Vihaan omaa kehoani:(
Olen normaalipainoinen, mutta hartiat leveät, pienet tissit ja leveä ahteri. Kaikki olisi paremmin jos hartiat olisi kapeammat niin en näyttäisi omituiselta ja olisin naisellisempi.
Olen miettinyt auttaisiko rintojen suurennus kropan mittasuhteisiin mutta pelottaisi leikkaus.
Miten hyväksyä itsensä kun peilistä näkee aina jonkun sekasotkun.
Kommentit (30)
Koet nuo oikeiksi murheiksi nyt. Ei ole. Ihan perusterve.
Vierailija kirjoitti:
Kehodysforiaan saa apua.
Miksi aloittajalla muka tuo olisi? Näkee itsensä millainen on eikä ole tyytyväinen asiaan. Rintojen suurennus voi auttaa, hetken. Mutta parempi olisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
Mä vihaan sitä miten epämukavalta ja hankalalta mun kroppa tuntuu. Ja on siis tuntunut itseasiassa ihan aina.
Ei tämä ulospäinkään mitenkään erityisen mukavalta näytä, mutta enemmän mua haittaa tämä kuinka epämukava tässä on olla. Sinällään siis tämä toimii vielä ihan normaalisti vaikka toki fyysinen työ ja keski-ikä omat kolotuksensa onkin jo saanut aikaan, mutta muuten on aina ollut tämä sama hankaluuden tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehodysforiaan saa apua.
Miksi aloittajalla muka tuo olisi? Näkee itsensä millainen on eikä ole tyytyväinen asiaan. Rintojen suurennus voi auttaa, hetken. Mutta parempi olisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
Sanoo näkevänsä sekasotkua peilissä, voi olla kehodysforiaa tai sitten ei.
Mullakin jäänyt korvien väliin, kun olin vielä ala-asteella, ja kuulin kun mummoni sanoi vanhemmilleni, että mulla on leveät harteet.
Myös näin yli 30 v, olin melomassa yhden kaverin kanssa, hän istui takanani ja sanoi että minulla on leveät hartiat. Mutta hän myös pujui jotain uimisesta, että uimareilla on leveät hartiat.
Aloin sen jälkeen uimaan pitkiä matkoja ja huomasin, että jaksan hyvin uida.
Haluaisin sirot kapeat hartiat.
Sama täällä. Ennenkuin kuulin muiden kommentteja, podin kroppaani kauniina.
Kenellä on oikeus sanoa mikä on kaunista ja mikä ei? Ei kenelläkään.
Leveät hartiat on kyllä naisella niin huono. Samaistun aloittajaan. Haluaisin olla siro yläkropasta kun muutenkin olen. Hartiat pilaa kaiken. Tämän vuoksi olen antanut hiusten kasvaa ja ne ovat nyt melkein takamukseen asti. Jotenkin ajattelen että peittävät leveät hartiat ja hiuksilla saan sitä naisellisuutta mitä leveät hartiat yrittää poistaa
Ei ne voi olla yhtä leveät kuin mulla. 🤣
Mulla leveät hartiat, pienet rinnat, leveä vyötärö ja kapea lantio. Vaihdetaanko?
Mua ärsyttää ulkonäöstä rutisijat. Jos et näytä täysin epämuodostuneelta möykyltä, niin shut up. Ihmisillä on oikeitakin vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ulkonäöstä rutisijat. Jos et näytä täysin epämuodostuneelta möykyltä, niin shut up. Ihmisillä on oikeitakin vaikeuksia.
Ihan oikea vaikeus voi olla ulkonäkö. Anna toisten rutista ja hakea vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin jäänyt korvien väliin, kun olin vielä ala-asteella, ja kuulin kun mummoni sanoi vanhemmilleni, että mulla on leveät harteet.
Myös näin yli 30 v, olin melomassa yhden kaverin kanssa, hän istui takanani ja sanoi että minulla on leveät hartiat. Mutta hän myös pujui jotain uimisesta, että uimareillah on leveät hartiat.
Aloin sen jälkeen uimaan pitkiä matkoja ja huomasin, että jaksan hyvin uida.
Haluaisin sirot kapeat hartiat.
Olen nainen ja minullekin on huomauteltu leveistä hartioista. En jaksa välittää. Itse asiassa tykkään nykyisin näistä - en ainakaan näytä miltään lysyhartialta vaan ryhdikkäältä.
Minua taas on muutama mies sanonut "naisellisen" näköiseksi, ja minulle tuli siitä jotenkin likainen ja inhottava olo. (Vartaloa ainoastaan tarkoittivat, naamasta olen ruma.)
Taisteltuani pitkään ristiriitaisten ajatusten ja erilaisten päänsisäisten solmujen kanssa totesin, että minulla on jonkinlainen ongelma "naisellisuuden" suhteen. Millainen ongelma tarkalleen, en osaa sitä täysin selittää. Sen luulen tietäväni, että tämä päänsisäinen ongelmani liittyy jotenkin lapsuudessa kokemaani seksuaaliseen häirintään tai hyväksikäyttöön. Itse asiassa monikin ongelmani on lähtöisin siitä.
Yritän kai sanoa, että useimmilla on jonkinlaista vaikeutta kehonkuvan tai kropan hyväksymisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Leveät hartiat on kyllä naisella niin huono. Samaistun aloittajaan. Haluaisin olla siro yläkropasta kun muutenkin olen. Hartiat pilaa kaiken. Tämän vuoksi olen antanut hiusten kasvaa ja ne ovat nyt melkein takamukseen asti. Jotenkin ajattelen että peittävät leveät hartiat ja hiuksilla saan sitä naisellisuutta mitä leveät hartiat yrittää poistaa
Minäkin olen melkoisen skrode ja rintavuudesta huolimatta silti oudon maskuliininen eli mulla pitkät hiukset sai aikaan ihan transuefektin. Ja varsinkin kun päällä oli mekko.. Siitä oli naisellisuus kaukana enkä näyttänyt edes tätimäiseltä mitä pelkäsin vaan sedältä.
Hiukset on edelleen pitkät, mutta pidän niitä käytännössä aina kiinni. Etenkin ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea vaikeus voi olla ulkonäkö. Anna toisten rutista ja hakea vertaistukea.
No jos maanisesti miettii asiaa eli on paha mielenterveysongelma, niin sitten joo.
Vierailija kirjoitti:
Koet nuo oikeiksi murheiksi nyt. Ei ole. Ihan perusterve.
joo. sitten 80-vuotiaana kuolinvuoteellasi katsot vanhoja kuviasi ja huomaat, että olit ihan ok näköinen.
Mulle myös varsinkin nuorena miehet huomautti että onpas sulla leveät hartiat. Yksi neropatti sanoi tämän samaan aikaan kun oltiin sängyssä ja takaapäin asennossa ja toteamuksen jälkeen yritti ilmeisesti saada näkymää paremmaksi kun alkoi ohjailemaan mun käsiä eri kohtiin
Oisko terapia