auttakaa! paha esiintymisjännitys ja lääkäriasemalle soitto?!
Siis kärsin aivan hirvittävästä esiintymisjännityksestä, joka on pahentunut vain tässä iän karttuessa. Alkoi toki jo yläasteella, ja pahimpia ovatkin olleet luokan/jonkun ryhmän edessä esiintyminen ja keskipisteenä oleminen. Olen saanut jopa paniikkikohtauksia esiintyessäni, joka on ollut todella traumatisoivaa!
Ja siis muuten olen normaalisti ihmisten kanssa ihan sosiaalinen, rento, hauska, mulla on laaja ystäväpiiri ja pystyn hyvin käymään pankeissa/ostoksilla/puhumaan puhelimessa tms.
Nyt vaan on taas edessä eräs palaveri töissä, jossa MUN tarvitsisi esitelmöidä eräs asia. Palaveri on viiden viikon päästä, mutta mä vietän jo nyt unettomia öitä ja panikoin aiheesta, sydän hakkaa kun vaan mietinkin tilannetta. Voi kun kyse olisikin vaan siitä, että pelkäisin punastuvani tms. mutta kun pelkään lähinnä ihan totaalista romahdusta, paniikkikohtauksen uusiutumista.
Ajattelin, että jos vihdoin hakisin jotain lääkitystä tähän vaivaan, en taida enää selvitä ilman.
Julkiselle terveyskeskukseen en kuitenkaan uskalla soittaa, koska siellä vastaanotossa työskentelee puolituttuja ihmisiä joille en halua vaivaani selitellä. Googlasin sitten ja löysin lähellä olevan yksityisen lääkäriaseman. Mutta siis, voiko ihan yleislääkäri määrätä minulle vaivaani jotain? Lääkäriasemalla oli yleislääkäreitä, lastenlääkäreitä ja naistentautien erikoislääkäreitä. Vai millainen lääkäri pitäisi olla...?
Ja toisekseen, mitä mä sanon, kun soitan, sanonko että varaisin aikaa koska kärsin esiintymisjännityksestä, vai mitä, siis neuvokaa ihan konkreettisesti mulle sanat suuhun, kiitos etukäteen!
Kommentit (22)
Vanha ketju, mutta tällainen sivusto on netissä:
Ehkä tarvitset lääkärin apua, koska tilanne on edessä niin pian.
Jatkoa ajatellen ongelmaa kannattaisi käsitellä esim. psykologin kanssa. Kyseessä kun ei ole lääketieteellinen vaiva, vaan psykologinen ongelma. Tällöin se on myös hoidettavissa psyykeä hoitamalla. Asian käsittely toki kestää kauan. Pillerin nappaaminen sujuu nopeasti, mutta sillä ei pureuduta ongelman syihin.
Tsemppiä!