Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iltakarkkien/ jätskin tilalle?!!

Vierailija
17.01.2014 |

Olen niin sokerikoukussa kun vaan voi olla. Päivät menee joka päivä terveellisesti, mutta kun ilta koittaa ja lapset on menny nukkumaan alkaa suklaan, karkin, jätskin mässytys. Ja sitö karkkia menee kerralla koko pussillinen!

Onko proteiinivanukas niin hyvää että sillä pystyis korvaamaan?

Vinkkejä! Hedelmät yksin ei ainakaan riitä. Jos syön niitä, syön ne ensin ja karkit herkut päälle.. :(

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:14"]

Syön viidesti päivässä vähähiilarisesti, paljon kasviksia, täysjyvää joko 1-2 leipäsiivua tai desi riisiä/pastaa yms lounaalla + päivällisellä. Välipalalla usein rahkaa ananaksella tai mehukeitolla, aamupalalla puuroa + raejuustoa. Iltapalalla yritän proteiinipainotteisesti rahkaa/ kalaa/ kanaa + hedelmiä. Ei auta.. Pääsen aina jonnekkin yhdeksään-kymmeneen asti näin hybin, sitten repee..

Ap

[/quote]

Ai vähähiilarisesti? Salli mun nauraa...

Leipä, pasta, riisi, puuro ei kuulu vhh ruokavalioon.

T: oikeasti vhh:ta noudattava sokeriherkut jättänyt.

Vierailija
22/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:25"]Miten kauan sä olet ollut tuolla ruokavaliolla ja oletko ollut yhtään iltaa mässäämättä karkkia? Jos tuota on jatkunut jo jonkin aikaa, kannattaa varmaan syödä enemmän päivällä.

[/quote]

En syö juurikaan vehnää. Tulee maha kipeäksi ja turvottaa. Olen ollut vuoden päivät tällä ruokavaliolla, ja välillä kausia kun pystyn sokeria vastustamaan, mutta useimmiten ei. Joka ilta tulee jotain sokeria napsittua.. :(

Ap

Kiitos kaikille vinkeistä! ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:25"]

Täytyy varmaan alkaa vetämään ämpärillinen rahkaa ja ananasta iltaisin..

Olisko muita ideoita?

Itselleni en kaupasta ostakkaan. Syön lasten varastot jos niiltä on jäänyt. Pullaa ja keksiä ja karkkia meille kantaa isovanhemmat myös, vaikka on sanottu ettei tarvitse. Lapset ei tarvitse sellaista

määrää ja auttamatta sitä jää. Roskiin en pysty heittämään..

Ap

[/quote]

Ap hyvä, täällä mainittiinkin jo avainsana "itsekuri". Kiellät ne namit ja keksit itseltäsi ihan samalla lailla kuin lapsiltasi. Paa vaikka roskiin tai anna naapurille. Ihan turha korvata rahkalla ja ananaksella, vähän sama kuin tupakoitsija vaihtaisi piipunpolttoon röökin sijaan. Sun ongelmasi on ahmiminen, eikä keksit kaapissa.

Vierailija
24/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta kromia ja syö sitä, alkaa auttamaan makeanhimoon kun pari viikkoa sitä syönyt :)

Vierailija
25/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viljat/riisit/pastat pois ruokavaliostasi. Tutustu karppiruokavalioon. Näin selätin oman sokeriaddiktioni, joka oli sitä luokkaa, että söin vaikka siirappia purkista, jos herkut olivatkin kotoa loppu. Se oli oikeasti jotain ihan kamalaa se himo karkkeihin.

Vierailija
26/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita itsekuria, kun syödään oikeata ruokaa!

Jätä ne leivät, pastat, puurot ja riisit syömättä. Syö kolme täyttävää ja rasvaista ateriaa päivässä. Puoli kiloa kasviksia jaettuna kolmelle aterialle. Rasvaa vähintään 100g päivässä, tämäkin siis kolmelle aterialle jaettuna. Proteiinia 1-1,5g / elopainokilo.

T: LCHF ruokavaliota noudattava ex jätski-/karkkisyöppö

Vierailija
27/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:14"]

Syön viidesti päivässä vähähiilarisesti, paljon kasviksia, täysjyvää joko 1-2 leipäsiivua tai desi riisiä/pastaa yms lounaalla + päivällisellä. Välipalalla usein rahkaa ananaksella tai mehukeitolla, aamupalalla puuroa + raejuustoa. Iltapalalla yritän proteiinipainotteisesti rahkaa/ kalaa/ kanaa + hedelmiä. Ei auta.. Pääsen aina jonnekkin yhdeksään-kymmeneen asti näin hybin, sitten repee..

Ap

[/quote]

Tuo ruokavalio on kaukana vähähiilarisesta. 

[/quote]

Onko?!

Aamupala: desi puuroa + 50g raejuustoa, loraus mehukeittoa (light, yök lisäaineet, mutta kyllä)

Lounas: kurkkua + tomaattia kumpaakin vajaa kourallinen, desi tummaa pastaa/ riisiä mitä ikinä onkaan. Jos keittoa 1-2dl sitä. Vaihtoehtoisesti 1-2 leipäsiivua kinkulla pastan/riisin/ keiton tilalle + kasviksia

Välipala: rahka+ anansta puoli purkkia tai loraus mehukeittoa (sitä laittia)

Päivällinen sama kuin lounas

Iltapala: sama kuin välipala tai 100g kalaa/ kanaa/ lihaa + kasviksia riippuen onko lounaan tai päivällisen korvannut leipä tms. + pari hedelmää

Ja sitte ne karkit/ jätskit/ suklaat joiden tilalle pitäis saada jotain muuta.....

Ap

Vierailija
28/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:14"]

Ap

[/quote]

Tuo ruokavalio on kaukana vähähiilarisesta. 

[/quote]

Onko?!

Aamupala: desi puuroa + 50g raejuustoa, loraus mehukeittoa (light, yök lisäaineet, mutta kyllä)

Lounas: kurkkua + tomaattia kumpaakin vajaa kourallinen, desi tummaa pastaa/ riisiä mitä ikinä onkaan. Jos keittoa 1-2dl sitä. Vaihtoehtoisesti 1-2 leipäsiivua kinkulla pastan/riisin/ keiton tilalle + kasviksia

Välipala: rahka+ anansta puoli purkkia tai loraus mehukeittoa (sitä laittia)

Päivällinen sama kuin lounas

Iltapala: sama kuin välipala tai 100g kalaa/ kanaa/ lihaa + kasviksia riippuen onko lounaan tai päivällisen korvannut leipä tms. + pari hedelmää

Ja sitte ne karkit/ jätskit/ suklaat joiden tilalle pitäis saada jotain muuta.....

Ap

[/quote]

No on. Vähähiilariseen ruokavalioon ei kuulu puurot, pastat, riisit, leipä. Hedelmiäkin harvakseltaan.

Vierailija
29/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:37"]Ei tarvita itsekuria, kun syödään oikeata ruokaa!

Jätä ne leivät, pastat, puurot ja riisit syömättä. Syö kolme täyttävää ja rasvaista ateriaa päivässä. Puoli kiloa kasviksia jaettuna kolmelle aterialle. Rasvaa vähintään 100g päivässä, tämäkin siis kolmelle aterialle jaettuna. Proteiinia 1-1,5g / elopainokilo.

T: LCHF ruokavaliota noudattava ex jätski-/karkkisyöppö

[/quote]

Jaksaisitko laittaa esimerkkipäivän tai kaksi kuinka syöt ja mitä..?

Ap

Vierailija
30/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromi auttaa joillakin hillitsemään makeanhimoa

Vierailija
31/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vähähiilarisesta ruokavaliosta tiedä, mutta pisti silmään, että ainakaan et missään maininnut rasvaa. Käytätkö siis ruokavaliossasi lainkaan tai vain hyvin vähän rasvaa? Mielestäni proteiinin lisäksi pitäisi muistaa turvata hyvän rasvan saanti. Kun syö päivän aikana myös tarpeeksi rasvaa, ei illalla mielitekoja tule tai ne ei ainakaan ylly liian suuriksi.

Itse söin vuosikausia lähes rasvattomasti, kunnes aloin kiinnittämään asiaan erityistä huomiota. Aluksi kannattaa vierottaa itsensä iltaherkuista kokonaan, mutta kokonaisuuden kannalta tämä ei ole hyvä vaihtoehto, vaan pitää muistaa, että kaikki dieetit ja lakot kaatuu joskus.

Kun pääset turhasta mässäilystä eroon, opettele syömään herkkuja kohtuudella. Pari tumma suklaapalaa illassa tai esimerkiksi vain muutamana iltana max 50g herkkuja kerralla.

Vierailija
32/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään herkkuja kotiin.

Vierailija
33/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LCHF sopii hyvin, jos tykkäät, että p***a lentää monta kertaa päivässä (ja kunnon ilmavaivat ja pahan hajuinen hengitys kaupan päälle). Tuohonhan se ko. ruokavaliolla laihtuminenkin perustuu, kun suurin osa syödystä energiasta tulee rasvaripulina ulos. Täällä tietysti käyvät vain ne, joiden maha tykkää hyvää karppaamisesta, mutta oikeasti harvan maha (ja verisuonet) siitä tykkää. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
34/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekuri

Vierailija
35/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vielä jankkaan tätä mun metodia, eli iltasyöpöttely on lopetettava kokonaan! Mun piti tehdä juuri niin itse. Löysin itseni monta kertaa lopettamispäätöksen jälkeen käsi kaapissa, ja piti oikein sanoa että "iltaisin et syö mitään, nyt pois kaapilta!" Jonkin aikaa siinä meni, mutta nyt olen kyllä tosi iloinen että pääsin siitä tavasta irti. Me ollaan erilaisia, mutta jos mikään muu ei auta, niin kantsii kokeilla!

Ps. lisäbonuksena on lähtenyt muutama kilo.

Vierailija
36/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu. Mut rupesin ite tekee rahkaa, smoothieta ja leipomaan kakkuja ja suklaaherkkuja. Ajatuksena se, et jos jaksan nähdä vaivaa herkun tekemiseen, saan sen syödä. On kai ne vähä terveellisempiä kun katkit tai valmiit leivonnaiset

Vierailija
37/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että hiilarittomaan ruokavalioon ei kuulu hiilarit ollenkaan. Vähähiilariseen sen sijaan kuuluu, tummana ja vähän hedelmiä Jos nyt äkkiä lasken niin tuosta minun esimerkkipäivästä tulisi n70hh/ vrk. Jos pystyisin olemaan syömättä sokeria.. Ok jos olen väärässä, niin hyväkun tuli tämäkin selvitettyä!

Rasvaa syön keijua leivän päällä silloin kun leipää syön, omega-kapselin päivässä, oliiviöljyä liian harvoin, vähän paistamiseen.. pähkinöille olen allerginen.

Eikö rusinoissa oo hirveesti hiilareita?! Varmaan kuitenkin parempi sokeriin verrattuna...

Ap

Vierailija
38/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko ostaa jotain makeaa niin kuivattuja hedelmiä?

Vierailija
39/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- omena 

- tumma suklaa

- ison mättöpussin sijaan siirry pikkupussiin 

- rusinat (niitäkin tosin saa syödä vain vähän kerrallaan)

- jogurtti myslin kera (maltilla)

- teetä

- yksi herkkuilta viikossa

- oikein tuore vehnäsämpylä, käy melkein pullasta

- olet tottunut joka päivä samaan aikaan mutustamaan, poisopi se tapa

Sokeri on kuin huume, aloita vieroituksella :)

Vierailija
40/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kovia, imeskeltäviä karkkeja jos mässyä on pakko saada. Niitä ei montaa ehdi illassa mutustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme