Cerafit paistinpannu ostos tv:stä
Oliskos jollain kertoa kokemusta tästä tuotteesta? Mieheni harkitsee ostavansa tuon, mutta mä olen skeptinen niin kuin kaikkiin muihinkin ostos tv:n tuotteisiin. Mielelläni lukisin muiden kokemuksia tästä?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 17:52"]
Ollut jo n. 2kk käytössä ja pinta tuntuu kuluneen (?) koska ruoka tarttuu pohjaan kiinni paljon helpommin kun otettaessa käyttöön. Olen myös veitsellä palastellut lihaa pannulla, ja toisin kun mainoksessa, pinnassa näkyy nyt myös naarmuja. Pyyhkimällä ei tulisi mieleenkään puhdistaa pannua, mutta fairilla ja harjalla aikaa kuluu n.10sek.
Sanoisin että ihan hyvä pannu muuten, mutta ostos-tvn hintaa ei kannata maksaa.
[/quote]
Minkä hememtin takia pilkot pannulla tavaraa? Järki hoi älä jätä.....
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:59"]Mitä surkeempi kokki, niin sen enempi menee pannuja. Ihan perus teflonikin kestää pari vuotta suht hyvin ja vasta sitten alkaa tulla kiinnijäämisongelmia ja varmaan kestäis pidempäänkin, jos jaksaisin siirtää ruoat heti pannulta johonkin kippoon ja putsaisin sen pannun heti. [/quote]
Juuri näin
Eipä pohja naarmuunnu valurautapannussa :) olen tefloneita käyttäny viimeiset 7 vuotta ja nyt siirryin valurautaan. Youtubesta löytyy hienoi videoita noista keraamisista pannuista en aio ikinä ostaa. Mä en osta ainuttakaan pannua enää koskaan. Kaksi valurautasta riittää loppuelämäks vaikka olenki alle 30v. :)
Meillä rupesi jo vuoden jälkeen porsaanpihvi tarttumaan ja palamaan kiinni pannuun,samoin kananmuna, Alkuun se toimi hyvin.
Swissit tilauksessa! Ja alkuperäiseen kysymykseen: shittiä ovat tv-kaupan romut. Kokkikokemusta löytyy, mutta Cera-fittien tilaus oli emämoka. Kohta öljykin tarttuu niihin kiinni. Vaviskaa, vesilinnut!
Kyllä se tokmannin 10e Saimaa sarja on yhtä kestävä kun ei vaan kuumenna liikaa. Itse sellaista olen käyttänyt viimeisen pari kuukautta ja kuumalla vedellä vaan huuhtonut käytön jälkeen. Eikä rasvaa tarvitse paistamiseen.
Vaihtoehtona on satsata kunnon pannuun. Itselläni on valualumiinista valmistettu Swiss Diamond pannu ja käyttäytyy,kuin valurautapannu. Ja voin 100% varmuudella sanoa,että hakkaa tefal. Ym pannut. Kannattaa,siis miettiä laitatko pannuun 40€ vaiko 120€ . Eikä ole kallein markkinoilla oleva pannu. Mutta ei tarvitse aina käydä ostamassa uutta. Ja toki monet ihmiset tekevät virheen siinä,että ylikuumentavat pannut jolloin pinnoite kärsii.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:22"]
Miten ne eroaa kaupoissa myytävistä keraamisista pannuista? Ostettiin juuri sellainen Tarjoustalosta, merkki oli Saimaa, makso noin kympin. Toistaiseksi on toiminut hyvin.
[/quote]Sama täällä, tokmannista ostettu. Hyvä on toistaiseksi, käsin olen hyvin varovasti pessyt, toivottavasti kestäis.
Mutta jos tuo cerafit on sama pannu kuin ceramicore mitä aiemmin myytiin tv:ssä, niin nehän kuulemma olivat ihan paskoja. Hyvä sitten vaihtaa nimeä.
Vissiin kokki-sarjassa jota prisma myy, on myös edullinen keraaminen pannu.
Ostin vastaavan juuri Stokkalta ja olen pettynyt. Minusta ei toimi hyvin.
Ainut oikea PAISTINPANNU on swiss diamond. Maksaa ehkä about 150€ mutta kestää parivuotta. Käytän pannua päivittäin, joten sama ostaako kerralla kunnollisen,vai sitten 20kpl parin vuoden aikana
Tossa hyvät:
http://www.amazon.co.uk/KitchenUp-KI-012-Ceramic-Frying-Pans/dp/B004IK9WR0/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&tag=wenn-21
Toimittavat ilmaiseksi myös suomeen.
Toimii kaikiila levyillä, induktio hellat mukaanlukien.
Ei niistä ylihintaa kannata maksaa.
Ainakin se Cerafitin edeltäjä Ceramicore (tv-shopista) oli aivan surkea ja se oli pakko palauttaa. Pinta meni normaalikäytössä huonoksi nopeammin kuin halvan teflon-pannun pinta. Minäkin suosittelen Swiss Diamond -pannuja - ne ovat oikeasti laadukkaita, tosin kalliita.
Amazoonista saa Swiss Diamond pannutkin kätevästi.
"mieheni haluaa ostaa ostos-tv:stä" voi luoja. istua perseellään kotona ja vakuuttua tuotteesta joka on puhdasta kusetusta. kävisitte nyt edes rissmassa ostamassa noita.
En tajua noita Cerafit-mainoksia. Sulattavat muoviaterimia pannulla... Kuinka monelle tulee tarve tehdä niin kotona? Ja kuka höhlä raaputtaa pannujaan kolikolla? Ymmärrän, että tarkoitus oli havainnollista pinnan kestävyyttä ja tarttumattomuutta, mutta miksi noin typerillä keinoilla?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:29"]
Ainut oikea PAISTINPANNU on swiss diamond. Maksaa ehkä about 150€ mutta kestää parivuotta. Käytän pannua päivittäin, joten sama ostaako kerralla kunnollisen,vai sitten 20kpl parin vuoden aikana
[/quote]
Täh, meidän nykyinen -mikä lie hagman- on jo ainakin 5-vuotias!
Itse ostin juuri kuukausi sitten, ja täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt. Ostin ne lähinnä värin takia, sopivat keittiööni:D Mutta todella hyvin toimii, ei tosiaan tartu kiinni eikä ruokaan tule sellaista ällöttävää mustaa mönjää ja pelkkä pyyhkäisy riittää puhdistamaan. En sitten tiedä kuinka kauan kestää, mutta eipä nämä normipaistinpannuja kalliimpia ole, kun tässä tulee kuitenkin kolme kappaletta, joten samakos tuo.
Meillä on yksi keraaminen pannu ja on kyllä huomattavasti miellyttävämpi käyttää kuin teflon. En kyllä ostais tuota ostos tv:n sarjaa, mutta en kyllä ihan vähällä osta enää Hackamanin teflonejakaan.
Meillä on ja diggaan kovasti. Todellakin pyyhkäisemällä puhtaaksi!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:05"]
kestääkö ne edes vettä kun ei niitä missään mainoksessa pestä? taatusti ei bakteerityms. lähde paperin pyyhkäisyllä pois.
[/quote]
Eiköhän ne bakterit kuole seuraavalla kerralla kun se pannu kuumennetaan...
[/quote]
Ehkä kuolee, mutteivat lähde minnekään, jos pannua ei koskaan pese. Täynnä kuolleita bakteereita, naminami.
[/quote]
Kai tajuat että bakteereita ei saa millän pois? Sinun kynnessäsi on satoja miljoonia bakteereita. Nam nam....