Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Flunssa ja lämpöä 37,3 - menetkö töihin?

Vierailija
17.01.2014 |

Olen nyt neljä päivää ollut töissä nuhaisena ja pienessä lämmössä (37,3 astetta iltaisin). Nyt on onneksi viikonloppu ja saan levätä. Onko tämä normaali käytäntö av-mammojen parissa, vai jäättekö kotiin helposti?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuijottaa pelkkää kuumemittaria. Minulla oli esimerkiksi sairas olo ja kuumetta reilusti alle 38. Oli kuumeeton keuhkokuume! Eli levätkää ja lopettakaa se naisten ylitunnollisuus.

Vierailija
82/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tuijottaa pelkkää kuumemittaria. Minulla oli esimerkiksi sairas olo ja kuumetta reilusti alle 38. Oli kuumeeton keuhkokuume! Eli levätkää ja lopettakaa se naisten ylitunnollisuus.

Tämä yksi työn sankarihan kehui miten saa ”etuja” töissä kun menee sinne sairaslomalapuista huolimatta. Viis omasta terveydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa en mene töihin, oli kuumetta tai ei.

Vierailija
84/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu voinnista. Jos on pelkästään lämpöä, menen töihin. Jos on lisäksi räkätauti ja kurja olo, en mene.

Vierailija
85/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen. 37.3 on normaali ruumiinlämpö, ei kuumetta.

Sinulla ehkä, ei kaikilla

Kyllä on, kaikilla. Varsinkin naisilla ruumiinlämpö saattaa vaihdella reilulla asteellakin kuukautiskierron mukaan. Itselläni useimmiten 36.4, mutta tosiaan 37.3 ei ole kuumetta.

/69

Vai että kaikilla on :D Mukavaa että keskuudessamme on yksi tietäjä, joka tietää muidenkin ihmisten ruuminlämmöt. Että kyllä kaikilla on, aivan täysin samanlaisia ollaan. Nih!

Ei normaali ruumiinlämpö ole mikään mielipidekysymys, vaan lääketieteellinen fakta.

/69

Vierailija
86/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi työn sankarihan kehui miten saa ”etuja” töissä kun menee sinne sairaslomalapuista huolimatta. Viis omasta terveydestä!

Niin, mua ei tosiaan haava naamassa tai kädessä estä tekemästä töitä. Lääkärin mielestä ilmeisesti estää, kun "et varmaan kehtaa mennä töihin ton näkösenä". No, kehtaan kyllä mainiosti.

Pointti oli siis se, että se että jostain syystä saa sairauslomatodistuksen ei todellakaan aina tarkoita että ei olisi kykenevä työntekoon ja etteikö töihin kannattaisi mennä.

/69

Vierailija
87/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh, kuumeisena? En tietenkään mene töihin. Mutta tuo tilanne on noin kerran kahdessa vuodessa. Miten muka voi olla lämpöä "iltaisin"? Sitä joko on tai ei, ja jos on, niin sitten se kohta loppuu (parissa päivässä). Jos ei, niin ostetaan uusi kuumemittari tai mennään lääkäriin.

KUUMEMITTARI!

Ostimme perheeseen korvaan työnnettävän digitaalimittarin käytettyämme vuosia perinteisiä kainalotikkuja. Uusi mittari näyttää 0,5 astetta enemmän. Eli jos perinteisellä mittarilla lämpötilasi on 36,8 astetta Celsiusta, tällä korvasta otettavalla mitalla se on 37,3 astetta Celsiusta. Joutuu ikään kuin kalibroimaan uudelleen normikäsitykset omasta lämpötilastaan ja sairauden tunteestaan.

Vierailija
88/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. pientä nuhaa ja yskää ja vähän vetämätön olo, menen töihin. Teen toimistotyötä, joten se ei ole fyysisesti raskasta ja teen sitä kaiken lisäksi 80 % omissa oloissani itsenäisesti.

Jos taas olo on selkeästi kipeä niin jään kotiin lepäämään. En tuijota kuumemittaria vaan kuuntelen omaa vointiani. Viime syksynä esimerkiksi kuumemittari näytti 37,4 ja oloni oli todella kipeä, heikko ja kurja, kun taas esimerkiksi toissa jouluna yllätyin täysin, kun pienen ja harmittoman flunssani aikana mittari näyttikin 38,2, kun ihan huvikseen mittasin. 

Vierailija
89/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mua ei tosiaan haava naamassa tai kädessä estä tekemästä töitä. Lääkärin mielestä ilmeisesti estää, kun "et varmaan kehtaa mennä töihin ton näkösenä". No, kehtaan kyllä mainiosti.

Pointti oli siis se, että se että jostain syystä saa sairauslomatodistuksen ei todellakaan aina tarkoita että ei olisi kykenevä työntekoon ja etteikö töihin kannattaisi mennä.

/69

Niin tai jos on 37,3 lämpöä ja lääkäri kirjoittaa sairaslomaa niin se voi tarkoittaa ettei se 37,3 sittenkään ole ”ihan normaali lämpö”. Ongelma voi olla esim.erittäin fyysinen työ tai asiakkaat ketkä mahdollisesti tartuttaa.

Vierailija
90/96 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs lähden päiväkodista aikaisemmin kotiin ja jätän lapset yksin pakkaseen? Töitä on erilaisia, raskaita ja ei niin raskaita. Mielestäni on noloa kohdata vanhempia, jos naamasta näkyy, että olen ihan tööt.

Vierailija
91/96 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37,5 ei ole vielä kuumetta. Sopii normaaliin kehon lämpötilan vaihteluihin.

Muutaman kerran oksentaminen ei ole vielä mahatautia. Sopii normaaliin ruoansulatuksen vaihteluun. Välillä mahassa, välillä matolla. Eiköhän jokainen tiedä itse oman olonsa, eikä kuumemittari sitä kerro. Ihminen, joka ei osaa lukea omia olotilojaan, on pian entinen ihminen...

Vierailija
92/96 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ja en. Flunssa kohta kaikilla eikä saa mennä. Miksi ihmeessä menet.

Vierailija
93/96 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa kävit siis 4 päivää levittämässä.

Vierailija
94/96 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin keho on tosi kipee kun kuume on vasta yli 37. Paikkoja ja päätä yleensä särkee, vilustuttaa, tärisyttää. Yli 38 niin olo on jo tuskainen. Ja jos 39 niin en halua edes ajatella, ei ole pitkään aikaan noussut kuume niin korkealle.

Vierailija
95/96 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa kävit siis 4 päivää levittämässä.

Tuskinpa, kun aloitus on vuodelta 2014.

Vierailija
96/96 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan olen poissa töistä, jos selkeesti flunssa, eli nuhaa, yskää ym. Ei mitään väliä, mitä kuumemittari sattuu näyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi