Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää tylsistyminen tässä tilanteessa?

Vierailija
29.04.2026 |

Raskaana yli puolen välin. Tein johtuu raskasta työtä, jota olen joutunut vähentämään. Kiertänyt kauppoja, kulkenut luonnossa, nähnyt ystäviä ja perhettä kun kerkeää (töissäkäyviä jokainen), lenkkeillyt, siivoillu, järjestellyt, laittanut tavaroita myyntiin ynnä muuta. 

Silti niin tylsät päivät kun en keksi mitään tekemistä. Pitkät lenkit alkavat sattumaan valtavasti jo raskauden takia vaikka urheilullinen olen aina ollut. Olen aktiivinen liikkuja ja työksikin sitä teen, mutta enää en pysty samalla tavalla. 

Pieni epätoivo tästä tylsyydestä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekemisesi ovat jotain fyysistä. Onko ihme, jos sattuu. Keksi vastapainoksi ajankulua, missä käytät käsiäsi ja päätäsi. Se tylsyyskin johtuu siitä, että aivoille ei ole tarpeeksi haastetta.

Vierailija
2/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekemisesi ovat jotain fyysistä. Onko ihme, jos sattuu. Keksi vastapainoksi ajankulua, missä käytät käsiäsi ja päätäsi. Se tylsyyskin johtuu siitä, että aivoille ei ole tarpeeksi haastetta.

Olen miettinyt mitä nämä voisi olla. Tehnyt nyt ristikoita ajoittain, mutta tylsistynyt niissäkin. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ajattelu on aikaavievää. 

Vierailija
4/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt mitä nämä voisi olla. Tehnyt nyt ristikoita ajoittain, mutta tylsistynyt niissäkin. Ap.

Teet sitten liian helppoja. 

Vierailija
5/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Päänupille on eritasoisia pulmia olemassa. Luulisi löytyvän myös vaikeampia. Tai sitten muuta ajankulua, jossa joutuu myös miettimään ja pohtimaan. Mene vaikka tekemään Mensa älykkyystesti, jos tylsyys iskee ristikoitten tekemisessä. Ristkot ovat sitten joko liian helppoja tai muuten semmoisia, jotka ei ajanvietteenä sinua tarpeeksi kiinnosta.

Vierailija
6/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ja opiskele reseptejä tulevaa perhe-elämää ajatellen

Teetä kuvia tai tee videokoosteita näytettäväksi tähänastisesta elämästä

Tee valmiiksi säilytysratkaisut teemoittain eri juhlapyhille (joulu, pääsiäinen jne) ja kerää niihin teeman mukaista rekvisiittaa tai esim ohjelmaa. Näitä on vaikeampi miettiä sitten kun lapsi on syntynyt :)

Vierailija
7/7 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyttä voi ehkäistä sekä aktiivisella tekemisellä että muuttamalla suhtautumista tyhjiin hetkiin. Opettele uusi kieli, lue kirjaa, katso dokumentti. Maalaa, piirrä, kirjoita, soita instrumenttia, tee käsitöitä. Anna ajatusten vaeltaa. Tylsä hetki on hyvä aika muistella menneitä, suunnitella tulevaa tai ratkoa ongelmia. Hyväksy tylsyys. Tutkijat ehdottavat, että tyhjiä hetkiä ei kannata aina täyttää, sillä se auttaa aivoja palautumaan. Tämmöisä antoi AI vastaukseksi niiden lisäksi, mitä jo teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän