Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 120 kg enkä aio ikän laihduttaa,kysyttävää?

Vierailija
11.01.2014 |

Kysymyksiä.

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:08"]

Miksi teit tällaisen aloituksen? Eikö lie aika selvää, millaisia kysymyksiä tullaan esittämään?

[/quote]

Ohis:

Luultavasti tämä on se sama tyyppi joka riehuu jokaisessa ylipaino aloituksessa ja haukkuu kaikki liikalihavia arvostelevat mielenvikaisiksi..

[/quote]

Ahaa, just. Toivottavasti kuitenkin nainen, joka kertoo olevansa. Mainitsemasi tyyppi on kyllä kestämätön.

Jäi huomaamatta tuo jo aiemmin esitetty sama kysymys, sori ap.  

Vierailija
42/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:22"]

lihotatko ittes viellä 200 kiloseksi ?

[/quote]

Samassa tämä paino on pysynyt jo 12v välillä laihduin 90 kiloiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä provo tai ei, tai joku sama henkilö joka nuo kaikki aloitukset on tehnyt. Niin joka tapauksessa fakta on, ettei ylipainosta ole kaikille haittaa. Lääkärit tietää, kaikki viralliset tahot tietää, mutta on rahakkaampaa pitää yllä läskisotaa ja samalla yrittää pelastaa ne keille ylipaino aiheuttaa ongelmia. Ei aiheuta kuitenkään läheskään kaikille. Eikä läheskään kaikki näe ylipainoista kumppania epämiellyttävänä, vaan juuri pitävät isostakin pyöreydestä. Ne jutut vaan ei pääse esiin kun ne ei tue rahaa tuottavaa läskisotaa. Älkää uskoko kaikkea mitä teille mediassa ja terveydenkin huollon puolesta tuputetaan. Ottakaa selvää mihin esim. BMI:n raja-arvot perustuu, kuka ja miten ne on määritelty. Vastaava toistuu lihavuuteen liittyvissä paasauksissa jatkuvasti.

Jokainen on hyvä sellaisena millaisena itse viihtyy. Toiset on laihempia ja toiset lihavampia ihan luonnostaan. Turha siitä on ketään syytellä. Tahdon voimasta voi olla montaa mieltä, itse näkisin vahvempana sen jos ihminen sortuu herkutteluun vasta neljännen kymmenennen kovan kiusauksen kohdalla, kuin sen että sortuu jo kolmannella. Todennäköisesti se 40 on lihava joka vastustaa jatkuvasti, ja 3 on laiha, jolta ei pahemmin tahdonvoimaa edes vaadita. Ihmiset on erilaisia ja jokainen elää omaa elämäänsä.

Vierailija
45/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku haluaa elää elämäänsä herkuttelemalla, niin let it be. Jos elämä onkin viisi vuotta lyhyempi kuin muilla, niin mitä väliä? Onpahan saanut elää elämän nauttien, eikä jatkuvalla dieetillä sinnitellen, koska sitä se paljon laihduttaneelle on. Etenkin kun läheskään kaikkien ylipainoisten kohdalla elämä ei edes lyhene. Päin vastoin elämä lyhenee vain erittäin laihoilla ja aivan erityisen lihavilla.

Vierailija
46/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:09"]

Onko sinulla ylipainoon liittyviä sairauksia? Esim. aikuisiän diabetes.

[/quote]

Ei ole vaikka olen jo yli nelikymppinen.

[/quote]

10-15 vuotta lisää niin diabetes on seuralaisena. Nyt lienee verenpainetauti.

Itselleni kävi näin.

Vierailija
47/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:09"]

Onko sinulla ylipainoon liittyviä sairauksia? Esim. aikuisiän diabetes.

[/quote]

Ei ole vaikka olen jo yli nelikymppinen.

[/quote]

10-15 vuotta lisää niin diabetes on seuralaisena. Nyt lienee verenpainetauti.

Itselleni kävi näin.

[/quote]

Ja kun sinulle kävi noin niin luulet että samalla lailla käy kaikille ylipainoisille?

Vierailija
48/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAHTAVAA ! Ethän matkusta eskimo-alueille. Siellä valaanpyynti on sallittu ja olis tosi noloa joutua selittelemään jollekulle harppuunaa heristelevälle inuiitille olevansa ihan normaali keski-ikäinen suomalaisnainen. Wau mitä lööppiäinestä, "suomalaisvalas pyyntimiesten kohteena".... :D :D 

Vierailija
49/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lle: Olen itse alkoholiperheestä lähtöisin. Elämäneväät oli melko vähissä mutta onnistuin löytämään rakkauden ja saanut perheen.

Raskausaikoina on kertynyt ylipainoa jota olen onnistunut aina sulatella pois. Teen sen itseni ja lapsieni takia. On julmaa ja erittäin itsekästä pitää epäterveellistä elämää ja perustella vaan etteihän sitä koskaan tiedä milloin kuolee?

Olen menettänyt lapsen ja tahdon elää näiden elossa olevien takia hyvää elämää enkä ottaa riskejä jotka sitä vähentää. Myös lapsien elämästä ei voi koskaan tietää, pitää silti elää. Olen koittanut ajatella elämääni äitini kautta joka kärsii myös kun ei voi auttaa lastaan jolla menee kurjasti.

Elämä on mutta se pitää kuitenkin oivaltaa. Se on hyvä asia että sinulla on OK kunto mutta ei sitä välttämättä edes huomaa että uni ei olekaan hyvää, miten se voisikin olla parempaa! Uni saattaa vaikka katkeilla, olla uniapneaa. Oletko muuten virkeä ja heräätkö hyvin? Miksi et liikkuisi jos olet reipas?

Kyllä huono ruokavalio tai sinun tapauksessa normiruoka mutta mättäminen väsyttää etkä jaksa vaikka olisit hereellä ja liikuskelet kotosalla.

Miksi et lähtenyt miehen ja lapsen mukaan? He viettää päivän ilman sinua. Onko teillä usein noin? Minusta pitää tunnustaa itselleen tosiasiat: vaikka sinulla ei olisi sokeritautia niin sen puhkeaminen voi olla jo lähellä. Tiedätkö millaisia merkkejä siitä tulee? Vai eikö kiinnosta?

Sinulla on lapsi ja sinä ehdointahdoin istut siinä ja sanot ettei sille voi mitään jos elämäsi päättyy kun päättyy. Minä olen isälleni jauhanut lapsesta saakka hänen elämäntavoistaan ja nyt 60- vuotiaana on saanut kuolemantuomionsa: tuli sydän- ja verisuonitauteja. Meni ohitusleikkaukseen ja siinä vasta lääkäri totesi avatessaan että kuolema korjaa pian jos ei lopu elämäntapojen romuttaminen.

20 vuotta sitä koitin isälle puhua. Tuntuu erittäin pahalta.

Meillä jokaisella on oma terveys, ei ole pointti niinkään välttämättä oltava ulkonäkö ja se että kuka on kaunein tai hoikin vaan sinun itsesi takia! Ja lapsesi takia. Ja mahdollisesti joskus tulevan lapsenlapsen? Itse tahtoisin lisää lapsia joskus ja tiedän ettei isäni enää elä silloin.

Voi olla että menetän lisää lapsia tai mieheni, eihän elämästä tiedäkään mutta kai sinä terveyttäsi ja miehesi terveyttä ja lapsesikin arvostat niin että tekisit niiden puolesta jotain?

Minusta on hyvä asia että voi sanoa rakastavansa itseään sellaisena kuin on mutta miksi painaa 120 kiloa? Se on liikaa painoa. Mihin sinun ihanuus loppuu jos laihtuisit? Muututko ihanemmaksi jos lihot?

Kannattaa vähän miettiä sydäntään tai vaikka edessäpäin odottavaa sokeritautia. Tahdotko ihan todella pitää nämä riskit? Ei vaan kiinnosta. Koska kaikki me kuitenkin kuollaan?

Jospa kuntoilisit oman itsesi tahdissa ja nauttisit elämästä muutenkin kuin ruokaa ahmimalla niin voisit nauttia elämästäsi kauemmin. Minä en jaksa verrata itseäni muihin mutta se on varmaa että tahdon elää ja seurata lapsieni elämää! Mikään pelastus kuolema ei ole eikä sitä pitäisi vähätellä. Kyllä se kaikille joskus tulee ihan varmasti. Mutta elämä on tässä nyt. Tee itsellesi hyvä elämä!

Vierailija
50/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinusta ole epämiellyttävää kantaa kauheata määrää ylimääräistä mukana? työkaverini painoi vuosi sitten saman verran ja oli kyllä mielestään todella epämukava olo. Nyt on liahtunut jo 20kg ja aikoo laihduttaa edelleen, sanoo että ei halua olla koko ikäänsä ylipainoinen ja näyttää lapselle huonoa esimerkkiä.

Minä en henk.koht usko että kukaan nauttii ylipainoisena olosta ellei taustalla ole mielenterveysongelmia. Puhumattakaan siitä että vielä isommalla todennäköisyydellä joutuu vanhempana toisten hoidettavaksi kun kunto romahtaa. Se että vakuuttelee itselleen homman olevan ok ja selittelee että voi huomenna jäädä auton alle on vain ongelmien lakaisemista maton alle. Ihan samalla tavalla voi selitellä alkoholismiaan tai huumeidenkäyttöään ja ihan samanlaista sontaa sekin on.

Vierailija
51/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:54"]

Ja jos joku haluaa elää elämäänsä herkuttelemalla, niin let it be. Jos elämä onkin viisi vuotta lyhyempi kuin muilla, niin mitä väliä? Onpahan saanut elää elämän nauttien, eikä jatkuvalla dieetillä sinnitellen, koska sitä se paljon laihduttaneelle on. Etenkin kun läheskään kaikkien ylipainoisten kohdalla elämä ei edes lyhene. Päin vastoin elämä lyhenee vain erittäin laihoilla ja aivan erityisen lihavilla.

[/quote]

Tokkopa ne viimeiset vuodet sydän- ja verisuonien takia vaikka on kovin kivat ja nautinnolliset! Sairasta väittää tuollaisia että väliäkö tuolla kunhan on kiva elämä.

Isäni elämä ei kestä todellakaan edes 10 vuotta että näkisi 70.ään ja tähän pisteeseen missä elää nyt on elämä jo melko kurjaa.

Kyllähän tuo eli rajattua elämäänsä yksiössään yksinään OK ja meni suunniteltuun ohitusleikkaukseen johon päätyi elämäntapojensa takia ja siitä leikkauksesta tulikin massiivinen joka sisälsi komplikaation johon elämä meinasi loppua, oli nippanappa kiinni elämässä ja elää enää viimeisiä vuosiaan kotonaan -eikä vieläkään muuta elämäntapojaan. Ja se tuntuu pahalta.

Mutta kai tuota voi joku nautinnolliseksi sitten kutsua! :(

50

Vierailija
52/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et tietenkään aio laihduttaa, koska se vaatii tahdonvoimaa ja kurinalaisuutta,jota noin sairaalloisen ylipainoiselta ei löydy. Uskon, että joka ainoalla lääkärikäynnillä sinulle puhutaan laihduttamisesta. Olet hirveän pitkä naiseksi ja valtava norsu. Itse olen noin 1,63 ja painan noin 60 kiloa, viihdyn tällaisena tyttömäisenä. Sinähän olet yhtä iso kuin keskimääräinen mies.

Vierailija
53/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.lle 50 ei ole uniapneaa vaan nukun yöni hyvin ja olen virkeä päivisin. En mennyt miehen ja lapsen mukaan koska menierin taudissani on nyt huono jakso menossa ja liikuntaa harrastan kävelyä ja kuntopyöräilyä kuten jo tuolla aiemmin siitä laitoinkin viestiä. Ja lisää lapsia en tahdo ja sairauksieni johdosta jotka eivät johdu lihavuudestani.

Vierailija
54/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö, tervettä lihavaa ei ole. Tässä uusin tieto ap.

Vierailija
55/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:19"]

Ap, et tietenkään aio laihduttaa, koska se vaatii tahdonvoimaa ja kurinalaisuutta,jota noin sairaalloisen ylipainoiselta ei löydy. Uskon, että joka ainoalla lääkärikäynnillä sinulle puhutaan laihduttamisesta. Olet hirveän pitkä naiseksi ja valtava norsu. Itse olen noin 1,63 ja painan noin 60 kiloa, viihdyn tällaisena tyttömäisenä. Sinähän olet yhtä iso kuin keskimääräinen mies.

[/quote]

Ei ole laihduttamisesta todellakaan joka kerta puhuttu lääkärissä ja mitä minä pituudelleni voin vaikka laihtuisin niin ei minusta ikinä pientä ja lyhyttä naista tulisi.

Vierailija
56/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Tokkopa ne viimeiset vuodet sydän- ja verisuonien takia vaikka on kovin kivat ja nautinnolliset! Sairasta väittää tuollaisia että väliäkö tuolla kunhan on kiva elämä.

Isäni elämä ei kestä todellakaan edes 10 vuotta että näkisi 70.ään ja tähän pisteeseen missä elää nyt on elämä jo melko kurjaa.

Kyllähän tuo eli rajattua elämäänsä yksiössään yksinään OK ja meni suunniteltuun ohitusleikkaukseen johon päätyi elämäntapojensa takia ja siitä leikkauksesta tulikin massiivinen joka sisälsi komplikaation johon elämä meinasi loppua, oli nippanappa kiinni elämässä ja elää enää viimeisiä vuosiaan kotonaan -eikä vieläkään muuta elämäntapojaan. Ja se tuntuu pahalta.

Mutta kai tuota voi joku nautinnolliseksi sitten kutsua! :(

50

[/quote]

Ja tahdon lisätä että isäni alkoholismi on perjantaipullo ja muu pikkunen naukkailu.
Siihen sitten yhdistyi huono ruokavalio ja liikkumattomuus. Tuli sokeritauti joka paheni ja sitten verisuonet alkoi kiukutella. Vähitellen se kaikki tulee, ei sitä edes itse välttämättä tiedä jos on uniapnea tai kuorsaa. Kyllähän sitä "nukkuu".

50

Vierailija
57/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei ole tuo miehellekään hyvä paino.  :(

Vierailija
58/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina puolustellaan että pitää sitä elämästä saada nauttia. Saahan sitä nauttia ja pitääkin mutta eikö sitä muuta nauttimista keksi kuin syömisen?

Vierailija
59/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Ei ole laihduttamisesta todellakaan joka kerta puhuttu lääkärissä ja mitä minä pituudelleni voin vaikka laihtuisin niin ei minusta ikinä pientä ja lyhyttä naista tulisi.

[/quote]

Pituus on mitä on,mutta painoon voit vaikuttaa. Jos ei joka lääkärikäynnillä oteta puheeksi, niin heille on selvää, että sinusta ei ole elämänmuutokseen. Eli, sinulla ei ole motivaatiota.

Vierailija
60/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipainonen välttämättä nauti ylipainostaan, kuka nyt haluaisi olla jatkuvan arvostelun kohteena. Ylipainoinen on tullut ylipainoiseksi syystä tai toisesta, todennäköisesti syömällä ihan liikaa jossain vaiheessa elämäänsä, siinä vaiheessa on voitu esim. hukuttaa murheet ruokaan eikä viinaan. Pitääkseen ylipainoaan yllä ei kuitenkaan tarvitse syödä erityisen huonosti. Se että ihminen on ylipainoinen, ei tarkoita että hänen elämäntapansa olisi huonot, söisi ja liikkuisi huonosti. Ne on olleet huonot silloin kun hän on lihonnut. Kaikki ei laihdu pienellä ruokaremontilla, se on höpöpuhetta.

Lihavuus ei suoraan tarkoita jatkuvasti huonoja elintapoja. Tiedän hyvin monia laihoja ketkä puputtaa milloin mitäkin einestä eivätkä viitsi urheilla. Samaan aikaan ne lihavat syö kunnolla ja säännöllisesti, ovat kuntokeskuksen jäseniä ja liikkuvat säännöllisesti. Kyllä ne on ne laihat ketkä tästä joukosta ensimmäisenä ne sairaudet saa, elimistö on sisältä höttöä vaikkei päällä liikaa rasvaa näy.

En ole ap, en vain voi olla hämmästelemättä tässäkin ketjussa esiintyvää tietämättömyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme