Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Suomessa kohdunpoistoa omalla rahalla, vai onko pakko mennä ulkomaille?

Vierailija
16.10.2020 |

Ilman "kunnon" lääketieteellistä syytä siis. Myös kokemuksista kohdunpoistosta saa kertoa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimien poistolla voi olla kauaskantoiset ja monimutkaiset seuraukset ihmisen terveydelle, siksi on ihan hyvä että lähtökohtaisesti lääkäri arvioi, kannattaako niitä poistaa

Vierailija
22/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei keltarauhashormoni käy?

kuukautiset voi jäädä kokonaan pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei keltarauhashormoni käy?

kuukautiset voi jäädä kokonaan pois

Haluan että jäävät varmasti pois.

Ap

Vierailija
24/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei  muuten puhunutkaan, että olisi vailla kohdunpoistoa ehkäisyn takia. 

Ilman kunnon lääketieteellistä syytä? Eli miksi.

Vierailija
25/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko lapsia?

Vierailija
26/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpun uus tuleminen?

Vierailija
27/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kohdunpoiston kivuliaiden ja *****maisten kuukautisten takia, plussana se ettei ehkäisystä tarvitse huolehtia. Olen valmis maksamaan että saan kohdun irti kehostani.

Ap

Mene lääkärille ja sano että epäilet endometrioosia. Saatat saada lähetteen kohdun poistoon, tai vähintään apua kuukautiskipuihin.

Vierailija
28/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ei saa edes sterilisaatiota rahalla. Miten valtiolla voi olla lupa päättää minun puolestani, mitä minä keholleni teen omilla rahoillani?! Täysin sairasta.

Sairasta on poistaa kohtu ilman syytä.

Se ei ole ainoastaan sairasta, vaan saattaa johtaa emättimen laskeumaan. Siksi tuskin kohtua poistetaan ilman lääketieteellistä syytä.

Vierailija
29/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut eri ehkäisykeinoja? Kuten implanttia? Se voi auttaa kuukautisten hallinnassa. Kohdunpoistosta voi seurata erinäisiä ongelmia, koska se se on kuitenkin osa lantion toimintaa. Jopa 12% hysterektomian kokeneista saa vakavia sivuoireita, joihin voi kuulua mm vaginan prolapsi.

En suosittele ilman kunnon lääketieteellistä syytä.

Vierailija
30/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kohdunpoiston kivuliaiden ja vittumaisten kuukautisten takia, plussana se ettei ehkäisystä tarvitse huolehtia. Olen valmis maksamaan että saan kohdun irti kehostani.

Ap

No keskustele lääkärin kanssa, siitä se alkaa. Kohdun poistaminen ei ole tavanomainen tapa hoitaa kivuliaita kuukautisia mutta ei se poissuljettukaan ole. 

Keskusteltu on, tyrkyttävät kierukkaa joka ei auta, päinvastoin.

Mikä on helpoin tapa saada kohdunpoisto? Olen valmis menemään ulkomaille ja maksamaan.

Ap

Minulle sanottiin julkisella, että "yksityisellä saisit leikkauksen mutta meidän kautta ei vielä leikata". Antoivat vaihtoehdoiksi kohdun limakalvon polttamisen ja hormonikierukan, joista valitsin jälkimmäisen, koska silloin ei ollut varaa mennä yksityiselle operaatioon.

Vierailija
31/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko lapsia?

Olen todennäköisesti lääkäreiden mielestä liian nuori (yli 20 alle 30).

Lapsia ei ole, eikä tule ainakaan niin että minä niitä kehostani ulos punkisin. Raskaaksi tuleminen on minulle sanoinkuvaamattoman kuvottava ajatus. Ei kuitenkaan mitään vihaa raskaana olevia naisia ja äitejä kohtaan. Raskaus ja synnytys ovat sinänsä uskomattomia suorituksia ja kunnioitan jokaista joka sen on tehnyt. Itselle se kuitenkin olisi mahdoton ajatus. Ainoa tapa saada perheeseen lapsi on se että tyttöystävä olisi raskaana.

En halua mitään muuta niin paljon kuin tätä.

Lääkäreille en ole kertonut kuin tuon kuukautisasian, pitäisivät hulluna muuten. Pääsyy on kuitenkin muutenkin saada ne kuukautiset pois.

Ap

Vierailija
32/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kohdunpoiston kivuliaiden ja vittumaisten kuukautisten takia, plussana se ettei ehkäisystä tarvitse huolehtia. Olen valmis maksamaan että saan kohdun irti kehostani.

Ap

Oletko käynyt gynekologilla? Onko syytä tutkittu?

Vierailija
33/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koittanut eri ehkäisykeinoja? Kuten implanttia? Se voi auttaa kuukautisten hallinnassa. Kohdunpoistosta voi seurata erinäisiä ongelmia, koska se se on kuitenkin osa lantion toimintaa. Jopa 12% hysterektomian kokeneista saa vakavia sivuoireita, joihin voi kuulua mm vaginan prolapsi.

En suosittele ilman kunnon lääketieteellistä syytä.

En halua hallita kuukautisia, vaan haluan niistä eroon täysin ja pysyvästi.

Vaginan prolapsin voi käsittääkseni hoitaa leikkauksella.

Ap

Vierailija
34/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun poistosta voi seurata koko emättimen valahtaminen ulos eli emätinprolapsi. En missään nimessä ikinä ottais tuollaista riskiä, vaikka ois minkälaiset kuukautiset.

Vierailija
35/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen saavutus lesbolta tulla vahingossa raskaaksi 7 kertaa.

Vierailija
36/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on naisen elämä. Äläkä luule että se siitä helpttuu, oli kohtua tai ei.

Fakta on se, että kohtua ei poisteta helposti edes 45v naiselta, joka vuotaa kuin seula. Kyllä ne hormonikierukan tunkee halusi tai ei. Parempi sekin kuin kohtusyöpä, minkä liiallinen vuoto tässä iässä voi saada aikaiseksi, koska kohdun limakalvo paksuuntuu.

Vierailija
37/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen saavutus lesbolta tulla vahingossa raskaaksi 7 kertaa.

Mitä? En ole koskaan ollut raskaana.

Ap

Vierailija
38/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on naisen elämä. Äläkä luule että se siitä helpttuu, oli kohtua tai ei.

Fakta on se, että kohtua ei poisteta helposti edes 45v naiselta, joka vuotaa kuin seula. Kyllä ne hormonikierukan tunkee halusi tai ei. Parempi sekin kuin kohtusyöpä, minkä liiallinen vuoto tässä iässä voi saada aikaiseksi, koska kohdun limakalvo paksuuntuu.

Minun elämäni ei tällaista tule olemaan. Menen ulkomaille poistattamaan sen jos Suomessa ei sitä tehdä.

Ap

Vierailija
39/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ei saa edes sterilisaatiota rahalla. Miten valtiolla voi olla lupa päättää minun puolestani, mitä minä keholleni teen omilla rahoillani?! Täysin sairasta.

Miten niin?

Ajattelin sterilisaatiota pelastuksenani.

Terv 7.vahinkoraskaus menossa.

Nyt on varmasti syytä katsoa peiliin jos jo seitsemäs "vahinko" menossa.

Suuremmalle osalle kun niitä "vahinkoja" ei satu KOSKAAN.

Tänä päivänä on jo niin hyvät ja monet ehkäisykeinot joilla pystytään kyllä ehkäisemään raskaudet lähes 100 % (~99.9O %).

Olet varmasti mieltäsi sairas jos 7 "vahinkoa" on jo sattunut. Eikä mieli_puolille anneta sterilisaatiota kun katsotaan että eivät ymmärrä sen lopullisuutta ja sen seurauksia.

Vierailija
40/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Ajattelin sterilisaatiota pelastuksenani.

Terv 7.vahinkoraskaus menossa.

Luulisi että ne veisi väkisin vaikka koko pil lun tuollaisen jälkeen. Ja aivot mielellään myös, lobotomia kiitos.

Tulet todella kalliiksi yhteiskunnalle, loputtomien ns. vahinkojen takia. Ta pat koko ajan lapsia kun et osaa normaalia ehkäisyä käyttää.

Todella rasite ainakin olet terveydenhuollolle. Varmaan niitä jo vit.uttaa nähdä sut siellä joka viikko raskaudenkeskeytyksessä.

Eikö tällaisilta ihmisiltä saa lääkkeillä haluja pois. Revaa kyllä osataan levittää mutta ei ehkäistä raskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi