Mies ei ole valmis naimisiin, mutta lapsi saisi tulla
Tunnen, että olen viimein löytänyt oikean rakkauden. Ja miesystäväni tuntee samoin. Hän kihlasi minut vuoden seurustelun jälkeen ja pian aloimme puhua perheenlisäyksestä, vieläpä miehen aloitteesta. MUTTA. Minä olen sillä tavoin vanhanaikainen, että haluaisin olla naimisissa ennen lapsen syntymää. Tämä olisi minulle TODELLA tärkeää. Miesystäväni sanoo ettei ole siihen vielä valmis. Haluaisi, että olisimme seurustelleen noin 5 vuotta ennen naimisiin menoa. Minulla kuitenkin on jo ikää sen verran, että ei ole viisasta lykätä mahd. raskautta niin pitkän ajan päähän.
Miten voi olla valmis kihloihin, joka on avioliittolupaus, ja perheenlisäykseen, mutta ei naimisiin? En ymmärrä. Lapsi jos mikä kuitenkin sitoo meidät yhteen lopuksi ikää.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies ujo? Itse olen ujo mies ja pelkään esiintymistä niin paljon, etten voi kucitella meneväni naimisiin tämän vuoksi. Voin kuvitrlla että en pystyisi seisomaan alttarilla ja kuulla papin puhetta eikö puhe enää toimi niin jännittyneessä olotilassa. Tätä ei miehenä toki kannata puolisolleen sanoa, koska on iso turn off.... ehkä miehesi on samanlainen?
Opettele lukemaan. Ovat jo sopineet maistraattivihkimisestä vain todistajien läsnäollessa.
Jos siihen ei kykene ujoudeltaan niin tuskinpa selviää lapsen kasvattamisestakaan.Mistä tällainen viha ujoja miehiä kohtaa? Eikö mies saa olla herkkä ja ujo vuonna 2020? Missä intersektionaalinen feminismi ja ujojen miesten ihmisoikeudet?
Uskallatko edes kaupassa käydä? Siellä on paljon enemmän ihmisiä kuin maistraatissa.
Voihan se myös olla, että mies haluaa katsoa ensin, onnistuuko jälkikasvun saaminen ylipäätään ap:n kanssa.
Yhtä kaikki, mies vaikuttaa tällä tiedolla hieman yksinkertaiselta.
ylimääräinen mies kirjoitti:
Jaa niin sitten oli vielä tämäkin.. yksi niistä asioista siinä listassa miksi en halua olla naisten kanssa missään tekemisissä.
Joko alkais olla niin monta asiaa listalla, että katkaisisit tämän viimeisenkin siteen naisiin ja poistuisit palstalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys, testamentti on yksipuolinen tahdon ilmaus, seuraavana päivänä voi tehdä ihan millaisen vaan uuden version haluaa keneltäkään mitään kyselemättä kun edellisenä päivänä on ’sovittu’ että laitetaan sun testamenttiin kuule näin tämä asia. Plus painostaminen testamentin sisällön suhteen on vielä asia erikseen. Ei ole siis ihan sama asia tuo kuin avioliitto avioehtoineen.
Keskinäinen testamentti tehdään yhdessä eikä sitä voi pelkästään toinen muuttaa.
"Keskinäisen testamentin tekijät voivat muuttaa testamenttia yhdessä tekemällä uuden testamentin. Samoin he voivat peruuttaa testamentin erillisellä peruutusasiakirjalla. Testamentin yksipuolinen peruuttaminen tai muuttaminen ovat mahdollisia ainoastaan omaa omaisuutta koskien, mutta tällöin riskinä on keskinäiseen testamenttiin perustuvan oikeuden menettäminen."
Mä sanoin aikanaan miehelle jo seurusteluvaiheessa, että teen lapsia vain avioliittoon. Avioliitto tekee meistä yksikön, joka tunnistetaan kaikkialla maailmassa (ihan sama mikä uskonto tai kulttuuri, niin avioliitto on "vakiojuttu"). Helpottaa elämää, eikä todellakaan tarvi miettiä mitään testamentteja ja lähinomaisen ilmoituksia ym. Tämä oli onneksi miehellekin ok.
Älä tee lasta tuollaisen miehen kanssa. Mies ei halua kanssasi naimisiin, joten miksi sinä haluaisit lapsen hänen kanssaan? Vähän väliä täältäkin saa lukea kun joku ihmettelee miksei mies halua naimisiin vaikka on kolme yhteistä lastakin. Et halua päätyä siihen tilanteeseen.
Ja ymmärrän ettei kaikille avioliitto ole tärkeä asia, mutta ap:lle on ja mielestäni tuo on asia josta ei kannata joustaa. Ei myöskään kannata esim sopia, että pidetään pienet häät sitten kun raskaus alkaa. Mies voi aivan hyvin muuttaa mielensä. Jos mies ei halua naimisiin nyt niin tuskin haluaa viidenkään vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se myös olla, että mies haluaa katsoa ensin, onnistuuko jälkikasvun saaminen ylipäätään ap:n kanssa.
Yhtä kaikki, mies vaikuttaa tällä tiedolla hieman yksinkertaiselta.
Jos tällaista miettii, niin varmaan mies on sitten selvittänyt onko itse lisääntymiskykyinen? Spermanlaatu on nykyään aika huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies ujo? Itse olen ujo mies ja pelkään esiintymistä niin paljon, etten voi kucitella meneväni naimisiin tämän vuoksi. Voin kuvitrlla että en pystyisi seisomaan alttarilla ja kuulla papin puhetta eikö puhe enää toimi niin jännittyneessä olotilassa. Tätä ei miehenä toki kannata puolisolleen sanoa, koska on iso turn off.... ehkä miehesi on samanlainen?
Opettele lukemaan. Ovat jo sopineet maistraattivihkimisestä vain todistajien läsnäollessa.
Jos siihen ei kykene ujoudeltaan niin tuskinpa selviää lapsen kasvattamisestakaan.Mistä tällainen viha ujoja miehiä kohtaa? Eikö mies saa olla herkkä ja ujo vuonna 2020? Missä intersektionaalinen feminismi ja ujojen miesten ihmisoikeudet?
Uskallatko edes kaupassa käydä? Siellä on paljon enemmän ihmisiä kuin maistraatissa.
Usein sekin jännittää ja varsinkin jos pitää jotakin sanoa kassalla. Anteeksi että olen vääränlainen mies
Mies haluaa jättää takaoven auki, jos lapsi arki ei maistukkaan, niin pääsee lähtemään ilman paperisotaa helpommin lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin ehtii myöhemminkin.
Ei välttämättä ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein sekin jännittää ja varsinkin jos pitää jotakin sanoa kassalla. Anteeksi että olen vääränlainen mies
Tokkopa sulla parisuhdettakaan siis on, joten turha murehtia naimisiinmenon jännitystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys, testamentti on yksipuolinen tahdon ilmaus, seuraavana päivänä voi tehdä ihan millaisen vaan uuden version haluaa keneltäkään mitään kyselemättä kun edellisenä päivänä on ’sovittu’ että laitetaan sun testamenttiin kuule näin tämä asia. Plus painostaminen testamentin sisällön suhteen on vielä asia erikseen. Ei ole siis ihan sama asia tuo kuin avioliitto avioehtoineen.
Keskinäinen testamentti tehdään yhdessä eikä sitä voi pelkästään toinen muuttaa.
"Keskinäisen testamentin tekijät voivat muuttaa testamenttia yhdessä tekemällä uuden testamentin. Samoin he voivat peruuttaa testamentin erillisellä peruutusasiakirjalla. Testamentin yksipuolinen peruuttaminen tai muuttaminen ovat mahdollisia ainoastaan omaa omaisuutta koskien, mutta tällöin riskinä on keskinäiseen testamenttiin perustuvan oikeuden menettäminen."
Eli tämäkin on yhtä tyhjän kanssa. Yksipuolinen peruutus ja kamat uuteen kämppään, uusi kumppani ja uusi perhe, varojen uusi kikkailu, uusi testamentti uuden kumppanin kanssa ja vanhalle lapselle minimaalinen lakisääteinen perintöosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kaikki lasten tarhaviennit ja haut, neuvolat ja lääkärit, harrastuskavereiden vanhemmat, opettajat ja muiden lasten vanhemmat kun se ujouden perinyt lapsi saa koulussa kiusaajat perään? Lasten seurustelukumppanit, appivanhemmat yms. Kyllä JOTAKIN edellytyksiä vanhemmuuteen olisi hyvä olla. Ei se ole vihaa vaan pelkoa siitä että jos lapsen tällaisen kanssa tekee niin saa todennäköisesti erityislapsen yksin hoidettavaksi. Anteeksi ettei maailma ole teitä varten rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tämäkin on yhtä tyhjän kanssa. Yksipuolinen peruutus ja kamat uuteen kämppään, uusi kumppani ja uusi perhe, varojen uusi kikkailu, uusi testamentti uuden kumppanin kanssa ja vanhalle lapselle minimaalinen lakisääteinen perintöosa.
Niinpä. Jos lapsia haluaa, niin avioliitto on edelleen fiksu ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kans ymmärrä näitä miehiä. Esim yksi serkkuni, ovat olleet yhdessä jotain 15 vuotta, lapsia on kolme. Mutta naimisiin ei halua mennä, vaikka se olisi puolisolle tärkeää. Siis mikä siinä avioliitossa on niin kamalaa? Kun on kuitenkin sitouduttu lasten ja yhteisen asuntolainan kautta yhteen ja ilmoitettu joka paikkaan se oma puoliso lähiomaiseksi, silti jostain syystä ei haluta virallistaa sitä omaa suhdetta. Pakkohan ei ole mennä naimisiin jos se on ok molemmille, mutta jos toinen sitä toivoo niin mikä syy on vastustaa?
Miksi kaikkien pitäisi elää elämänsä samalla tavalla? Pitääkö mennä naimisiin vaan koska muutkin on mennyt ja koska näin nyt on aina tehty? Lapsiakin on varmaan pakko hankkia, koska muutkin hankkii?
No yleensä jos rakastaa toista ihmistä, haluaa varmistua siitä, että tällä on paras mahdollinen turva tilanteessa kuin tilanteessa.
Yleensä ihmistä myös kiinnostaa, miten tehdä rakastamansa ihminen onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Jos hänelle avioliitto on tärkeä, mikä syy siitä on kieltäytyä? Sekö, että ei halua tehdä kuten muut? Tiedoksesi vain, että avoliitto on se tavallinen ratkaisu nykyään.
Eli avioliittoon pitää suostua, jos se on kerran toiselle tärkeää ja omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. Pitääkö myös hankkia enemmän lapsia kuin itse haluaa, jos se on toiselle tärkeää vai saako silloin sanoa oman mielipiteensä? Vain miehenkö pitää tehdä myönnytyksiä? Enpä ole ikinä kuullut kenenkään pitävän epäilyttävänä naista, joka ei halua naimisiin.
Mies ei rakasta sinua, mutta haluaa perheen. Tämä on ihan yleistä, naisethan tekevät ihan samaa.
No yleensä jos rakastaa toista ihmistä, haluaa varmistua siitä, että tällä on paras mahdollinen turva tilanteessa kuin tilanteessa.
Yleensä ihmistä myös kiinnostaa, miten tehdä rakastamansa ihminen onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Jos hänelle avioliitto on tärkeä, mikä syy siitä on kieltäytyä? Sekö, että ei halua tehdä kuten muut? Tiedoksesi vain, että avoliitto on se tavallinen ratkaisu nykyään.