Nettideittailu osoittautui yllättävän hankalaksi, teenkö jotain väärin?
Millainen profiili kannattaisi pistää, ja millaisia asioita kertoa ensimmäisissä viesteissä? Haluaisin mahdollisimman "helposti" saada selville, onko miehellä samantapaisia suunnitelmia tulevaisuudelle kun mulla on. Eli siis tällasia perustietoja, koska en halua tavallaan hukata taas kuukausia aikaa johonkin tyyppiin, joka ei halunnutkaan suhdetta missään vaiheessa tai ei haluakkaan koskaan lapsia. Eihän semmoset jutut sitten vaan toimi, joten ihan turhaa.
Vuosia sitten tein yksinkertaisen profiilin ja ilman kuvaa. Muutama mies otti yhteyttä, ja yhden kanssa päädyin pidempään parisuhteeseen ja avoliittoon. Eron jälkeen olen luullut, että olisi taas yksinkertaista löytää parisuhdeainesta oleva mies netin kautta, onnistuihan se viimeksikin tosi helpolla.
No, ei ole onnistunut enää. Mielestäni en ole edes nirso ulkonäön tai muun suhteen, haluan vaan tavallisen ja normaalin miehen ilman päihdeongelmia, luonnehäiriöitä jne. Mulla on taas ollut kuvaton tavallinen ilmoitus, jossa on lyhyt esittelyteksti. Olen pistänyt siihen etsiväni elämänkumppania, rajannut ihannekumppanin ikähaarukan ja haluavani lapsia tulevaisuudessa.
Tottakai kaikki Peräkammarin Pervopetterit pistävät aina kuvattomiin profiileihin viestiä, eikä se mua haittaa, annan vain olla. Joten nämä "uuuuh mikä muija siel on?T:Pertsi 50v" -viesteistä nyt käy jo heti selväksi, että ei kiitos ja niihin en käytä aikaa.
Olen sitten itse pistänyt viestiä mielenkiintoiselta vaikuttaville tyypeille, ja pistänyt heti ekaan viestiin, että voin lähettää kuvan. En ole mikään kaunein kukkanen, vaan ihan tavallinen. En kuitenkaan usko, että ulkonäköni rajoittaa kovinkaan paljon. Hyvä vaan, jos megatissisiä pissisblondeja etsivät tajuavat pysyä musta kaukana.
Ei vaan löydy ketään oikeasti potentiaalista!!! Olen muutaman kanssa käynyt treffeillä. Kaksi heistä oli jo lähemmäs 30v, eikä ainuttakaan parisuhdetta takana. Itse olen ollut tosiaan pidemmässäkin suhteessa, ja toivon sitä jo tässä iässä myös kumppanilta. Eri asia, jos ei oo halunnut olla suhteessa. Nuo olisivat halunneet, mutta ihmettelivät kun ei koskaan ole kenenkään kanssa natsanneet. Treffien jälkeen en kummankaan kohdalla kyllä ihmetellyt enää yhtään sitä, että naiset ei noiden kanssa uudelleen lähde mihinkään. Kolmannen ehdokkaan kanssa olen jutellut paljon netissä, nähny muutamasti ja todella kiva ihminen. Ihastuinkin jo, vaikka mitään ei tapahtunut. Sanoi etsivänsä kumppania tositarkoituksella, mutta ei sitten haluakkaan suhdetta mun tai kenenkään kanssa? Kaikenlisäksi huomasin parin kuukauden kuluessa, että tyypillä on tosi paha päihdeongelma. Ajanhukkaa siis oli tämäkin herra.
Mitä teen väärin, vai eikö netistä enää oikeasti löydy kunnon miehiä? Ovatko vaatimukseni sittenkin liian isoja? Mulle on aika sama, onko mies amis vai akateeminen, blondi vai brunette, pitkä vai lyhyt. Kunhan on jotenkin normaali ulkonäöltään, luotettava ja mitä nyt yleensä ihmiset kumppaneiltaan haluavat. Eikai se ole liikaa vaadittu? Tuntuu, että olen jo kolmen tyypin jälkeen valmis ryhtymään taas vanhaksi piiaksi jonnekkin. Menee tosi paljon aikaa hukkaan, kun ensin juttelee ehkä pari viikkoa koneella (osa tietysti karsiutuu jo tässä vaiheessa pois, onneksi), sitten paljastuukin, että mies haluaa muuttaa Siperiaan eikä tahdo ikinä lapsia. Tottakai kumppanin etsintä vie aikaa, mutta en pääse kunnolla mihinkään tapailu- tai säätöasteelle. Kaikki noista nyt karsiutuneet pois joidenkin treffien kohdalla, erityisesti toi kolmas tapaus kyllä harmittaa, mutta olkoon. Turhauttaa.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 15:02"]
Peräkamaripojan tunnistaa hyvin menestyneestä sinkkumiehestä yleensä ilmoituksesta, joten todellakin, kaikki alle 30 v. naimattomat miehet eivät ole peräkamaripoikia, mutta se vaan on niin, että ensimmäisenä tulee mieleen peräkamaripoika. Kuvan näkeminen muuttaa tilannetta, sillä hyvin menestyneet sinkkumiehet myös näyttävät hyviltä, toisin kuin peräkamaripojat.
[/quote]
Okei eli pelkästä profiilikuvasta voi päätellä, onko menestynyt. Eipä ole koskaan tullut moinen edes mieleen.
Mitä pitäisi olla? Kruisalla kuvassa Lamborghinilla Losissa? Pelata hevospooloa Lontoossa? Ihailla Mona Lisaa Louvressa? Seistä Hiroshiman atomipommin muistomerkillä Japanissa? Vai riittäisikö paidaton "selfie" peilin edessä six-packia esitellen?
Ap jatkaa:
En ole koskaan ollut alkoholistin kanssa, mistä joku sellaisen sai päähänsä? Tietysti jos mies sairastuu suhteen aikana, aion tukea tiettyyn pisteeseen asti. Lähtökohtana vakavat henkilökohtaiset ongelmat eivät ole hyvä asia. Ehkä sitten olen itsekäs, jos en kelpuuta persoonallisuushäiriöisiä narsisteja, alkoholistia ja nistiä samassa paketissa :).
Joku kommentoi myös olleensa seurustelusuhteessa 1,5v, mutta ei koskaan parisuhteessa. Minulle seurustelusuhde=parisuhde. Eli sullahan on parisuhdekokemusta! Toivoisin mieheltä JOTAIN kokemusta parisuhdeasioissa, varsinkin jos puhutaan kolmekymppisistä. En ole missään vaiheessa sanonut, että miehen olisi pitänyt olla avoliitossa :D
Miten niin ei saisi kysyä, millaisessa asunnossa asuu? Ei sillä nyt niin ole väliä, asuuko solussa, yksiössä vai missä. Yleensä ihmiset kertoo tän ihan automaattisesti profiilissaan, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on jos sitä kysyy. Monet miehetkin on kysyneet multa tykkäänkö eläimistä tms, miksi ei saisi kysyä pitääkö mies lapsista? En ole kysynyt, kunhan pohdin.
Enkä todellakaan halua miestä mihinkään leikkiin, jossa mies maksaisi kaiken ja pyöräyttäisi mulle pari mukulaa siinä samassa. En halua ketään elättämään mua, vaan ihan itse aion tulevaisuudessakin elättää itseni :). Kuten sanoin, olisin valmis äidiksi ja haluan tulevaisuudessa perheen. Siinä mielessä olen kypsä, eikä mulla ole enää tarvetta mennä ja tulla miten sattuu. Silti haluan nämä asiat tulevaisuudessa, en tällä sekunnilla. En ala kenenkään kanssa lapsia tekemään lyhyen tuttavuuden jälkeen, joten turha miehen on pelätä multa mitään lapsivaatimuksia vuosiin. Mielestäni kuitenkin toiveet tulevaisuudelta pitää olla jo lähtökohtina samat, toki sitä ei kannata ehkä ihan heti ensimmäisessä viestissä kertoa :D.
Olen etsinyt suomi24 juurikin tolla hakukoneella. Miten siitä saa top10 esiin? Mietin myös tuota faceasiaa, yleensä miehet ovat ehdottaneet sitä. Olen poistanut kavereista tyypit, jotka ei sitten lähtenytkään treffeille tai ei vain kolahtaneet. Eli ei se ole niin vakavaa. Mielestäni tolla facekaveruudella saa aika hyvin selväksi, onko ihminen todella olemassa ja puhuuko edes jokseenkin totta. Te jotka ette lisäile kaveriksi, mistä tiedätte miehen puhuvan totta? Ainakin suomi24 kuhisee feikkiprofiileja myös.
Miehet kyllä katselee, mutta valitettavasti mua nuoremmat miehet :D. Kuten sanoin, näytän aika nuorelle. Kukaan ei ole pitänyt tätä ongelmana sen jälkeen, kun olen ikäni kertonut. Tämä siis IRL. En ole koskaan kuullut olevani ruma tai jotenkin epämiellyttävän näköinen.
Jos asut Oulussa päin voisin esitellä sulle tosi mukavia, tienaavia, eikä mitään rumia ja kunnollisen parisuhteen haluavia fyysikkomiehiä. Ovat valitettavasti vaan niin miesvaltaisella alalla, eikä kukaan niistä tykkää baareissa iskemisestä, että olisivat vielä sitä oikeaa löytäneet. Itsekkin kelpuuttaisin ne jos olisi vaan mahdollista...
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:03"]
Jos asut Oulussa päin voisin esitellä sulle tosi mukavia, tienaavia, eikä mitään rumia ja kunnollisen parisuhteen haluavia fyysikkomiehiä. Ovat valitettavasti vaan niin miesvaltaisella alalla, eikä kukaan niistä tykkää baareissa iskemisestä, että olisivat vielä sitä oikeaa löytäneet. Itsekkin kelpuuttaisin ne jos olisi vaan mahdollista...
[/quote]
En asu Oulussa :(. Oma alani on todella naisvaltainen. En ole sairaanhoitaja tai lähihoitaja, joku sitä kuitenkin kysyisi. Näistä piireistä ei tosiaankaan miestä löydy, kun ei ole opiskeluporukassakaan tietääkseni ainuttakaan sinkkumiestä. Ylipäänsä miehiin tutustuminen IRL tuntuu hankalalle, kun en harrastuksissakaan tapaa uusia ihmisiä. Onhan mulla toki miespuolisia kavereita, mutta nekin varattuja tai ei tosiaankaan natsaa siinä mielessä. T: AP
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 02:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 10:41"]
Kannattaa laittaa kuva suoraan profiiliin, moni ei ota yhteyttä kuvattomiin esittelytekstistä riippumatta (eivät edes avaa profiilia sitä lukeakseen).
[/quote]
Itse en ainakaan halua, että joku tuttu voi nähdä minut deittipalstalla.
[/quote]
Mikä siinä on niin kauheaa, jos joku tuttu näkee sinut deittipalstalla? Samoilla asioillahan tuttukin siellä netissä sitten pyörii.
Ihmettelen kovasti, ap, mihin sinulla oikein on kiire. Olet vasta 24-vuotias. Mikset vain pitäisi hauskaa ja eläisi omaa elämääsi sen sijaan että hampaat irvessä yrität löytää jonkun. Tässä on riskinä se, että tyydyt mieheen, joka pitemmän päälle ei olekaan se oikea kumppani sinulle. Toisaalta olet niin nuori, että omat elämänarvosi saattavat muuttua vielä paljonkin ja toisaalta itsetuntemuksesi parantua olennaisesti.
Jos lapsia haluat, niin sinulla on vähintään 10 vuotta aikaa toteuttaa haaveesi. Siinä ajassa kumppanin löytäminen on myös ihan todennäköistä.
Älä pidä kiirettä äläkä laske elämääsi kenenkään muun varaan.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:34"]
En teilaa nyt ihan automaattisesti, jos ei ole parisuhdekokemusta. Se on oikeasti mielestäni iso miinus, mutta ei ehdoton turn off todellakaan kuten esimerkiksi alkoholismi tai huumeriippuvuus on. Omasta mielestäni se on jotenkin outoa, jos tyyppi on halunnut parisuhteen, mutta ei ole onnistunut sitä löytämään ikinä. Eihän tosin kaikki edes halua parisuhdetta, ja ehkä haluavat vasta 30v. Kuitenkin arvostan enemmän jotain reppureissuelämää ilman parisuhdetoiveita, kun vuosikausia etsiskelyä ilman tulosta.
[/quote]
Mä olen 38-vuotias nainen, enkä ole koskaan ollut parisuhteessa. Muutama seurustelusuhde on takana (kesto 6kk-1,5v) ja treffeillä käyntejä, mutta en esim. ole koskaan asunut avoliitossa kenenkään kanssa. Haluaisin parisuhteen, mutta en väkisin. Tulen toimeen itseksenikin. Jos löydän kumppanin, jonka kanssa viihdyn niin hyvä, mutta jos en niin ei voi mitään. Mielestäni en ole outo, mutta ehkä sitten kuitenkin olen.
[/quote]
Naiselta tälläinen viesti saa täällä kasan yläpeukutusta ja sympatiaa. Vastaavanlainen mies tuomitaan tapaamatta ja tuntematta auttamattomasti joko peräkammarin pojaksi, friikiksi tai päihdeongelmaiseksi...
Siis opiskelijaporukoissa on kaksi miestä, jotka ovat jo varattuja :D. Tulipas oudosti ilmaistua viestissä 22, ihan kun olisin etsimässä varattua miestä itselleni.
Mulle on myös tärkeää, että miehellä on elämänhallinta kunnossa. Itselläni ei ole aina ollut, enkä olisi silloin kyllä suhteessa pystynyt olemaan. Ensin pitää osata olla itsensä kanssa, ja vasta sen jälkeen voi miettiä jotain muuta. Olen kärsinyt nuorempana pahoista ongelmista. Tiedän, että en pystyisi olemaan sellaisen ihmisen kanssa suhteessa. Tietysti jos mies sairastuisi suhteen aikana, se on eri asia. Toista pitää tukea, tiettyyn pisteeseen asti nyt ainakin. Lähtökohtaisesti pyrin kuitenkin välttämään pahasti masentuneet, huume- tai alkoholiongelmaiset ja sitten semmoiset, jotka vaan haahuilevat ilman päämäärää jotakin tosi epämääräistä eivätkä välttämättä tunne itseään ollenkaan.
Sitäkin olen ihmetellyt, että miksi superkiireiset ihmiset pyörivät deittipalstalla? Siis sellaiset, jotka etsivät kumppania, mutta eivät kuitenkaan ole valmiita antamaan ajallista panostusta naisjutuilleen. Yksikin mies oli kokopäivätyössä, opiskeli kokopäiväisesti (iltaopiskeluja), treenasi maratonille, kävi koko ajan salilla ja ties mitä muuta. Tuli vähän sellainen olo, että tuon kanssa voisi olla aika hankalaa olla suhteessa. Olen minäkin välillä kiireinen, mutta voin kyllä jättää välillä rutiinini väliin, varsinkin kun on tarkoitus tutustua uusiin ihmisiin.
-AP