Miehen 25vuotias poika ei muuta pois!!! Arrrghhh!
Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.
Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.
Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.
Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.
Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.
Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.
Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?
Kommentit (252)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:32"]
Minä olin vastaavassa tilanteessa, miinus yhteinen lapsi. Miehen aikuinen poika oli 20+ pilveä poltteleva rikollisenalku, asui ja eli ilmaiseksi meillä. Ei tehnyt mitään kotitöitä vaikka pyysin, kävi kolme kertaa päivässä suihkussa ja otti joka kerta uuden pyyhkeen, käytetyt pyyhkeet jäi pojan vaatteiden kanssa kylppärin lattialle lojumaan. Riitelin miehen kanssa sataan kertaan ja lopetin jossain vaiheessa itsekin kotitöiden tekemisen. Lopuksi laitoin ukaasia miehelle, joko poika lähtee tai sitten minä. Mies ei vissiin ottanut ihan tosissaan, koska valitsi pojan. Pakkasin kimpsuni ja häivyin miehen ollessa mökillä. Siitä on jo useampi vuosi aikaa, mies itkee vieläkin perään. Mutta mitä sitä itkemään kun maito on jo kaatunut.
[/quote]
Kuinka idiootti naisen pitää olla, että panee vastaikkain, että minä tai lapsi? :D oli se sitten aikuinen tahi ei.
Itki sun perään, ehkä sä osasit pari temppua sängyssä, tuskin sentään kumppaniksi. Sä olit ilkeä.
Siis jos on joskus vahingossa tullut luvattua etta joku paskiainen saa asua mun luona, sita ei pysty sitten haatamaan poies, se saa vaikka hajoittaa koko talon, mun on kestettava sita koko loppuelamani?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:32"]
Minä olin vastaavassa tilanteessa, miinus yhteinen lapsi. Miehen aikuinen poika oli 20+ pilveä poltteleva rikollisenalku, asui ja eli ilmaiseksi meillä. Ei tehnyt mitään kotitöitä vaikka pyysin, kävi kolme kertaa päivässä suihkussa ja otti joka kerta uuden pyyhkeen, käytetyt pyyhkeet jäi pojan vaatteiden kanssa kylppärin lattialle lojumaan. Riitelin miehen kanssa sataan kertaan ja lopetin jossain vaiheessa itsekin kotitöiden tekemisen. Lopuksi laitoin ukaasia miehelle, joko poika lähtee tai sitten minä. Mies ei vissiin ottanut ihan tosissaan, koska valitsi pojan. Pakkasin kimpsuni ja häivyin miehen ollessa mökillä. Siitä on jo useampi vuosi aikaa, mies itkee vieläkin perään. Mutta mitä sitä itkemään kun maito on jo kaatunut.
[/quote]
Kuinka idiootti naisen pitää olla, että panee vastaikkain, että minä tai lapsi? :D oli se sitten aikuinen tahi ei.
Itki sun perään, ehkä sä osasit pari temppua sängyssä, tuskin sentään kumppaniksi. Sä olit ilkeä.
[/quote]Tuossa tilanteessa makin olisin lahtenyt. Siis jos joku rikollisen alku hiippailee nurkissa, eihan tuollaiseen tilanteeseen pysty edes kutsumaan kavereita kylaan, kun ihmettelisivat missa hullujenhuoneessa oikein joudun asumaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:15"]
Ei saa. Se on hänen kotinsa yhtä paljon kuin sinun kotisi. Eikä Suomessa ketään häädetä kodistaan ilman laillista perustetta. Käräjäoikeus noudattaa lakia. Ei tietämättömien mielipiteitä.
[/quote]
Höpö höpö. 25 vuotiaalla aikuisella ei ole mitään oikeutta asua vanhempiensa asunnnossa vastoin näiden tahtoa, eli saa häätää jos ei tajua itse lähteä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:14"]Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.
Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.
Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.
Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.
Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.
Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.
Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?
[/quote]
En nyt hiffaa sinun ajatusmaailmaasi. Itse muutin kotoa 2007, kun olin 25 vuotias. Olin silloin kerennyt olemaan vasta pari vuotta töissä ja olin saanut kerättyä sopivasti pesämunaa. Jos ihmettelet että miksi vasta tuossa vaiheessa muutin ja että miksi olin tuolloin ollut niin vähän töissä, niin syy siihen oli 98-2001 olin lukiossa, sitten kesätöissä, heinäkuussa 2001 menin armeijaan, 2002 pääsin armeijasta, olin taas kevät/kesätöissä, menin sitten amikseen, mistä valmistuin 2005. Olin kuitenkin amiksenkin aikana harjoitteluissa ja kesätöissä ja kartutin näin rahaa. Vanhemmat olivat sitä mieltä että kannattaa muuttaa sitten vasta kun on kunnolla töitä ja pesämunaa. No 2007 tyttöystäväni, nykyinen vaimoni myi osakkeensa, otti hieman lainaa ja osti meille kerrostalo kaksion, josta maksan vastikkeet joka kuukausi, koska en maksanut senttiäkään asunnon hinnasta. Nyt olen kuitenkin vaimoni kanssa asunut omassa kämpässä jo 6 vuotta.
Kai sitten kohtelet samalla tavalla myös tätä biologista lastasi? Pois vaan tilavasta kodista kun aikuisuus koittaa.
Mä ihmettelen lähi-äitipuolena että ap:n pojalla ei ole itsellään halua itsenäistyä. Meillä kotona on tänä vuonna 20v täyttävä poika ja kyllä hän itse haluaisi jo omaan kämppään mutta varaa siihen ei ole. Aikoo siis vielä vuoden asua kotosalla ja käydä koulun loppuun ja hankkia sitten itselleen asunnon. Minä kyllä pesen pyykit kotona ollessani mutta poika sitten hoitaa oman huoneen siivoukset kokonaan, vie roskia, tyhjentää pesukonetta ja tekee ulkohommia paljon, plus muuten pyydettäessä auttaa. Ja osaa kokatakin tarpeen tullen. Ainoa mistä ollaan jouduttu huomauttamaan, on se että yöllä liikuskelu häritsee muita, joten saa vähän sukkasillaan baarista tullessa hiippailla ja että jos jonnekin jää yöksi niin ilmoittaa pitää. Muuten tulee hermoiltua että jotain on sattunut.
Mä ihmettelen lähinnä sitä, että mistä te kuvittelette opiskelijan saavan asunnon? Tai vieläpä enemmän sitä, että millä rahalla hän sen maksaa? Yhteiskuntako maksaa? saako sossusta vuokrarahat nykyisin?
Eihän sitä ilkeä äitipuoli osaa ajatella. Ei mitenkään halua tukea sitä, että opiskelu mahdollista ja sen jälkeen helpompi muuttaa työtä tekevänä pois. Onneksi bio-isä ymmärtää mutta tuntuu olevan ap-jyrän alla.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 08:16"]
Mä ihmettelen lähinnä sitä, että mistä te kuvittelette opiskelijan saavan asunnon? Tai vieläpä enemmän sitä, että millä rahalla hän sen maksaa? Yhteiskuntako maksaa? saako sossusta vuokrarahat nykyisin?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 01:38"]
Ap voi aina hakea lahestymiskieltoa, poikahan hairikoi ja sekstaileen siella jopa ilman vaatteita ja kodissa on sentaan alaikainen lapsikin, hakekaa sita lahestymiskieltoa ja tehkaa rikosilmoitus kun poika nakuilee alaikaisen lapsen lasnaollessa, silloin paasette siita eroon kertaheitolla ja aikamiespoika saa viela rikosrekisterinkin kaupan paalle. Sitten saa mietiskella etta mita tulikaan tehtya.
[/quote]
Hah! Vai ihan lähestymiskieltoa pitäisi hakea siitä syystä, että harrastaa seksiä omassa kodissaan. Seksin harrastaminen omassa kodissaan on mitä luonnollisinta puuhaa ja sitä myös isä ja äitipuoli harrastavat, koska ovat saaneet lapsen tehtyä.
Kannattaa toki käydä moisesta poliisille valittamasta. Saapa itselleen hörhön merkinnän poliisin järjestelmiin. Sitten kun on oikeasti tarvetta poliisin avulle, niin näkevät sieltä järjestelmistään, että kyseessä on hörhö, joka valittaa asiattomista asioista.
Huh mitä kommentteja! Ap ja miehensä tietenkin omistavat kodin yhdessä, koska heillä on yhteinen 9v. lapsi. Miehen poika on jossain vaiheessa täysi-ikäistyttyään tullut pariskunnan nurkkiin asumaan äitinsä luota. Ap:n mies tietysti potee syyllisyyttä siitä ettei ole ollut riittävästi mukana poikansa elämässä aikaisemmin eikä osaa siksi vetää asiaankuuluvia rajoja pojalleen. Koska tilanne on nyt ongelmallinen, on ap:lla täysi oikeus puuttua siihen. Pojan on joko alettava ottaa vastuuta itsestään ja elettävä talon säännöillä tai sitten muutettava omilleen. Vanhemmat voivat tukea poikaa muuttoasioissa, biologiset vanhemmat tietenkin. Kyllä 25v. saa asunnon jopa Helsingissä mikäli omat vanhemmat maksavat vuokratakuun.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 04:27"]
Siis jos on joskus vahingossa tullut luvattua etta joku paskiainen saa asua mun luona, sita ei pysty sitten haatamaan poies, se saa vaikka hajoittaa koko talon, mun on kestettava sita koko loppuelamani?
[/quote]
Ei kenenkään omaisuutta saa tuhota, se on rikollista. Ja sen perusteella saa myös häädön.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:08"]
Huh mitä kommentteja! Ap ja miehensä tietenkin omistavat kodin yhdessä, koska heillä on yhteinen 9v. lapsi. Miehen poika on jossain vaiheessa täysi-ikäistyttyään tullut pariskunnan nurkkiin asumaan äitinsä luota. Ap:n mies tietysti potee syyllisyyttä siitä ettei ole ollut riittävästi mukana poikansa elämässä aikaisemmin eikä osaa siksi vetää asiaankuuluvia rajoja pojalleen. Koska tilanne on nyt ongelmallinen, on ap:lla täysi oikeus puuttua siihen. Pojan on joko alettava ottaa vastuuta itsestään ja elettävä talon säännöillä tai sitten muutettava omilleen. Vanhemmat voivat tukea poikaa muuttoasioissa, biologiset vanhemmat tietenkin. Kyllä 25v. saa asunnon jopa Helsingissä mikäli omat vanhemmat maksavat vuokratakuun.
[/quote]Mutta sossustako hän saa sitten vuokrarahat?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:08"]
[/quote]Mutta sossustako hän saa sitten vuokrarahat?
[/quote]
Juuri tässä kiteytyy suomalaisen ja vaikkapa italialaisen yhteiskunnan ero. Suomessa ap:n kaltaiset itsekkäät ihmiset pitävät itsestään selvänä, että yhteiskunta maksakoon nuoren vuokran ja elatuksen, kun ei itse pysty. Italiassa ei tulisi kuuloonkaan, että ihminen joka ei pysty itseään elättämään heitettäisiin kotoaan pihalle.
Onneksi pojan isällä on järki päässä ja vastuu jälkikasvustaan. Kyllä vanhemmat saavat auttaa lapsiaan, jos kerran kykenevät. Eri asia on, jos eivät pysty tai kykene. Sellaisia nuoria yhteiskunnan pitää auttaa ja heitä on ihan riittävästi. Tässä perheessä on ruhtinaallisesti tilaa, 5 huonetta ja 4 asujaa. Mitään syytä häätää yksi perheenjäsen yhteiskunnan elätettäväksi ei ole! Ap:n itsekkyys ei riitä syyksi.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 08:02"]
Mä ihmettelen lähi-äitipuolena että ap:n pojalla ei ole itsellään halua itsenäistyä. Meillä kotona on tänä vuonna 20v täyttävä poika ja kyllä hän itse haluaisi jo omaan kämppään mutta varaa siihen ei ole. Aikoo siis vielä vuoden asua kotosalla ja käydä koulun loppuun ja hankkia sitten itselleen asunnon. Minä kyllä pesen pyykit kotona ollessani mutta poika sitten hoitaa oman huoneen siivoukset kokonaan, vie roskia, tyhjentää pesukonetta ja tekee ulkohommia paljon, plus muuten pyydettäessä auttaa. Ja osaa kokatakin tarpeen tullen. Ainoa mistä ollaan jouduttu huomauttamaan, on se että yöllä liikuskelu häritsee muita, joten saa vähän sukkasillaan baarista tullessa hiippailla ja että jos jonnekin jää yöksi niin ilmoittaa pitää. Muuten tulee hermoiltua että jotain on sattunut.
[/quote]
Mikähän tässä aiheutti alapeukun? Sekö että poika haluaa itse omaan kämppään?
Tuo vosujen raahaaminen baarista kotiin on varmaan yksi iso syy. Onhan se nyt helvetin vastenmielistä aamiaspöydässä tavata joku tuikituntematon vanhalta viinalta haiseva pubiruusu. Meikit pitkin naamaa, ja tasan tiedät että toista kertaa et sitä lunttua enää nurkissasi näe.
Mitä sanotaan 9v:lle, kun hän kysyy et kuka toi on? Vastataanko että isoveikkaa vähän panetti niin toi ton tätsän tänne yökylään. Että niin niitten naisten kans toimitaan. Kyllä ne viimeistään aamupäivällä lähtevät kotiinsa?
Näinkö te kasvatatte 9-vuotiasta? Tuollaista mallia haluatte kotonanne antaa? Että tuo on ihan normisetti. Suttura vaan vaihtuu viikoittain?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:59"]
Tuo vosujen raahaaminen baarista kotiin on varmaan yksi iso syy. Onhan se nyt helvetin vastenmielistä aamiaspöydässä tavata joku tuikituntematon vanhalta viinalta haiseva pubiruusu. Meikit pitkin naamaa, ja tasan tiedät että toista kertaa et sitä lunttua enää nurkissasi näe.
Mitä sanotaan 9v:lle, kun hän kysyy et kuka toi on? Vastataanko että isoveikkaa vähän panetti niin toi ton tätsän tänne yökylään. Että niin niitten naisten kans toimitaan. Kyllä ne viimeistään aamupäivällä lähtevät kotiinsa?
Näinkö te kasvatatte 9-vuotiasta? Tuollaista mallia haluatte kotonanne antaa? Että tuo on ihan normisetti. Suttura vaan vaihtuu viikoittain?
[/quote]
Todella törkeätä naisvihaa koko kirjoituksesi. Nimittelet viattomia nuoria naisia "luntuiksi", "vanhalta viinalta haiseviksi pubiruusuiksi", "sutturoiksi" ja niin edelleen.
Mikä heistä tekee vihasi kohteita? Jos nuorimies tuo nuoria naisia kotiinsa, on tuskin näiden naisten vika se, missä mies asuu. Seksin harrastaminen tai toiseen sukupuoleen tutustuminen ei tee kenestäkään naisesta "lunttua" tai "huoraa"!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:06"]
Jestas. Minä ostin ensiasuntoni 21 v. Ei olisi tullut mieleenkään pyöriä vanhempien nurkissa.
[/quote]
Oot sä kova. Sä oot juku pliuta kova flikka. Ihan ite muutit ja asuit. Kerro meille lisää tästä jännittävästä muutosta ja muutenkin maailmaa järisyttäneestä elämästäsi.
T: 11cm mies
Ap voi aina hakea lahestymiskieltoa, poikahan hairikoi ja sekstaileen siella jopa ilman vaatteita ja kodissa on sentaan alaikainen lapsikin, hakekaa sita lahestymiskieltoa ja tehkaa rikosilmoitus kun poika nakuilee alaikaisen lapsen lasnaollessa, silloin paasette siita eroon kertaheitolla ja aikamiespoika saa viela rikosrekisterinkin kaupan paalle. Sitten saa mietiskella etta mita tulikaan tehtya.