1,5 v tyttö pitelee alapäätään ja huutaa pipi!
Mikä voi olla vaivana kun tyttö ottaa vaipat pois ja pitelee "pimppiään" ja hokee ai, ai, ai pipi, pipi. Ei ole kuumetta eikä muuta on vain itkuinen
Kommentit (11)
Ei näyttänyt iho olevan rikki eikä mitään muuta.. Voiskohan olla toi pissatulehdus, oltiin uimahallissa pari päivää sitten.. Mitä nyt pitää tehdä, lähteä lääkäriin, antaa lääkettä?
Virtsatietulehdus voi alkaa yllättäen ja olla TOSI kipeä, niin kipeä että minulla aikuisella naisella oli kestämistä. Menisin heti lääkäriin, jos ei mitään ulkoisia vaurioita ole.
Valitettavasti joudutte lähtemään heti käymään päivystyksessä :( en pitäisi tyttöä yön yli kotona, jos epäilisin kipeää virtsatientulehdusta. Anna ensalkuun kipulääkettä, mutta se harvoin auttaa..
Anna yöksi Panadol ja aamulla lääkäriin - ei hengenhätä varmaan ellei tilanne muutu
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 19:31"]
Anna yöksi Panadol ja aamulla lääkäriin - ei hengenhätä varmaan ellei tilanne muutu
[/quote]
Ihan tiedoksi että virtsatientulehdus voi olla aivan helvetillisen kivulias. Luulen, että mulla oli se joskus lapsena jo, mutta en vain sanonut kellekään ja sitten kärsin kivuissani. Ei kiva. 1-vuotiaan veisin saman tien päivystykseen.
Jos noin pieni on itkuinen ja sanoo, että sattuu, totta ihmeessä mennään lääkäriin!
Heti päivystykseen, niin siellä pikatestillä selviää onko pissatulehdus (sairaanhoitajakin tuon selvittää ihan parissa sekunnissa) ja sitten vaan lääkäriltä antibiootit mukaan... Kipulääkkeet tuohon ihan turhia. Itse menisin vaikka useammaksi tunniksi odottamaan, jotta avun saa mahd. pian. On erittäin inhottava tunne pissatulehduksen aikana.
Miten tässä kävi? Oliko kyseessä VTI? Onko tyttö jo paremmassa kunnossa? :)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 19:31"]
[/quote]
Tulehdus leviää nopeasti munuaisiin. Heti lääkärille!
Pissatulehdus? Lyönyt? Iho rikki taipeesta?