Onko ruokailuni balanssissa / liikunta, haluan lihakset esiin läskin alta...
Hei!
Saanko lihakseni näkyviin näin?
Syön n. 1700 kcal päivässä. Käyn jumpassa/salilla 3 x vko sekä kunnon hikikävelylenkillä 2-3 x vko. Lihasta minulta löytyy (tämä on testattu siis), mutta rasvaa on liikaa eli lihakset on vähän niinkuin piilossa. Painoa pitäisi saada pois n 3 kg, sitten olisin aika tikissä.
Syön nyt fiksusti, kirjaan kiloklubiin syömiset ja kaikki pallot ovat vihreällä (ei punaisia, eikä keltaisia edes). Mutta siis syönkö vieläkin liikaa?
Kommentit (39)
4 - paljonko sinä sitten syöt?
Tarkoitusenani on siis voida hyvin, syödä niin että jaksan. Saada tuo ylimääräinen rasva pois. Olen aiemmin dietannut ja tiedän miten siinä käy. Paino putoaa ja lihakset näkyvät, mutta veto on ihan pois, palelee, tukka lähtee... syön nyt dieetin aineksin, mutta enemmän ja myös hiilareita on mukana. ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:53"]
Painan 60 kg.
5 - kyllä tuo 3 kg saa lihakseni näkymään. Olen siis ollut aiemmin 57 kg ja silloin lihakset näkyivät :).
Fiksusti syöminen on sitä, että syö säännöllisesti, monta kertaa päivässä pieniä annoksia. Hyviä rasvoja, proteiineja, fiksuja hiilareita, kasviksia, marjoja jne
ap
[/quote]
Niin...koska aiemmin...Nainen, kun tulee tiettyyn ikään vartalonmalli muuttuu vuosittain ja jokainen vuosi on vaan lihashuollonkannalta hankalampi.
9 - no siitä aiemmin on vajaa vuosi aikaa :), siksi voisin väittää, että näin on nytkin. Minä typerys haksahdin diettiin ja sain tulosta, mutta ei kukaan jaksa niitä dieettieväitä syödä vuodesta toiseen. Pudotin dieetillä 5 kg ja silloin olin jo liian laiha. 3 kg olisi se mitä haen. ap
Nelonen tässä, syön noin 1500 kcal päivässä ja välillä jos tulee syötyä enemmän niin pidän 1-2 osittaista paastopvää viikossa. Treeniä 4-5 h viikossa. Tällä tahdilla rasvaa palaa, kylläkin aika hitaasti.
11- miten sinä jaksat treenta? Ja mitä sinä syöt?? Kai se on minunkin sitten taas laskettava näitä kaloreita.... ää, en tykkää yhtään.
Kyllä jaksan ihan hyvin treenata. Lihastreenipäivinä katson, että tulee syötyä hyvin ja pyrin mahduttamaan vielä protskulisän päivään, ilman että kaloreita tulisi kauheasti. Aerobinen treeni menee helposti vähän kevyemmälläkin ruoalla, etenkin kun mun lenkit ei ole kauhean pitkiä (max 10 km). 11
14 - miten paljon tuosta treenistäsi on lihaskuntoa?
ap - en halua, en halua, en halua syödä noin vähän :), mutta kai se on fakta, että ylimääräinen rasva ei katoa, jos syön näin...
Lihastreeniä 2-3 tuntia viikossa. Hassua, kun itse en koe syöväni mitenkään vähän. Päinvastoin, joskus joudun väkisin syömään. Mun ongelma on herkut, joita syön satunnaisesti, ja ne nostavat heti painoa. 11/14
No kai ne nostaa ku elimistö on muuten noin niukalla, varmaan hieman säästöllä. Mutta mikä sopii kellekin
Miten 1500 kcal voi olla liian vähän, kun peruskulutukseni on noin 1300-1400 kcal?
Jutan nettivalmennuksen ruokavaliota tässä just tutkailen ja laskeskelin, että tän yhden ohjelman ruuista tulee noin 1200kcal, 65g hiilareita, 33g rasvaa ja 160g proteiinia. Paljonko sinä syöt mitäkin?
Luuletko että lihakset saa näkyviin jumpalla ja kävelyllä??
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:00"]
Jutan nettivalmennuksen ruokavaliota tässä just tutkailen ja laskeskelin, että tän yhden ohjelman ruuista tulee noin 1200kcal, 65g hiilareita, 33g rasvaa ja 160g proteiinia. Paljonko sinä syöt mitäkin?
[/quote]
Oliko tämä kysymys osoitettu 16/18:ole? En ole tutkinut noin tarkkaan, mutta perustan ruokavalioni aika pitkälti Jutan ohjeisiin. Olen kala-kasvissyöjä, mutta paljon kasviksia, rahkaa (tämän kyllä korvaan usein proteiinijogurtilla, rahka tökkii jo), kananmunia, raejuustoa, tonnikalaa, kaurapuuroa. Myös pähkinöitä, oliiviöljyä, avokadoa. Hiilareita varmaan vähän enemmän kuin Jutan ohjeissa, mutta en syö juurikaan esim. leipää.
19 - en missään nimessä lähde noin pienille kaloreille :). Olen kerran ollut ja hyvin tuli tulosta, mutta nyt on se - 5 kg taas + 5 kg.
20 - tuosta kolmesta treenikerrasta kaksi on lihaskuntoa ja tuo viimeinen on sellainen missä treenataan kehon syviä lihaksia. Kävelemällä toivon, että saisin hapenottokykyä ja sitä rasvaa palamaan. Anteeksi, jos en ilmaissut itseni riittävän selvästi :)
ap jatkaa. Salilla ja noissa jumpissa käyn siis 3-4 krt vkossa. Tuo mitä kirjoitin oli viime viikon saldo. :D.
Paljonko syöt proteiinia? et vastannut siihen vielä. Pelkkä kalorien laskenta ei riitä.
4 - paljonko sinä sitten syöt?
Tarkoitusenani on siis voida hyvin, syödä niin että jaksan. Saada tuo ylimääräinen rasva pois. Olen aiemmin dietannut ja tiedän miten siinä käy. Paino putoaa ja lihakset näkyvät, mutta veto on ihan pois, palelee, tukka lähtee... syön nyt dieetin aineksin, mutta enemmän ja myös hiilareita on mukana. ap