Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät kotiäidit muka ehdi mitään?

Vierailija
17.01.2014 |

Ärsyttävät fb päivitykset, kotiäidit marmattavat kuinka ei ehdi mitään tehdä. Argh. 

Miten ei muka ehdi? jos nukkuma-aikaa on 8h vuorokaudesta, on 16h aikaa pestä pyykkiä, siivota ja tehdä ruokaa! Sitten istutaan facebookissa marmattamassa kun ei mitään ehdi :D. Pitäisikö vaikka jättää fb:n käyttö vähemmälle. 

Vai onko kysymys saamattomuudesta ja organisointikyvystä? ei vaan osata laittaa asioita järjestykseen.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran saa koira/lapsiportilla eristettyä vaikka kylppäriin, samoin koira/lapsiportin saa laitettua portaiden eteen.

Tekosyitä tekosyitä. 

Vierailija
82/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa 8 tuntia nukuttua? Mä saan hädin tuskin edes 6 tuntia,kun täällä tehdään hampaita ja toinen näkee painajaisia. Yritä siinä sit virkeenä saada jotain aikaseks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä ja ehdin siivota kerran viikossa perusteellisesti ja muina päivinä muuten rätti heiluu, astiat pesukoneeseen ja pyykkikone käy 3-4 kertaa viikossa, ruoat teen, 17 v poikaa passaan, kaupassa käyn, siinähän sitä puuhaa onkin.

Vierailija
84/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näin:

klo 8 herääminen, aamupesut, aamupalat, aamuleikit, siivoukset kaikista

klo 10 en ole pysähtynyt hetkeksikään, jolloin alkaa jo pukemisrumba, pienin unille

klo 10.30 onnellisesti? ulkona

klo 12.00 sisälle

klo 12.30 ruoka

klo 13.00 päiväunet, jolloin teen iltaruokaa, siivoan lasten jälkiä

klo 13.45 herää ensimmäinen, erityis huomiota hänelle, välipalan valmistelua

klo 14.30 herää toinen, välipalaa, siivoilua

klo 15.30 ulos

klo 17.00 sisälle, syönnin valmistelut, miestäkin pitäis huomioida

klo 18.00 ulos

klo 19.00 sisälle, iltapalan valmistelua, siivousta leluista, iltapesut, nukutukset, 

klo 21 täysin puhki oleva äiti saa lapset nukkumaan ja itsensä myös

Vierailija
85/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:27"]Tekosyitä kyllä moni kotimamma keksii rutkasti (minulla lapsia 4 kpl ) Päivässä kerkeää lastenhoidon ohessa helposti pyykkäämään , imuroimaan , lattiat pesemään,tekemään ruoat  ja miksei vaikka vessatkin .. Lasten ikä haarukka 4kk - 6v että ei se lapsen ikäkään ole mikään este kotitöille vaan se laiskuus ;) 

[/quote]

Kirjoitin sen meidän peruspyykkiepisodin tuonne aikaisemmin. 3 poikaa siis ja kovin energisia tapauksia.

Kasvatus meillä "hallussa" eli rajat on ja niitä opetetaan. Ikävä kyllä se alkaa tuottaa tulosta näiden meidän mussukoiden kanssa selkeästi vasta tossa 4v kohdilla. Sitä ennen on sellasta kohellusta ja vauhtia että heikompaa hirvittää. Monella tutulla on rauhallisia lapsia, jotka auttavat kotitöissä ja seuraavat hiljalleen vieressä. Itsekin päiväkodissa töissä, joten tiedän että lapset ovat todella erilaisia. Ihan oikeasti, eikä sillä aina ole tekemistä kasvatuksen kanssa. Mutta se arki on todella erilaista "villimpien" tapausten kanssa kuin rauhallisen tempperamentin omaavan lapsen kanssa. Ihan oikeasti...

Kyllä mä saan perushommat tehtyä. Tiskit,pyykit ja perussiivous. Mutta ei se helppoa ole. Yksi vetää imurin töpselin seinästä 26 kertaa imuroinnin aikana, se hidastaa tahtia kummasti. Myös se kun yksi "tutkii" kukkaruukusta mullat lattialle samalla kun peset lattioita. Tätä siivotessa nuorin hörppää pesuvedestä kulauksia, säikähtää kieltoa ja kippaa vahingossa koko vadin lattialle.. Puhumattakaan siitä millaista on täyttää tiskikonetta, nuorin tykkää syödä konetiskitabletin ja keskimmäinen on kova poika tyhjentämään koneen sisällön lattialle, jos se vähänkään jää raolle. Ja aika harvoin tiskikone menee kerralla pesua läpi, sen verran monta kertaa pikkusormet käy ohjelmat vetämässä uusiksi.

Ja mitään vessanpesumyrkkyjä en todellakaan uskalla ottaa edes esille silloin kun nuorin on hereillä. Myrkyillä täytyy koittaa pestä vain viikonloppuina, kun mies kerkee vahtia poikia.

Ja kyllä meillä on kaikki turvaketjut/lapsilukot sun muut. Eipä ne paljon hyödytä, vanhin on saanut kaikki "ratkaistua" eli siis avattua ja toki itse on avulias auttamaan nuorempia pääsemään käsiksi joka paikkaa aina kun silmä välttää. Siivousmyrkyt ja lääkkeet on munalukon takana.

Miehellä pitkät työpäivät ja tukiverkosto töissä, joten iltaisin käyn latautumassa tunnin lenkillä/salilla että jaksan taas seuraavan päivän näiden viikareiden kanssa. Ja sen jälkeen koitetaan miehen kanssa vähän joskus aikaa viettää kaksikin.

Illat ei siis sovi kodinhoitopuuhiin, kyllä ne päivällä pitää tehdä. Mutta ei se todellakaan tosta noin meillä ainakaan suju. Kyllä tän katraan kanssa saa kaikkeen laittaa monta minuuttia normaaliin lisää. Ulkoilut, ruuan tekemiset ja kerhoilut ja kaupassa käynnit tähän vielä päälle. Päivät menee siis aika nopeaan, eikä kyllä tylsää tule... :)

Mutta muistakaa että lapset on erilaisia ja se vaikuttaa siihen arkeen myös todella paljon!!

Vierailija
86/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:33"]

Suurin osa ihmisten kotityövalituksesta on silkkaa laiskuutta ja organisointitaidon puutetta.

[/quote]

Juuri näin. Monet nykyajan naisista ovat vaan yksinkertaisesti laiskoja.

Itse miehenä ehdin hoitaa kodin, käydä harrastuksissa (lasten kanssa) ja jää luppoaikaa ihan nokko vielä töiden päällekin.

Vierailija
87/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:26"]

Ei se kotiäidin työ ole pelkkää "elämää" vaan raskasta työtä. Tätä ei työssäkäyvät vanhemmat tajua koska he näkevät lapsiaan vain sen pari tuntia päivässä. ei se ehdi silloin raskaaksi käydä. Tietenkin on erilaisia tapoja olla kotiäiti. toiset tekevät muutakin kuin hoitavat lapsiaan, ja toiset, kuten minä keskityn vain lapsiini. siinä ei ole jaksamisesta kyse vaan tietoisesta valinnasta. Silloin ei tehdä muuta kuin ollaan lasten kanssa, muuten sitä palaa loppuun koska laadukas kasvatustyö on niin vaativaa. ja tällä menetelmällä kasvatan spesiaalinpia lapsia. Keskityn heihin ja sehän näkyy jossain tulevaisuudessa, esim hyvinä käytöstapoina ja koulumenestyksenä. Kun taas siisti koti ei näy missään kymmenen vuoden päästä. 

[/quote]

Jokainen työssäkäyvä vanhempi on ollut lapsen kanssa kotona. Minä tein kaikkea mahdollista samalla kuin hoidin lasta. Hän saa joka paikassa kehuja hyvistä käytöstavoistaan ja keskiarvo on 9. Voi miten taitava hän olisikaan, jos olisin keskittynyt lapsenhoitoon!

Eikä tarvitse aloittaa sitä että monta lasta on eri asia ja lapset ovat erilaisia. Lapsellani on myös ADHD, että ei tarvitse sitäkään laulua laulaa, kiitos.

Vierailija
88/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:26"]

Ei se kotiäidin työ ole pelkkää "elämää" vaan raskasta työtä. Tätä ei työssäkäyvät vanhemmat tajua koska he näkevät lapsiaan vain sen pari tuntia päivässä. ei se ehdi silloin raskaaksi käydä. Tietenkin on erilaisia tapoja olla kotiäiti. toiset tekevät muutakin kuin hoitavat lapsiaan, ja toiset, kuten minä keskityn vain lapsiini. siinä ei ole jaksamisesta kyse vaan tietoisesta valinnasta. Silloin ei tehdä muuta kuin ollaan lasten kanssa, muuten sitä palaa loppuun koska laadukas kasvatustyö on niin vaativaa. ja tällä menetelmällä kasvatan spesiaalinpia lapsia. Keskityn heihin ja sehän näkyy jossain tulevaisuudessa, esim hyvinä käytöstapoina ja koulumenestyksenä. Kun taas siisti koti ei näy missään kymmenen vuoden päästä. 

[/quote]

Jokainen työssäkäyvä vanhempi on ollut lapsen kanssa kotona. Minä tein kaikkea mahdollista samalla kuin hoidin lasta. Hän saa joka paikassa kehuja hyvistä käytöstavoistaan ja keskiarvo on 9. Voi miten taitava hän olisikaan, jos olisin keskittynyt lapsenhoitoon!

Eikä tarvitse aloittaa sitä että monta lasta on eri asia ja lapset ovat erilaisia. Lapsellani on myös ADHD, että ei tarvitse sitäkään laulua laulaa, kiitos.

[/quote]

Eli jos sulla olis ollut 3 ADHD lasta niin työmäärä päivisin olisi ollut sama ja kotitöidenteko sujunut tuosta noin vain ohi mennen helposti?

Täytyy nostaa hattua. Ehkä sä voit joskus tulla näyttää miten ihmeessä siinä onnistuu? Musta töissä olo on lepoa verrattuna tän katraan kanssa arjen pyöritykseen. Mutta sitä se vain on. Mä yritän parhaani ja on päiviä jolloin kotityöt jää vähemmälle, joskus ei vain kerkeä. En aio kumminkaan potea huonoa omaatuntoa siitä. Koitan nauttia tästä kotona olosta lasten kanssa ja ottaa tilanteet huumorilla. Jos olen jonkun mielestä laiska, kun en _koe_ kotitöitä helpoiksi näiden pojanviikareiden kanssa touhutessa, niin sitten ajatelkoot niin. Onneksi mies arvostaa jo sitä että edes tiskit ja pyykit on hoidettu ja lapset ruokittuna,puhtaina ja hengissä päivän päätteeksi. Hän sentään tietää millaista menoa täällä päivät on.

Vierailija
89/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota... minulla on tosin vain yksi lapsi, ja sehän ei ole raskasta, joten en ole pätevä arvostelemaan, mutta sanonpahan vain, että te, jotka valitatte ja laittelette muka-humoristisia kuvauksia useamman lapsen ilkeilyistä ja arjen hankaloittamisesta.. Miksi olette valinneet useamman lapsen teon, lyhyillä ikäeroilla tms? 

Mikäli olette päättäneet tehdä monta lasta, niin mielestäni tuollaiset marttyyrihenkiset "mäenjaksaenkäehdi"- vuodatukset ovat ihan turhaa. Oma on valintanne.

Vierailija
90/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:41"]

Tuota tuota... minulla on tosin vain yksi lapsi, ja sehän ei ole raskasta, joten en ole pätevä arvostelemaan, mutta sanonpahan vain, että te, jotka valitatte ja laittelette muka-humoristisia kuvauksia useamman lapsen ilkeilyistä ja arjen hankaloittamisesta.. Miksi olette valinneet useamman lapsen teon, lyhyillä ikäeroilla tms? 

Mikäli olette päättäneet tehdä monta lasta, niin mielestäni tuollaiset marttyyrihenkiset "mäenjaksaenkäehdi"- vuodatukset ovat ihan turhaa. Oma on valintanne.

[/quote]

Mä voisin tähän sanoa, että jokaisella on oikeus joskus valittaa ja olla väsynyt.

Siis ihan jokaisella. Ei sen väsymyksen tarvitse olla joka päiväistä, edes silloin tällöin. Saa siitä sanoa. Ilman tuollaisia "mitäs teitte, oma valintanne" lässyn lässyn läätä :)

Vierailija
91/100 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:45"]

En jaksa oikeasti käsittää ihmisiä, jotka saavat koko pyykkihuollon typistettyä 15 minuuttiin tai astianpesukoneen täytön ja tyhjennyksen samaan määrään. Se ei vain onnistu minulta enkä mielestäni ole mikään hidas, en ainakaan työssäni ole.

Minulta menee ensin pyykkinarulta kuivien vaatteiden viikkaamiseen ja pinoamiseen vähintään 15 minuuttia, sitten 7 kg:n pesukoneen tyhjentämiseen toiset 15 minuuttia. Silittämistä tai mankeloimista en tässä vaiheessa edes tee, niihin menee se oma aikansa. Kuivausrumpu on nyt rikki, mutta sinne laitoin vain lakanat ja pyyhkeet ja vauvan vaatteet, joten ei se pelastanut muulta pyykkihuollolta, mutta toki nopeutti tuon 15 minuutin verran.

Jos silitän esim. 5 miehen paitaa, 3 miehen housut ja 5 omaa työpaitaani, niin vähintään menee aikaa se 30 minuuttia, usein jopa tunti, jos teen oikein huolellista jälkeä. Tosin tämän tunnin kulutan noin kerran viikossa eli ei nyt kovin usein. Pöytäliinojen ja lakanoiden mankelointiin menee koneelliseen 20-30 minuuttia. Oma aikansa menee siihen, että saan ne siististi laskostettua ja jos ovat ehtineet liian kuiviksi, niin pakko vielä päälle kostuttaa. Niin, ja en mitään mutuaikoja heittele vaan ihan olen ottanut aikaa näihin kotitöihin, kun olen ihmetellyt, miten täällä porukkaa suorittaa pyykkihuollon minuutissa tai kahdessa, enintään viidessä...

Tiskikoneen tyhjentäminen ja täyttäminen vie myös sen 20-30 minuuttia päivässä. Ihan olen aikaa ottanut, että olen kerännyt tiskipöydälle kaikki päivän tiskit ja sitten illalla kellon kanssa tyhjentänyt koneen ja sen jälkeen täyttänyt sen sekä pyyhkinyt tiskipöydän. Voisin kuvitella, että noin 10 minuuttia menee, jos paiskoo puhtaat suoraan pöydälle ja heittää likaiset koneeseen sikin sokin päällekkäin, muuten en keksi, miten joku voi homman hoitaa nopeammin. En siis hidastele vaan normaaliin tahtiin teen hommat.

[/quote]

Valintakysymyksiä aika pitkälti. Työhousut, -hameet, -mekot ja -bleiserit sekä miehen puvut pesetetään pesulassa. Mies silittää paitansa itse, minä en käytä silittämistä vaativia paitoja. Meillä on tosi vähän ei-kuivausrumpukelpoisia vaatteita. Pöytäliinoja emme käytä, lakanat ovat muotoonommeltuja eivätkä vaadi silitystä, pussilakanat ryppyistä pellavaa, jotka laitetaan suoraan rummusta sänkyyn.

Astiat jokainen laittaa koneeseen käytön jälkeen. Mulla ei koneen tyhjentämiseen todellakaan mene kuin muutama minuutti, on pieni kone ja pieni keittiö.

Vierailija
92/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:03"]meillä näin:

klo 8 herääminen, aamupesut, aamupalat, aamuleikit, siivoukset kaikista

klo 10 en ole pysähtynyt hetkeksikään, jolloin alkaa jo pukemisrumba, pienin unille

klo 10.30 onnellisesti? ulkona

klo 12.00 sisälle

klo 12.30 ruoka

klo 13.00 päiväunet, jolloin teen iltaruokaa, siivoan lasten jälkiä

klo 13.45 herää ensimmäinen, erityis huomiota hänelle, välipalan valmistelua

klo 14.30 herää toinen, välipalaa, siivoilua

klo 15.30 ulos

klo 17.00 sisälle, syönnin valmistelut, miestäkin pitäis huomioida

klo 18.00 ulos

klo 19.00 sisälle, iltapalan valmistelua, siivousta leluista, iltapesut, nukutukset, 

klo 21 täysin puhki oleva äiti saa lapset nukkumaan ja itsensä myös

[/quote]

kokoajanko pompitte ulkona? Vähän hullua tulla 17 sisään ja taas 18 ulos..

Vierailija
93/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:26"]

[/quote]

[/quote]

Eli jos sulla olis ollut 3 ADHD lasta niin työmäärä päivisin olisi ollut sama ja kotitöidenteko sujunut tuosta noin vain ohi mennen helposti?

Täytyy nostaa hattua. Ehkä sä voit joskus tulla näyttää miten ihmeessä siinä onnistuu? Musta töissä olo on lepoa verrattuna tän katraan kanssa arjen pyöritykseen. Mutta sitä se vain on. Mä yritän parhaani ja on päiviä jolloin kotityöt jää vähemmälle, joskus ei vain kerkeä. En aio kumminkaan potea huonoa omaatuntoa siitä. Koitan nauttia tästä kotona olosta lasten kanssa ja ottaa tilanteet huumorilla. Jos olen jonkun mielestä laiska, kun en _koe_ kotitöitä helpoiksi näiden pojanviikareiden kanssa touhutessa, niin sitten ajatelkoot niin. Onneksi mies arvostaa jo sitä että edes tiskit ja pyykit on hoidettu ja lapset ruokittuna,puhtaina ja hengissä päivän päätteeksi. Hän sentään tietää millaista menoa täällä päivät on.

[/quote]

Onko sulla kolme ADHD-lasta? Epäilen, se on nimittäin tosi harvinaista. Kuinka vain, minusta elämästä saa juuri niin vaikeaa tai helppoa kuin haluaa.

Vierailija
94/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:33"]

Pyykkien peseminen aikaa vievänä kotityönä on kyllä aina yhtä ässä. Kauanko oikeasti menee aikaa siihen, että mättää pyykit koneeseen, pesuainetta lokeroon ja koneen käyntiin? Entä kauanko tyhjentämiseen? 

[/quote]

Ei mene kauan, töistä tullessa laitoin pyykin koneeseen, siellähän se pyöri ihan itsekseen. Ja ei kauan mennyt kun oli kuivumassa. Nopsasti kun astianpesukoneen tyhjensi, aikaa jäi näppärästi pikasiivoukseen (lasten jäljiltä lähinnä kaikenlaista tavaran keräilyä, vaimo oli kotona vapaapäivää viettäessään pyyhkinyt pölyjä ja imuroinut).

Nyt on mukava viettää iltaa, koti on järjestyksessä.

Mies

Vierailija
95/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:41"]Tuota tuota... minulla on tosin vain yksi lapsi, ja sehän ei ole raskasta, joten en ole pätevä arvostelemaan, mutta sanonpahan vain, että te, jotka valitatte ja laittelette muka-humoristisia kuvauksia useamman lapsen ilkeilyistä ja arjen hankaloittamisesta.. Miksi olette valinneet useamman lapsen teon, lyhyillä ikäeroilla tms? 

[/quote]

Mua ei ainakaan häiritse tippaakaan meidän arki, huumorilla jaksaa pitkälle. Ja tiedän että huumorilla suhtautuminen usein auttaa myös muita samassa tilanteessa olevia muistamaan, että joku muukin selviää arjesta samoilla haasteilla. Ja musta on kiva itsekin sellaisia lukea.

Se mikä mua häiritsee hieman on ap:n kaltaiset ihmiset jotka kuvittelee, että lasten kanssa kotona oleminen on aina yhtä lomailua ja eivätkä käsitä miten voi olla että koti ei aina olekaan ihan niin siisti kuin ennen. Ja että se siivoaminen ei todellakaan ole sama asia sinkkuna kuin 3 Ville vallattoman kanssa. Että niihin kotitöihin menee 3 krt se aina kuin ennen.

Vierailija
96/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:41"]Tuota tuota... minulla on tosin vain yksi lapsi, ja sehän ei ole raskasta, joten en ole pätevä arvostelemaan, mutta sanonpahan vain, että te, jotka valitatte ja laittelette muka-humoristisia kuvauksia useamman lapsen ilkeilyistä ja arjen hankaloittamisesta.. Miksi olette valinneet useamman lapsen teon, lyhyillä ikäeroilla tms? 

[/quote]

Mua ei ainakaan häiritse tippaakaan meidän arki, huumorilla jaksaa pitkälle. Ja tiedän että huumorilla suhtautuminen usein auttaa myös muita samassa tilanteessa olevia muistamaan, että joku muukin selviää arjesta samoilla haasteilla. Ja musta on kiva itsekin sellaisia lukea.

Se mikä mua häiritsee hieman on ap:n kaltaiset ihmiset jotka kuvittelee, että lasten kanssa kotona oleminen on aina yhtä lomailua ja eivätkä käsitä miten voi olla että koti ei aina olekaan ihan niin siisti kuin ennen. Ja että se siivoaminen ei todellakaan ole sama asia sinkkuna kuin 3 Ville vallattoman kanssa. Että niihin kotitöihin menee 3 krt se aika kuin ennen.

Vierailija
97/100 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri, jolla kolme pientä lasta. Ikinä ei ehdi muka mitään tehdä,mihinkään lähteä, ei edes vaikka miehensä olisi suostunut hoitamaan lapsia sen aikaa. Ei panosta ollenkaan ulkonäköönsä. Aina tukka rasvassa ja 10 cm juurikasvu. Ei meikkiä ja naama kiiltää, kuin voilla olisi sivelty. Ei liiku ollenkaan ja painaa nykyään yli 100 kiloa. Sanoo että raskaudet paisutti 40 kiloa ja nyt ei ole muka aikaa laittaa terveellistä ruokaa ja liikkua. Sitten makaa sohvalla ja mättää sipsejä (näin kun olin kylässä). Miehensäkin valittanut minun miehelleni, ettei heillä ole enää seksiäkään, kun ei vaimo ehdi/jaksa enää seksiäkään harrastaa. Aikaa kyllä löytyy facebookissa ja av-palstalla roikkumiseen kaiket illat.  Voisiko hän olla masentunut?

Vierailija
98/100 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:41"]Koiran saa koira/lapsiportilla eristettyä vaikka kylppäriin, samoin koira/lapsiportin saa laitettua portaiden eteen.

Tekosyitä tekosyitä. 

[/quote]

Kissaa ei saa, portaiden suhteen olet oikeassa kyllä.

Vierailija
99/100 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul jää aikaa vissiin sit sen takia, etten silitä eikä mankelia ole ja välillä laitan ihan kiltisti kirjopyykin sekaan tummia tai valkoisia vaatteita (ku eivät ole uusia) :D Ja nähtävästi teen pyykkienkin kanssa ei millilleen viikkaus menetelmää, ku en 6kg koneen tyhjentämiseen ja viikkaukseen saa käytettyä ku n. 7 min (jos koneellinen pääasiassa pieniä ja monta kpl lastenvaatteita ja sukkia) ja astiankoneen tyhjennykseen ja täyttöön menee n. 5 min, mitä menee myös miehelläkin. Mut tosin jos mut laitettais juoksee 3km, niin osa taatusti juoksis mua nopeemmin ja osa hitaammin. Määritteleekö se mitenkään mikä mun arvo on (kotiäitinä, naisena, ihmisenä tai muuten?) - ei määritä. Mut ajattelutavastahan se riippuu mitä kokee ehtivänsä ja mitä ei.

Ja kyllä mä kissan sulkisin vaikka vessaan joksikin aikaa (niissähän yleensä on ovet), jos tuntuu, etten voi antaa lapsen rauhassa olla ilman että tarvii kokoajan katsoa kissan ja lapsen perään.

Vierailija
100/100 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:25"]

Kyllä minäkin ehtisin vaikka mitä, jos mies tulisi kotiin klo 17 ja ottaisi sen jälkeen vastuun lapsista!

Saan kyllä pakolliset hommat jotenkuten tehtyä, koululaiset kuskattua harrastuksiin ja vauvan hoidettua näinkin, mutta aika väsynyt alan olla kun mies kotiutuu 19-20 välillä. Siihen päälle vielä vauvan nukuttaminen ja keittiön siivous miehen päivällisen jäljiltä, niin päivä alkaa olla pulkassa.

[/quote]

Onneksi olkoon, olet opettanut näköjään miehesikin lapseksi.

[/quote]

Tästä opetuksesta onnittelut kuuluvat kyllä anopille.