Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Flunssa ja lämpöä 37,3 - menetkö töihin?

Vierailija
17.01.2014 |

Olen nyt neljä päivää ollut töissä nuhaisena ja pienessä lämmössä (37,3 astetta iltaisin). Nyt on onneksi viikonloppu ja saan levätä. Onko tämä normaali käytäntö av-mammojen parissa, vai jäättekö kotiin helposti?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:55"]

Voi hyvänen aika, tuo lievä lämmönnousu muka väsyttää tai että on zombie -olo? En käsitä.

Mä en edes huomaa, jos mulla on kuumetta alle 38. Joku 38,5 tuntuu sen verran, että tajuan edes mitata. Ja normilämpöni on 36,5 kieppeillä.

[/quote]

Mä en käsitä taas juuri näitä sun kaltaisia ihmisiä, jotka ei ymmärrä miten me reagoidaan eri tavalla asioihin.  Tuo on niin kummallista tuo ajattelumalli, että, kun en minäkään niin ei muutkaan jne.

t. se zombie

[/quote]

Niin tämä. Oma perusruumiinlämpöni on noin 35,3 astetta, ja nousu jo kolmeenkuuteen aiheuttaa kuumeisen olon. Siinä vaiheessa kun lämpö kipuaa yli 37 asteen olen täysin pihalla kaikesta enkä todellakaan ole työkykyinen. Pariin otteeseen lämpö on hiponut neljääkymppiä ja silloin olen ollut lähes tajuttomuuden partaalla :D

Ihmiset ovat yksilöllisiä ja jokaisen keho reagoi eri tavalla. Kumma kun ihmiset eivät vielä tuhansienkaan vuosien jälkeen ole tätä sisäistäneet.

Vierailija
42/96 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 06:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:55"]

Voi hyvänen aika, tuo lievä lämmönnousu muka väsyttää tai että on zombie -olo? En käsitä.

Mä en edes huomaa, jos mulla on kuumetta alle 38. Joku 38,5 tuntuu sen verran, että tajuan edes mitata. Ja normilämpöni on 36,5 kieppeillä.

[/quote]

Mä en käsitä taas juuri näitä sun kaltaisia ihmisiä, jotka ei ymmärrä miten me reagoidaan eri tavalla asioihin.  Tuo on niin kummallista tuo ajattelumalli, että, kun en minäkään niin ei muutkaan jne.

t. se zombie

[/quote]

Niin tämä. Oma perusruumiinlämpöni on noin 35,3 astetta, ja nousu jo kolmeenkuuteen aiheuttaa kuumeisen olon. Siinä vaiheessa kun lämpö kipuaa yli 37 asteen olen täysin pihalla kaikesta enkä todellakaan ole työkykyinen. Pariin otteeseen lämpö on hiponut neljääkymppiä ja silloin olen ollut lähes tajuttomuuden partaalla :D

Ihmiset ovat yksilöllisiä ja jokaisen keho reagoi eri tavalla. Kumma kun ihmiset eivät vielä tuhansienkaan vuosien jälkeen ole tätä sisäistäneet.

[/quote]

Niin ja unohtui vielä se, että joku 37,5 asteen tienoilla mulla yleensä astuu kehiin myös kuumehoureet. En silloin todellakaan ole työkykyinen pää sumeana ja pallokuviot silmissä vilisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nää on melko yksilöllisiä asioita ja riippuu työstä ja omasta normaalilämmöstä.

Mulla on noilla lämmöillä oikeesti ihan vetämätön olo (normaalilämpö keikkuu siinä 36 pinnassa, yleensä vähän alle) ja teen asiakaspalvelutyötä, jossa joutuu koko päivän seisomaan. Voisin kyllä mennä töihin, mutta harvemmin pystyn siellä mitään tekemään, eikä mielestäni kannatta pitkittää sairautta turhaan olemalla pitkään puolikuntoisena. Jos se tekee minusta lusmun niin tehköön.

Vierailija
44/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Mulla normaalilämpö on sen verran matala, että yli 37 tuntuu jo kunnon kuumeelta. En ole korvaamaton, joten mieluummin otan pari päivää levon kannalta kuin pitkitän ja pitkitän flunssaa ja hankin jonkun jälkitaudin.

Vierailija
45/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä olen töissä tekemässä. Jos deadlinet pukkaa tai olen sopinut tapaamisia niin menen töihin. Jos ei ole mitään erityistä niin en mene. Juuri olin kotona, vaikka en ollut kuin vasta tulossa flunssaan ja siten selvisinkin vähällä, kun sain levättyä. Jos olisi ollut jotain kriittistä niin olisin mennyt töihin.

En ole sitä porukkaa, joka uskoo, että mitä sairaampana käy töissä niin sitä sitoutuneempi tai ahkerampi on. Meillä on töissä niitäkin, jotka niiskuttaa ja tulevat kuumeisena muita tartuttamaan, mutta silti hommat eivät luista sen paremmin terveenä kuin kipeänäkään. No jollain se kai on kruunuinsa ansaittava niidenkin.

Vierailija
46/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kamala olo pelkästään lämmöstä kiinni. Joskus on ollu kamala olo vaikka ei ole kuumetta, mutta joku 37,3 on NORMAALI lämpö, eikä todellakaan mitään kuumetta. 38,3 alkaa olla kuumetta. Jos on kamala olo ja tuntee itsensä sairaaksi ja kykenemättömäksi työhön, niin silloin ei mennä töihin.

Vierailija
47/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, joka on ihan reporankana, jos vähän päälle 37 astetta lämpöä ja jää kiltisti kotiin sänkyyn potemaan. Ihme, jos flunssassa yhtenä iltana nousee yli 37 ja sit putoaakin alilämmönpuolelle. Yhden käden sormilla laskettavana ne kerrat 30v:n aikana ku kuumetta on ollut yli 39 astetta ja joka kerta oon nähnyt kunnon hallusinaatioita silloin. Jos ois jopa 38 astetta kuumetta, niin varmasti tärisin sängyssä. Ja toisaalta tuttu ollut liikenteessä yli 38 asteen kuumeessa. Eli joo, kaikki ollaan ihan samasta muotista ;) t:toinen zombie vai lusmu vai mikä lie

Vierailija
48/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:02"]

Mun mielestä nää on melko yksilöllisiä asioita ja riippuu työstä ja omasta normaalilämmöstä.

Mulla on noilla lämmöillä oikeesti ihan vetämätön olo (normaalilämpö keikkuu siinä 36 pinnassa, yleensä vähän alle) ja teen asiakaspalvelutyötä, jossa joutuu koko päivän seisomaan. Voisin kyllä mennä töihin, mutta harvemmin pystyn siellä mitään tekemään, eikä mielestäni kannatta pitkittää sairautta turhaan olemalla pitkään puolikuntoisena. Jos se tekee minusta lusmun niin tehköön.

[/quote]Joo todella yksilöllisiä. Toisilla on kahdessa vuodessa 5 sairauspäivää, eli se flunssa joka toinen vuosi, ja toisilla 60 päivää vuodessa, eli aina kun kuumemittari näyttää 37,3.

Vierailija
49/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:41"]

[/quote]Joo todella yksilöllisiä. Toisilla on kahdessa vuodessa 5 sairauspäivää, eli se flunssa joka toinen vuosi, ja toisilla 60 päivää vuodessa, eli aina kun kuumemittari näyttää 37,3.

[/quote] Ja sitten on myös niitä, jotka eivät usko kun kroppa sanoo olevansa sairas, vaan sinnittelevät puolitehoisina töissä ja lopulta makaavat viikkotolkulla sängyn pohjalla sairastamassa.

Vierailija
50/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on tosi harvoin lämpöä/kuumetta, mutta kun sitä on tuo 37,3, olen yleensä jo petikunnossa. Eihän se silti sitä tarkoita, että olisin 60 päivää vuodessa saikulla. Lämpö nousee harvoin, ja flunssa tulee harvoin, joten olen enemmänkin tuota 5 saikkupäivää kahdessa vuodessa-tyyppiä. Miksi tässäkin asiassa olisi vain nuo mainitsemasi kaksi puolta? Olen mennyt joskus nuorempana kipeänä töihin, kun olen muka ollut niin korvaamaton. Joka ikinen kerta flunssa on äitynyt pahemmaksi, ja saikkupäiviä onkin tullut enemmän kuin niin, että olisin jäänyt heti lepäämään. Nykyään en mene enää kipeänä töihin, ja ärsyttää suomalaiset Työn Sankarit, jotka tekee yleensä kipeänä töissä olemisestaan suuren numeron.

Vierailija
51/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:49"]

[/quote] Ja sitten on myös niitä, jotka eivät usko kun kroppa sanoo olevansa sairas, vaan sinnittelevät puolitehoisina töissä ja lopulta makaavat viikkotolkulla sängyn pohjalla sairastamassa.

[/quote]Enpä tunne yhtään tuollaista. Joskus saa luekea lehdistä että joku on saanut vakavan jälkitaudin, mutta taitaa olla aika harvinaita. Enemmän on näitä helposti sairata, jotaka on varmuuden vuoksi jatkuvasti pois töistä.

Vierailija
52/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:32"]

Riippuu, mitä olen töissä tekemässä. Jos deadlinet pukkaa tai olen sopinut tapaamisia niin menen töihin. Jos ei ole mitään erityistä niin en mene. Juuri olin kotona, vaikka en ollut kuin vasta tulossa flunssaan ja siten selvisinkin vähällä, kun sain levättyä. Jos olisi ollut jotain kriittistä niin olisin mennyt töihin.

En ole sitä porukkaa, joka uskoo, että mitä sairaampana käy töissä niin sitä sitoutuneempi tai ahkerampi on. Meillä on töissä niitäkin, jotka niiskuttaa ja tulevat kuumeisena muita tartuttamaan, mutta silti hommat eivät luista sen paremmin terveenä kuin kipeänäkään. No jollain se kai on kruunuinsa ansaittava niidenkin.

[/quote]Riippuu tosiaan työstä. Itse olen "asiantuntija" ja jos jätän sovitut työt tekemättä, niin kukaan muu ei niitä tee ja sen vuoksi voi olla että kymmenen muunkin ihmisen työt jää tekemättä. Miettikääpä omalle kohdalle jos vaikka palkka jää saamatta siksi että palkan maksusta vastaava oli viikon kipeänä.

Vierailija
53/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis töihin. Mulle ei nouse kuume koskaan, tai ehkä 3-5v välein ja silloinkin just pyörii jossain 37-37,5 ja olo ihan hirvee.

Vierailija
54/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oloni olisi 37,3 asteen lämmössä jo aivan karmea.

Vierailija
55/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla töihinmeno riippuu aivan muusta kunnosta. Itsellä normaali ruumiinlämpö on 36,8 ja viime viikolla lämpöä oli 37,5 eli ei mitenkään hirveästi. Olo oli kuitenkin aivan hirveä, jokaista jäsentä särki, pää oli aivan helvetin kipeä, aivan törkeä nuha ja yskä. Kaksi päivää oli töissä niin, että vedin työpäivän aikana 3 x 2 Finrexiniä, illalla olo oli vielä kamalampi. Sitten jäin kotiin vaikka lämmöt edelleen vain 37,5. Nousi kyllä heti kotiinjäämisen jälkeen 38:aan. Eli kokonaisolo ratkaisee.

Vierailija
56/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:49"]

[/quote]Enpä tunne yhtään tuollaista. Joskus saa luekea lehdistä että joku on saanut vakavan jälkitaudin, mutta taitaa olla aika harvinaita. Enemmän on näitä helposti sairata, jotaka on varmuuden vuoksi jatkuvasti pois töistä.

[/quote] Jaa, no koska sinä et tunne, niin eihän sellaisia tietenkään ole.

Ei tarvitse olla edes vakava jälkitauti, jossain vaiheessa flunssa vaan kaataa puolikuntoisen työnsankarin jopa pitkäksi ajaksi petiin. Siinä voi sitten miettiä, että olisikohan kannattanut kumminkin sairastaa silloin viime kuussa ne pari päivää eikä tehdä itsesään korvaamatonta.

PS. Olen ollut kesäloman jälkeen sairaana seitsemän päivää, niistä neljä oksennustaudin takia ja loput flunssassa.

Vierailija
57/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Enkä toivo muidenkaan menevän, sillä esim. MS-potilaat, joihin itse kuulun, vaikka työkaverini eivät sitä tiedäkään, ovat vaarassa pikkuinfektionkin saadessaan. Infektiosta voi tulla pahenemisvaihe, jonka takia MS-potilas voi sitten olla viikkotolkulla toimintakyvytön ja joka ehkä vaikuttaa koko taudinkulkuun.

Vierailija
58/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ajoin 150km kotiin 39 asteen kuumeessa. Oli kamala työpäivä, mutta eipä siihen kuole.

Nauran 37,5 zombeille.

Vierailija
59/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 23:19"]

Juuri ajoin 150km kotiin 39 asteen kuumeessa. Oli kamala työpäivä, mutta eipä siihen kuole.

Nauran 37,5 zombeille.

[/quote] Kuule, voi siihen kuollakin. Mutta kiva jos on kivaa.

Vierailija
60/96 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä aina jos ei ole yli 38 kuumetta. Eihän toi ole kun pikku lämpöä vaihteluvälien sisällä-

Toki jotku jäävät omalle saikulle heti kun vähän nokka vuotaa ja perustelevat vielä sillä "että en tartuta muita". Laiskamatoja ovat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan