Ryppyvoiteet! Toimiiko niistä mikään oikeasti??!
Oletteko koskaan saaneet aitoja tuloksia mistään "silottavista" voiteista? Toivoisin, että silmänympärysihon saisi silottumaan mutta epäilyttää kaikki tuotteet.. Mikä se yksikin The Ordinary sarja on, toimiiko se oikeasti? Antakaa tuotevinkkejä!
Kommentit (80)
Ehkä toimii, enkä ei. Itse olen 64-vuotias eikä kasvoissani ole ryppyjä - ei edes silmäpusseja. Uskon sen johtuvan paitsi geeneistä niin myös siitä, että olen aina vältellyt aurinkoa. Auringosta tuli aina huono olo ja sen takia olen ollut varjossa viihtyvä.
Olen melko paljon Helena Lindgrenin näköinen vaikka en tiedä, olisiko hänelle tehty jotain kasvojuttuja. Ehkä ei. Jotkut vaan pysyy silokasvoisina.
Tätähän ei tietenkään uskota ja
𝚊𝚕𝚊𝚙𝚎𝚞𝚔𝚔𝚞𝚓𝚊 𝚝𝚞𝚕𝚎𝚎.
Olen käyttänyt itse tuotteita mistä on jotain näyttöä näkemättä mitään tuloksia. Minulla on herkkä iho ja monesti reagoi huonosti tuotteisiin. Ehkä iho on kosteutetumman näköinen. Olen ajatellut mikroneulauksen kokeilua hankkimalla rullan josko siitä olisi jotakin apua.
Paras kauneusvinkkini on nukkua riittävästi, ja elää terveellisesti. Siitä jotain hyötyä onkin
.
Vichy mineral 89 hyaluronihapollavalmisteella saa ihon kivasti hetkellisesti ihon kosteamman ja nuorekkaamman näköiseksi.
Vain aurinkosuojavoide toimii. ryppyjä vastaan. Kaikki muu on huijausta.
Jos niihin uskoo mutta ei muut mitään eroa naamassas huomaa.
Nurmen manteliöljy ravitsee ihoa hyvin ja koska se ei sisällä mitään lisäaineita, sitä voi käyttää koko kasvoille silmänypäryksiä myöten. Laitan aina yöksi ensin öljyn, sitten päälle voiteen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toimii, enkä ei. Itse olen 64-vuotias eikä kasvoissani ole ryppyjä - ei edes silmäpusseja. Uskon sen johtuvan paitsi geeneistä niin myös siitä, että olen aina vältellyt aurinkoa. Auringosta tuli aina huono olo ja sen takia olen ollut varjossa viihtyvä.
Olen melko paljon Helena Lindgrenin näköinen vaikka en tiedä, olisiko hänelle tehty jotain kasvojuttuja. Ehkä ei. Jotkut vaan pysyy silokasvoisina.
Tätähän ei tietenkään uskota ja
𝚊𝚕𝚊𝚙𝚎𝚞𝚔𝚔𝚞𝚓𝚊 𝚝𝚞𝚕𝚎𝚎.
Livenä näkee että Helenan kasvoille on tehty paljonkin, näyttää oikeasti kummalliselta, jotenkin vahamaiselta. Olet onnekas jos sinulla on luonnostaan yhtä sileä naama.
Retinoidit, mieluiten reseptiversio. Lisäksi aurinkosuoja.
Ei pelkkä pinnan hoito pidä mitään kunnossa. Kaikki lähtee sisältä, ja mitä ravinteita solut saa. Jos solut ovat heikkoja ja kärsivät esim. vitamiinien puutostiloista, ei ne siitä parane vaikka mitä lotionia päälle laittaisit.
Minulla on hyvä ja rypytön iho, ikää kohta 50. Mutta olenkin syönyt vitamiineja ja hivenaineita koko elämäni, ja kunnon määriä, ei mitää multitabseja. Kosteutuksena hajuttomat ja värittömät ja mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävät kosteusvoiteet.
Ajattele vaikka että kasvatat tomaatteja. Vaikka kuinka sumutat niiden pinnalle vettä, ne kuihtuvat, jos et anna juurille vettä ja ravinteita.
Mikroneulaus liki joka ilta 0,2mm teralla ja Louis Widmer eye contour cream ovat auttaneet mulla! Puoli vuotta takana ja ryppyjen syvyys pienentynyt.
N47
Retinoidit tehokkain, nimenomaan reseptillä.
Peptidit toimii myös, niasiini, hapot jne.
Laita pubmediin hakuun eri aineita ja skin, niin näet oikeat tutkimustulokset jokaisesta aineesta.
Sisäisesti c-vit ja a-vit (oikea a-vit), glysiini vaikuttaa oikeasti kollageenisynteesiin, näistäkin näet tutkimukset pubmedista.
Ota itse selvää, ja tosiaan retinoidit varmin, mutta joudut kestämään niiden sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Laita pubmediin hakuun eri aineita ja skin, niin näet oikeat tutkimustulokset jokaisesta aineesta.
Sisäisesti c-vit ja a-vit (oikea a-vit), glysiini vaikuttaa oikeasti kollageenisynteesiin, näistäkin näet tutkimukset pubmedista.
Ota itse selvää, ja tosiaan retinoidit varmin, mutta joudut kestämään niiden sivuvaikutukset.
Lisään tähän vielä, että lue pubmedista k-vitamiinin vaikutuksista ihoon ja ryppyihin, veltostumiseen.
K-vitamiinin puutoksen näkee tosi monilla suomalaisilla, joilla on pahasti ryppyinen iho, se kalsiumin kertyminen näkyy tietyllä tunnistettavalla tavalla.
Itse tilaan saksan amazonista ihan ok hintaista saksalaista k-vit, 7 muotoa, joudut tuostakin lukemaan itse, ja miettimään mikä muoto tai yhdistelmä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikroneulaus liki joka ilta 0,2mm teralla ja Louis Widmer eye contour cream ovat auttaneet mulla! Puoli vuotta takana ja ryppyjen syvyys pienentynyt.
N47
Alapeukuttajat, kommentteja kiitos :)
Vankalla kokemuksella voin sanoa että eivät toimi.
Ryppyjä ei voi poistaa eikä juuri ehkäistäkään.
Mitkään kalliitkaan voiteet eivät ryppyjä poista, mutta toki niissä on aineita jotka saavat ihon näyttämään paremmalta.
Ryppyihin ainoa lääke on plastiikkakirurgia.
Kannattaa muistaa myös. että ryppyjä on ja tulee myös miehille.
Ja ryppyihin voi vaikuttaa myös ne geenit, toisten iho vanhenee aikaisemmin ja tietenkin ryppyihin vaikuttavat elämäntavat, jos polttaa paljon se saattaa näkyä ennenaikaisina ryppyinä.
Myös hoikilla ihmisillä rypyt näkyy aina selvemmin kuin hiukkasen ylipainoisilla.
Tämän voi helposti nähdä kaikista laihoista ihmisistä, kun heitä katsoo ilman meikkiä.
Ryppuvoiteisiin ei todellakaan kannatta suuria summia sijoitella.
Toki muutoin kannattaa ihoaan hoitaa.
Ravinto, geenit, liikunta, uni, auringon välttely. Siinä on kaikkein tehokkaimmat keinot.
Mutta ne geenit. Niille ei voi mitään. Yksi rypistyy, toinen valahtaa, kolmas "säilyy" pidempään.
Ihonhoitotuotteilla voi kyllä vaikuttaa ihon ulkoäköön jossain määrin, esim. pigmenttiläiskiä ja ihan hienoja pintaryppyjä voi häivyttää, mutta satasia maksavat "anti ageing"-voiteet ovat täyttä kusetusta.
Itse käytän retinolia, c-vitamiinia ja ihan tavallista kosteusvoidetta. Niin, ja tietysti sk50+
N50
Vierailija kirjoitti:
Mikä on reseptillä saatava retinoidivalmiste? Nimi esiin, kiitos! Ja millä indikaatiolla sitä lääkärit kirjoittavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä, että lue pubmedista k-vitamiinin vaikutuksista ihoon ja ryppyihin, veltostumiseen.
K-vitamiinin puutoksen näkee tosi monilla suomalaisilla, joilla on pahasti ryppyinen iho, se kalsiumin kertyminen näkyy tietyllä tunnistettavalla tavalla.
Itse tilaan saksan amazonista ihan ok hintaista saksalaista k-vit, 7 muotoa, joudut tuostakin lukemaan itse, ja miettimään mikä muoto tai yhdistelmä on hyvä.
Siis k-2 vitamiiniä ja mk7 muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis k-2 vitamiiniä ja mk7 muotoa.
Niin, siis k-2 ja mk-7 tosiaan, mk-7 on se bakteerimuoto, itselleni paras.
Nuo vaihtelee, monet tykkää siitä lef vahvasta k2, jossa on kaikki muodot.
Jos joku ei halua ravintolisää, niin esim. nattoa saa yleensä kaikista aasialaisista kaupoista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N47
Mulle mikroneulaus aiheutti pistemäisiä arpia. Tosin hyvin lieviä ja nyt jo näkymättömissä. En kuitenkaan enää ole uskaltanut hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N47
Mulle mikroneulaus aiheutti pistemäisiä arpia. Tosin hyvin lieviä ja nyt jo näkymättömissä. En kuitenkaan enää ole uskaltanut hoitoon.
Kotona teen tuota ja kevyesti. Auttaa voiteen imeytymista ja voin sanoa, etta todellakin on tehonnut vaikka en olisi uskonut, kun tuttava suositteli.
Ei ne mitään ihmeitä tee. Mieti asiaa sitä kautta, että jos joku voide oikeasti tekisi jotain ihmeitä, niin se olisi aikamoinen sensaatio ja puheenaihe. Mutta voi ne vähän ihoa siloitella. Itse käytän jotain kympin maksanutta kaviaariseerumia. Ihan kiva ja ihan minimaalisesti siloittelee ihoa.