Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haimme miehelle apua masennukseen, lääkäri teki lastensuojeluilmoituksen!

Vierailija
17.01.2014 |

Ymmärrän että heillä on siihen velvollisuus mutta ihmettelin että missä menee raja? Mielestäni perheessämme ei kuitenkaan ole uhkaa tai vaaraa lapsille. Mieheni haki apua, ja kertoi että välillä tuntuu että haluaisi kuolla ja ei jaksa nousta aamuisin. Itse neuvoin hakemaan apua ettei tunteet pahene. Aikaisemmin ei tällaista ole ollut. Nyt mieheni pahoitti mielen entisestään että ilmoitus tehtiin. 

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:15"]

Hyvä lääkäri! Jos teillä on kaikki kunnossa kotona lasten suhteen, niin tuskin tuosta sen kummempia seuraa. Itse haluaisin tehdä ilmoituksen lääkäristä jota nähtävästi ei kiinnosta päihdeongelmaisen yh:n lasten vointi. Kenen puoleen tässä asiassa kannattaisi kääntyä?

[/quote]

Jos itse olet tuo päihdeongelmainen yh-äiti, niin sinun pitää itse tehdä se ilmoitus tietenkin. Jos et ole niin, niin lopeta toisten kiusaaminen vai oletko pätevämpi arvioimaan tilannetta kuin tuo lääkäri?

[/quote]

Näköjään olen. Tosin epäilen, että lääkäri on lähinnä piittaamaton tai saamaton. Mieti joskus sekuntti, ennen kuin alat veistelemään asioista joista et tiedä mitään.

Vierailija
42/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ulkosuomalaisen silmissä hullu maa. Kamalaa, ap. Ja uskon, ettei mitään muuta syytä ollut, kuin tuo, että miehesi haki apua. No kuka uskaltaa hakea apua.

Ikinä en enää haluaisi siellä asua. Täysin sairasta touhua. Voimia teille, ap. Vaikka kuinka olisi vain tukitoimi, on tuo järkyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:27"]Uniongelmista ottavat kortin pois ja saa takaisin vain jos läpäisee testit. [/quote]

Joo, on tosi paskamaista, että esimerkiksi narkolepsiasta kärsivät tai kolmiolääkkeistä tokkurassa olevat eivät saa rauhassa ajella lasten yli .

Vierailija
44/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun välillä kaiken töiltä liikenevän ajan, en jaksa siivota enkä tehdä ruokaa. Mutta en mene lääkäriin, koska pelkään lastensuojeluilmoitusta. Olen yh.Odotan vain sitä että "enää kymmenen vuotta kun tuo lapsi muuttaa pois, sitten saan hakea apua". Hoitajia lapselle on pari, mutta kukaan ei siivoa eikä tee ruokaa. Eletään läävässä ja syödään pitsaa.

Vierailija
45/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:35"]

Minä nukun välillä kaiken töiltä liikenevän ajan, en jaksa siivota enkä tehdä ruokaa. Mutta en mene lääkäriin, koska pelkään lastensuojeluilmoitusta. Olen yh.Odotan vain sitä että "enää kymmenen vuotta kun tuo lapsi muuttaa pois, sitten saan hakea apua". Hoitajia lapselle on pari, mutta kukaan ei siivoa eikä tee ruokaa. Eletään läävässä ja syödään pitsaa.

[/quote]

Et paljon piittaa lapsistasi?

Vierailija
46/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:56"]

Voi hulluutta! Kyllä nyt kerätään lapsia lastenkoteihin. Sossutätien slogan: rahantuloa ei voida estää 

[/quote]

Ääliömäinen kommentti. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
47/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:56"]

Voi hulluutta! Kyllä nyt kerätään lapsia lastenkoteihin. Sossutätien slogan: rahantuloa ei voida estää 

[/quote]

Ääliömäinen kommentti. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
48/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Jos lapsesi hyvinvoinnilla ei ole sinulle mitään väliä, eikö olisi myös itsellesi paras tehdä se ilmoitus? Saisit rauhassa hakea apua tai olla hakematta, ja kaikin puolin keskittyä rauhassa vain omaan napaasi.

Vierailija
49/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut krooninen  masennus 20 v, ja oli myös synnytyksen jälkeen, eikä ikinä ole tehty ls-ilmoitusta. Olen käynyt terapiassa muutamaan otteeseen, enkä saa enää ikinä lopettaa masennuslääkitystä.

Vierailija
50/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:27"]Uniongelmista ottavat kortin pois ja saa takaisin vain jos läpäisee testit. [/quote]

Joo, on tosi paskamaista, että esimerkiksi narkolepsiasta kärsivät tai kolmiolääkkeistä tokkurassa olevat eivät saa rauhassa ajella lasten yli .

[/quote]

älä nyt vaan tapa ittes kun olet niin negatiivinen

Vierailija
51/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mot ohjelman mukaan 500 euroa / vrk maksaa huostaanotettu laitoksessa joten laskekaa siitä

Vierailija
52/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha, ja meni taas aiheesta metsään. AP oli huolissaan lastensuojeluilmoituksesta, joka ei ole sama asia kuin kiireellinen sijoitus tai huostaanotto. Ja taas täällä jauhetaan 'kestosuosikki' huostaanotosta. Hellurei ja hellät tunteet ja hyvää viikonloppua!

Vierailija
53/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannabiksen käyttö voi johtaa heroinin käyttöön, sama yhtälö? 

Vierailija
54/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sarkasmia vaan sanon ihan tosissani: ottakaa tämä mahdollisuutena. Lastensuojeluilmoitus ei automaattisesti tarkoita samaa kuin lapsen huostaanotto! Meidän perhe on myös ollut lastensuojelun asiakkaana ja se oli just se mitä silloin tarvittiin. Saatiin perhetyöntekijä joka kartoitti tilannetta, kuunteli, neuvoi, auttoi eteenpäin kun kaikki tuntui kaatuvan päälle. Nyt kun omat jalata taas kantaa, muistan edelleen kiitollisuudella tätä perhetyöntekijää. Toivottavasti te saatte yhtä lämminhekisen, jämäkän, empaattisen ja viisaan tyypin tueksenne!

Ei tuo ilmoitus välttämättä johda tosiaan mihinkään konkreettisiin, ikäviin toimenpiteisiin. Voi olla että toteavat teidän pärjäävän perheenä vaikka isällä onkin äärimmäisen vaikea jakso meneillään. Kannustan kuitenkin ottamaan avun vastaan kun sitä on tarjolla.

Vierailija
55/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain juuri apua masennukseen ja lääkäri ilmoitti tekevänsä ls-ilmoituksen. Sehän se auttaa.

Lääkkeitä tai muuta hoitoa sen sijaan ei tarjonnut. Ihmeellistä.

Vierailija
56/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:39"]

Itse hain juuri apua masennukseen ja lääkäri ilmoitti tekevänsä ls-ilmoituksen. Sehän se auttaa.

Lääkkeitä tai muuta hoitoa sen sijaan ei tarjonnut. Ihmeellistä.

[/quote]

Minkä tasoisen masennuksen lääkäri sinulla totesi? Outoa tosiaan että ei kirjoittanut lääkereseptiä, niitä tarjotaan yleensä aika herkästi.

Vierailija
57/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun asiakkaana oleva lapsi saa oman sosiaalityöntekijän. Kunta on velvollinen järjestämään lapselle ja hänen perheelleen ne sosiaalihuollon palvelut, jotka lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijä arvioi asiakassuunnitelmassa välttämättömiksi lapsen terveyden ja kehityksen kannalta.

Nyt olette avun piirissä. Ennaltaehkäisevää toimintaa ja tarvittaessa saatte apua. Ei lastensuojelun tehtävä ole rangaista perheitä ja ottaa lapsia vanhemmilta vaan auttaa perheitä, joilla on haasteita. Hemmetin hysteerikot!

Vierailija
58/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surullista että meillä on nin paljon mielenterveyspotilaita eikä kiva jos on itsetuhoinen tai suunnittelee jopa toisille tekevänsä pahaa. Ei voi olla vaikuttamatta koko perheeseen ja vaikka lapset olisivat miten pieniä kyllä he vaistoavat ja se vaikuttaa. Onhan se parempi että tällaisia ihmisiä yritetään auttaa, siinähän on vaarana että koko perhe sairastuu.

Olenkin ihmetellyt miten joku jaksaa olla ja vielä perheenkin perustaa noin sairaiden ihmisten kanssa, itse en olisi kyllä ottanut sellaista riskiä, aina saisi pelätä mitähän se nyt keksii tehdä.

Vierailija
59/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja mitäs kuuluu? Onko millaisia toimeinpiteitä tullut ls:ltä?

Vierailija
60/100 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden lapsen äitinä oon sitä mieltä, että kaikki toimet, joilla on tarkoitus turvata lasten hyvinvointi, ovat tarpeellisia. Olen usein sanonut, että jos joku edes epäilee, että meidän lapsia kohdellaan kotona huonosti, niin toivon, että tekisi lastensuojeluilmoituksen, että asia selviää. On parempi, että lapsi saa avun kuin että vanhemmat voi säilyttää kasvonsa. Laatensuojelu on tukitoimi, ei rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi