Miten saan mieheni kiinni pettämisestä?
Hei neuvokkaat sisaret, kaipaan apuanne!
Tilanne on tämä: olen tutustunut todella ihanaan mieheen, jonka kanssa emme vielä seurustele virallisesti. Olemme tapailleet muutaman kuukauden, ja jonkin aikaa sitten päätimme katsoa mihin suhteemme etenee, ja sovimme ettemme enää tapaile muita. Olen kuitenkin viime aikoina huomannut selkeitä (ja vähemmän selkeitä) merkkejä siitä, etten välttämättä olekaan mieheni ainoa nainen:
- Mieheni vessassa on ylimääräinen hammasharja. Hänellä on toki muutama "matkahammasharja", mutta tämä ei ole yksi niistä. Kun ohimennen kysäisin tuosta ylimääräisestä harjasta (jota hän ei ikinä käytä tai ota mukaan minnekkään), sain vastaukseksi ihmeellistä änkytystä ja mies vaihtoi puheenaihetta välittömästi
- Mies jättää usein vastaamatta viesteihini tai puheluihini ollessaan baarireissulla
- Vilkaisin miehen puhelinta uteliaisuuksissani, ja huomasin hänen sopineen tapaamisen jonkun naisen kanssa, kenestä en ole ikinä kuullutkaan, vaikka mies kertoo naispuolisista kavereistaan minulle avoimesti
- Vilkaisin miehen puhelinta toisen kerran, ja tällä kertaa näin muutaman viestin eri naiselle, jossa mies kyseli minne nainen on menossa yöksi. Montaa viestiä en kerennyt lukea, mutta viestit oli lähetelty baari-illan aikana
Periaatteessa jokaiseen näistä voi hyvin olla järkevä selitys. Mies vaikuttaa todella uskolliselta ja pidän hänestä kovasti. Suhde on kuitenkin niin tuore, että en viitsisi aiheuttaa kitkaa välillemme turhilla epäilyilläni.
Kaipaisin siis lisää varmistusta asiaan, ennen kuin otan sen puheeksi. Miten siis saada todisteita ja varmuus asiaan? Puhelimeen en mielelläni kajoa, ja tilaisuudetkin siihen ovat melko harvassa.
Olemme molemmat siis vähän päälle parikymppisiä.
Kommentit (120)
Niin ja vielä, vastaako joku baarissa puhelimeen?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:43"]Nuo viestit on kyllä ihan selvä tapaus. Miksi miestä kiinnostaisi kenenkään naisen yöpaikka, jos hän on vain sinun kanssasi.
[/quote]
No oon mä ainakin kysynyt joskus sekä mirs- että nais puoleisilta kavereilta vastaavaa. Jos esim. on eri paikkakunnalta käymässä tai on ollit baarissa tosi huonossa kunnossa tai myöhästynyt vikadta bussista tai hsluun tietää pääskö se jonku kivan naisen/miehen luo.. Yms.
Mä tunnustaisin lukeneeni viestit. Taidan olla ainoa. Mitä siitä sitten seuraisi? Joko mies kertoisi jonkun järkevän selityksen viesteille, jäisi kiinni toisesta naisesta ja/tai suuttuisi pahemman kerran. Onko se suuttumus sitten pahempi kun epäilys (melkeinpä voisi sanoa tieto) siitä että ei olekaan ainoa nainen kuvioissa...
Tiputa vahingossa se hammasharja vessanpyttyyn ja laitat vähinäänin sen roskikseen. Ostat uuden sinne kaappiin pakkauksissaan. Jos mies kyselee, niin sanot että vahingossa putosi pyttyyn/nurkkaan niin ostit uuden :D (menee läpi jos oot välillä yksin/käyt suihkussa..) Sitten huomaat onko sitä hammasharjaa käytetty :D
Siis teillä on vasta alkava suhde ja sä jo stalkkaat sen puhelinta ja lasket hammasharjoja??? Jos mä olisin se mies, juoksisin karkuun ja lujaa.
Veikkaan, että mies testailee sua. Hankki tahallaan mystisen ylimääräisen hammasharjan. Nyt seurailee sun reaktioita. Jos sekoat hammasharjan takia, olet reputtanut testin.
Ei miehet osaa mitään testata. Itse luotan avoimeen keskusteluun,kyllä parisuhteessa pitää keskustella jo heti alussa. Kysy ap, että onko hän kanssasi, niin vakavasti vai kevyesti.
eiköhä tos oo jo selvät merkit??? turha uskotella itelleen muuta
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:38"]
Hitto te muijat ootte kauheita :s ei tulis mun mieleenikään aloitellaan suhdetta tollasista lähtökohdista.. :D
No ihan kiva jos pitää suhdetta jonain pelinä, siinähän sit leikkii salapoliisia. Miks ei voi aikuiset ihmiset puhua suoraan toisilleen ja kysyä jos on epäselvyyksiä suhteessa?
Pahimmalta musta tuntuu ku niin monet täällä ja tuttavapiirissäkin kertoo lukeneensa toisen tekstiviestejä/fb:tä :| tulee kauheen surullinen olo et millaiset ihmiset menee niin pitkälle :(
Sori avautuminen mut tuli kauhee olo teidän puolesta jotka tunnistatte ittenne näistä jutuista.
[/quote]
Sulle ei oo varmaan ikinä tehty paskasesti? Petetty, valehdeltu ja eletty kaksoiselämää sun selän takana? Sitten kun noin käy, niin ymmärrät säkin iha täysin sen, ettei haluu tulla enää petetyks. Tai et ainakin haluaa tietää jos toinen pelailee pelejä selän takana. Melko naiivia, mutta hieno juttu jos sun elämässä on toiminu. Me muut, joilla sinisilmäisyys on vaan johtanu isoihin sydänsuruihin, osataan jo toimia vähän eri tavalla. Pieni epäileväisyys on ihan hyvästä.
Mä en usko, että kukaan pettäjä myöntäisi pettäneensä, jos toisella ei ole todisteita. Sitte jos päätät uskoo ukkoos ihan kaikessa, se vedättää sua kunnolla ja joku päivä toivot että oisit osannu olla vähemmän sinisilmänen.
[/quote]
Naisille ei saa missään tapauksessa tehdä näin. On kuitenkin Ok kusta miesten pakkiin.
Pöh, kannattaa aina ottaa turpaan ja vasta sitten katsoa jäikö henkiin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 22:30"]
Miten "vilkaisemalla" voi nähdä useita viestejä puhelimesta???
En tiedä onko mies epärehellinen, ehkä on ehkä ei, mutta sinä ainakin olet. Siis jos sulla ei ollut lupaa tutkia hänen puhelintaan.
[/quote]
Nämä hyveellisyyden sipulit eivät selvästikään koskaan ole itse olleet tekemisissä pettävän miehen kanssa. Yli 90% pettävistä miehistä EI MYÖNNÄ MIITÄÄN ilman vedenpitäviä todisteita ja ehkä 10% on vielä sellaisia, jotka eivät myönnä vaikka jäisivät kiinni samasta sängystä eli rysän päältä. Jotenkin se liittyy siihen, että eivät pysty myötämään itselleenkään heissä olevan mitään vikaa.
Huh, meinasin jo säikähtää. Mutta onneksi kukaan ei ole eläissään joutunut tekemisiin pettävän naisen kanssa.
[/quote]Jos mies tiedetään kusipääksi, ei sen kanssa pidä olla ollenkaan. Ja jos ei tiedetä, silloin ei tiedetä eli tuollainen toiminta ei ole silloinkaan oikeutettua.
[/quote]
Täh,kaikki miehethän tiedetään tuollaisiksi, mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää. Eikö tuo selitä kaiken miesten käyttäytymisestä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:21"]Et enää ole niin innokkaana menossa hänen luokseen tai ehdottelemassa yhteistä tekemistä. Anna miehen hoitaa suunnittelu siltä saralta. Kyllä sen jonkin ajan päästä huomaa onko hän tarpeeksi kiinnostunut kehittelemään aikaa teille kahdelle. Saattaa jopa sanoa asiasta jos Se häntä häiritsee, silloin ainakin tiedät, että miestä kiinnostaa.[/quote]
miks mies ois apn kanssa, jos ei kiinnostais? Kyllä ainaki jollain tasolla taitaa kiinnostaa jos on suhde aluillaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:21"]Et enää ole niin innokkaana menossa hänen luokseen tai ehdottelemassa yhteistä tekemistä. Anna miehen hoitaa suunnittelu siltä saralta. Kyllä sen jonkin ajan päästä huomaa onko hän tarpeeksi kiinnostunut kehittelemään aikaa teille kahdelle. Saattaa jopa sanoa asiasta jos Se häntä häiritsee, silloin ainakin tiedät, että miestä kiinnostaa.[/quote]
miks mies ois apn kanssa, jos ei kiinnostais? Kyllä ainaki jollain tasolla taitaa kiinnostaa jos on suhde aluillaan.
[/quote]
Et kai sinä nyt noin hölmö ole? Ihmisillä on välillä mitä ihmeellisimpiä syitä olla jonkun kanssa. Esimerkiksi seksin saaminen on säännöllisempää, tai on joku jonka kanssa viettää koti-iltaa ilman mitään sen suurempaa tarkoitusta.
En itsekään ole aina kaikissa jutuissani ollut täysillä heti alussa mukana, vaan juuri näin toiminut kuten tämä mies ja pitänyt vaihtoehdot auki viimoiseen saakka.
Ap:n mies vaikuttaa aika etäiseltä, uskollisesta ei tietoakaan. Jos ei ap ota itse mieheen yhteyttä, niin olisi kiinnostava tietää mitä siitä seuraa... Seuraako minkäänlaista yhteydenpitoa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:18"]
Veikkaan, että mies testailee sua. Hankki tahallaan mystisen ylimääräisen hammasharjan. Nyt seurailee sun reaktioita. Jos sekoat hammasharjan takia, olet reputtanut testin.
[/quote]Voihan se olla lähettänyt ne viestitkin omaan puheluun jostain prepaidista? Aika sairasta toisaalta, toisaalta jos sen tarkoitus oli testata luetko sen puhelinta niin testasi turhaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:18"]
[/quote]Voihan se olla lähettänyt ne viestitkin omaan puheluun jostain prepaidista? Aika sairasta toisaalta.
Toisaalta - jos sen tarkoitus oli testata luetko sen puhelinta niin eipä testannut turhaan. (korjattu)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:38"]
Hitto te muijat ootte kauheita :s ei tulis mun mieleenikään aloitellaan suhdetta tollasista lähtökohdista.. :D
No ihan kiva jos pitää suhdetta jonain pelinä, siinähän sit leikkii salapoliisia. Miks ei voi aikuiset ihmiset puhua suoraan toisilleen ja kysyä jos on epäselvyyksiä suhteessa?
Pahimmalta musta tuntuu ku niin monet täällä ja tuttavapiirissäkin kertoo lukeneensa toisen tekstiviestejä/fb:tä :| tulee kauheen surullinen olo et millaiset ihmiset menee niin pitkälle :(
Sori avautuminen mut tuli kauhee olo teidän puolesta jotka tunnistatte ittenne näistä jutuista.
[/quote]
Sulle ei oo varmaan ikinä tehty paskasesti? Petetty, valehdeltu ja eletty kaksoiselämää sun selän takana? Sitten kun noin käy, niin ymmärrät säkin iha täysin sen, ettei haluu tulla enää petetyks. Tai et ainakin haluaa tietää jos toinen pelailee pelejä selän takana. Melko naiivia, mutta hieno juttu jos sun elämässä on toiminu. Me muut, joilla sinisilmäisyys on vaan johtanu isoihin sydänsuruihin, osataan jo toimia vähän eri tavalla. Pieni epäileväisyys on ihan hyvästä.
Mä en usko, että kukaan pettäjä myöntäisi pettäneensä, jos toisella ei ole todisteita. Sitte jos päätät uskoo ukkoos ihan kaikessa, se vedättää sua kunnolla ja joku päivä toivot että oisit osannu olla vähemmän sinisilmänen.
[/quote]
No oma valintasihan se on jos päätät elää suhteessa epäilystä ja pelosta käsin. Rankaiset uutta kumppaniasi jonkun ex-miehen tekemän virheen takia (verukkeella ettet ole enää "sinisilmäinen") loukkaamalla tämän uuden ihmisen yksityisyyttä tutkimalla viestejä yms..
Voithan sä tosiaan elää koko loppuelämäs vaan siitä pelosta käsin että onkohan nyt jotain viitettä että mua petettäis, tutkit merkkejä, odotat sitä pahinta. "Pettääköhän hän mua nyt?" "no nyt on vuosi mennyt hyvin mutta entä nyt?" "Nyt ollaan oltu jo 5 vuotta onnellisesti eli varmaan kohta alkaa pettämään" "onko tää nyt sellainen merkki sitten?"
Ihmisiä on joo monenlaisia. Esim. kahdella ihmisellä on hoidettu syöpä. Toinen elää loppuelämänsä neuroottisena pelosta ja tarkkailee muutoksia joka päivä, stressaa uusiutumista ja miettii kuolemaa joka pienimmästä muutoksesta tai oireesta. Toinen ihminen nauttii elämästä kuin jokainen päivä olisi viimeinen, on oppinut kokemuksesta mikä on elämässä tärkeintä. Kumman luulet elävän onnellisemman elämän? Kumman sinä valitsisit? Kumpaan kannattaisi pyrkiä?
Jos ei omin neuvoin pysty, aina saa apua pelkoihinsa kun hakee. Jos ei suhdeasioissa se riitä syyksi ettei toistuvasti loukkaisi oman kumppanin yksityisyyttä niin eikö edes se että saisi itse paremman elämän peloista vapaana? :)
Ja tuossa mainitsemassani syöpäesimerkissä kyse on vaan yhdestä ihmisestä eli ihan sama mitä teet elämälläsi, mutta parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja lähtökohtaisesti toinen ihminen ei ansaitse sinun huonojen kokemustesi perusteella tulla vainotuksi tai osalliseksi joihinkin sinun psykologisiin uskollisuustesteihin ja muuhun vehkeilyyn. Koska onnelliset suhteet ei perustu sellaiseen.
Musta tässä nyt ap pahiksempi, ku mies. Ei noi viestit tarkota välttämättä sitä, mitä ajattelet. Ja kyllähän sitä voi nurkissa kaiken maailman hammasharjoja lojua. Varsinkin miehillä. Meiän taloudessa ainaki, vaik ollaan siistejä molemmat, löytyy aina välillä harjoja, joita ei kumpikaan tunnusta omakseen.