Lisäkilpirauhasen liikatoiminta, oireet?
Minulla on tuo, useampi suurentunut lisäkilpirauhanen.
Parathormoni, kalkki virtsassa ja ionisoitu kalkki veressä koholla. Leikkaus on vasta suunnitteilla.
Väsyttää ja janottaa ja iho kuivaa helposti, en tiedä johtuukohan tuosta. Mitä oireita teillä on ollut? Mulla ei särje jalkoja tai käsiä, mitä olen kuullut muiden valittavan..
Entä miten leikkauksen jälkeen oireet? Tuliko kilpirauhasen vajaatoimintaa sen jälkeen?
Kommentit (42)
Laitan tähän omia arvoja kun niitä ovat jotkut kyselleet. Mulla on pth 1230, kalkki 1,69 ja D-vitamiini yli 200. DG siis hyperparatyreoosi ja hyperkalsemia. Oireina lamauttava väsymys, kipuja etenkin raajoissa ja uusimpana vatsakipuja ja toisin kuin useissa oirekuvauksissa ei ole ummetusta vaan vatsa on koko ajan sekaisin. Olen suht nuori, sairaus havaittiin äskettäin. Endokrinologian polilla oli puhetta että leikkaus on puolen vuoden sisällä. Vähän jännittää kun korkea pth ja vaikeaoireinen hyperkalsemia liittyvät usein lisäkilpirauhasen syöpään joka onneksi on kuitenkin tosi harvinainen.
Vierailija58
Itseltäni poistettiin kertaalleen, tuli uudelleen. Useiden kokeiden jälkeen lääkärit hus:a myöten tulivat siihen tulokseen, ettei leikkaus auta, kun kokeissa oli löytynyt jokin harvinainen geeni mutaatio ja pari adenoomaa. Tyypilliset oireet jotka kuuluvat taudin kuvaan.
Osteoporoosi kiusallisena, jonka vuoksi murtumia siellä täällä viimeksi selässä pari murtumaa.
Em. Lisäksi crps, diabetes, uniapnea,verenkierto häiriöitä..
Troppeja laidasta laitaan