Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta :'( Jatkuvaa tiuskimista mieheni kanssa.

Vierailija
28.02.2014 |

Vauva on kolmen viikon ikäinen, pieniä lapsia kämppä täynnä ja mieheni ei osaa olla mulle tiuskimatta ja puhumatta rumasti koska mäkään en osaa. Ilmeisesti. Jatkuvaa riitelyä päällä, äänensävyt perseellään ja välillä imetän itkien kun on niin surullinen olo koko ajan eikä tämä tiuskiminen auta ja paranna oloani. Mikä mulla on :'( Tämän pitäisi olla ihanaa aikaa, oon ihan hulluna vauvaan ja rakastan hoivata häntä mutta miehen kanssa en nyt jostain syystä tule toimeen ja kaikki hänessä ärsyttää :'( Aamu alkoi taas päin peppua. Mitä ihmettä oikeen teen... Oon ihan perseestä mutta jokin vaivaa mukamas koko ajan. Jatkuva päänsärky yms pöpöt ei kans auta asiaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa täytyisi jaksaa olla täysillä mukana, tytön koulunkäynti, yhden eskarijutut, neuvolakäynnit ja kaikki täytyy muistaa ja hoitaa. Kaikki stressaa raha-asioita myöten. :'( Ap

Vierailija
2/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusi viaton piti väkisn vääntää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:28"]Ja uusi viaton piti väkisn vääntää?

[/quote]Niin, meillä on kaikki ollut loistavasti :'(

Vierailija
4/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jotenkin pysähtyä miehes kanssa. Hoitakaa vaan pakollisimmat jutut. Ja yritä säilyttää oma malttisi, älä ala tiuskia takaisin. Se on varmaan kaikille selvä että vauva-aika voi olla todella rankkaa parisuhteelle, oli se ensimmäinen lapsi tai ei. Yritä jaksaa ja puhu rehellisesti miehelle.

Vierailija
5/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lapsia kämppä täynnä? Onhan ehkäisy nyt käytössä?

Vierailija
6/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kyllä ihan halunneet jokaisen. Ap

Vierailija
7/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ensiksi, onnea vauvasta! :)

Ja toisekseen, tiuskimiset ja "päähänottaminen" johtuu todennäköisesti univelasta ja hormonimuutoksista. Se on siis ihan normaalia, vaikkakin ikävää, mutta älä ole huolissasi!

Sen verran yritä tehdä, että tosiaan puhu nätisti miehesi kanssa, sano että tykkäät hänestä ja perheestänne ja että haluaisit omalta osaltasi parantaa teidän suhdetta ja perhe-elämää. Pyydä anteeksi tiuskimisiasi, selitä, että johtuvat väsymyksestä ja hormonimyllerryksestä. Sano miehellesi, että yrität tästä eteenpäin puhua hänelle nätisti ja olla tiuskimatta.

Ja huom, älä tässä vaiheessa puhu mitään miehen tiuskimisesta, äläkä vaadi häntä lopettamaan tiuskimista! Luulen, että jos miehesi on normaalijärjellä varustettu, hän häkeltyy sanomisistasi ja anteeksipyynnöstäsi ja alkaa itse miettiä omaa käytöstään. Ja kukapa haluaa tiuskia sellaiselle, joka sanoo tykkäävänsä ja pyytää anteeksi omaa tiuskimistaan ja tuo esille sen, että haluaa olla mukavampi kumppani? ;)

Ja sitten vaan  harjoittelemaan pitkäpinnaisuutta. Aina kun tekee mieli tiuskia jotain, kuvittele vaikka että joku arvostamasi henkilö on paikalla, siis jonka kuullen et kehtaisi missään nimessä tiuskia. Tai laske kymmeneen, tai poistu paikalta tai mitä tahansa. Pystyt siihen kyllä.

Ja muista keskittyä hyviin asioihin, siis kun tekee mieli pyöritellä mielessä kaikkea ikävää, huolia ja väsymystä ja riitoja, niin ala tietoisesti miettimään, mikä elämässäsi juuri nyt on hyvin. Esimerkkeinä voin antaa heti jo ulkopuolisena, että teillä on lapsia, sinulla on mies ja perhe, ja varmaan myös jonkinlainen koti? :)

Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä kuullut synnytysmasennuksesta? Tähän aikaan vuodesta on paljon tavallisempiakin tauteja liikkeellä, eikä ne ainakaan paranna kenenkään mielialaa.

Kai teillä on kalenteri, johon voi merkitä kaikki muistettavat. Ja toivottavasti myös miehesi osallistuu lastenhoitoon ja muihin yhteisiin perheasioihin. Onko hän lasten isä, vain "vieras mies", jota sinun lastesi asiat ei oikeastaan tarvitsekaan kiinnostaa?

Oikeasti, hoitakaa nyt vaan ne pakolliset, jotta pääsette päiväjärjestykseen.

Vierailija
9/9 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tiuskittiin ja puhuttiin välillä ilkeästi toisillemme kun lapset oli pieniä. Molempia väsytti ja itse ainakin kärsin jonkin asteisesta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta keskimmäisen jälkeen. Helpotti kun nuorin täytti 2v. Vaikka tiuskimme toisimmelle, en koskaan epäillyt, ettemmekö rakastaisi toisiamme, vaikka välillä tunteet olivat aivan jotain päinvastaista. 

Yrittäkää hyvinä hetkinä puhua kauheasti kaikkea mukavaa toiselle ja keskustella siitä, miten raskasta nyt on. Pyytäkää ja antakaa anteeksi molemmin puolin. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Tarkkaile myös itseäsi ja hakeudu ajoissa hoitoon jos epäilet olevasi masentunut. Puhu vaikka neuvolassa tuntemuksistasi. Tsemppiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän