Saako Suomessa kohdunpoistoa omalla rahalla, vai onko pakko mennä ulkomaille?
Ilman "kunnon" lääketieteellistä syytä siis. Myös kokemuksista kohdunpoistosta saa kertoa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ei saa edes sterilisaatiota rahalla. Miten valtiolla voi olla lupa päättää minun puolestani, mitä minä keholleni teen omilla rahoillani?! Täysin sairasta.
Miten niin?
Ajattelin sterilisaatiota pelastuksenani.
Terv 7.vahinkoraskaus menossa.Luulisi että ne veisi väkisin vaikka koko pil lun tuollaisen jälkeen. Ja aivot mielellään myös, lobotomia kiitos.
Tulet todella kalliiksi yhteiskunnalle, loputtomien ns. vahinkojen takia. Ta pat koko ajan lapsia kun et osaa normaalia ehkäisyä käyttää.
Todella rasite ainakin olet terveydenhuollolle. Varmaan niitä jo vit.uttaa nähdä sut siellä joka viikko raskaudenkeskeytyksessä.
Eikö tällaisilta ihmisiltä saa lääkkeillä haluja pois. Revaa kyllä osataan levittää mutta ei ehkäistä raskautta.
Ei sitten tullut mieleen että tuon kritisoimasi kommentin kirjoitti joku trolli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki ehkäisyimplanttia?
Sitä ei voi unohtaa ottaa, toimii 5 vuotta.
Kun se ei osaa, ymmärrä, tajua....
Jollakin on vasta 7 vahinkoakin sattunut eikä tule mieleen tehdä mitään. Vahinkojen määrä on vasta niin pieni, alle 10.
Hmmmmmm.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ei saa edes sterilisaatiota rahalla. Miten valtiolla voi olla lupa päättää minun puolestani, mitä minä keholleni teen omilla rahoillani?! Täysin sairasta.
Miten niin?
Ajattelin sterilisaatiota pelastuksenani.
Terv 7.vahinkoraskaus menossa.Luulisi että ne veisi väkisin vaikka koko pil lun tuollaisen jälkeen. Ja aivot mielellään myös, lobotomia kiitos.
Tulet todella kalliiksi yhteiskunnalle, loputtomien ns. vahinkojen takia. Ta pat koko ajan lapsia kun et osaa normaalia ehkäisyä käyttää.
Todella rasite ainakin olet terveydenhuollolle. Varmaan niitä jo vit.uttaa nähdä sut siellä joka viikko raskaudenkeskeytyksessä.
Eikö tällaisilta ihmisiltä saa lääkkeillä haluja pois. Revaa kyllä osataan levittää mutta ei ehkäistä raskautta.
Ei sitten tullut mieleen että tuon kritisoimasi kommentin kirjoitti joku trolli.
Ei kirjoittanut trolli vaan minä.
T. 7 vahinkiraskautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan kohdunpoiston kivuliaiden ja vittumaisten kuukautisten takia, plussana se ettei ehkäisystä tarvitse huolehtia. Olen valmis maksamaan että saan kohdun irti kehostani.
ApNo keskustele lääkärin kanssa, siitä se alkaa. Kohdun poistaminen ei ole tavanomainen tapa hoitaa kivuliaita kuukautisia mutta ei se poissuljettukaan ole.
Keskusteltu on, tyrkyttävät kierukkaa joka ei auta, päinvastoin.
Mikä on helpoin tapa saada kohdunpoisto? Olen valmis menemään ulkomaille ja maksamaan.
Ap
Kun kerran olet rahaa halukas laittamaan hommaan niin toiselle ja kolmannelle lääkärille, kunnes saat ymmärrystä.
Onko sulla vikaa päässä? Kuka haluaa omistaa kohdun? En kyllä minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sisäelimien poistolla voi olla kauaskantoiset ja monimutkaiset seuraukset ihmisen terveydelle, siksi on ihan hyvä että lähtökohtaisesti lääkäri arvioi, kannattaako niitä poistaa
Väljästi ajatellen noin on, mutta kohdun poistolla ei ole varsinaisesti terveyshaittoja, ehkä jopa päinvastoin. Ainut varsinainen seuraus on, ettei sen jälkeen voi raskautua. Positiivinen seikka se, ettei kohdun syövät ole pelkona, eikä kuukautisia. Negatiivisin haitta ehkä, että lähtee myös kohdunnapukka, ja se saattaa vaikuttaa seksielämän nautinnollisuuteen. Kukin puntaroi tilanteensa, ilman että uskoo ihan kaiken mitä kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta on poistaa kohtu ilman syytä.
Se ei ole ainoastaan sairasta, vaan saattaa johtaa emättimen laskeumaan. Siksi tuskin kohtua poistetaan ilman lääketieteellistä syytä.
Kyllä sieltä saattaa räpsähtää emättimet ja peräsuoletkin ihan kohdun kera.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa kohdunpoistoa ilman lääketieteellistä syytä missään. Ehkäisy ei ole syy kohdunpoistoon.
Minulta poistettiin kohtu 15 vuotta sitten myoomien vuoksi. Leikkaus meni hyvin eikä siitä ole minulla kuin positiivista sanomista. Kaikkein parasta oli, kun ehkäisystä ei tarvinnut huolehtia sen jälkeen.
Minulta poistettiin 20v sitten kohtu.
Kyllä elämän laatu koheni.
Huh kieltämättä melkoinen määrä keskeytyksiä. Seitsemän!!