Ei enää varaa ruokaan kun ruoka ja kaikki muutkin ovat kallistuneet...Mitä oikein teen?
Elän siis perustoimeentulotuella, ja se ei enää riitä yhtään mihinkään.
Viime kuun viimeiset 10 päivää elin velaksi...Mutta ei sitä velkaakaan ikuisesti saa kavereilta.
Joudunko alkaa varastamaan ruokaa?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Yritin tätä jo parikin kertaa, mutta heittivät ulos eivätkä edes palkkaa maksaneet ajastani.
Sanoivat että pitäisi _hakea_
Kumma juttu...
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että rahat menee tupakkaan, alkoholiin tai johonkin rahapeleihin. Kyllä perustoimeentulolla pärjää mutta ei ole paljoa laittaa turhaan tuosta määrästä tai joutuu näkemään nälkää.
Me työssäkäyvätkin joudutaan kyttäämään tarjouksia ja punalaputettuja ruokia. Menisin ruokajonoonkin, jos vain kehtaisin.
Kuinka paljon perustoimeentulotuella elävä saa tehdä keikkatöitä?
Sinulle taitaa käydä niin kuin sille m u s t a l a i s e n hevoselle. Heti, kun se oppi olemaan syömättä, se kuoli.
Itse syön välillä ateriaksi puuron. Juuri äsken söin ohrapuuroa.
Mikä on työtilanne tai saatko jotain tukia?
Vierailija kirjoitti:
Tämä, itsekin syön paljon puuroja, minulle kyllä kelpaa vaikka voisin ostaa mitä haluan.
Mutta arvaan että rahattomille ja työttömille pitää olla kalliimpaa.
Mäne mettään keräämään pari ämpäriä marjoja, myy ne. Myy turhat romut pois fb-kirpparilla.
ydop kirjoitti:
Kuinka paljon perustoimeentulotuella elävä saa tehdä keikkatöitä?
50e/kk ja sen jälkeen alkaa tuki leikkautumaan.
Lisäksi käsittelyt viivästyy ja työkkärin kanssa tulee ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, itsekin syön paljon puuroja, minulle kyllä kelpaa vaikka voisin ostaa mitä haluan.
Mutta arvaan että rahattomille ja työttömille pitää olla kalliimpaa.
On ihan eri asia tehdä jotain vapaaehtoisesti, kun aina voi halutessaan valita toisin. Kumma, että jotkut ei sitä tajua.
Nythän on marjoja ja sieniä metsät pullollaan. Niitä keräät. Sitten haet ilmaisen vanhan pakastimen ja selässäsi kannat sen kotiisi kaupungin toiselle puolelle. Sieltä pakastimesta sitten syöt koko talven. Sähköt voi ottaa rappukäytävästä jatkojohdolla.
Vitsivitsi.
Kasvissosesoppa, hernekeitto, puurot jne ovat halpoja ja hyviä ruokia. Makaronit ja riisikin on halpaa.
Dyykkaus olis järkevämpää.