Cerafit paistinpannu ostos tv:stä
Oliskos jollain kertoa kokemusta tästä tuotteesta? Mieheni harkitsee ostavansa tuon, mutta mä olen skeptinen niin kuin kaikkiin muihinkin ostos tv:n tuotteisiin. Mielelläni lukisin muiden kokemuksia tästä?
Kommentit (128)
Meillä hackman hardface pannu ja ei mikään pala palapohjaan tosin täytyy käyttää muovi lastoja. Ja on helppo puhdistaa kannattaa kannattaa suomalaista :)
Onko toiminut hyvin? Ostin sellaisen tokmannilta, 28cm pannu 16€, ensimmäinen kokeilu, ruskea kastike, pannun pohja väänyy liedellä aivan kuperaksi, pannu keinuu paremmin kuin keinutuoli. pesemisen jälkeen kopautin pohjaan nyrkillä, ja taas on tasainen, mutta tätä pannua ei siis saa kuumentaa.. näin se vaan on.
Kävin eilen perjantaina 7.11 taloustarvikkeita myyvässä kaupassa. Oli hienoja keraamisella pinnoitteella olevia paistin pannuja melko edullisia (30-40 €). Mutta heillä ei ollut keraamisia paistinpannuja. Myyjä kertoi että keraaminen pinnoite on aivan samaa kuin hyvä teflon tai vastaava hyvä pinnoite. Keraaminen paistin pannu on aivan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:22"]
Miten ne eroaa kaupoissa myytävistä keraamisista pannuista? Ostettiin juuri sellainen Tarjoustalosta, merkki oli Saimaa, makso noin kympin. Toistaiseksi on toiminut hyvin.
[/quote]Sama täällä, tokmannista ostettu. Hyvä on toistaiseksi, käsin olen hyvin varovasti pessyt, toivottavasti kestäis.
Mutta jos tuo cerafit on sama pannu kuin ceramicore mitä aiemmin myytiin tv:ssä, niin nehän kuulemma olivat ihan paskoja. Hyvä sitten vaihtaa nimeä.
Vissiin kokki-sarjassa jota prisma myy, on myös edullinen keraaminen pannu.
[/quote] Tokmannin pannu menikin sitten ilmeisesti pilalle mökillä, että ehkä ei niin kaasulla kuumentamisesta tykännyt. Pitää kai ensi kesänä katsella saisiko puhtaaksi ja öljyttyä toimivaksi vielä.
Kotioloissa olen käytellyt vasta hiukan aikaa nyt toista samanlaista, ja todellakin käytännössä olen pyyhkinyt vain paperilla, tiskannut luutulla varovasti pari kertaa.
Tai sanotaanko että olen heti ruoanlaiton jälkeen lisännyt vähän vettä pannulle ja antanut kiehahtaa jälkilämmöllä, ainakin jos on enemmän näkyvää likaa ja rasvaa, ja sitten huuhteleminen ja kuivaus talouspaperilla.
Mutta ei kai se nyt vähemmän hygieninen voi olla kuin valurautakaan, kun ei sekään kestäisi tiskiainetta?Tuon pinta on kuitenkin niin sileä ja tarttumaton, että hyvältä näyttää ihan paperilla pyyhkien.
Miten ne eroaa kaupoissa myytävistä keraamisista pannuista? Ostettiin juuri sellainen Tarjoustalosta, merkki oli Saimaa, makso noin kympin. Toistaiseksi on toiminut hyvin.
[/quote]
Mäkin ostin Saimaa-pannun ja sen jälkeen tämän Cerafit-sarjan. Eroa on paljon, ensinnäkin painossa; Cerafitissä on huomattavasti paksumpi, eli laadukkaampi rakenne. Ollaan käytetty vasta kuukauden päivät, mutta olemme tyytyväisiä. Tärkeää on muistaa, että käytön jälkeen antaa pannun jäähtyä ennen pesemistä. Peseminen on suorastaan vaivatonta, itse en pelkästään suostu vain pyyhkimään pannua.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:32"]
[/quote]
Mäkin ostin Saimaa-pannun ja sen jälkeen tämän Cerafit-sarjan. Eroa on paljon, ensinnäkin painossa; Cerafitissä on huomattavasti paksumpi, eli laadukkaampi rakenne. Ollaan käytetty vasta kuukauden päivät, mutta olemme tyytyväisiä. Tärkeää on muistaa, että käytön jälkeen antaa pannun jäähtyä ennen pesemistä. Peseminen on suorastaan vaivatonta, itse en pelkästään suostu vain pyyhkimään pannua.
[/quote] Niin, minäkin lähinnä pyyhin paperilla ja huuhtaisen jos on päivittäisessä käytössä, kuten nyt on ollut ja on mahtunut olemaan ihan pöydällä sitten. Jos kaapissa säilyttäisin, pesisin ihan pesuaineella ja luutulla kun tykkään että kaikki pinnat alapuolta myöten on puhdistettu kaappiin laittaessa.
Mutta minusta tuo saimaa-pannu on painava ja paksupohjainen? Tosin meillä niitä pienempiä mustapintaisia pannuja.
75
Minulla kyseistä pannua ei ole.. Tuossa kun luen että monella on naarmuuntunut paistinpannu.Ei sitä ruokaa hyvänen aika haarukalla tai muilla terävillä teräs/ metalli esineillä sekoiteta vaan muvi/ puu lastalla :D Itselläni on ollut tefalin Jamies Oliverin sarja tyytyväinen olen ollut ja yksi ikinvanha valuurauta kasari on ja kestänyt 10 vuotta :) Tefalin pannuja hoidan myös niin että en käytä niitä tiskikoneessa vaan 1 vkssa pesen fairylla muuten kuumalla vedellä. ja joka toinen yö latan yöksi siihen öljy pinnan, kuulostaa hassulta mutta se on toiminut:D Ja elossa ollaan ;D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 07:59"]
Meillä kyseinen paistinpannusarja ja yhden nakannu jo roskiin! Pohjaan paloi enkä saanu millään puhtaaksi :( En ole tyytyväinen tai sitten en osannu käyttää....
[/quote]
Et osannut käyttää. Tuntuu että harva ihminen osaa edes paistinpannua käyttää. Oli se sitten keraaminen, tefloninen tai teräksinen. Itselläni surkeimmatkin pannut kestävät vuosikausia eikä vieläkään ole hajalla
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:29"]
Ainut oikea PAISTINPANNU on swiss diamond. Maksaa ehkä about 150€ mutta kestää parivuotta. Käytän pannua päivittäin, joten sama ostaako kerralla kunnollisen,vai sitten 20kpl parin vuoden aikana
[/quote]
Jos sinun pannusi kestää vain vuoden niin pannussa EI ole vikaa vaan sinussa. Minulla on teflonista olevia pannuja jotka on kestänyt 10 vuotta ja ovat edelleen ehjiä
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:24"]
Ainut oikea PAISTINPANNU on swiss diamond. Maksaa ehkä about 150€ mutta kestää parivuotta. Käytän pannua päivittäin, joten sama ostaako kerralla kunnollisen,vai sitten 20kpl parin vuoden aikana
[/quote]
Täh, meidän nykyinen -mikä lie hagman- on jo ainakin 5-vuotias!
[/quote]
Mutta siinähän se. Iso osa ihmisistä EI osa käyttää pannuja vaan luullaan että ne kestää mitä vain
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:47"]
[/quote]
Täh? Mikä ostan Ikeasta kerran vuodessa uuden pannun ja maksaa 10e? Ja käytän päivitäin.
[/quote]
Opettele käyttämään sitä pannua
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:05"]
kestääkö ne edes vettä kun ei niitä missään mainoksessa pestä? taatusti ei bakteerityms. lähde paperin pyyhkäisyllä pois.
[/quote]
Jos sen kuumennat 200 asteeseen niin bakteereja ei elossa enää ole
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:22"]
En tiedä onko Cerafit laadukkaampi mutta ostettiin Ceramicore pannut ehkä 1,5-2v sitten. Yksi pannuista ei kestänyt viittä minuuttiakaan kun kahvaa kiinnittäessä se "kanta" irtosi pannusta kokonaan. Kahvat näissä on muutenki aivan susipaskoja: ei saa kiristettyä kunnolla ja kanta on todella huonosti vain juotettu kiinni pannun kylkeen. Toisessa pannussa kanta kesti ehkä vuoden. Vielä on pienin pannu käytössä mutta missään vaiheessa ei ruoka ole liukunut pitkin pannua kuten mainoksessa ja pinta on tummunut. Ihan yhtälailla tarttuu kuin huonokuntoisessa teflonpannussakin.
Ainut hyvä puoli on, että isoimman pannun kansi sopii täydellisesti Swiss Diamondiimme.
[/quote]
Et osaa sitä käyttää. Miksi et opettele käyttämään tuotteita joita ostat?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:29"]
[/quote]
[/quote]
Ihan samaa ihmettelin! Pannuja pitää hoitaa oikein!! Esim teflonia ei pestä harjalla ja astianpesuainettakin kannattaa käyttää harkiten.
[/quote]
Suurin osa ei vaan osaa niitä käyttää. Teflon pannu laitetaan kylmänä ja tyhjänä levylle mikä laitetaan heti kutoselle. Sitten laitetaan jotain jäistä sapuskaa siihen niin pilalla se on kerrasta. Sitten jos jättää ruoan siihen valmistuksen jälkeen ja antaa ruoan jämähtää pannuun niin sitten viimeistään se hajoaa kun sitä yritetään puhdistaa.
Sitten tietenkin pannut laitetaan päällekkäin kasaan säilytykseen jotta se ei varmasti pysy ehjänä. Joten oma vika jos jollakin hajoaa pannu vuodessa
Kvg, eli googlailehan hieman. Meillä myös mies innostui mutta meni ohi kun luki muutaman kommentin ja olivat aika tavalla eri maailmasta kuin nämä. Minä sain sen käsityksen palautteista ettei oikein pelitä vaan polttaa pohjaan kaiken.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:29"]
[/quote]
[/quote]
Ihan samaa ihmettelin! Pannuja pitää hoitaa oikein!! Esim teflonia ei pestä harjalla ja astianpesuainettakin kannattaa käyttää harkiten.
[/quote]
Millä ne teflonit pestään? Ja miksi ei saa käyttää pesuainetta? Hittolainen, löytyi elämästä osa-alue jolla olen näköjään ihan uusavuton :( :( Valurautapannu olisi hyvä, mutta on niin saakutin painava että tenniskyyrpäät ei kestä käsitellä sellaista.
[/quote]
Teflon pestään haalealla vedellä ja ehkä vähän mietoa pesuainetta. Tefloniin EI ikinä saa jättää ruokaa vaan heti valmistuksen jälkeen ruoka pois siitä ja pesuun. Tosin ENSIKSI sen pitää saada jäähtyä.
Pannua EI IKINÄ saa myöskään altistaa isoille lämpötilaeroilla. Eli kuumana viedään ulos jossa on pakkasta.
Mä tilasin tuollaísen samanlaisen ebaystä, maksoi paljon vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 08:04"]Ihmettelettekö te koskaan miksei näitä TV-shopin Cerafit-pannuja käytetä kaikissa ammattikeittiöissä, jos ne ovat niin ylivertaisia? Tai miksi niitä myydään vain TV-shopissa?
[/quote]
Itse olen jo yli puolen vuoden ajan törmänny cerafit-pannusarjaan ihan paikallisissa Citymarketeissa.
ei kannata ostaa