Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua - tuore mieheni on keksinyt oman kielen eikä suostu kommunikoimaan enää suomeksi

Vierailija
16.10.2020 |

Olen absurdissa tilanteessa. Tapasin neljä kuukautta sitten Tinderissä ihanan miehen, jonka kanssa tapailu muuttui seurusteluksi. Viimeiset kaksi kuukautta olemme viettäneet jatkuvasti aikaa toistemme luona, eläneet ns. normaalia parisuhdearkea yhdessä. Mies on huomaavainen, hyvässä ammatissa, hyvännäköinen ja huolehtii itsestään.

Mies on nuoruudestaan asti omannut kirjallisia harrastuksia - hän lukee paljon, ja hänen työnsäkin liittyy vieraisiin kieliin. Viimeisen parin vuoden aikana hän on syventynyt J.R.R. Tolkienin elämäntyöhön, ja siitä inspiroituneena kehittänyt oman kielensä, kuten Tolkienkin teki saagaansa varten.

Nyt olen absurdissa tilanteessa, jossa mies on viimein saanut kielensä "hiottua oikeaksi kieleksi", ja hän tahtoo kommunikoida kanssani tällä kielellä. Hän sanoo, ettei muualla (eli töissä, tuttaviensa kanssa) "pääse käyttämään" kehittämäänsä kieltä. Hän kokee tärkeäksi, että pääsisi kommunikoimaan kehittämällään kielellä, ja että joku muukin tätä kieltä osaisi.

Totta kai olen ylpeä siitä, että mies on pystynyt tuollaiseen suoritukseen. En kuitenkaan jaksaisi enkä välttämättä haluaisi opetella tätä kieltä, jotta voisin kommunikoida miehen kanssa. Mies on sanonut, että tapauksissa, joissa hänen kielestään puuttuu sanastoa ilmaista jokin asia (esim. leivänpaahdin), hän suostuu puhumaan suomea. Hän kuitenkin vaatii, että opettelen kielen tai edes sen perusteet, mikäli haluan hänen kanssaan jutella.

On ollut todella raivostuttavaa viimeisen viikon ajan, kun esimerkiksi kysyn mieheltä jotain normaalia asiaa, ja hän vastaa kehittämällään kielellä, jota en ymmärrä. Toisaalta tuntuisi typerältä erota tällaisen asian takia, sillä mies on muuten unelmieni täyttymys.

Mitä tekisitte asemassani? Miten saan miehelle järkeä päähän, että voisi puhua ihan suomea kanssani? Vai pitääkö minun todella opetella joku hänen fantasiakielensä? Mies on itse aina ollut lahjakas kielissä ja oppinut vieraat kielet helposti, joten minusta tuntuu, ettei hän ymmärrä, ettei muille uuden kielen opettelu ole mikään yhden illan puhdetyö.

Mainittakoon vielä, että olen 37-vuotias ja ilmeisesti "nirso" miesmakuni kanssa, eli miehen vaihtaminen ei ole mikään läpihuutojuttu.

Kommentit (425)

Vierailija
41/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, ei mitään hätää niin kauan kuin rakkauden kieli on tärkein! 😊 Nauroin maha kippurassa kun ajattelin miehen höpöttävän omaa kieltään nurkassa foliohattu pään päällä. Jos kyse on pelkästä kielestä, jonka yli pääsette yhteisellä ymmärryksellä, ei mitään hätää. Kun hän hoitaa homman sängyssä ja teille syntyy sinun äidinkieltäsi puhuvia lapsia kaikki hyvin. Nauti rakkaudesta, seksistä ja anna hänen höpöttää. 😍 Niin monet multikulturiset rakkaustarinat käynnistyy ihan samalla tavalla. ❤ Oi miten ihana rakkaustarina. 💝

Vierailija
42/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan hervoton juttu. Ap, mies kuulostaa mainiolta tyypiltä, ja jos pääsette tästä eteenpäin, tästä jää aika hauska muisto teidän suhteen alkutaipaleelta. Mutta sulla on oikeus asettaa rajasi. Mieti mikä on sinusta kohtuullista ja ilmaise se sitten miehelle jämäkästi mutta lempeästi. Jos tämä ei kerta kaikkiaan miehelle käy eikä hän edes muutaman viikon tuumaustauon (tauko suhteesta) jälkeen suostu keskustelemaan asiasta (suomeksi!), hän on niin joustamaton että tulevaisuus hänen kanssaan olisi joka tapauksessa aivan mahdoton. Jos tämä päätyy olemaan eronne syy, toivon että voit ottaa koko jutun huumorilla. Kaikki me olemme kummallisia omalla tavallamme, mutta kaikkea ei tarvitse sietää!

Uskon, että tapaus on "hervoton" ulkopuolisen korviin, enkä yhtään ihmettele, miksi monet huutelevat trollia täällä. Kuten sanoin, tapaus on absurdi. Ja vaikean siitä tekeekin juuri tuo, että mies ON mainio tyyppi. Toisaalta rakastan juuri tuota "pilke silmäkulmassa" -ominaisuutta, mikä tässäkin asiassa näkyy (olettaen, että kyse ei ole juuri jostain testailusta, tai kuten joku vihjasi, alkavasta skitsofreniasta), ja olen miehelle sanonutkin, että toivon oppivani tuota lapsenomaista elämäniloa häneltä. Ehkä hän ajattelee, että tarkoitin jotain tällaista... No, en ainakaan tietänyt tarkoittavani.

Sitten olen juuri miettinyt, että olisiko tämän kielen opettelu juuri jotain hauskaa, suloista, riemastuttavaa yhteistä kivaa. Että olenko juuri vain tylsä ja laiska, jos en tähän lähde (mies ei ole niin sanonut - ainakaan kielellä, jota ymmärtäisin). Ja minusta tuo ehdotus oli hyvä, mitä joku toinen ehdotti, että esim puoli tuntia päivässä juttelisimme hänen kehittämällään kielellään.

Mutta noista rajoista. Minulla on juuri vähän epäuskoinen ja pelokaskin olo, sillä todellakin olin asennoitunut tähän suhteeseen niin, että tämä voisi kestää. Nyt minua tavallaan kauhistuttaa ajatus, ettemme pääse yli näin kummallisesta asiasta, ja koko neljän kuukauden ihana taival kaatuu johonkin näin järjettömään. Tilanne on kuin jostain painajaisesta, mutten osaa kommunikoida sitä miehelle, joka vaan puhuu kieltään ja naureskelee pilke silmäkulmassa.

Minulla ei siis ole vielä niin turvallinen olo tässä suhteessa, että osaisin jämptisti sanoa, että nyt loppuu tämä kielihullutus, vaan pelkään, että jos tyrmään täysin ajatuksen kielen jakamisesta, suhde kariutuu, kun olen liian "tylsämielinen" ja katson mielummin vaikka Netflixiä kuin opiskelen fantasiakielen. Pelkään myös, että "kielipiireissä" missä mies pyörii ja työskentelee, on monia humanistineitoja, jotka olisivat aivan innoissaan miehen saavutuksista kielensä parissa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en usko tätä aloitusa oikeksi. Ap voi tulla hätäisesti selittelemään syitä seuraaviin:

Miten mies muka on kieliasiantuntija ja tekee ammatikseen jotain vieraisiin kieliin liittyvää, mutta ei tiedä edes alustavasti miten vieras kieli opitaan?? Että hän muka papattaisi sulle omaa kieltään ja pyörittelisi silmiään kun et ymmärrä? Ei kuulosta uskottavalta olla niin pihalla, jos on muka alan ammattilainen.

Ja sit JOS se on kielialalla, vaikka kääntäjä, niin miten muka sillä ei ole KETÄÄN asiasta kiinnostunutta tuttua, jonka kanssa käyttää kieltä ja kehittää sitä? Olen itsekin tulkki ja kääntäjä ja kyllä ne kielinörtit toisensa löytää, yhteiset harrastukset yhdistää.

Kolmas outous on se, MIKSI hän olisi kehittänyt kielen yksin alusta loppuun, ilman mitään tavoitetta kielen käyttöön. Yleensä nämä kehitetään jostain syystä. Esim kirjaprojektiin, tai yhteiseksi (!) salakieleksi kavereiden kanssa.

Mies sanoo, että kielen oppii nopeiten, kun käyttää vaan. Hän ei myöskään toimi kielen opettajana. Mies ei myöskään "pyörittele silmiään" mitenkään halveksuen tms., vaan nauraa jotenkin iloisesti, kuin koko asia olisi hauska.

Ja eihän siellä töissä voi työasioita hoitaa oma keksimällä kielellä. Tämä kielen kehittäminen on ollut hänelle vain jonkinlainen "tutkimus" ja harrastus, hän on vain niin kiinnostunut kielestä, että on aikansa kuluksi sen kehittänyt. Kerran hän mainitsi kierrellen, että on ajatellut, että "joku joskus" voisi kieltä tarvita, ja hän voisi kielen luovuttaa juuri jonkin projektin käyttöön, mutta ei halunnut siitä puhua enempää. Minulle tuli vaikutelma, että edellä mainittu on hänen haaveensa, mutta sellainen, jota hän ei tohdi ääneen julkistaa.

ap

Vierailija
44/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen. Sun täytyy nyt vaan ihan hiljaa katsoa sun miestä sillä ilmeellä, jonka osa naisista osaa niiiiiiiiin hyvin:

”Dude, really?”

Leffoissa näkee, kun mies tekee typerää, niin se nainen ei sano YHTÄÄN mitään, vaan mulkaisee silloin, kun naiset tässä tilanteessa on tapana miestä mulkoilla.

Ei kato, puhe ei tähän juttuun auta. Liian pitkälle mennyt koko episodi jo.

Ei tämä eron paikka ole. Sulla on aivan mahtava mies! -Mutta Sisko hyvä, tiedäthän, ne mahtavatkaan miehet on.. sensuuriniskee..

Voitko linkittää kuvan tästä ilmeestä, kokeilisin mielelläni... Mies näyttää saavan jotenkin todella suurta iloa ja hupia tämän kielen puhumisesta, niin, että häneltä tuntuu menevän täysin ohi, että minua asia ahdistaa eikä se ole minusta mitenkään riemastuttavaa.

ap

Vierailija
45/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että otat lapsellisen asenteen ja vahvistat eläytymistäsi innokkaan lapsen rooliin esim. konttaamalla ympäri huoneistoa. Sitten alat toistella hänen sanojaan hieman muunnellen ja muista jättää ärrät pois!

Kiljahtele samalla, niin pääset vauhtiin oikein kunnolla. Kerro, opettelet kyllä mielelläsi sen uuden kielen, ja tarvitset tätä elämystunnelmaa ollaksesi yhtä vastaanottavainen kuin taapero.

Kyllä hän varmaan ymmärtää.

Samalla saat kätevästi arkiliikuntaa ja lattiatuntumassa voit vaihtaa lennossa joogasessioon ja maadoittua.

Vierailija
46/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat miehet on just tollasia, kuulosta ihkulta :) Että vain yks asia on tärkeä, joku hänen oma juttunsa. Ja siihen pitää sit muiden taipua 100%. Ja mikäs se kivempaa kuin uudessa suhteessa tutustumisvaiheessa ei voi enää edes kommunikoida, ei kertoa omasta päivästä tai kertoa huolista. Kaikki aika menee johonkin miehen omaan juttuun, ja on ihan sama mitä mieltä sinä siitä oot. Sulle vähän nauretaan että voi sua höppänärassukkaa, kun yrität kääntää miehen päätä. Pyh pah, nyt tehdään kuten hän haluaa.

Et varmaan malta odottaa että saat esitellä tämän täysin normaalin ja kohtuullisesti käyttäytyvän miehen vanhemmillesi.

Vierailija
47/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sanakirja ja opettele se kieli, jos mies on kerran niin täydellinen. (Mitä kyllä epäilen,

sillä neljä kuukautta on todella vähän aikaa oppia tuntemaan toinen oikeasti.)

Vierailija
48/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen. Sun täytyy nyt vaan ihan hiljaa katsoa sun miestä sillä ilmeellä, jonka osa naisista osaa niiiiiiiiin hyvin:

”Dude, really?”

Leffoissa näkee, kun mies tekee typerää, niin se nainen ei sano YHTÄÄN mitään, vaan mulkaisee silloin, kun naiset tässä tilanteessa on tapana miestä mulkoilla.

Ei kato, puhe ei tähän juttuun auta. Liian pitkälle mennyt koko episodi jo.

Ei tämä eron paikka ole. Sulla on aivan mahtava mies! -Mutta Sisko hyvä, tiedäthän, ne mahtavatkaan miehet on.. sensuuriniskee..

Voitko linkittää kuvan tästä ilmeestä, kokeilisin mielelläni... Mies näyttää saavan jotenkin todella suurta iloa ja hupia tämän kielen puhumisesta, niin, että häneltä tuntuu menevän täysin ohi, että minua asia ahdistaa eikä se ole minusta mitenkään riemastuttavaa.

ap

Kiva kun häntä ei haittaa sun ahdistus ja ajatukset mahdollisesta erosta. Ei ihan osaa lukea sua? Vai osaa, muttei kiinnosta, kun on niin kiva se oma juttu. Ja tässä vaiheessahan se vielä tykkää susta maksimit, kun ootte vasta tavanneet. Mitäs sit kun se tottuu suhun ja ei jaksa enää edes tsempata, paljonko sun tunteet sit painaa vaakakupissa?

Vierailija
49/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tämä ap-trolli jaksaa kuvitella ja kirjoitella näitä pitkiä juttuja jatkuvasti? Ja tarina jatkuu, jatkuu, jatkuu....

Vierailija
50/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sekopäältä. Eikö hän voi kääntää sanomaasi ihan omassa mielessään omalle kielelleen. Miksi sun pitää se kieli harjoitella? Mä aloittaisin todennäköisesti tieteellisen kokeen siitä, kuinka kauan voin olla puhumatta idiootille. Se olisi erittäin tieteellinen tutkimus, jossa havainnoisin idiootin käyttäytymistä ja hänen keinojaan saada minua kommunikoimaan. Uskon, että pystyisin olemaan vuodenkin puhumatta!

Vierailija
51/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko tätä aloitusa oikeksi. Ap voi tulla hätäisesti selittelemään syitä seuraaviin:

Miten mies muka on kieliasiantuntija ja tekee ammatikseen jotain vieraisiin kieliin liittyvää, mutta ei tiedä edes alustavasti miten vieras kieli opitaan?? Että hän muka papattaisi sulle omaa kieltään ja pyörittelisi silmiään kun et ymmärrä? Ei kuulosta uskottavalta olla niin pihalla, jos on muka alan ammattilainen.

Ja sit JOS se on kielialalla, vaikka kääntäjä, niin miten muka sillä ei ole KETÄÄN asiasta kiinnostunutta tuttua, jonka kanssa käyttää kieltä ja kehittää sitä? Olen itsekin tulkki ja kääntäjä ja kyllä ne kielinörtit toisensa löytää, yhteiset harrastukset yhdistää.

Kolmas outous on se, MIKSI hän olisi kehittänyt kielen yksin alusta loppuun, ilman mitään tavoitetta kielen käyttöön. Yleensä nämä kehitetään jostain syystä. Esim kirjaprojektiin, tai yhteiseksi (!) salakieleksi kavereiden kanssa.

Mies sanoo, että kielen oppii nopeiten, kun käyttää vaan. Hän ei myöskään toimi kielen opettajana. Mies ei myöskään "pyörittele silmiään" mitenkään halveksuen tms., vaan nauraa jotenkin iloisesti, kuin koko asia olisi hauska.

Ja eihän siellä töissä voi työasioita hoitaa oma keksimällä kielellä. Tämä kielen kehittäminen on ollut hänelle vain jonkinlainen "tutkimus" ja harrastus, hän on vain niin kiinnostunut kielestä, että on aikansa kuluksi sen kehittänyt. Kerran hän mainitsi kierrellen, että on ajatellut, että "joku joskus" voisi kieltä tarvita, ja hän voisi kielen luovuttaa juuri jonkin projektin käyttöön, mutta ei halunnut siitä puhua enempää. Minulle tuli vaikutelma, että edellä mainittu on hänen haaveensa, mutta sellainen, jota hän ei tohdi ääneen julkistaa.

ap

Juuh, no minäpä en tämän vastauksen jälkeen usko edelleen pätkän vertaa. En minäkään ole kieltenopettaja, mutta työskentelen kielten parissa ja tiedän paljon kielistä. Ei joku tietoverkkoinsinöörikään ehkä osaa itse valmistaa tietokoneen osia, mutta tietää silti paljon sen toiminnasta. Millä vaan alalla sä omaksut oman erikoistumisesi ympäriltä tolkuttamasti tietoa. Ei sillä voi olla käsitystä, että uuden kielen oppii noin. Jotain sanastoa varmasti oppii nopeasti ihan sillä osoitus-sana -tekniikalla, mutta hei haloo.

Ja miksi sen kielen piti olla valmiiksi hiottu ennenkuin mies alkaa sulle yksittäisiä sanoja opettamaan?

Vierailija
52/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan hervoton juttu. Ap, mies kuulostaa mainiolta tyypiltä, ja jos pääsette tästä eteenpäin, tästä jää aika hauska muisto teidän suhteen alkutaipaleelta. Mutta sulla on oikeus asettaa rajasi. Mieti mikä on sinusta kohtuullista ja ilmaise se sitten miehelle jämäkästi mutta lempeästi. Jos tämä ei kerta kaikkiaan miehelle käy eikä hän edes muutaman viikon tuumaustauon (tauko suhteesta) jälkeen suostu keskustelemaan asiasta (suomeksi!), hän on niin joustamaton että tulevaisuus hänen kanssaan olisi joka tapauksessa aivan mahdoton. Jos tämä päätyy olemaan eronne syy, toivon että voit ottaa koko jutun huumorilla. Kaikki me olemme kummallisia omalla tavallamme, mutta kaikkea ei tarvitse sietää!

Uskon, että tapaus on "hervoton" ulkopuolisen korviin, enkä yhtään ihmettele, miksi monet huutelevat trollia täällä. Kuten sanoin, tapaus on absurdi. Ja vaikean siitä tekeekin juuri tuo, että mies ON mainio tyyppi. Toisaalta rakastan juuri tuota "pilke silmäkulmassa" -ominaisuutta, mikä tässäkin asiassa näkyy (olettaen, että kyse ei ole juuri jostain testailusta, tai kuten joku vihjasi, alkavasta skitsofreniasta), ja olen miehelle sanonutkin, että toivon oppivani tuota lapsenomaista elämäniloa häneltä. Ehkä hän ajattelee, että tarkoitin jotain tällaista... No, en ainakaan tietänyt tarkoittavani.

Sitten olen juuri miettinyt, että olisiko tämän kielen opettelu juuri jotain hauskaa, suloista, riemastuttavaa yhteistä kivaa. Että olenko juuri vain tylsä ja laiska, jos en tähän lähde (mies ei ole niin sanonut - ainakaan kielellä, jota ymmärtäisin). Ja minusta tuo ehdotus oli hyvä, mitä joku toinen ehdotti, että esim puoli tuntia päivässä juttelisimme hänen kehittämällään kielellään.

Mutta noista rajoista. Minulla on juuri vähän epäuskoinen ja pelokaskin olo, sillä todellakin olin asennoitunut tähän suhteeseen niin, että tämä voisi kestää. Nyt minua tavallaan kauhistuttaa ajatus, ettemme pääse yli näin kummallisesta asiasta, ja koko neljän kuukauden ihana taival kaatuu johonkin näin järjettömään. Tilanne on kuin jostain painajaisesta, mutten osaa kommunikoida sitä miehelle, joka vaan puhuu kieltään ja naureskelee pilke silmäkulmassa.

Minulla ei siis ole vielä niin turvallinen olo tässä suhteessa, että osaisin jämptisti sanoa, että nyt loppuu tämä kielihullutus, vaan pelkään, että jos tyrmään täysin ajatuksen kielen jakamisesta, suhde kariutuu, kun olen liian "tylsämielinen" ja katson mielummin vaikka Netflixiä kuin opiskelen fantasiakielen. Pelkään myös, että "kielipiireissä" missä mies pyörii ja työskentelee, on monia humanistineitoja, jotka olisivat aivan innoissaan miehen saavutuksista kielensä parissa.

ap

Pohdit aivan liikaa. Kuuntele omaa sisäistä ääntäsi ja sitä, miltä sinusta tuntuu. Tuosta kirjoituksestasi päätellen et tunne oloasi rennoksi ja mukavaksi tämän miehen kieliasian suhteen. Jos et pysty tai uskalla sitä miehelle sanoa, ei suhteella mielestäni ole tulevaisuutta. Neljä kuukautta on oikeasti todella lyhyt aika, alat vaata vähitellen paremmin tutustua mieheen. Jos nyt jo on tuollaista, mitähän kaikkia kummallisuuksia on vielä tulossa?

Vierailija
53/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yleensä ihan tossu suhteissa? Etkö saa sanottua "lopeta, nyt puhutaan suomea?". Saako sun yli kävellä muutenkin?

Vierailija
54/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselläkin (elävällä) kielellä on vaikea esim riidellä rakentavasti tai selvitellä erimielisyyksiä ja väärinkäsityksiä, joita väistämättä kaikille tulee.

Vierailija
55/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pimeetä tarinaa en ole pitkiin lukenut.

Vierailija
56/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaisin vaan puhumasta miehelle. Enkä reagoisi mitenkään miehen puheisiin, jos puhuu omalla kielellään. Luulisi parissa päivässä tajuavan ja löytyisi se suomen kielikin taas. Minulla on kyllä huumorintajua, mutta tuollainen menee jo yli, että pitäisi opetella joku täysin hyödytön kieli.

Vierailija
57/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heti sanonut, että se on humanisti. Ei ne opi ihmisten tavoille. Vastaavia tempauksia on luvassa tulevaisuudessa

Vierailija
58/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies haluaa elää kuin kultakala. Sillä on lapsesta asti ollut sellanen unelma, se vaan fanittaa kultakaloja ja pitää niitä kauniina. Siis käy töissä ja harrastuksissa ihan normaalisti, mutta kotona se "muuttuu" kultakalaksi ja mä oon sen "omistaja". Eli se laittaa sellanen oranssinkultasen puvun ja makaa maassa olevalla patjalla sellanen tyhjä ilme kasvoillaan. Välillä vähän sätkii ja availee suuta äänettömästi.

Kyllä se käy vessassa ja syö välillä normaalisti, pitää siis sellasia noin 10min taukoja parin tunnin välein ja sillon voidaan puhua tai halata. Mutta kun se on kultakala niin ei tietenkään jutella ja en mee koskemaan sitä, kuten en koskisi oikeaan kalaan tai huomioisi muutenkaan.

Näin me on tehty joku 7 vuotta jo ja hyvin menee! Kuulostaa hyvin samalta kuin ap tilanne :) Jotkut miehet vaan on intohimosia omien kiinnostusten suhteen.

Vierailija
59/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lukenut jutun autistista, joka kehitteli oman kielen ja näki numerot väreinä ja siten osasi laskea päässään laskinta nopeammin. Näitä vaan on hirveän harvassa, kourallinen koko ihmiskunnassa. Ehkä tässä tarinassa yritetään glorifioida jotenkin autismin kirjon ihmistä, kuvitteellista tosin.

Vierailija
60/425 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies edes pystyy siihen, että molottaa omaa kieltään ja naureskelee sinulle muka "pilke silmäkulmassa". Kun et pysty hänen kanssaan kommunikoimaan.

Tuohan on henkistä väkivaltaa.

Jos hän jo nyt alussa pystyy tuollaiseen (hulluuteen) niin mitä seuraavaakaan jatkossa.

Mies on omituinen ja ilkeä. Ja tosiaan testaa sinua miten pitkälle joustat ja taivut.

Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja sanot miehelle, että nyt alat puhumaan normaalisti. Jos siitä sattuu niin sitten suuttuu.

Jos tämä on totta niin olen luullut, että olen jo kaikki parisuhteiden omituisuudet nähnyt ja kuullut, mutta en näköjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi