Ryppyvoiteet! Toimiiko niistä mikään oikeasti??!
Oletteko koskaan saaneet aitoja tuloksia mistään "silottavista" voiteista? Toivoisin, että silmänympärysihon saisi silottumaan mutta epäilyttää kaikki tuotteet.. Mikä se yksikin The Ordinary sarja on, toimiiko se oikeasti? Antakaa tuotevinkkejä!
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on reseptillä saatava retinoidivalmiste? Nimi esiin, kiitos! Ja millä indikaatiolla sitä lääkärit kirjoittavat?
Itselläni käytössä Avitcid 0,05% tretinoiini, joka ihotautilääkäri Terveystalossa määräsi kylläkin aknen hoitoon. Yleislääkäriltä tai terveyskeskuksesta näitä ei ehkä edes saa vaan yksityiselle erikoislääkärille äytyy mennä. Ihotautilääkärit kirjoittaa varmasti tretinoiini-voidetta myös anti aging -tarkoituksiin, mutta silloin ei kai ole oikeutettu KELA-korvauksiin.
Voi hetken aikaa turvottaa ihon pintaa että näyttäisi rypyt vähän madaltuneet mutta muuten menee rahat ihan kankkulan kaivoon. Apteekin perusvoiteet ja herkän ihon voiteet ajavat ihan saman asian.
A-Derma on kasviperäisen apteekissa myytävän kosmetiikan pioneeri, ja sen dermatologiset laboratoriot ovat erikoistuneet herkän ihon hoitoon jo yli 30 vuoden ajan. Kaiken takana on ainutlaatuinen ainesosa, ihoa tasapainottava, rauhoittava ja korjaava Rhealba®-kaura.
https://www.aderma.fi/?gclid=EAIaIQobChMI2t24vse77AIVKiB7Ch3jag-tEAAYAS…
Ei ole varaa edes törsätä mihinkään kalliisiin ryppy voiteisiin. A- dermalla on iho pysynyt hyvässä kunnossa. Tosi nihkeästi apteekista annettiin näytteitä kun ei viitsisi isoa purkkia ostaa ihan kuin sikaa säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toimii, enkä ei. Itse olen 64-vuotias eikä kasvoissani ole ryppyjä - ei edes silmäpusseja. Uskon sen johtuvan paitsi geeneistä niin myös siitä, että olen aina vältellyt aurinkoa. Auringosta tuli aina huono olo ja sen takia olen ollut varjossa viihtyvä.
Olen melko paljon Helena Lindgrenin näköinen vaikka en tiedä, olisiko hänelle tehty jotain kasvojuttuja. Ehkä ei. Jotkut vaan pysyy silokasvoisina.
Tätähän ei tietenkään uskota ja
𝚊𝚕𝚊𝚙𝚎𝚞𝚔𝚔𝚞𝚓𝚊 𝚝𝚞𝚕𝚎𝚎.Livenä näkee että Helenan kasvoille on tehty paljonkin, näyttää oikeasti kummalliselta, jotenkin vahamaiselta. Olet onnekas jos sinulla on luonnostaan yhtä sileä naama.
Kiitos ja kyllä minulla on sileä naama, eikä olisi edes rahaa silotella sitä.
Ei mikään voide siloita rusinaksi rypistynyttä naamaa tai poista yhdessä yössä edes pinnallisia juonteita. Tehoavia aineita sisältävien tuotteiden pitkäaikaisella käytöllä voi saada kuitenkin jonkin verran muutoksia aikaan, ja tärkeintähän on ennaltaehkäisy! Älä odota, että olet 40, 50 tai 60, ennen kuin alat huolehtia ihostasi.
Jos haluat olla mahdollisimman rypytön, älä tupakoi. Älä juo alkoholia ETENKÄÄN ulkona auringossa (vaikutukset pahenee, tästä on ihan tutkimuksia tehty, eli en puhu omiani).
Käytä aurinkosuojaa ympäri vuoden (SPF mielellään 50).
Retinodit ja C-vitamiini käyttöön.
Lisäksi jokin kosteusvoide, joka sopii ihollesi eikä tuki huokosia tai aiheuta yliherkkyyttä. Sen ei tarvitse olla satojen tai edes kymmenien eurojen arvoinen merkkivoide tai ryppyvoide. Ja tietysti puhdistusaine pitää olla.
Ja totta kai ruokavalio (etenkin sokeri), nukkuminen ja stressi vaikuttavat myös ihonkin kuntoon.
Mulla on kasvoista hyvä iho eikä ryppyjä, mutta kaula...voi luoja mitkä vuosirenkaat :( Niille ei taida olla mitään tehoavaa voidetta. Käytän kyllä kasvorullaa aktiivisesti. -n32
Täyteaineet on ainoat jotka auttavat esim. sibelius-ryppyyn. Mutta kyllä uskon että silmänympärysvoiteet toimivat myös mutta niiden käyttö tulee aloittaa heti 20-vuotiaana - olen käyttänyt yli 30 vuotta ja mulla on suhteellisen sileät vain silmäpusseja ikääntyessä tulee.
On ne hyvät rasvat kuitenkin parempia kuin markettituotteet, jotka rullautuvat yleensä pois kasvoilta. Musta Joe Blasco Anti-Age ja suomalainen BM Optiren toimivat.
N51
Ne voiteet ovat pitkä jänteisesti käytettäväksi ja ennaltaehkäiseväksi.. nämä ”ryppyvoiteet” eli esim. Aloitat 25vuotiaana vaikkapa aamuin illoin käyttään kosteusvoidetta, kymmenen vuotta 35 vuotiaaksi niin ero on kyllä valtaisa, auttaa todella paljon ihoon jos käytät voiteita nimenomaan siihen vanhenemiseen pitkällä aika välillä..koska.. Pitävät ihon kimmoisuutta ym. Kosteutta yllä. Kuiva iho rypistyy nopeammin. Oli sitten mukana kiinteyttävä ainesosia tai ei kosteusvoidetta kannattaa käyttää niin miehien kun naisien teini iästä ihan ylöspäin, kiinteyttäviä voiteita suositeltiin kosmetologikoulussa alkamaan käyttään jo 25 v stä ylöspäin vaikka purkissa lukisi suositellaan 50vuotiaille. Mitä aikaisemmin aloitat enneltaehkäisyn, sen parempi.!
T kosmetologi
Vierailija kirjoitti:
Täyteaineet on ainoat jotka auttavat esim. sibelius-ryppyyn. Mutta kyllä uskon että silmänympärysvoiteet toimivat myös mutta niiden käyttö tulee aloittaa heti 20-vuotiaana - olen käyttänyt yli 30 vuotta ja mulla on suhteellisen sileät vain silmäpusseja ikääntyessä tulee.
On ne hyvät rasvat kuitenkin parempia kuin markettituotteet, jotka rullautuvat yleensä pois kasvoilta. Musta Joe Blasco Anti-Age ja suomalainen BM Optiren toimivat.
N51
Silmänympärysvoiteet eivät vaikuta silmäpussien tulemiseen. Silmäpussit ovat ihonalaista nestettä yleensä tai rasvan lähtemistä.. ei vaikuta pinnalta näihin
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kasvoista hyvä iho eikä ryppyjä, mutta kaula...voi luoja mitkä vuosirenkaat :( Niille ei taida olla mitään tehoavaa voidetta. Käytän kyllä kasvorullaa aktiivisesti. -n32
Kaulalle käytän ainakin samaa voidetta kun kasvoillekkin
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt itse tuotteita mistä on jotain näyttöä näkemättä mitään tuloksia. Minulla on herkkä iho ja monesti reagoi huonosti tuotteisiin. Ehkä iho on kosteutetumman näköinen. Olen ajatellut mikroneulauksen kokeilua hankkimalla rullan josko siitä olisi jotakin apua.
Paras kauneusvinkkini on nukkua riittävästi, ja elää terveellisesti. Siitä jotain hyötyä onkin
.Vichy mineral 89 hyaluronihapollavalmisteella saa ihon kivasti hetkellisesti ihon kosteamman ja nuorekkaamman näköiseksi.
Auttaako ihosi vanhenemiseen hyvät unet ja terveellisesti eläminen noin muuten? En usko. Kosteusvoidetta kun käyttää oli se sitten päivä tai yövoide(yövoidetta voi käyttää myös päivisin) niin se on iholle hyväksi, ei tarvitse olla 100e purnukka, hyviä voiteita hyvillä raaka-aineilla löytää ihan kymmenelläkin eurolla kun tutkii inki-listaa. Näissäkin eroja. Esim Lumene sisältää paljon vettä eikä mitään oikeita aineita ja vain hätätilanteessa suosittelisin, taas esimerkiksi ACO merkki samanhintainen jossa myös raaka-aineita, ja oikeasti toimiva ja laadukas hinta laatu suhteeltaan. ~ Omaa iho tyyppiä tutkaillessa kannattaa suunnata kysymään vinkkejä ammattilaisilta. Ja mitä muita toivottuja elementtejä kaipaisit voiteelta? Kaipaisitko kosteutuksen lisäksi myös esim. kirkastusta iholle, kiinteytystä vai puhdistusta epäpuhtauksiin? Kuiva, normaali/sekaiho sekä rasvainen iho ovat eri iho tyyppejä, tämä pitää myös ottaa huomioon. (* Rasvainen iho tarvitsee myös kosteutusta vaikkakin yleensä toisin luullaan että ei tarvisi. ) Ihoa kannattaa myös kuoria kasvojen kuorinta voiteella kerran kahdessa viikossa, että tuotteet imeytyvät ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos niihin uskoo mutta ei muut mitään eroa naamassas huomaa.
Ei ole uskomisen asia kyllä kannattaa käyttää . Ei voiteet mitään huijausta ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt itse tuotteita mistä on jotain näyttöä näkemättä mitään tuloksia. Minulla on herkkä iho ja monesti reagoi huonosti tuotteisiin. Ehkä iho on kosteutetumman näköinen. Olen ajatellut mikroneulauksen kokeilua hankkimalla rullan josko siitä olisi jotakin apua.
Paras kauneusvinkkini on nukkua riittävästi, ja elää terveellisesti. Siitä jotain hyötyä onkin
.Vichy mineral 89 hyaluronihapollavalmisteella saa ihon kivasti hetkellisesti ihon kosteamman ja nuorekkaamman näköiseksi.
Auttaako ihosi vanhenemiseen hyvät unet ja terveellisesti eläminen noin muuten? En usko. Kosteusvoidetta kun käyttää oli se sitten päivä tai yövoide(yövoidetta voi käyttää myös päivisin) niin se on iholle hyväksi, ei tarvitse olla 100e purnukka, hyviä voiteita hyvillä raaka-aineilla löytää ihan kymmenelläkin eurolla kun tutkii inki-listaa. Näissäkin eroja. Esim Lumene sisältää paljon vettä eikä mitään oikeita aineita ja vain hätätilanteessa suosittelisin, taas esimerkiksi ACO merkki samanhintainen jossa myös raaka-aineita, ja oikeasti toimiva ja laadukas hinta laatu suhteeltaan. ~ Omaa iho tyyppiä tutkaillessa kannattaa suunnata kysymään vinkkejä ammattilaisilta. Ja mitä muita toivottuja elementtejä kaipaisit voiteelta? Kaipaisitko kosteutuksen lisäksi myös esim. kirkastusta iholle, kiinteytystä vai puhdistusta epäpuhtauksiin? Kuiva, normaali/sekaiho sekä rasvainen iho ovat eri iho tyyppejä, tämä pitää myös ottaa huomioon. (* Rasvainen iho tarvitsee myös kosteutusta vaikkakin yleensä toisin luullaan että ei tarvisi. ) Ihoa kannattaa myös kuoria kasvojen kuorinta voiteella kerran kahdessa viikossa, että tuotteet imeytyvät ihoon.
Mitä Aco-voidetta käytät? Minä testasin sen anti-agen ja minusta se oli huono, jätti ihon ihan kuivaksi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retinoidit tehokkain, nimenomaan reseptillä.
Peptidit toimii myös, niasiini, hapot jne.
Laita pubmediin hakuun eri aineita ja skin, niin näet oikeat tutkimustulokset jokaisesta aineesta.
Sisäisesti c-vit ja a-vit (oikea a-vit), glysiini vaikuttaa oikeasti kollageenisynteesiin, näistäkin näet tutkimukset pubmedista.
Ota itse selvää, ja tosiaan retinoidit varmin, mutta joudut kestämään niiden sivuvaikutukset.
Mikä on reseptillä saatava retinoidivalmiste? Nimi esiin, kiitos! Ja millä indikaatiolla sitä lääkärit kirjoittavat?
Itse en siis käytä retinoideja, liian herkkä iho, joten en tiedä miten sitä suomessa saa.
Tiedän vain joidenkin kyllä saavan sitä ja jotkut tilaa sitä salaa ulkomailta.
Sitten on tietysti reseptivapaat mm. ordinarylla, ne ei vaan ole niin vahvoja.
Googlettakaa esim. tretinoin + before after, youtubissa on videoitakin, niin saatte aavistusta sen tehosta.
Esim. tässä on 28 vuotta retin- a käyttöä, tuo nainen on 61-vuotias-
No voi hyvänen aika! Tuon naisen kasvot ei liiku ollenkaan eri ilmeiden mukana mitä normaalisti tapahtuu kaikille. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko tällaisia.... Tuo on niin varmasti käynyt leikkauksessa tai naama täynnä botoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä pinnan hoito pidä mitään kunnossa. Kaikki lähtee sisältä, ja mitä ravinteita solut saa. Jos solut ovat heikkoja ja kärsivät esim. vitamiinien puutostiloista, ei ne siitä parane vaikka mitä lotionia päälle laittaisit.
Minulla on hyvä ja rypytön iho, ikää kohta 50. Mutta olenkin syönyt vitamiineja ja hivenaineita koko elämäni, ja kunnon määriä, ei mitää multitabseja. Kosteutuksena hajuttomat ja värittömät ja mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävät kosteusvoiteet.Ajattele vaikka että kasvatat tomaatteja. Vaikka kuinka sumutat niiden pinnalle vettä, ne kuihtuvat, jos et anna juurille vettä ja ravinteita.
”Ajattele vaikka tomaatteja. Vaikka kuinka sumutat niiden pinnalle vettä ne kuihtuvat, jos et anna niille vettä ja ravinteita” nyt kyllä kuolin nauruun tälle ohjeella. Aivan eri asia ihon ylläpitäminen pintajuonteilta kuin tomaattien kasvatus ja hengissä pito. Nyt on kyse pintajuonteista jota tomaateilla tuskin on. Kyllä siihen ihon pintakerrokseen eli epidermikseen vaikuttavat nimenomaan ne ”Lotionit”. Ei se pintakerros sisältäpäinkään kuivu sori nyt vaan😂 siihen pinnalle ” ihon ulkokerroksiin” voiteita ja kuorintoja nimenomaan ulkoapäin niitä hoitamaan. Et pysty ihon pintaasi sisältäpäin täysin hoitamaan.
Vitamiinit joita syöt ja ravinteet eivät auta pintajuonteisiin.
Jos ottaa joka päivä lasillisen appelsiinituoremehua tai syö appelsiinin, ja ottaa multivitan, kuinka paljon lisää c-vitamiinia pitää hankkia? N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita pubmediin hakuun eri aineita ja skin, niin näet oikeat tutkimustulokset jokaisesta aineesta.
Sisäisesti c-vit ja a-vit (oikea a-vit), glysiini vaikuttaa oikeasti kollageenisynteesiin, näistäkin näet tutkimukset pubmedista.
Ota itse selvää, ja tosiaan retinoidit varmin, mutta joudut kestämään niiden sivuvaikutukset.
Itse en siis käytä retinoideja, liian herkkä iho, joten en tiedä miten sitä suomessa saa.
Googlettakaa esim. tretinoin + before after, youtubissa on videoitakin, niin saatte aavistusta sen tehosta.
No voi hyvänen aika! Tuon naisen kasvot ei liiku ollenkaan eri ilmeiden mukana mitä normaalisti tapahtuu kaikille. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko tällaisia.... Tuo on niin varmasti käynyt leikkauksessa tai naama täynnä botoksia.
Minusta hänen ihonsa on kuulas ja hehkuva. Botoxilla ei tuollaista saa, botox siloittaa vain ryppyjä muttei tuo tuollaista hehkua. Minusta ei vaikuta leikellyltäkään ja mulla on aika tarkka silmä.
OptiRetin siis käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa joka päivä lasillisen appelsiinituoremehua tai syö appelsiinin, ja ottaa multivitan, kuinka paljon lisää c-vitamiinia pitää hankkia? N50+
Monet käyttää ns. liposomal muotoa c-vitamiinista, ja isoja määriä. Appelsiini on aika pieni määrä, ja ne poimitaan raakana, joten määrät on niin ja näin, suomessa voisi olla hyvä vaihtoehto esim. pakasteviinimarjat yms.
Sitä liposomlia voi tehdä itsekin tavallisesta c-vit jauheesta halvalla, se on helppoa ja tarvitset lesitiiniä, c-vit jauhetta, ultraäänilaitteen (korunpuhdistaja).
Nuo hamstrattiin suomesta keväällä, koronan takia, mutta niitä saa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hänen ihonsa on kuulas ja hehkuva. Botoxilla ei tuollaista saa, botox siloittaa vain ryppyjä muttei tuo tuollaista hehkua. Minusta ei vaikuta leikellyltäkään ja mulla on aika tarkka silmä.
OptiRetin siis käyttöön!
Kyllä, tuolla ei näy leikkausta, eikä botoxia, niistä tulee hyvin eri tyyppinen tulos, vaikka perinteinen kasvojenkohotus voi olla monesti hyvä vaihtoehto, ja kaulan kohotus.
Retinoidien vaikutus näkyy tuossa videolla hyvin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OptiRetin siis käyttöön!
Hei, lapsellakin liikkuu otsa kulmien kohottamisen ym ilmeilyn myötä. Tuo jäykkyys naamassa kertoo kyllä, että kajottu on ja rankasti. Ihan sama mitä uskot. Voiteet ei tuollaista aiheuta :D