Mitä iltakarkkien/ jätskin tilalle?!!
Olen niin sokerikoukussa kun vaan voi olla. Päivät menee joka päivä terveellisesti, mutta kun ilta koittaa ja lapset on menny nukkumaan alkaa suklaan, karkin, jätskin mässytys. Ja sitö karkkia menee kerralla koko pussillinen!
Onko proteiinivanukas niin hyvää että sillä pystyis korvaamaan?
Vinkkejä! Hedelmät yksin ei ainakaan riitä. Jos syön niitä, syön ne ensin ja karkit herkut päälle.. :(
Kommentit (110)
Isommissa marketeissa on stevialla makeutettuja lakukarkkeja ym. Muistaakseni 160cal per 100g. Ne kyllä pistää pierettämään..
Ja jäätelöhän on parempi vaihtoehto kuin suklaa.
Ainakin prismasta löytyy jäätelösorbettia vähähiilarisena sellaisessa puolen litran pikarissa. Joo ja sekin pistää pörisemään.
Jos siedät hiilareita niin perus pullahan on aika täyttävää. Se on melkein sama asia kuin vaalea leipä. Voi jäädä kalorit jopa vähemmälle kuin kunnolla täytetty leipäm
Onko perunassa sitten vähempi hiilareita, kuin tummassa pastassa?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:14"]
[/quote]
On.
Miksi sitten karppaajat pitää perunaa kaiken pahan alkuna?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:12"]
Isommissa marketeissa on stevialla makeutettuja lakukarkkeja ym. Muistaakseni 160cal per 100g. Ne kyllä pistää pierettämään..
Ja jäätelöhän on parempi vaihtoehto kuin suklaa.
Ainakin prismasta löytyy jäätelösorbettia vähähiilarisena sellaisessa puolen litran pikarissa. Joo ja sekin pistää pörisemään.
Jos siedät hiilareita niin perus pullahan on aika täyttävää. Se on melkein sama asia kuin vaalea leipä. Voi jäädä kalorit jopa vähemmälle kuin kunnolla täytetty leipäm
[/quote]
Itse kyllä jättäisin mielummin kevyttuotteet vähemmälle. Eli kun herkuttelen, niin sitten jollain laadukkaalla ja aidolla tavaralla. Mielummin kerran viikossa pieni annos vaikka kermajäötelöä kuin joka päivä kevytsorbettia...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:14"]
[/quote]
On.
[/quote]
Peruna nostaa veren sokerin korkeelle nopeasti, ruskea tai musta riisi ei niin tee.
Tummassa riisissä on enemmän kuituja.
Perunassa on kuitenkin enemmän vitamiinejä ja hivenaineita kuin riisissä.
Itse en ole päässut iltaisesta makeanhmosta eroon, mutta lievimmillään se on, kun en syö koko päivänä mitään. Eli olen illasta aina n.20h-22h syömättä. Aamulla ja päivän mittaan juon vain mustaa kahvia, vihreää teetä ja monena päivänä lasillisen light-colaa. Jos syön aamulla tai päivällä makeanhimo on illalla aivan sietämätön ja vaikkei olisi mitään herkkua kaapissa syön kaksin verroin kaikkea mitä löytyy eikä himo siltikään tyydyty.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:12"]
[/quote]
Muistatko valmistajaa tai tuotenimeä?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:22"]
[/quote]
Se on ravintoköyhää tärkkelystä, joka hajoaa ruuansulatuselimistössä glukoosiksi, tehden verensokeriarvoihin epätoivottuja piikkejä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:40"]
[/quote]
Se on ravintoköyhää tärkkelystä, joka hajoaa ruuansulatuselimistössä glukoosiksi, tehden verensokeriarvoihin epätoivottuja piikkejä.
[/quote]
http://www.perunaseppa.fi/perunan-ravintosisalto.html
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D hieman nyt lähdekritiikkiä...
Lainaus tuon Perunaseppien esittelystä:
"Monet syövät perunat kuorineen. Silloin saa kuitua kaksinkertaisen määrän ja perunat maistuvat myös paremmalta."
LOL
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:12"]
Makeanhimoon auttaa vain lopettamalla sokerin syönnin. Se on tosi, oikotietä ei ole. Se vaan menee niin.
[/quote]
höpönpöpönpöppö
[/quote]
Ihan sama uskotko vai et, kokemuksesta kuitenkin tiedän, että tuo on totta.
[/quote]
Ei ollut ap. Laitan loppuun
Ap
Minustakin kyllä kuulostaa että ap syö tosiaankin liian vähän. Lisää kasviksia, proteiinia ja hyvää rasvaa, eikä mitään tommosia lapsen annoksia päivällä, ei ihme että illalla repsahtaa.
Yks hyvä vinkki itsellä on toiminut, että sokerilakkoon ja kaikki turhat hiilarit pois joksikin aikaa ja kun pääsee irti siitä sokerikoukusta ja varsinkin pahasta tavasta napostella jotain, niin sitten se kohtuukäyttökin on taas mahdollista :)
Kuivattuja hedelmiä en suosittele, niissä on joissain kaloreita/hiilaria/sokeria jopa enemmän kuin karkeissa. Tai muutenkaan, että vaihtaisit tuon yhden napostelumässäilyn toiseen, koita päästä ennemmin koko tavasta eroon. Syö vaikkapa tuhti monipuolinen iltapala kun tulee tuo mässyhetki ja sen jälkeen voit ottaa jotain pientä makeaa, jos vielä mieli tekee.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D hieman nyt lähdekritiikkiä...
[/quote]
http://tiedebasaari.wordpress.com/tag/perunan-ravintoarvot/
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:49"]
Lainaus tuon Perunaseppien esittelystä:
"Monet syövät perunat kuorineen. Silloin saa kuitua kaksinkertaisen määrän ja perunat maistuvat myös paremmalta."
LOL
[/quote]
Tuleppa vieraisille USA:aan, kukaan ei kuori perunoita.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:57"]
Tutustupa paleoruokavalioon.. Kummasti on porukka alapeukutellut kun on kehotettu syömään protskua ja rasvaa... Mut oikeesti, ihminen voi elää myös ilman viljaa ja usein paremmin!
[/quote] Miten siitä hengenhaisusta pääsee erooooooon?
tahtoo tietää, kun on tullut sitä nyt tän uuden protskurasvasyönnin myötä.
[/quote]
Kuinka paljon syöt hiilareita? Voisitko olla ketoosissa? Sehän aiheuttaa pahan hajuisen hengityksen... Muistaakseni joku alle 20 g hiilareita/vrk johtaa ketoosiin. Itse en siis tällaista ketokarppausta harrasta, paleossa syödään sen verran paljon kasviksia ja marjoja, kohtuudella myös hedelmiä, että ketoosiin ei joudu. Paljon treenaavat, mm. minä itse, käyttävät usein myös valkoista riisiä hiilarin lähteenä. Paleo on useimmiten toki vähähiilarinen, mutta ei niukka. Ideana ei ole myöskään vetää kaksin käsin voita, niin kuin monet karppaajat ainakin sen pahimman buumin aikana tekivät. Itse saan suurimman osan rasvoista oliiviöljystä, pähkinöistä, kookosöljystä ja avokadosta... Ja koska en ihan täyspaleolla ole, toisinaan myös täysrasvaisista (luomu)maitotuotteista, esim. vuohenjuustosta. Rasvaa toki siis syödään runsaasti, mutta laatu on tärkeää. Siis ihan kaikessa mitä syödään... Iso EI siis e-koodeille! :)
Mun karkinkorvikkeet:
- mehujäät (mahd. vähäkaloriset)
- granaattiomenan siemenet, jugurtia ja hunajaa
- kaakao tummasta suklaasta
- tuore ananas ja melonin palat
- mansikkasose, tehty aikanaan tuoreista mansikoista tehosekoittimessa, ripaus sokeria silloin pääle. IHANAA! Vähän kuin sorbettia
- smoothie
- tumma suklaa
- jäiset marjat
- marjojat ja ihan pieni loraus kinuskia
- marjarahka + raejuusto
- mm. punnitse ja säästä-liikkeessä myytävät pakastekuivatut mansikat ja muut marjat, prismassakin olen nähnyt
- kuivatut omenarenkaat
Voi olla, että ketoosi on, kun ei ole kyllä yhtään nälkä. no mikähän siihen hengitykseen sitten auttaa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:01"]
Mä olen sitä mieltä että jos pystyy syömään lempisuklaapatukkansa ilman, että sen syötyään tekee mieli lisää, voi syödä sen patukan. Vaikka kerran viikossa.
Mä en pysty. Kun syön vaikka Tuplan, haluan syödä toisen. Ja kun sitä ei ole kotona, ostan sen seuraavalla kauppareissulla. Kierre on valmis.
Vain kaikki tai ei mitään meininki käy mulle. Myös proteiinipatukat on samaa suklaa/karkkipaskaa naamioituna muka "fitness-tuotteeksi".
Sokeri todellakin koukuttaa ja lihottaa, katselkaapa ympärillenne, ollaan lihavaa kansaa.
[/quote]
Jep, puolet on, puolet ei :)