksi voi tietää asioista enemmän...?
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Kuinka helposti syyhy tarttuu. Pitääkö mennä karanteeniin?
Tarttuu melko helposti. Voi tarttua myös lakanoista ym muistaakseni
Lääkärin vastaus? =D "Syyhy voi tartrtua lakanoista - muistaakseni."
Mitä ajattelet ulkomailla opintonsa suorittaneista suomalaisista lääkäreistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsani toimii noin 2-3kertaa viikossa. Voinko ottaa jotakin reseptivapaata lääkettä ummetukseen.
Jos se on sinun normaali rytmisi, eikä ulostamisen kanssa ole vaikeuksia, en lähtisi sitä erityisesti hoitamaan. Jos taas uloste on kovaa niin esim Pegorion on hyvä. Kuitulisää voi myös kokeilla, jos epäilet että saat liian vähän kuitua
Oikeesti?
Tiedät kai, että se liika kuitu voi aiheuttaa suolentukkeumia?
Ja Pegorion sisältää PEG- ainetta, joka on samaa kuin E1521 ja sitä siis voi olla jo ruoassa, jota syö. Se on makrogolia, jota ei pitäisi niellä. Se sitoo nestettä ja kerää nestettä, koska se on alunperinkin valmistettu lentokoneiden siipien jäätymisen estoon! Millä logiikalla sitä pitäisi vielä määrätä jollekin? Tuota valmistetta on muuten vanhusten nappuloissa melkein kaikissa, mut parempi alkaa vähentää niistä, kun he muutenkin kaatuilevat liiasta lääkityksestä! Onhan niin, että kun iän mukana aineenvaihdunta hidastuu, myös vieraiden aineiden sietokyky heikkenee?Kyllä makrogoli on turvalliseksi todettu. Mitäs itse sitten suosittelisit ummetukseen?
Luomukvinoaa riisin tilalle, koska riisissä on arseenia - ollut jo kauan. Luomukananmunia päivittäin, koska elimistö ei toimi ilman koliinia. Makrogolia tosiaan ei missään tapauksessa!
http://files.alphalabs.co.uk/Catalogue/2019/ClinicalChemistry/page_15.h…
Varsinainen lettutieteen vihtori vastailemassa mammojen vaivoihin...::))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole erikoistunut?
Olen valmistunut vuosi sitten, en ole siis vielä ehtinyt :D en myöskään tiedä mihin haluan erikoistua.
https://www.hammernutrition.com/knowledge/faqs/polyethylene-glycol-ingr…
Aloita tuosta!
Onhan karmeaa, että maallikkokin ihan harrastuksen vuoksi voi tietää asioista enemmän...?
Kuinka moni ihminen joutuu käyttämään vaippoja siksi, että se on yhdistetty moniin lääkkeisiin apuaineeksi?
https://www.wisegeek.com/what-is-ethylene-glycol-antifreeze.htm
Vierailija kirjoitti:
Palkka?
Viime vuonna 85000 (80% työajan terveyskeskustyö, ei päivystyksiä).
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet ulkomailla opintonsa suorittaneista suomalaisista lääkäreistä?
Lääkäreitä siinä missä muutkin.
Montako kertaa hait lääkikseen ennen kuin pääsit sisään?
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa hait lääkikseen ennen kuin pääsit sisään?
Pääsin ensimmäisellä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen lettutieteen vihtori vastailemassa mammojen vaivoihin...::))
Turha ilkkua ketään!
https://eroonpsykiatriasta.blogspot.com/2008/12/lketeollisuus-tekee-mei…
Mulla on virtsatievaivaa. Voisinko syödä varalle aikoinaan annetun Trimopan-kuurin, kun siinä on, että käytettävä ennen 12 2019.
Eli onko Trimopan sellainen, joka menee vaarallisesti vanhaksi?
Mulla todettiin torstaina aterooma. Siis ihan päällisin puolin lääkäri tutki ja paineli. Ja diagnoosia puoltaa kolme vuotta sitten poistettu samanmoinen.
Vielä eilen se oli ok, mutta nyt se on suuttunut ja kipeä. On nivusessa, joten kävellessä haittaa vähän/hankautuu. On kasvanut nopeasti torstaista (ison viinirypäleen kokoinen --> kananmunan kokoinen) Kuumetta ei ole, eikä patti punoita tai ole kuuma. Odotanko, että rauhoittuu, tai että lämpöä nousee vai soitanko vaan heti huomenna aamulla terkkariin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla todettiin torstaina aterooma. Siis ihan päällisin puolin lääkäri tutki ja paineli. Ja diagnoosia puoltaa kolme vuotta sitten poistettu samanmoinen.
Vielä eilen se oli ok, mutta nyt se on suuttunut ja kipeä. On nivusessa, joten kävellessä haittaa vähän/hankautuu. On kasvanut nopeasti torstaista (ison viinirypäleen kokoinen --> kananmunan kokoinen) Kuumetta ei ole, eikä patti punoita tai ole kuuma. Odotanko, että rauhoittuu, tai että lämpöä nousee vai soitanko vaan heti huomenna aamulla terkkariin?
Huomenna. Voi olla ihan paisekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on virtsatievaivaa. Voisinko syödä varalle aikoinaan annetun Trimopan-kuurin, kun siinä on, että käytettävä ennen 12 2019.
Eli onko Trimopan sellainen, joka menee vaarallisesti vanhaksi?
"Mitä Trimopan sisältää
Vaikuttava aine on trimetopriimi, jota on 100, 160 tai 300 mg yhdessä tabletissa.
100 ja 160 mg tableteissa tablettiytimen apuaineet ovat
laktoosimonohydraatti,
maissitärkkelys,
esigelatinoitu tärkkelys,
povidoni,
polysorbaatti 80,
krospovidoni,
mikrokiteinen selluloosa ja
magnesiumstearaatti.
Tablettien kalvopäällysteen apuaineet ovat
hypromelloosi ja propyleeniglykoli.
300 mg tablettien apuaineet ovat
laktoosimonohydraatti,
maissitärkkelys,
natriumtärkkelysglykolaatti,
mikrokiteinen selluloosa,
povidoni,
vedetön kolloidinen piidioksidi,
magnesiumstearaatti ja
steariinihappo"
Milloin se on hyväksytty käyttöön, kun ei lue, milloin tuo on tullut markkinoille:-O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Kuinka helposti syyhy tarttuu. Pitääkö mennä karanteeniin?
Tarttuu melko helposti. Voi tarttua myös lakanoista ym muistaakseni
Lääkärin vastaus? =D "Syyhy voi tartrtua lakanoista - muistaakseni."
Te jotka luulette, että lääkärit muistaa kaiken lääketieteeseen liittyvän ulkoa eikä koskaan tarkista mitään esim kirjasta - ikävä tuottaa pettymys. :D
Ja sinä, joka sanoit että en ole lääkäri koska vaativammat kysymykset jää ilman täsmällistä vastausta: jos tieto mitä saan on "kyljessä kipua" niin siitä on aivan mahdoton sanoa mitään tietämättä esitietoja tarkemmin ja tekemättä tutkimusta. Mitä te oikein kuvittelette?
Ketjun aloittaja
Mantelijauhoa päivittäin, ollaan käytetty jo 20 vuoden ajan ja niin käyttää moni muukin TERVE.
Makrogolia en saa äidin lääkkeistä pois, mutta kyllä niissä sitä on, vaikka ihminen sen takia voisi menettää ruokahalun! Viljana ainoastaan luomuspeltti, seassa aina suolatonta luomuvoita. Ilman rasvaa tulee varmuudella ummetus!
https://www.vauva.fi/keskustelu/3806699/kun-vanhalla-vanhemmalla-ei-rii…