Mies ei ole valmis naimisiin, mutta lapsi saisi tulla
Tunnen, että olen viimein löytänyt oikean rakkauden. Ja miesystäväni tuntee samoin. Hän kihlasi minut vuoden seurustelun jälkeen ja pian aloimme puhua perheenlisäyksestä, vieläpä miehen aloitteesta. MUTTA. Minä olen sillä tavoin vanhanaikainen, että haluaisin olla naimisissa ennen lapsen syntymää. Tämä olisi minulle TODELLA tärkeää. Miesystäväni sanoo ettei ole siihen vielä valmis. Haluaisi, että olisimme seurustelleen noin 5 vuotta ennen naimisiin menoa. Minulla kuitenkin on jo ikää sen verran, että ei ole viisasta lykätä mahd. raskautta niin pitkän ajan päähän.
Miten voi olla valmis kihloihin, joka on avioliittolupaus, ja perheenlisäykseen, mutta ei naimisiin? En ymmärrä. Lapsi jos mikä kuitenkin sitoo meidät yhteen lopuksi ikää.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on erilaisia. Olen 38-vuotias nainen, joka asuu avoliitossa ja meillä on 2 lasta. Naimisiin en halua. Ahdistaisi asia. Olen paljon sitoutuneempi mieheeni, kun tiedän, että on vapaus myös lähteä. Onneksi mieheni ymmärtää vapaudenkaipuuni. On itse samanlainen.
No samalla tavalla on vapaus lähteä myös avioliitosta. Seku laittaa vaan eron vireille ja se on siinä ja muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät halua naimisiin. Eivät ymmärrä avioliiton merkitystä. Eli väännä se hänelle rautalangasta.
Miehet kyllä ymmärtävät avioliiton merkityksen TASAN TARKKAAN, ja se mitä se merkitsee, niin sitä EI TODELLAKAAN haluta ! Naisten lombuukiloisimiset ja -50% ei juurikaan napostele sen kusisen suolenpätkän takia.
Vierailija kirjoitti:
Herätys, testamentti on yksipuolinen tahdon ilmaus, seuraavana päivänä voi tehdä ihan millaisen vaan uuden version haluaa keneltäkään mitään kyselemättä kun edellisenä päivänä on ’sovittu’ että laitetaan sun testamenttiin kuule näin tämä asia. Plus painostaminen testamentin sisällön suhteen on vielä asia erikseen. Ei ole siis ihan sama asia tuo kuin avioliitto avioehtoineen.
Keskinäinen testamentti tehdään yhdessä eikä sitä voi pelkästään toinen muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on erilaisia. Olen 38-vuotias nainen, joka asuu avoliitossa ja meillä on 2 lasta. Naimisiin en halua. Ahdistaisi asia. Olen paljon sitoutuneempi mieheeni, kun tiedän, että on vapaus myös lähteä. Onneksi mieheni ymmärtää vapaudenkaipuuni. On itse samanlainen.
No samalla tavalla on vapaus lähteä myös avioliitosta. Seku laittaa vaan eron vireille ja se on siinä ja muuttaa pois.
Justiinsa juu. Miksi edes mennä naimisiin jos ajatusmaailma on tuo? Suhtaudun antamiini valoihin kyllä hieman vakavammin.
ylimääräinen mies kirjoitti:
Jaa niin sitten oli vielä tämäkin.. yksi niistä asioista siinä listassa miksi en halua olla naisten kanssa missään tekemisissä.
Tarkennatko mikä _tämä_? Se että nainen haluaa toisiinsa ja lapseen sitoutuvat vanhemmat lapselleen? Jos itsekkyys on sillä tasolla että tuo kuulostaa painajaiselta niin on vastuullinen valinta olla omissa oloissa, kiitos kaikkien naisten ja vielä syntymättömien lasten puolesta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa juu. Miksi edes mennä naimisiin jos ajatusmaailma on tuo? Suhtaudun antamiini valoihin kyllä hieman vakavammin.
Tämähän oli vain vastaus tuolle, joka vapautta halusi.
Kai nyt miehelläkin saa olla mielipide? Kaikki eivät halua naimisiin.
Itse olen nainen enkä halua mennä naimisiin. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 15 vuotta ja lapsia on kolme, en aio erota miehestäni mutta en silti halua naimisiin. Ei ole mieheni yrittänyt pakottaa tai kiristää minua naimisiin, vaikka sitä toivoikin.
Minusta ketään ei voi pakottaa naimisiin vaan se tehdään molempien halusta. Samoin kuin lasten hankinta, jos toinen ei halua niin lasta ei voi silloin hankkia.
Molemmat olette typeriä. Kasvakaahan elämään ennen kuin alatte kotia leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies ujo? Itse olen ujo mies ja pelkään esiintymistä niin paljon, etten voi kucitella meneväni naimisiin tämän vuoksi. Voin kuvitrlla että en pystyisi seisomaan alttarilla ja kuulla papin puhetta eikö puhe enää toimi niin jännittyneessä olotilassa. Tätä ei miehenä toki kannata puolisolleen sanoa, koska on iso turn off.... ehkä miehesi on samanlainen?
Opettele lukemaan. Ovat jo sopineet maistraattivihkimisestä vain todistajien läsnäollessa.
Jos siihen ei kykene ujoudeltaan niin tuskinpa selviää lapsen kasvattamisestakaan.
Mistä tällainen viha ujoja miehiä kohtaa? Eikö mies saa olla herkkä ja ujo vuonna 2020? Missä intersektionaalinen feminismi ja ujojen miesten ihmisoikeudet?
Onpa typerä mies. Miksi edes kihlautua, jos ei halua naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kans ymmärrä näitä miehiä. Esim yksi serkkuni, ovat olleet yhdessä jotain 15 vuotta, lapsia on kolme. Mutta naimisiin ei halua mennä, vaikka se olisi puolisolle tärkeää. Siis mikä siinä avioliitossa on niin kamalaa? Kun on kuitenkin sitouduttu lasten ja yhteisen asuntolainan kautta yhteen ja ilmoitettu joka paikkaan se oma puoliso lähiomaiseksi, silti jostain syystä ei haluta virallistaa sitä omaa suhdetta. Pakkohan ei ole mennä naimisiin jos se on ok molemmille, mutta jos toinen sitä toivoo niin mikä syy on vastustaa?
Miksi kaikkien pitäisi elää elämänsä samalla tavalla? Pitääkö mennä naimisiin vaan koska muutkin on mennyt ja koska näin nyt on aina tehty? Lapsiakin on varmaan pakko hankkia, koska muutkin hankkii?
Mies haluaa katsoa millainen pirttihirmu sinusta tulee äitinä. Veljeni perusteli kerran asian niin. Samalla varmistaa, että lapsi tosiaan on hänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys, testamentti on yksipuolinen tahdon ilmaus, seuraavana päivänä voi tehdä ihan millaisen vaan uuden version haluaa keneltäkään mitään kyselemättä kun edellisenä päivänä on ’sovittu’ että laitetaan sun testamenttiin kuule näin tämä asia. Plus painostaminen testamentin sisällön suhteen on vielä asia erikseen. Ei ole siis ihan sama asia tuo kuin avioliitto avioehtoineen.
Keskinäinen testamentti tehdään yhdessä eikä sitä voi pelkästään toinen muuttaa.
Karsea ratkaisu testamentata omaisuutta keskinäisesti ihmisen kanssa joka ei halua sitoutua itseen. 😳 En usko että tuohon haluaa kukaan ryhtyä jos ei avioliittoonkaan. Mitä jos tulee helvetillinen pettämisero ja lennosta uuteen vaihto ja on olemassa testamentti jota ei voi yksin muokata.
Olkaa ihmiset oikeasti tarkkana vaikka kuinka olisi elämän rakkaus löytynyt. Päättäkää vaikka ennen kun edes tapaatte ketään että millä ehdoilla lapset ja perheet ja varainsiirrot tapahtuu niin ei tarvitse rakastuneena miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni teki lapsia edellisessä suhteessaan, mutta ei halunnut naimisiin. Syyksi hän sanoi, että ei hänellä lapsia vastaan mitään, ollut, ei vain halunnut sen naisen kanssa naimisiin.
Pahoittelen.
Eli ei ole halunnut lapsia. Se on eri asia, kuin HALUTA lapsia. Jos haluaa lapsen, on varmasti miettinyt sopivaa äitiehdokasta. Tästä on tehty yhteiskunnallinen tutkimus. Yksi suurimmista syistä miesten haluttomuudelle saada lapsia oli, ylläri ylläri, sopivan äitiehdokkaan puute. :) Eli jos mies ei halua lapsia, on suuri todennäköisyys, että ei ole tosissaan naisen kanssa. Avioliitto sen sijaan on helppo päättää, vanhemmuutta ei. Mulle merkkais enemmän miehen vauvakuume!
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Keskinäistä testamenttia ei voi kumpikaan yksinään muuttaa tai peruuttaa, paitsi sitten kun toinen on jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kans ymmärrä näitä miehiä. Esim yksi serkkuni, ovat olleet yhdessä jotain 15 vuotta, lapsia on kolme. Mutta naimisiin ei halua mennä, vaikka se olisi puolisolle tärkeää. Siis mikä siinä avioliitossa on niin kamalaa? Kun on kuitenkin sitouduttu lasten ja yhteisen asuntolainan kautta yhteen ja ilmoitettu joka paikkaan se oma puoliso lähiomaiseksi, silti jostain syystä ei haluta virallistaa sitä omaa suhdetta. Pakkohan ei ole mennä naimisiin jos se on ok molemmille, mutta jos toinen sitä toivoo niin mikä syy on vastustaa?
Miksi kaikkien pitäisi elää elämänsä samalla tavalla? Pitääkö mennä naimisiin vaan koska muutkin on mennyt ja koska näin nyt on aina tehty? Lapsiakin on varmaan pakko hankkia, koska muutkin hankkii?
Ei ole pakko mutta periaatteesta vastahankaan oleminen asiossa jotka voi syöstä toisen onnettomuuden hetkellä talouskatastrofiin on vähän niin ja näin. Ei avioliittoa oli huviksi keksitty vaan sillä on oma funktionsa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsea ratkaisu testamentata omaisuutta keskinäisesti ihmisen kanssa joka ei halua sitoutua itseen. 😳 En usko että tuohon haluaa kukaan ryhtyä jos ei avioliittoonkaan. Mitä jos tulee helvetillinen pettämisero ja lennosta uuteen vaihto ja on olemassa testamentti jota ei voi yksin muokata.
Olkaa ihmiset oikeasti tarkkana vaikka kuinka olisi elämän rakkaus löytynyt. Päättäkää vaikka ennen kun edes tapaatte ketään että millä ehdoilla lapset ja perheet ja varainsiirrot tapahtuu niin ei tarvitse rakastuneena miettiä.
No me tehtiin se vuosi sitten ja olemme naimisissa.
Kyse ei ollut nyt siitä, vaan väitteestä että testamentteja voi aina muutella miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me tehtiin se vuosi sitten ja olemme naimisissa.
Kyse ei ollut nyt siitä, vaan väitteestä että testamentteja voi aina muutella miten haluaa.
Hieman eri asia tehdä keskinäinen testamentti avioliitossa kun seukkaillessa. Kehotan todella olemaan tarkkana näiden purkkaviritysten kanssa jos toisella osapuolella on lähtökohtaisesti jo ongelmaa sitoutua. Mutta kuten todettu, jos avioliitto ei kiinnosta, en usko että kiinnostaa keskinäinen testamenttikaan.
Tarkemmin tosin kun ajattelee niin se on todella hyvä kysymys kysyä seukkadeitiltä joka haluaa lapsia että hei jos ei mennä naimisiin kun lapsi tulee ja kuolet vaikka vuoden päästä, niin voidaanko keskinäisellä testamentilla varmistaa mahdollisuuteni huolehtia lapsesta ilman perheen toisia tuloja tulevat 20 vuotta. Siinä sen sitten näkee kuinka realistiselta pohjalta ollaan lasten tekoon lähtemässä.
Suomessa on miesylijäämää, joten ap löytää helposti naima- ja perheellistymishaluisemman, jos haluaa.
Vaihtaminen on tietysti vaikeaa jos kuitenkin ollaan rakastuneita.
Silti on hyvä selvittää, miksei mies tahdo sitoutua - siinähän pariskunta lupautuu elinikäiseen rakkaudelliseen ja uskolliseen suhteeseen.
Olen myös kuullut, että lapsuusperheessä avioeron kokeneet ovat traumatisoituneet niin, että saattavat pitää avioliittoa eron enteenä ja siksi pelko.
Aiheellista siis selvittää näkemysten taustat.