G: Flunssa ja lämpöä 37,3 - menetkö töihin?
Olen nyt neljä päivää ollut töissä nuhaisena ja pienessä lämmössä (37,3 astetta iltaisin). Nyt on onneksi viikonloppu ja saan levätä. Onko tämä normaali käytäntö av-mammojen parissa, vai jäättekö kotiin helposti?
Kommentit (96)
Riippuu tietenkin minkälainen olo on. Jos tuntuu, että olen työkykyinen niin menen töihin, mutta jos olo on puolikuntoinen niin jään kotiin. Todennäköisesti noilla lämmöillä flunssassa olisin jo työkyvytön.
Eihän tuo olisi kuumetta edes aamulämpönä, saati sitten iltalämpönä. Mars töihin vätys.
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00793
No en menisi! Mutta olenkin lasten kanssa töissä enkä haluaisi olla tartuttamassa muita kenties alkavalla flunssallani
Menen koska olen korvaamaton ja saan siitä hyvästä kruunun.
Voi hyvänen aika, tuo lievä lämmönnousu muka väsyttää tai että on zombie -olo? En käsitä.
Mä en edes huomaa, jos mulla on kuumetta alle 38. Joku 38,5 tuntuu sen verran, että tajuan edes mitata. Ja normilämpöni on 36,5 kieppeillä.
Eiköhän tuo ole yksilöllistä. Viime viikonloppuna olin itse 37,2-37,5 lämmöissä ja olo oli suoraan sanottuna aivan kamala. Toki muut flunssanoireet pahensivat kokonaiskuvaa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:55"]
Voi hyvänen aika, tuo lievä lämmönnousu muka väsyttää tai että on zombie -olo? En käsitä.
Mä en edes huomaa, jos mulla on kuumetta alle 38. Joku 38,5 tuntuu sen verran, että tajuan edes mitata. Ja normilämpöni on 36,5 kieppeillä.
[/quote]
Mä en käsitä taas juuri näitä sun kaltaisia ihmisiä, jotka ei ymmärrä miten me reagoidaan eri tavalla asioihin. Tuo on niin kummallista tuo ajattelumalli, että, kun en minäkään niin ei muutkaan jne.
t. se zombie
37,5 ei ole vielä kuumetta. Sopii normaaliin kehon lämpötilan vaihteluihin.
Riippuen voinnista muuten, mutta itselläni on aika matala peruslämpö (36,0 tai jopa vähän alle) niin tuntisin oloni todennäköisesti jo vähän kuumeiseksi.
Lusmumammoilta tulee tukea. Töihin vaan!
En mene sairaana töihin. Minulle ei makseta tarpeeksi, en ole korvaamaton enkä halua tartuttaa muita. Menen työterveyshuoltoon ja kerron nuhasta ja lämmönnoususta ja saan sairaslomatodistuksen, ja sairasta flunssan pois. Väkisin töissä keikkumalla lentsu kestää vain pidempään.
Töihin vaan!
Voit olla tuossa kunnossa ap vaikka kaksi viikkoakin!
Mä en mene ikinä töihin jos lämpöä on yli 37.1
Joo, meen, hyvässä ja huonossa. Jos on kunnon tappoflunssa ja kuume tunnen todella huonoa omaatuntoa. Tiedän, tyhmää. En ole todellakaan korvaamaton.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:53"]
No en menisi! Mutta olenkin lasten kanssa töissä enkä haluaisi olla tartuttamassa muita kenties alkavalla flunssallani
[/quote]Olisit varmaan saanut tartunnan töistäsi....
Jos on kunnon tappoflunssa ja kuume ja jään saikulle piti sanoa...
Tuollainen on ns. "miesten flunssa". Heti kun vähän on flunssainen olo, maataan sängyssä kuolemansairaana, kuumetta kamalasti, ainakin yli 37, ja passuutetaan muita.
Töihin vaan!
Tietysti se työn tekeminen on tärkeetä ja siitä saa leivän pöytään, mutta jos on muutaman kerran vuodessa kipeenä niin eiköhän sitä jäädä tervehtymään kotiin.
Jipii, menimpäs sitten tämän keskustelun innoittamana 37.3 lämmöllä töihin ja tulin sieltä 38.5 kuumeessa takaisin :))
En mene. Mä olen harvoin kuumeessa, mutta silloin, kun olen niin noissa lukemissa jo olen aivan zombie. En todellakaan ole silloin työkykyinen. Ja eipä ole haluja saati intoa tartuttaa muita.